Veldritseizoen 2025-2026

WVA is gewoon veel minder een natuurtalent en heeft meer voorbereiding nodig.
En het verleden leert ons dat hij in crossen waar MVDP ook start weinig kans maakt, dus het zal van die enkele moeten komen waar hij als enige start.
En het zijn ook gewoon andere types, met andere kwaliteiten.
Dat durven we nog wel eens vergeten, omdat ze nu eenmaal ook vaak in dezelfde koersen zitten en vaak concurrenten zijn.

Mathieu is fenomenaal in het veldrijden en de kasseiklassiekers.
Daar waar Wout vroeger zijn voet er nog wel eens naast kon zetten, is Mathieu de voorbije jaren uitgegroeid tot een fenomeen in die koersen en heeft Wout die laatste stappen niet kunnen zetten. Deels door alle averij, deels door dat zijn kwaliteiten voor een stuk elders liggen.

De versnelling die Mathieu in huis heeft is fantastisch. Zeggen dat Wout geen versnelling in huis heeft, zou hem tekort doen, maar in een rechtstreeks duel met Mathieu moet hij daar te vaak het onderspit delven.

Ik ga er vanuit dat in latere veldritkoersen Wout het Mathieu toch nog lastig zal kunnen maken, zeker als het parcours voor hem meezit.

Na een betere winter had ik ook wel meer verwacht maar langs de andere kant is WVA alweer een jaar ouder, in theorie zijn zijn best jaren (fysiek) al gepasseerd.
Zou het vaderschap er ook niet voor een stukje tussen zitten?
Je wordt vaker ziek en naast je sport / werk en vrije tijd, heb je nu een derde deel waar je energie in moet steken.
Dat hebben Pogi, VDP en Remco (nog) niet.
Misschien dat je in je hoofd ook al een klik(je) heb gemaakt. Anderzijds zal er ergens binnenin het idee ronddwalen dat je een grote vis wil binnenhalen en je zo je kind trots wil maken.

Zou het vaderschap er ook niet voor een stukje tussen zitten?
Je wordt vaker ziek en naast je sport / werk en vrije tijd, heb je nu een derde deel waar je energie in moet steken.
Dat hebben Pogi, VDP en Remco (nog) niet.
Misschien dat je in je hoofd ook al een klik(je) heb gemaakt. Anderzijds zal er ergens binnenin het idee ronddwalen dat je een grote vis wil binnenhalen en je zo je kind trots wil maken.
Zal wel iets uitmaken, hij was twee weken geleden nog ziek, juist voor de Giro en TDF ook. Sinds ik kleine kinderen heb ben ik ook veel meer ziek.
Maar het is al enkele jaren dat VDP de intrinsiek betere is, dat zal nu niet meer wijzigen. Voor VA moet alles meezitten om het VDP moeilijk te maken. Maar in de voorbije jaren was hij meestal wel direct beter dan de rest van de veldrijders wat gisteren minder was.

Maar het is al enkele jaren dat VDP de intrinsiek betere is, dat zal nu niet meer wijzigen. Voor VA moet alles meezitten om het VDP moeilijk te maken. Maar in de voorbije jaren was hij meestal wel direct beter dan de rest van de veldrijders wat gisteren minder was.
Had Nys sr. dat ook niet, eenmaal de dertig gepasseerd? Traag op gang komen?
Het grote verschil dat hij voltijds veldrijder was en het veldritpeloton vaker de benen stilhield. Met dank aan twee bovenstaande heren, heeft het peloton zich aangepast en lijkt het me lastiger voor een deeltijdse veldrijder, die niet VDP heet om van in het begin meteen te scoren of mee te doen en met een lekke band is het helemaal lastig.
Gelukkig heb je in Parijs-Roubaix een honderd kilometer om warm te draaien :coolbrows:.

Het grote verschil dat hij voltijds veldrijder was

Vooral dat is belangrijk.
Wout is geen voltijds veldrijder en heeft zich voor deze wedstrijd ook niet super voorbereid. De training die nodig is voor dit werk is anders dan waar hij een heel jaar voor traint.
Maar zelfs daarmee slaagt hij er nog in om bijna clean sheet top 3 te rijden, waarbij de eerste plaats bijna niet realistisch is als wij en hij eerlijk zijn.
Dan ben je gewoon een getalenteerd veldrijder en getalenteerd atleet. Maar dan heb je gewoon de pech dat je tegen een opponent moet strijden die talent in schril contrast zet.

Nys 'ok' na rugproblemen maar die salto was er te veel aan. Zand is ook niet zijn ding.
Van Aert best of the rest. VDP ademt hij nog? Leeft hij nog? :support: Volgens mij kan hij nog harder trappen als het er op aan komt.

Eigenlijk toch wel wonderlijk hoe VDP op vijf jaar tijd compleet de maat genomen heeft van Wout.
In de loopsport
VDP: wint op 5 en 10 km altijd van VA
HM: evenwaardig
Marathon of extreme afstanden? VA wint.

Allé zo vergelijk ik het altijd. :tongue: VA heeft de grotere motor, VDP is sneller, kan een hoger tempo aan.

Laatst bewerkt:
Vandaag nog eens ter plekke gaan kijken. Hoe Mathieu na de eerste materiaalpost zich terug in gang trok langs het water, en dan die zandstrook lichtjes bergop. Indrukwekkend. Hij was precies blokjes aan het trainen.

Nys 'ok' na rugproblemen maar die salto was er te veel aan. Zand is ook niet zijn ding.
Van Aert best of the rest. VDP ademt hij nog? Leeft hij nog? :support: Volgens mij kan hij nog harder trappen als het er op aan komt.

In de loopsport
VDP: wint op 5 en 10 km altijd van VA
HM: evenwaardig
Marathon of extreme afstanden? VA wint.

Allé zo vergelijk ik het altijd. :tongue: VA heeft de grotere motor, VDP is sneller, kan een hoger tempo aan.
Wat is de Ronde van Vlaanderen dan of Paris-Roubaix waar Vdp ook gewoon wint tegen Van Aert. Dat zijn dan 12,5km loopjes?

Wat is de Ronde van Vlaanderen dan of Paris-Roubaix waar Vdp ook gewoon wint tegen Van Aert. Dat zijn dan 12,5km loopjes?
Yup en de tour is ne marathon. Het is maar zoals je het bekijkt.
Het is ook maar een fictieve vergelijking dat ik neem. Ik bekijk het door mijne eigen bril.

Yup en de tour is ne marathon. Het is maar zoals je het bekijkt.
Het is ook maar een fictieve vergelijking dat ik neem. Ik bekijk het door mijne eigen bril.
Je bedoelt de tour waar hij steeds puik werkt leverde en Jasper de beste lead-out gaf?
De tour waar hij al 10 dagen de leiderstrui heeft gedragen. Laat ons zeggen dat hij ook in de tour al mooie dingen heeft laten zien.
De insteek van in de tour deel te nemen en het feit dat MVDP geen massasprints kan en wil rijden scheelt al een hele hoop.

Vergelijkingen in de vorm van 5, 10 en marathon is dus onzinnig.

Terug
Bovenaan