Veldritseizoen 2025-2026

Je bedoelt de tour waar hij steeds puik werkt leverde en Jasper de beste lead-out gaf?
De tour waar hij al 10 dagen de leiderstrui heeft gedragen. Laat ons zeggen dat hij ook in de tour al mooie dingen heeft laten zien.
De insteek van in de tour deel te nemen en het feit dat MVDP geen massasprints kan en wil rijden scheelt al een hele hoop.

Vergelijkingen in de vorm van 5, 10 en marathon is dus onzinnig.
Nja, da's natuurlijk de schuld van de gazetten en commentatoren die er telkens een tweestrijd tussen WVA en MVDP willen proberen van te maken. Daardoor wordt er gezocht naar (sub)disciplines waar WVA er dan toch enkele procenten bovenuit steekt om toch te kunnen blijven spreken van een spannend duel.

Helaas is het dat laatste al lang niet meer. Niet in het veld, niet in de klassiekers en al zeker niet in de monumenten. WVA is een geweldige renner maar de vergelijking tussen de twee gaat al jarenlang niet meer op, onzinnig om dan vergelijkingen met loopnummers te maken inderdaad.

Eigenlijk wel zot hoe VDP dat allemaal relativeert en kalm blijft. Met 48' had hij nochtans tijd om een gigantische oorveeg uit te delen.
Als wegklassiekers uw dada zijn dat laat ge u toch niet meer zot maken van wat toeschouwers in een crosske.
Zijn seizoen valt of staat niet met hofstade winnen lijkt me :S

edit: zie del grosso wel winnen, hopelijk wout

Laatst bewerkt:
Damn del grosso, ja die hing er niet meer toevallig aan, gaan we nog meer van zien in het wegseizoen, ongetwijfeld !

Laatst bewerkt:
Del grosso leek bijna heel de rit niet te ademen, had weinig moeite om VA te volgen de laatste ronde.

Ai, Woutje toch... Maar Del Grosso is stilaan wel klaar om de fakkel van Mathieu over te nemen als die stopt na het WK (niet op dezelfde indrukwekkende manier natuurlijk)

Maar Wout staat er toch. 2x 2e nu, maar daar kan hij verder op bouwen.

EDIT: sprint nu gezien, beetje rare keuze van Wout om zo lang te wachten. Dat is in het verleden wel al vaker fout gegaan. Kwestie van vertrouwen ook zeker...

EDIT2: Wout geeft zélf de verklaring van te veel tegenwind om vroeg te beginnen. Niet geheel onbegrijpelijk dan.

Laatst bewerkt:
Ai, Woutje toch... Maar Del Grosso is stilaan wel klaar om de fakkel van Mathieu over te nemen als die stopt na het WK (niet op dezelfde indrukwekkende manier natuurlijk)

Maar Wout staat er toch. 2x 2e nu, maar daar kan hij verder op bouwen.

EDIT: sprint nu gezien, beetje rare keuze van Wout om zo lang te wachten. Dat is in het verleden wel al vaker fout gegaan. Kwestie van vertrouwen ook zeker...

EDIT2: Wout geeft zélf de verklaring van te veel tegenwind om vroeg te beginnen. Niet geheel onbegrijpelijk dan.

Heb de koers niet gezien, maar lees dat hij op einde nog voorbij gaat om zo aan kop de sprint te beginnen.
Dat begrijp ik niet goed? Waarom niet uit 2e positie? Zeker met tegenwind..

Heb de koers niet gezien, maar lees dat hij op einde nog voorbij gaat om zo aan kop de sprint te beginnen.
Dat begrijp ik niet goed? Waarom niet uit 2e positie? Zeker met tegenwind..
Ook niet gezien, maar ik lees dat hij in de laatste ronde nog wel vol geprobeerd heeft om Del Grosso eraf te krijgen. Als dat dan niet lukt... dan zit je vast op kop hé.

IMG_2547.jpeg

Ik wou beide teksten nog omdraaien, maar ben te lui :P

Bij afwezigheid van de koning nam de koele kroonprins het over.

Del Grosso.....wat een godsgeschenk voor de wielerwereld :hakkuh:
waar klasse, stijl en talent er vanaf spat.

Laatst bewerkt:
Jammer van Nys, had toch het gevoel dat hij de evenknie was vandaag van Matje.
VDP is ook gewoon erg geslepen. Hij rijdt 6 rondjes in het wiel en hij doet helemaal 'niks'. Hij had dan meteen in de mot dat Nys een foutje maakt en net dan trekt hij vol door en het is asap einde verhaal ..

Hij rijdt altijd slim rond en met een duidelijke tactiek hé.

Terug
Bovenaan