Veldritseizoen 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van aert absoluut foutloos in de beginfase, maar daarna was het toch ook gewoon minder. Hij heeft 1 ronde gehad dat hij zowel net na de dijk als net voor de brug van de fiets moest. Vdp heeft enkel in ronde 2 eens niet door een strook gefietst. Jammer van de lekke band, vooral voor de spanning. Een geweldig duel tussen deze 2 is ons toch ook amper gegund.
Vergeet niet dat zo'n lekke band véél krachten kost. Toen VDP dit onlangs voorhad, was het ook over en uit hoor.

Maar inderdaad, echt een tweestrijd hebben we vandaag alweer niet gehad. Bijna géén enkele keer eigenlijk. Altijd wel iemand van de twee met pech en dat is toch jammer dit seizoen vind ik.

Nu bon, VDP zowiezo een verdiende WK. Beiden hadden het wel verdiend, maar er kan er maar 1 winnen hé! :)

Ik had hier op mijn papier trouwens staan (gokje naar mijn moeder toe ;)):
WK vrouwen: Alvarado (WRONG)
WK mannen: VDP (CORRECT)

Ik was 50% juist ..
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk denk ik dat VDP wel ging winnen, ook zonder lekke band. Maar het had wel een heel mooie strijd kunnen zijn en die hebben we nu jammer genoeg moeten missen.

Ook onder indruk van Pidcock weer.
 
Wat een scheve statistiek haalt Wuyts ook naar boven ivm Mathieu en zandcrossen. Ja hij wint misschien 3/4 zandcrossen, maar hij wint gewoon 3/4 crossen tout court...
Het is niet dat hij beter rijdt in zandcrossen, hij rijdt gewoon even goed als altijd.
 
Matthieu vetdiend wereldkampioenn denk ik. Maar, eerlijk is eerlijk, geholpen door de lekke band van Wout Ik heb geen idee of Matthieu zonder die lekke van Wout zou gewonnen hebben. Ik ben wel van mening dat hij het gat nog zou dicht gereden hebben. Maar dan hé... Wout zou in elk geval nog veel frisser gezeten hebben dus dan zou de cross er wel anders uitgezien hebben.
 
Wout verloor iedere ronde heel veel tijd op die lange brug. Hij zag daar altijd enorm op af vond ik. Ook andere renners gingen hier veel sneller/makkelijker op.
Ik denk sowieso dat Mathieu zou gewonnen hebben. De enige strook waar wout sneller was, was die afdaling in het zand en het stuk langs de kust.
 
WvA toch mentaal te zwak blijkbaar. 🙅‍♂️
+
 
Uiteindelijk wel straf, videwereldkampioen veldrijden, tijdrijden en wegwielrennen. Dan sta je terecht als 3e op de uci-ranking zeker?
 
Deze koers was gewoon Overijse 2.0 maar met de andere die pech heeft.
Wout die op enkele seconden komt maar over zen toeren gaat en dan net een technische fout maakt (door vermoeidheid).

Spijtig ging anders een hele mooie race geweest zijn.
 
Alhoewel ik direct akkoord ga dat Matthieu de betere veldrijder van de 2 is, vind ik persoonlijk dat je hier serieus overdrijft. Wout zit dit jaar veel dichter bij Matthieu dan dat het de voorbije jaren geweest het geval geweest is. De vorige seizoenen was Matthieu inderdaad een klasse sterker dan Wout, maar dat is dit jaar absoluut niet het geval.
De anderen zijn inderdaad wel 3 klassen minder dan de grote 2. En ik hoop dat we vandaag een prachtige strijd te zien zullen krijgen.
Hoe snel het toch niet kan draaien nietwaar :p
 
Ik begrijp echt die analyses niet dat Mathieu zogezegd de beste was vandaag. Markant hoe men die platte band gewoon zo minimaliseerd. De krachten die daar verloren gaan werden gewoon compleet genegeerd.

De cross was vandaag duidelijk 2 delen: vol in het rood in het zand/brug en dan proberen op adem te kopen tussenin. Wout heeft zijn inspanning door die lekke band 1.5 ronde moeten doortrekken en dat betaal je gewoon cash. Dat Mathieu nadien beetje bij beetje weg rijdt is logisch. Als ge uwe motor opblaast is het gewoon gepasseerd.
 
Ik begrijp echt die analyses niet dat Mathieu zogezegd de beste was vandaag.

De cross was vandaag duidelijk 2 delen: vol in het rood in het zand/brug en dan proberen op adem te kopen tussenin. Wout heeft zijn inspanning door die lekke band 1.5 ronde moeten doortrekken en dat betaal je gewoon cash. Dat Mathieu nadien beetje bij beetje weg rijdt is logisch. Als ge uwe motor opblaast is het gewoon gepasseerd.
Deze koers was gewoon Overijse 2.0 maar met de andere die pech heeft.
Wout die op enkele seconden komt maar over zen toeren gaat en dan net een technische fout maakt (door vermoeidheid).

Spijtig ging anders een hele mooie race geweest zijn.
Akkoord met dit, volledig.

Dus willen we dit dan alstublieft voor vorige week ook aannemen en voor eens en voor altijd stoppen met "vandaag was Wout mentaal zwakker" of "vorige week was Mathieu mentaal zwakker". (dit is nu niet op jullie bedoeld he, in tegendeel zelfs in feite want ik ben het volledig eens met je post).

Ik vind dat het vandaag juist bewezen is dat een koers als deze of die van vorige week niet gewonnen of verloren wordt op mentale kracht of gebrek eraan. Daar zijn ze allebei top in, punt.

Ben, uiteraard, zeer tevreden met de winnaar maar zowel die lekke band bij Van Aert als die valpartij bij Mathieu hadden niet gehoeven uiteraard.
 
Kan fout zijn maar is een platte achtertube niet zwaarder voor uw benen dan platte voortube?
Vooraan is dan weer nadeliger in de bochten
 
Goh, kweet niet ze. Je moet je voorwiel ook maar door dat zand geduwd krijgen, en idd in de bochten kun je niets van risico meer nemen met platte voortube...

ongelooflijk hoe die mannen door dat diepe zand vliegen. iedereen die al eens op het strand heeft gereden weet hoe zwaar en moeilijk dat is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan