Veldritseizoen 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn enige prognose was dat Stybar geen top15 ging rijden en die heb ik gewonnen!

Maar sterk van hem om zo ver te komen vandaag.
 
Goh, kweet niet ze. Je moet je voorwiel ook maar door dat zand geduwd krijgen, en idd in de bochten kun je niets van risico meer nemen met platte voortube...

ongelooflijk hoe die mannen door dat diepe zand vliegen. iedereen die al eens op het strand heeft gereden weet hoe zwaar en moeilijk dat is.
Hij stond lek aan andere kant van de brug waar geen zand was he ;)
 
Kan fout zijn maar is een platte achtertube niet zwaarder voor uw benen dan platte voortube?
Vooraan is dan weer nadeliger in de bochten
ik denk dat je fout bent. Ik denk dat lek vooraan zwaarder is. Maar ik denk dat we best zeggen dat lek zowiezo zwaar is, of het nu voor of achteraan is maakt niet veel uit. Degene die het geluk heeft om niet lek te rjden is zowiezo bevoordeelt.Iin Overijse was dat Wout, vandaag was dat Matthieu. En dat wil helemaal niet zeggen dat zonder die lekke band vorige week Matthieu en vandaag Wout zouden gewonnen hebben. Dat is iets dat we spijtig genoeg nooit zullen weten.
 
Er was ook nog het WK 2017, waar VDP een superdag had. Alleen reed VA 1x lek en VDP maar liefst 4 (!) x.
VDP was toen echt aan het blijten aan de finish en terecht. Dat was echt te gek voor woorden ..
 
Er was ook nog het WK 2017, waar VDP een superdag had. Alleen reed VA 1x lek en VDP maar liefst 4 (!) x.
VDP was toen echt aan het blijten aan de finish en terecht. Dat was echt te gek voor woorden ..
Dit wordt zoveel aangehaald overal. Dat WK met de lekke banden, maar het eerste WK dat VDP won staat VA 2x aan de kant met ketting problemen en kwam daar nog binnen op geringe achterstand.

Ook vandaag. Die platte band beslist gewoon heel de wedstrijd.
 
Dit wordt zoveel aangehaald overal. Dat WK met de lekke banden, maar het eerste WK dat VDP won staat VA 2x aan de kant met ketting problemen en kwam daar nog binnen op geringe achterstand.

Ook vandaag. Die platte band beslist gewoon heel de wedstrijd.
Dit + het feit dat Wout in Bieles bewust met tractorbanden reed... die banden waren dan misschien wel bulletproof, dat gaat gegarandeerd ten koste van de rolweerstand. Je moet bij deze mannen gewoon accepteren dat in normale omstandigheden het verschil tussen beiden zo klein is dat in geval van pech de wedstrijd gewoon beslist is. Tenzij het parcours echt volledig op hun maat is (technische vliegmeting VS oermoddercross).

Wuyts is nu wel bezig van "ik zou echt willen weet waar Van Aert lek gereden is"... hoe zie je dat niet aan de ontwikkeling van het tijdsverschil? Hij rijdt met 15 seconden voorsprong de brug af en hij verliest, op het stuk waar je in principe hooguit een seconde of 5 kan verliezen gewoon 15 seconden op 2 minuten tijd. De snelheid waarmee Mathieu dat gat dicht reed dat was echt niet normaal en als je hem Wout dan voorbij ziet vliegen dan weet je genoeg. En dan blijf je uiteindelijk zitten met het feit dat Wout zichzelf 3-4 minuten heeft zitten koken om dan in het rood het zand aan te snijden. Terwijl Mathieu door die initiële 12-15s voorsprong, zoals Roodhooft tijdens de wedstrijd ook al zei, elke keer net voor de zandstrook een klein beetje gas kon terugnemen om dan goeie lijnen te rijden. Als achtervolger heb je die luxe eigenlijk niet.

Ik zeg niet dat Wout hier sowieso wereldkampioen was geworden, of dat ik het Mathieu niet gun. Het is alleen doodzonde dat een leuke cross na 2,5 ronde gewoon al doodgeknepen werd. :(
 
Hoeveel kost een basisticket voor zo'n wk eigenlijk? Heb daar totaal geen idee van. Door corona vind ik de prijzen van dit jaar niet meer terug.
 
Ik heb geen info met betrekking tot dit jaar maar afgaande op wat de prijzen normaal zijn schat ik op 35 a 40 euro. Een wk steekt qua prijs toch altijd een eind boven een wereldbeker of gewone cross uit.
 
Belachelijk veel is het enige correcte antwoord denk ik :LOL:

En als je 8sec op 4 ronden moet dichten moet je eigenlijk gewoon je eigen tempo rijden he, egale tijden is altijd het beste
 
Niet 1 reactie na de, vanuit een tactisch oogpunt bekeken, toch wel spannende cross van gisteren in Middelkerke. Het feit dat er niet 1 reactie is toont wat er mis is met het huidige veldrijden. Wanneer de grote 2 er niet bij zijn, valt alle spanning weg. Niks tegen de vaste waardes in het huidige veldrijden, maar ze hebben gewoon niet de uitstraling van grote veldrijders uit het verleden. Dat kan natuurlijk ook niet anders wanneer je gewoon weet dat er wielrenners zijn die gewoon beter zijn maar er gewoon niet bij zijn omdat ze bezig zijn met andere dingen. Je hebt altijd een beetje het gevoel dat je naar een B-kampioenschap aan het kijken bent. Een beetje spijtig, want het is en blijft toch een prachtige sport.
 
Niet 1 reactie na de, vanuit een tactisch oogpunt bekeken, toch wel spannende cross van gisteren in Middelkerke. Het feit dat er niet 1 reactie is toont wat er mis is met het huidige veldrijden. Wanneer de grote 2 er niet bij zijn, valt alle spanning weg. Niks tegen de vaste waardes in het huidige veldrijden, maar ze hebben gewoon niet de uitstraling van grote veldrijders uit het verleden. Dat kan natuurlijk ook niet anders wanneer je gewoon weet dat er wielrenners zijn die gewoon beter zijn maar er gewoon niet bij zijn omdat ze bezig zijn met andere dingen. Je hebt altijd een beetje het gevoel dat je naar een B-kampioenschap aan het kijken bent. Een beetje spijtig, want het is en blijft toch een prachtige sport.
Er was koers op tv, en als er koers is, dan interesseert de crossen me niet meer.

Zelfs al is het maar de ster van Bessèges 🙈
 
Dat kan ook de reden zijn dat er geen reactie is geweest ja :D . Mmm... maar eerlijk gezegd zie ik liever cross. Er zijn enkele van de klassieke wedstrijden die ik heel graag zie, maar over het algemeen... geef mij maar cross.
 
Sweeck gelukkig gewonnen, was even soepje met dat Aerts zo slecht was en Eli nog eindwinst kon pakken. Gelukkig was Lars er zodat de uitslag sportief was (al is het logisch dat er met de eindoverwinning zo gekeken wordt).

Is het vandaag cross in de sneeuw ergens?
 
Ik heb ook naar Besseges gekeken. Maar het klopt uiteraard wel dat moest Vdp of Va gereden hebben er meer kans was dat ik gekeken had.
Op zich niet onbegrijpelijk he, als ze over enkele jaren met die supercompetitie in het voetbal en real, barca en atletico spelen niet meer in de primera division, wie gaat er daar nog naar kijken? Het zal ook pakken minder zijn.
 
Ik heb ook naar Besseges gekeken. Maar het klopt uiteraard wel dat moest Vdp of Va gereden hebben er meer kans was dat ik gekeken had.
Op zich niet onbegrijpelijk he, als ze over enkele jaren met die supercompetitie in het voetbal en real, barca en atletico spelen niet meer in de primera division, wie gaat er daar nog naar kijken? Het zal ook pakken minder zijn.
Bij mij enkel wanneer vdp én Va gereden hebben.
Als slechts één van de 2 meerijdt, is er nog veel minder te zien (totaal geen spanning dan).
 
Bij mij enkel wanneer vdp én Va gereden hebben.
Als slechts één van de 2 meerijdt, is er nog veel minder te zien (totaal geen spanning dan).

Gisteren was inderdaad een rare cross, maar ik vind de cross meestal spannender als de grote twee er niet zijn.

Moest ik ploegmanager zijn zou ik mijn renners ook laten pieken naar de eerste en de laatste weken van het seizoen. Omdat je weet dat eens VDP of VA er aan beginnen er gewoon veel minder kans is op podiums en winnen bijna onmogelijk is. Dat gebeurd op de weg ook, waar de subtoppers mikken op de kleinere rondjes waar ze weten dat de echte toppers nog in opbouw zijn. Zo kan je ook een mooi palmares opbouwen, en niemand die binnen 10 jaar nog weet dat de bezetting minder was in die crossen.
 
Wat was er in de ster tussen 3 en 4 te zien? Kopgroep en peloton maar voor de rest?
Gana zijn versnelling was pas later :p
Te zien niet, maar dan heb je wel alle leuke verhalen van José gemist!!
Ik heb overigens maar s'avonds gekeken dus dan was het 1 vd 2.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan