ThomasMore
Well-known member
Klopt, eerst doen en dan vragen is niet de juiste volgorde. Dat schijnen veel mannen door mekaar te halen.Toestemming vragen is simpel en duidelijk.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Klopt, eerst doen en dan vragen is niet de juiste volgorde. Dat schijnen veel mannen door mekaar te halen.Toestemming vragen is simpel en duidelijk.
Ook al ben ik het daarmee 100% mee eens en zal ik het anno 2022 nooit meer doen als 46 jarige MAAR ik moet toegeven dat ik als broekventje van zo rond 18 jaar in een discotheek ook wel eens een klets op iemand haar bil heb gegeven.Jawel, dat is het wel. Ongevraagd? Blijf dan met uw poten van anderen hun lijf.
Ik heb het toch ooit meegemaakt dat er onnodig wél een spel van gemaakt is.Ik kan verstaan dat zoiets nog per ongeluk gebeurd (los van de context of het vrouw of kind is), maar het eerste wat ik dan zou doen is mij uitgebreid verontschuldigen. En dan wordt daar door beide partijen ook geen spel van gemaakt, tenzij natuurlijk dit niet de eerste keer is dat dat doe en de vrouw in kwestie de indruk heeft dat ik dit wel vaker "per ongeluk" doe.

Ook al ben ik het daarmee 100% mee eens en zal ik het anno 2022 nooit meer doen als 46 jarige MAAR ik moet toegeven dat ik als broekventje van zo rond 18 jaar in een discotheek ook wel eens een klets op iemand haar bil heb gegeven.
Ik denk dat de discussie echt niet gaat moeten zijn zo van -->
Makila ik heb dit als man nog NOOIT gedaan en zal dit ook NOOIT doen! jij bent een vieserik en een kloothommel!
Dat zal ook helemaal tot niets leiden en dat helpt ook géén enkele zak.
De discussie moet eerder zijn: Schuldbesef (wat ik wel heb, ik kan de klok van 25+ jaar NIET terugdraaien hé) en ervoor zorgen dat mannen beseffen dat dit FOUT is en dat ze dat niet (meer) moeten doen. Ik vind ook dat er inderdaad een verschil is tussen ne hete bok van 50+ die nog ALTIJD vrouwen lastigvalt (wijsheid komt met de jaren), dan een 18 jarig broekventje dat nog niet eens weet wat er in de wetgeving staat omtrend aanranding. (Ik wist dat toen toch niet, ik las toen géén wetteksten en dacht dat IK TOEN DE MAN WAS, ge kent dat wél)
Opmerking: Ik heb het hier niet over verkrachting hé, daarvan weet elke jongen of man wel dat dit verkeerd is.
Ik denk zowiezo dat laatste, dat is al lang geleden hé ... de visie is hedendaags anders en zoals gezegd zal ik dat nu niet meer doen ...Ik vind eigenlijk dat leeftijd daar niets mee te maken heeft? Dat is toch meer opvoeding en algemene bewustzijn.
Ik heb nu nog nooit de drang gevoeld om een vrouw een klets op haar billen te geven. Niet toen ik 16 was en nu ook niet 20 jaar later.
Maar toen jij die leeftijd had was de cultuur daarrond nu ook wel wat anders dan nu denk ik?
Ik vind eigenlijk dat leeftijd daar niets mee te maken heeft? Dat is toch meer opvoeding en algemene bewustzijn.
Ik heb nu nog nooit de drang gevoeld om een vrouw een klets op haar billen te geven. Niet toen ik 16 was en nu ook niet 20 jaar later.
Maar toen jij die leeftijd had was de cultuur daarrond nu ook wel wat anders dan nu denk ik?
Maar misschien moeten we wel inzien dat jouw eigen inzichten niet te veralgemenen vallen en dat er mensen zijn (zoals @makila) die op die leeftijd niet helemaal mee waren. Op zich vind ik het dan ook wel goed dat mensen klaarblijkelijk ook in staat zijn om met nieuwe inzichten hun gedrag bij te sturen.

En dit dus ook. Zoals ik al zei: Neen het is NOK, maar schuldbesef (en bijsturing) is nog net iets belangrijker denk ik dan?Maar misschien moeten we wel inzien dat jouw eigen inzichten niet te veralgemenen vallen en dat er mensen zijn (zoals @makila) die op die leeftijd niet helemaal mee waren. Op zich vind ik het dan ook wel goed dat mensen klaarblijkelijk ook in staat zijn om met nieuwe inzichten hun gedrag bij te sturen.
En dit dus ook. Zoals ik al zei: Neen het is NOK, maar schuldbesef (en bijsturing) is nog net iets belangrijker denk ik dan?
En dit dus ook. Zoals ik al zei: Neen het is NOK, maar schuldbesef (en bijsturing) is nog net iets belangrijker denk ik dan?
Ik hoopte al dat je het zo zou bedoelen ja.Wat is er fout aan? In de context van een medisch onderzoek kan het zijn dat ik ergens betast word waarvan dat in de context van een BBQ/feestje compleet irrelevant, overbodig en fout zou zijn. Er staat toch binnen de context van een medisch onderzoek. Er staat niet dat bij elk medisch onderzoek de facto handtastelijkheden dienen plaats te vinden.

Ja mee akkoord, maar stel je komt iemand tegen en die mens heeft datSchuldbesef is ook zo een groot woord hé.
Er zijn zoveel dingen die 20 jaar geleden "ok" waren en dat nu niet meer zijn. Ik wil mijn ouders geen schuldbesef aanpraten omdat ze 25 jaar geleden in de auto rookten (wel met het raampje op een kier) terwijl dat nu ook "not done" is.
Times change, je kan nu niet met de normen en waarden van 2022 terugkijken op zaken van 30 jaar geleden en daar dan over oordelen met de huidige moraal.
Als mensen binnen 150 jaar terugkijken op hoe we nu leefden zouden ze daar ook allicht grote ogen over open trekken.

Ja mee akkoord, maar stel je komt iemand tegen en die mens heeft dat(schuld)besef niet.
Je zegt alles wat je in dit topic gezegd hebt, ah wel die mens antwoordt dan doodleuk: Kay-gell zevert eens niet! Op een poep kletsen is toch gewoon OK?
En trust me, zo'n mensen lopen er rond. Bij de 70 plussers (ik kan fout zijn), heb ik zelfs de indruk dat er nog redelijk véél zijn, die dit nog gewoon 'ok' vinden.![]()
Ik ben ook wel akkoord dat hij doet alsof er bij The Voice of Talpa in het algemeen absoluut niets aan de hand is, "want hij heeft dat zelf nooit gezien of gemerkt enz...". Dus daar vind ik ook dat hij zichzelf en zijn bedrijf wat meer nederig kan opstellen en mea culpa kan slaan.Ik vind die De Mol toch wel lekker selectief blind. Als Hofman oppert dat het feit dat die Jeroen Rietveld zijn schoonbroer is en dus deel uitmaakt van de 'De Mol'-kliek dan kan die gast dat blijkbaar niet snappen dat dat voor de meeste mensen best wel intimiderend is. 'Ja als hij zich een statuut aanmeet dat hij niet heeft daar kan ik niks aan doen' -- daar gaat het toch niet over?
Hij maakt zich er ook gewoon te gemakkelijk vanaf door te zeggen dat alle 'loketten' er zijn maar dat vrouwen er niet genoeg van gebruik maken. Heeft het ook kleinerend over 'dat laatste kleine drempeltje' dat ze moeten wegwerken op dat vlak, en op geen enkele manier begon hij (uit zichzelf) over het aanpakken van een mogelijks toxische bedrijfscultuur daar. Komt gewoon over alsof hij het echt allemaal niet begrepen heeft.
www.instagram.com
Was toch niet nodig, het was toch duidelijk?![]()
LINDA. op Instagram : "John de Mol heeft gereageerd op alle reacties die zijn ontstaan na zijn optreden in ‘BOOS’. “Gisteravond ben ik me rot geschrokken van alle reacties op het beantwoorden van de vragen bij BOOS. Ik snapte werkelijk niet waarom v
34K likes, 2,487 comments - linda op January 21, 2022: "John de Mol heeft gereageerd op alle reacties die zijn ontstaan na zijn optreden in ‘BOOS’. “Gisteravond ben ik me rot geschrokken van alle reacties op het beantwoorden van de vragen bij BOOS. Ik snapte werkelijk niet waarom vrouwen boos...www.instagram.com
Ondertussen heeft hij ook een aantal zaken verduidelijkt.