Vandenbroucke weigert mails vrij te geven en blokkeert amendement

Trouwens men heeft geen angst van doorgedraaide wappies, men heeft echter wel angst dat kritische stemmen (die er toen al waren zonder wappie te zijn) gelijk zouden krijgen.
Het hangt er vanaf wat je met 'kritische stemmen' bedoelt (ik zeg het maar omdat veel doorgedraaide wappies in die tijd zichzelf een kritische stem noemden) maar zelfs als daar zaken in staan waaruit blijkt dat VDB bepaalde zaken omtrent COVID er heeft doorgeduwd met wat onwettig ellebogenwerk, dan wil dat nog niet zeggen dat de hele 'COVID is een griepje en maatregelen zijn niet nodig!' bende gelijk krijgt.

Zowat de hele wereld heeft toen ingrijpende maatregelen genomen om dat virus te bestrijden, en bijvoorbeeld vaccins zijn overal goedgekeurd en toegediend. Tenzij er in elk land een minister van volksgezondheid zoveel macht had om de hele regering te bespelen om zodoende onnodige en ongeoorloofde 'pestmaatregelen' in te voeren kan daar in die mails niks staan wat wappies gelijk gaat geven.

Ook qua vaccins: zelfs al kreeg VDB smeergeld van bepaalde fabrikanten om hun vaccins te gebruiken (en dat is een heel grote 'als' uiteraard) dan nog neemt dat niet weg dat die vaccins allemaal goedgekeurd zijn en getest zijn en over zowat heel de wereld gebruikt zijn. Dat zou dan van VDB een ongelofelijke rotzak maken, maar dat zou dan niet betekenen dat de vaccins experimentele rotzooi waren die enkel in het leven geroepen waren om geld mee te scheppen.

En een heel groot deel van de 'kritische stemmen' heeft gewoon al permanent ongelijk gekregen, want vaak ging het dan over 'controlemaatschappij' hier en 'permanente maatregelen' daar. Het feit dat er vandaag de dag voor de gewone burger (kan zijn dat er in bepaalde rusthuizen bijvoorbeeld nog maatregelen gelden bij een uitbraak) geen enkele van die maatregelen nog geldt, ontkracht al gelijk de zever die een groot deel van die samenzweringsbende aan het verspreiden was. QR maatschappij? Niks van te zien. Massaal veel doden door de vaccins? Neen. De overheid die COVID maatregelen permanent ging maken? Niks van.

Dat neemt niet weg dat er kritiek kan en mag zijn, natuurlijk. Ik heb toen ook kritiek gehad op bepaalde maatregelen en ik huiver nog altijd bij het horen van het woord 'avondklok', dus ik was zeker geen onvoorwaardelijke fan van de harde lijn. En als blijkt dat VDB zijn boekje zwaar te buiten is gegaan dan moet hij gestraft worden en is zijn loopbaan in de politiek terecht voorbij, maar ik zeg het al maar omdat ik me zo een paar accounts voor de geest kan halen die dan (onterecht) zouden komen roepen dat ze heel de tijd gelijk hadden met hun samenzweringsgezever. Dat is dus niet zo: het COVID pad dat ons land heeft bewandeld verschilt niet zo heel erg veel van dat van andere landen.
 
Het belangenconflict in deze gaat wel niet over deals met Big Pharma hoor. Ik denk ook niet dat er iets van smeergeld of dergelijks te vinden zal zijn in die mails. Eerder de afspraken tussen Erika Vlieghe (als voorzitter van de GEMS), Pedro Facon en kabinet FVDB. Het belangenconflict heeft Loser in een van de eerste posts uitgelegd.

Bossaert is al 3 jaar lang het doen en laten van FVDB nauwgezet aan't opvolgen, oa over vaccins die vervallen zijn, over het goedkeuren van tientallen miljoenen aan het federaal testplatform etc... Ik denk dat Bossaert gewoon nog wat op zoek is naar munitie om de werkwijze van FVDB tijdens corona volledig af te branden.
Niet per se wat er beslist werd, maar hoe, op welke manier.
 
Het hangt er vanaf wat je met 'kritische stemmen' bedoelt (ik zeg het maar omdat veel doorgedraaide wappies in die tijd zichzelf een kritische stem noemden) maar zelfs als daar zaken in staan waaruit blijkt dat VDB bepaalde zaken omtrent COVID er heeft doorgeduwd met wat onwettig ellebogenwerk, dan wil dat nog niet zeggen dat de hele 'COVID is een griepje en maatregelen zijn niet nodig!' bende gelijk krijgt.

Zowat de hele wereld heeft toen ingrijpende maatregelen genomen om dat virus te bestrijden, en bijvoorbeeld vaccins zijn overal goedgekeurd en toegediend. Tenzij er in elk land een minister van volksgezondheid zoveel macht had om de hele regering te bespelen om zodoende onnodige en ongeoorloofde 'pestmaatregelen' in te voeren kan daar in die mails niks staan wat wappies gelijk gaat geven.

Ook qua vaccins: zelfs al kreeg VDB smeergeld van bepaalde fabrikanten om hun vaccins te gebruiken (en dat is een heel grote 'als' uiteraard) dan nog neemt dat niet weg dat die vaccins allemaal goedgekeurd zijn en getest zijn en over zowat heel de wereld gebruikt zijn. Dat zou dan van VDB een ongelofelijke rotzak maken, maar dat zou dan niet betekenen dat de vaccins experimentele rotzooi waren die enkel in het leven geroepen waren om geld mee te scheppen.

En een heel groot deel van de 'kritische stemmen' heeft gewoon al permanent ongelijk gekregen, want vaak ging het dan over 'controlemaatschappij' hier en 'permanente maatregelen' daar. Het feit dat er vandaag de dag voor de gewone burger (kan zijn dat er in bepaalde rusthuizen bijvoorbeeld nog maatregelen gelden bij een uitbraak) geen enkele van die maatregelen nog geldt, ontkracht al gelijk de zever die een groot deel van die samenzweringsbende aan het verspreiden was. QR maatschappij? Niks van te zien. Massaal veel doden door de vaccins? Neen. De overheid die COVID maatregelen permanent ging maken? Niks van.

Dat neemt niet weg dat er kritiek kan en mag zijn, natuurlijk. Ik heb toen ook kritiek gehad op bepaalde maatregelen en ik huiver nog altijd bij het horen van het woord 'avondklok', dus ik was zeker geen onvoorwaardelijke fan van de harde lijn. En als blijkt dat VDB zijn boekje zwaar te buiten is gegaan dan moet hij gestraft worden en is zijn loopbaan in de politiek terecht voorbij, maar ik zeg het al maar omdat ik me zo een paar accounts voor de geest kan halen die dan (onterecht) zouden komen roepen dat ze heel de tijd gelijk hadden met hun samenzweringsgezever. Dat is dus niet zo: het COVID pad dat ons land heeft bewandeld verschilt niet zo heel erg veel van dat van andere landen.
Ik denk dat het hier vooral gaat over eventuele mails die zouden aangeven dat ze "angstretoriek" als tactisch en strategisch middel besproken hebben.

Ik vermoed dat er in de communicatie van GEMS en overheid in de ganse crisis wel zal gesproken geweest zijn over hoe ze retorisch een beetje kunnen overdrijven om de mensen bang(er) te maken om zodoende zware maatregelen makkelijker te doen slikken bij de bevolking.
Een strategie die trouwens ook op voorhand in de draaiboeken van WHO en overheden klaarlag bij het verschijnen van een pandemie.

Akkoord, dat zegt niks over de noodzaak of niet van de genomen maatregelen, maar het zou wel die strategie blootleggen die weldegelijk door kritische stemmen werd geopperd en door volgers van het narratief sterk werd ontkend.

Mijn persoonlijke opinie:
CST, verplichte mondmaskers buiten, avondklok, harde lockdowns van horeca, scholen, etc... zijn onnodig gebleken (cfr. casussen waar deze zaken niet uitgevoerd zijn en geen substantieel hogere mortaliteit is vastgesteld).
De kritiek op bovenstaande maatregelen was in mijn opinie weldegelijk zeer terecht en als we niet alle informatie kunnen inzien van hoe de crisis behandeld is, dan kunnen we ook niet de juiste en goede conclusies voor de toekomst nemen.

Stel dat er weldegelijk uit de mails zou naar boven komen dat ook de GEMS en andere experten communiceerden dat de maatregelen niet écht nodig zijn, maar dat het politiek besloten was om ze alsnog niet af te schaffen of niet in te voeren om strategische redenen en niet om gezondheidsredenen, dan kunnen we daar lessen uit trekken voor in de toekomst.

Een les die we alvast kunnen leren in mijn opinie is dat bij luchtweginfectievirussen die zich via de lucht verspreiden:
- We geen vaccin kunnen ontwikkelen dat besmetting tegenhoudt (wat we trouwens al wisten sinds de jaren '50). Maak de mensen dat dus ook niet meer wijs in de toekomst.
- IEDEREEN raakt ooit sowieso besmet. Dus flatten the curve is een goeie strategie om te volgen om de zorgsector en ziekenhuizen niet te overspoelen. Maar een strategie van zero-besmettingen is absurd en vereist maatregelen die mensenrechtenschendend hard zijn én bovendien uiteindelijk niet hun beoogde doel bereiken. Kinderen en jongeren bvb. hadden zo snel mogelijk moeten blootgesteld worden aan het virus. Zij kwamen namelijk zo goed als niet in het ziekenhuis terecht. Ouderen en risicoprofielen moesten zo veel mogelijk beschermd worden. Het concept van omgekeerde lockdown dus.

Soit, die mails zouden inzicht kunnen geven aan die opmerkingen en we zouden er dus lessen uit kunnen trekken.
Ook in omgekeerde richting. Misschien was/is alle kritiek onterecht. En dan kunnen we ook die les trekken.

Het ergste wat je kan doen, is geen transparantie geven... tenzij je iets te verbergen hebt natuurlijk...
 
En een heel groot deel van de 'kritische stemmen' heeft gewoon al permanent ongelijk gekregen, want vaak ging het dan over 'controlemaatschappij' hier en 'permanente maatregelen' daar. Het feit dat er vandaag de dag voor de gewone burger (kan zijn dat er in bepaalde rusthuizen bijvoorbeeld nog maatregelen gelden bij een uitbraak) geen enkele van die maatregelen nog geldt, ontkracht al gelijk de zever die een groot deel van die samenzweringsbende aan het verspreiden was. QR maatschappij? Niks van te zien. Massaal veel doden door de vaccins? Neen. De overheid die COVID maatregelen permanent ging maken? Niks van.
Met kritische stemmen bedoel ik mensen die zeiden: pas op voor psychische gevolgen van lockdowns, is het wel nuttig om kinderen te vaccineren, is het ethisch mensen te dwingen om te vaccineren, is het wel legaal wat hier aan het plaatsvinden is etc. Niet één of andere kerel die zegt dat de illuminatie achter corona zitten om ons op te sluiten of dat er chips in het vaccin zitten. Je had wappies en idioten langs beide kanten (mensen die niet geloofden in covid en mensen die de maatschappij volledig op slot wouden, mensen begonnen te shamen omdat ze wel of juist geen vaccin hadden). Nu dat zijn geen kritische stemmen, maar idioten.

Nu wat je wel kan zeggen is dat onder het dogmatisme van sommigen (bv. Van Ranst en VDB) kritiek vaak belachelijk gemaakt werd of naast zich geplaatst. Zal wel iets zijn dat hem daar in verlegenheid brengt, of inderdaad commerciële belangenvermenging.
 
@NemesisBE Ik zeg absoluut niet dat ik iets van smeergeld of dergelijke vermoed. Ik maakte mijn post maar om de complotdenkers voor te zijn. Die gaan sowieso eender wat er in die mails staat gebruiken als bewijs voor hun gekste gedachtengangen, maar toch.

Akkoord, dat zegt niks over de noodzaak of niet van de genomen maatregelen, maar het zou wel die strategie blootleggen die weldegelijk door kritische stemmen werd geopperd en door volgers van het narratief sterk werd ontkend.
Ik weet niet hoe actief jij hier was in die tijd, maar je geeft daar wel een wat foute definitie van angstretoriek.

Ik denk niet dat er ooit iemand met 100% zekerheid heeft gezegd dat de overheid niet af en toe een klein beetje aan overdrijving doet. Die regels rond oudjaar waren daar zelfs een voorbeeld van: daarvan werd er in de wandelgangen gezegd dat men goed genoeg wist dat vrijwel elke Vlaming die regel zou breken en men dus het maximum aantal bezoekers bewust lager heeft gezet dan dat het zou moeten zijn (moest iedereen de regel wel opvolgen, welteverstaan) omdat ze die regelbrekers bijgerekend hebben. Is dat 'angstretoriek' of gewoon slim regeren, wetende dat de regels een beetje breken en achterpoortjes zoeken een Vlaamse hobby is?

Los van je definitie: dat soort zaken is vrijwel nooit door iemand ontkend, ook niet door de 'volgers van het narratief' maar dat was ook helemaal niet wat de extreme gevallen bedoelden met angstretoriek. Met angstretoriek werd vaak bedoeld dat men heelder vrachten aan verzonnen doden bij het dodental voegde, dat men de bevolking blaasjes wijsmaakte omtrent de dodelijkheid/besmettelijkheid van het virus, dat men de media stuurde, ...

Dus zelfs als daar in die mails naar voren komt dat de regering de zaken soms lichtjes durfde aandikken, dan nog geeft dat die extreme 'kritische stemmen' geen gelijk.

Op jouw persoonlijke opinies over wat nu wel of niet nuttig was qua maatregelen ga ik niet ingaan. Dat soort discussies heb ik hier in die tijd echt wel genoeg gevoerd. Dat laat ik over aan de bevoegde instanties, om daarover te oordelen.
 
Laatst bewerkt:
Met kritische stemmen bedoel ik mensen die zeiden: pas op voor psychische gevolgen van lockdowns, is het wel nuttig om kinderen te vaccineren, is het ethisch mensen te dwingen om te vaccineren, is het wel legaal wat hier aan het plaatsvinden is etc
Tja goed, dan was wel zowat iedereen (mezelf incluis) een kritische stem. Dat zijn ook allemaal heel goeie vragen, voor alle duidelijkheid, en ik heb zelf indertijd heel zware discussies gehad over bijvoorbeeld de mentale impact.

Ik wilde maar gewoon de 'mafketels' voor zijn en zeggen dat het enorm onwaarschijnlijk is dat er in die mails iets gaat staan wat hun zotste theorieën zou bevestigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Patj
Ik denk dat het hier vooral gaat over eventuele mails die zouden aangeven dat ze "angstretoriek" als tactisch en strategisch middel besproken hebben.

Ik vermoed dat er in de communicatie van GEMS en overheid in de ganse crisis wel zal gesproken geweest zijn over hoe ze retorisch een beetje kunnen overdrijven om de mensen bang(er) te maken om zodoende zware maatregelen makkelijker te doen slikken bij de bevolking.
Een strategie die trouwens ook op voorhand in de draaiboeken van WHO en overheden klaarlag bij het verschijnen van een pandemie.

Akkoord, dat zegt niks over de noodzaak of niet van de genomen maatregelen, maar het zou wel die strategie blootleggen die weldegelijk door kritische stemmen werd geopperd en door volgers van het narratief sterk werd ontkend.

Mijn persoonlijke opinie:
CST, verplichte mondmaskers buiten, avondklok, harde lockdowns van horeca, scholen, etc... zijn onnodig gebleken (cfr. casussen waar deze zaken niet uitgevoerd zijn en geen substantieel hogere mortaliteit is vastgesteld).
De kritiek op bovenstaande maatregelen was in mijn opinie weldegelijk zeer terecht en als we niet alle informatie kunnen inzien van hoe de crisis behandeld is, dan kunnen we ook niet de juiste en goede conclusies voor de toekomst nemen.

Stel dat er weldegelijk uit de mails zou naar boven komen dat ook de GEMS en andere experten communiceerden dat de maatregelen niet écht nodig zijn, maar dat het politiek besloten was om ze alsnog niet af te schaffen of niet in te voeren om strategische redenen en niet om gezondheidsredenen, dan kunnen we daar lessen uit trekken voor in de toekomst.

Een les die we alvast kunnen leren in mijn opinie is dat bij luchtweginfectievirussen die zich via de lucht verspreiden:
- We geen vaccin kunnen ontwikkelen dat besmetting tegenhoudt (wat we trouwens al wisten sinds de jaren '50). Maak de mensen dat dus ook niet meer wijs in de toekomst.
- IEDEREEN raakt ooit sowieso besmet. Dus flatten the curve is een goeie strategie om te volgen om de zorgsector en ziekenhuizen niet te overspoelen. Maar een strategie van zero-besmettingen is absurd en vereist maatregelen die mensenrechtenschendend hard zijn én bovendien uiteindelijk niet hun beoogde doel bereiken. Kinderen en jongeren bvb. hadden zo snel mogelijk moeten blootgesteld worden aan het virus. Zij kwamen namelijk zo goed als niet in het ziekenhuis terecht. Ouderen en risicoprofielen moesten zo veel mogelijk beschermd worden. Het concept van omgekeerde lockdown dus.

Soit, die mails zouden inzicht kunnen geven aan die opmerkingen en we zouden er dus lessen uit kunnen trekken.
Ook in omgekeerde richting. Misschien was/is alle kritiek onterecht. En dan kunnen we ook die les trekken.

Het ergste wat je kan doen, is geen transparantie geven... tenzij je iets te verbergen hebt natuurlijk...

Zoals ook al gebleken is in oa Groot-Brittannië.
 
We gaan de covidmaatregelen hier niet opnieuw bespreken. Wie weer zin heeft in die discussie, kan ze in het archief nalezen.
Indien ze relevant worden door de inhoud van die mails, kan dat herbekeken worden. Voorlopig gaat dit over de mails en openbaarheid van bestuur.
 
Hadden we dan iets anders verwacht van FVDB? De man die erom bekend staat onwrikbaar in het eigen gelijk te geloven? De man die aan tafel met een huisarts haar de les spelt over hoe ze de problemen in haar eigen praktijk moet oplossen? De man die geen kans onbenut laat om zijn ideologische droom van de staatsgeneeskunde door te drukken op zorgverleners? En dat alles zonder enige vorm van electorale aantastbaarheid?
 
Hadden we dan iets anders verwacht van FVDB? De man die erom bekend staat onwrikbaar in het eigen gelijk te geloven? De man die aan tafel met een huisarts haar de les spelt over hoe ze de problemen in haar eigen praktijk moet oplossen? De man die geen kans onbenut laat om zijn ideologische droom van de staatsgeneeskunde door te drukken op zorgverleners? En dat alles zonder enige vorm van electorale aantastbaarheid?
Ik vind het vreemd hoe je start met 'hadden we iets anders verwacht?'

Het is toch niet omdat iemand die gedragen stelt, dat die dan ook per definitie corrupt is of dingen gaat achterhouden?

Het is juist omdat hij zijn mond zo open trekt en onwrikbaar is dat hij zich geregeld nadelig in de kijker zet, maar die gedragingen vind ik precies niet dat je dan kan stellen dat er voor de rest niets goed aan is bij wijze van spreken?

Dat er ook elke discussie van FVD zijn 'onverkozenheid' moet aangehaald worden, komt me eerlijk gezegd wel de keel uit. Dat is het systeem. Dat is niet uitzonderlijk en heeft verder niet echt iets met deze kwestie te maken.

Voor alle duidelijkheid, met de informatie die we nu hebben vind ik zijn houding echt laakbaar. Maar bekijk mensen liever niet als 'inherent slecht', of die indruk krijg ik bij zo'n bemerking.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het vreemd hoe je start met 'hadden we iets anders verwacht?'

Het is toch niet omdat iemand die gedragen stelt, dat die dan ook per definitie corrupt is of dingen gaat achterhouden?

Het is juist omdat hij zijn mond zo open trekt en onwrikbaar is dat hij zich geregeld nadelig in de kijker zet, maar die gedragingen vind ik precies niet dat je dan kan stellen dat er voor de rest niets goed aan is bij wijze van spreken?

Dat er ook elke discussie van FVD zijn 'onverkozenheid' moet aangehaald worden, komt me eerlijk gezegd wel de keel uit. Dat is het systeem. Dat is niet uitzonderlijk en heeft verder niet echt iets met deze kwestie te maken.

Misschien als het om een maagdelijke backbencher gaat? We spreken over iemand onder wiens hoede een politieke partij een kluis met zwart geld heeft doen verdwijnen. Frank's onverkozenheid is uitermate relevant want het ligt mede aan de basis van zijn gedrag als minister.

Als er zich geen probleem stelt met die mails werden ze vanmiddag vrij gegeven. Er bestaat geen logische verklaring voor Frank's gedrag in dit dossier.
 
  • Leuk
Waarderingen: Patj
Misschien als het om een maagdelijke backbencher gaat? We spreken over iemand onder wiens hoede een politieke partij een kluis met zwart geld heeft doen verdwijnen. Frank's onverkozenheid is uitermate relevant want het ligt mede aan de basis van zijn gedrag als minister.

Als er zich geen probleem stelt met die mails werden ze vanmiddag vrij gegeven.
Ik laat me vangen. Leg me dan eens uit hoe dat relevant is.
 
Ik laat me vangen. Leg me dan eens uit hoe dat relevant is.

Het toont impulsiviteit en eigengereidheid aan. Eigenschappen die niet wenselijk zijn in een minister. Zwart schandaalgeld in een partijkas? Fik het op. Bon.

Maar leg eens uit welke argumenten FVDB dan heeft om die communicatie niet vrij te geven? Welke logica zit daarachter.
 
Frank's onverkozenheid is uitermate relevant want het ligt mede aan de basis van zijn gedrag als minister.
Je kan ook zeggen dat zijn onverkozenheid net maakt dat hij zich geen fluit moet aantrekken van het spelen van politieke spelletjes om stemmetjes te ronselen en zich gewoon kan concentreren op het beleid. Er wordt hier zo vaak geklaagd dat de politiek tegenwoordig niet meer met beleid bezig is maar enkel met het produceren van soundbites en verkiezingspraat, dus ik weet niet of het per se iets slecht is dat er iemand in de regering zit die daar minder of niet mee bezig is.

En voorts: hij is aangesteld door een verkozen partij op een, voor zover ik weet, legale manier. Dat constante doen alsof daar iets fundamenteel ondemocratisch is gebeurd, dat begint toch wat afgezaagd te worden.

Trouwens geen grote fan van FVDB en ik vind deze episode wel heel teleurstellend, maar laten we ook wel wat redelijk blijven.
 
Laatst bewerkt:
Maar leg eens uit welke argumenten FVDB dan heeft om die communicatie niet vrij te geven? Welke logica zit daarachter.
Is dit niet het klassieke argument "oh als je het niet eens bent met mijn zijstelling uit het ongerijmde ben je vast wel akkoord met het besproken feit"? Allezja, je kan het toch laakbaar vinden dat hij openbaarheid van bestuur tegenwerkt op ethisch afkeurenswaardige manier, zonder het een probleem te vinden dat hij niet rechtstreeks is verkozen of mee te gaan in een soort "karakterstudie" die op weinig gebaseerd is?
 
Het toont impulsiviteit en eigengereidheid aan. Eigenschappen die niet wenselijk zijn in een minister. Zwart schandaalgeld in een partijkas? Fik het op. Bon.
Dit is toch geen antwoord op mijn vraag van onverkozenheid?
Maar leg eens uit welke argumenten FVDB dan heeft om die communicatie niet vrij te geven? Welke logica zit daarachter.
Waarom stel je die vraag aan mij? Ik zeg hierboven dat ik het laakbaar vind. Waarom probeer je mij precies in een of ander extreem kamp/standpunt te duwen?


Over het puntje van al dan niet verkozen ministers, zou ik eens adviseren rond te vragen hoeveel mensen weten bij welke /hoeveel ministers dat het geval is.

Kris Peeters is minister en Vlaams minister-president geweest voordat die ooit ergens verkozen is geworden.
 
Je kan ook zeggen dat zijn onverkozenheid net maakt dat hij zich geen fluit moet aantrekken van het spelen van politieke spelletjes om stemmetjes te ronselen en zich gewoon kan concentreren op het beleid. Er wordt hier zo vaak geklaagd dat de politiek tegenwoordig niet meer met beleid bezig is maar enkel met het produceren van soundbites en verkiezingspraat, dus ik weet niet of het per se iets slecht is dat er iemand in de regering zit die daar minder of niet mee bezig is.

En voorts: hij is aangesteld door een verkozen partij op een, voor zover ik weet, legale manier. Dat constante doen alsof daar iets fundamentaal ondemocratisch is gebeurd, dat begint toch wat afgezaagd te worden.

Trouwens geen grote fan van FVDB en ik vind deze episode wel heel teleurstellend, maar laten we ook wel wat redelijk blijven.

En ja ken ook zeggen dat wie zich geen zorgen moet maken over herverkozen worden de kans schoon ziet om een eigengereide visie op staatsgeneeskunde door te drukken. Alsof de vrijwaring in het eerste luik er automatisch voor zorgt dat er vervolgens geen misbruik zal van worden gemaakt in het tweede luik.

Een mooi voorbeeld van het beleid dat je onder FVDB krijgt zie je hier. Om dan vervolgens elders op het forum te moeten lezen hoe mensen geen huisarts meer vinden.

De aanstelling van ministers die geen enkele vorm van electorale verantwoording afleggen is voor mij een probleem. Het is niet omdat jij dat afgezaagd vindt dat daarmee de kous ook af is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Patj
Is dit niet het klassieke argument "oh als je het niet eens bent met mijn zijstelling uit het ongerijmde ben je vast wel akkoord met het besproken feit"? Allezja, je kan het toch laakbaar vinden dat hij openbaarheid van bestuur tegenwerkt op ethisch afkeurenswaardige manier, zonder het een probleem te vinden dat hij niet rechtstreeks is verkozen of mee te gaan in een soort "karakterstudie" die op weinig gebaseerd is?

De vraagstelling rond de redenen voor FVDB's tegenwerken staat in die post dan ook los van zijn gebrek aan electorale fundering?
 
De aanstelling van ministers die geen enkele vorm van electorale verantwoording afleggen is voor mij een probleem. Het is niet omdat jij dat afgezaagd vindt dat daarmee de kous ook af is.
Dat standpunt kan ik ook volledig begrijpen, maar het wordt enkel en alleen ooit bij FVB aangehaald. Bij anderen nooit. Terwijl er absoluut genoeg voorbeelden zijn.

Daarmee komt het bij mij altijd meer over als bliksemafleider en vind ik het persoonlijk altijd iets dat niet echt on topic is.

Het wordt gebruikt om hem af te kraken, terwijl hem daarover eigenlijk niets te verwijten valt.
 
De vraagstelling rond de redenen voor FVDB's tegenwerken staat in die post dan ook los van zijn gebrek aan electorale fundering?
Zoals hier ondertussen staat, stel je die vraag aan iemand omdat die je argumenten over dat losstaand issue aanvalt. Ik zie geen verschil met hoe hier in een andere thread mensen werd gevraagd hoe/waarom ze rellen goedkeuren omdat ze niet meegaan in bepaalde standpunten over de straffen of de daders.

Meer heb ik daar eigenlijk niet over te zeggen, ik zie ook niet waarom dat altijd zo'n tanden trekken moet worden als iemand daarop wordt gewezen.
 
Terug
Bovenaan