Vandenbroucke weigert mails vrij te geven en blokkeert amendement

Ah, plusartikel.

"“Hoe zit het?” Dat is - vrij vertaald - de vraag die de Europese Commissie begin dit jaar aan ons land stelde over de hervormingen rond openbaarheid van bestuur. "
"We zijn ondertussen bijna drie jaar verder en de EU stelt vast dat België nog steeds geen nieuwe wet heeft. “We zijn ermee bezig”, antwoordde ons land toen er in februari vragen kwamen. "
"De commissie waar je beroep kan aantekenen als een document niet vrijgegeven wordt, krijgt geen extra macht. Dat was nochtans een aanbeveling vanuit Europa: zorg ervoor dat een uitspraak van het beroepsorgaan bindend wordt."
"in een rapport dat vorige week verscheen, schrijft de EU dat er volgens onze regering “verschillende initiatieven” lopen om het beroepsorgaan meer macht te geven."
"Op het Europese podium toont ze de wil om te hervormen, maar in de coulissen doet ze het omgekeerde.” Om de EU nog meer zand in de ogen te strooien, verwees de federale regering naar een wetsvoorstel van Ecolo-Groen uit 2021. Daarin krijgt het beroepsorgaan wél meer macht. “Maar dat voorstel ligt gewoon in een schuif. "

en dan nog iets dat 6 organisaties, oa de VVJ en Transparencia de Europese Commissie hebben ingelicht over de stavaza ivm die wet.
Ze hebben Europa dus niet voorgelogen, ze doen gewoon aan standaard politiek.
 
specifieke covidmaatregelen in ander topic, en dan beter onderbouwd
Voor zo een zogezegd onafhankelijk en rationeel persoon te zijn, heeft hij uiteindelijk mooi mee gespeeld the big money pharma vacc campagne.
Die cst idiotie is een klassiel voorbeeld ervan.
'Oh, ik ben gevaccineerd hoor, dus ik mag op restaurant op uw eten hoesten zonder probleem'
Samen met zijn partner in crime van ranst.
 
Voor zo een zogezegd onafhankelijk en rationeel persoon te zijn, heeft hij uiteindelijk mooi mee gespeeld the big money pharma vacc campagne.
Die cst idiotie is een klassiel voorbeeld ervan.
'Oh, ik ben gevaccineerd hoor, dus ik mag op restaurant op uw eten hoesten zonder probleem'
Samen met zijn partner in crime van ranst.
Kan je eens met zaken komen die dat staven?
 
Terug
Bovenaan