Van welke games wil je een remake?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum
Goh...
Fear Effect
Dino Crisis
Interstate 76
Delta Force (die van Novalogic)
Rainbow Six (en dan bedoel ik met de opzet van eerst 2 uur naar de map te turen en daarna alles in 5 minuten uit te voeren zoals in de eerste, niet de crap die ze nu aanbieden als Rainbow Six)

Goh...
Fear Effect
Dino Crisis
Interstate 76
Delta Force (die van Novalogic)
Rainbow Six (en dan bedoel ik met de opzet van eerst 2 uur naar de map te turen en daarna alles in 5 minuten uit te voeren zoals in de eerste, niet de crap die ze nu aanbieden als Rainbow Six)

FF, Dino Crisis, Interstate 76,,,, I see you are a man of culture ^^
'Hey Taurus, you look kinda cute out there in my rearview mirror'

Remakes zijn soms wel amusant. RE3 had ik nooit gespeeld, maar moest het idp. een nieuwe titel zijn: het kon me niet schelen.

Maar volgens mij is de tijd van devs veel beter besteed aan nieuwe games. Je hebt dan toch ook meer artistieke vrijheid en ownership.

Bepaalde klassiekers als Ogre Battle zou ik wel in een nieuw jasje willen zien, maar dat zal wel nooit gebeuren.

Fallout 1 & 2
Driver 1 & 2
Driver Parallel Lines
Jak & Daxter
Demolition Racer
TOCA World Touring Cars
NFS Underground 1 & 2
Legacy of Kain Soulreaver
Vigilante 8 & Vigilante 8: 2nd Offence
The Getaway
GTA: Vice City

Stuntman
The Getaway
Need For Speed Underground
Driver
TOCA 2
Destruction Derby 2
Sled Storm
Burnout 2
Def Jam Fight For NY
Fight Night Round 4 (ik mis een goede boxing game)
Beyond Good & Evil

En ik vergeet sowieso nog ontelbaar veel games. Maar vooral uit nostalgie want een echte remake is voor mij niet specifiek nodig.

Een nieuwe Burnout zou ik ook wel smaken zoals takedawn ( zo die accidenten veroorzaken )

Met need for speed heat vind ik dat je al deels een remake hebt van underground 1 en 2.

State of Emergency :bow: (zou benieuwd zijn naar de reacties hierop) en de eerste Splinter Cell (Chaos Theory is anno 2021 nog steeds perfect en is een heilige graal).

State of Emergency :bow: (zou benieuwd zijn naar de reacties hierop) en de eerste Splinter Cell (Chaos Theory is anno 2021 nog steeds perfect en is een heilige graal).
State of emergency zie ik ook volledig zitten.
Heb deze hier nog liggen op originele Xbox.
Splinter cell ook maar da's zo niet mijn ding.

Half LIfe
Fifa 98 (uit pure nostalgie, de allereerste fifa die ik had, en geen enkele fifa waar ik zoveel spelplezier aan heb beleefd)
Driver
GTA Vice City

Victoria II (geen letterlijke remake, maar soort van reboot, rework). is wel iets dat ik wil zien, gezien Victoria II toch iets te complex is, maar de tijd die Victoria II behandelt het potentieel zelfs leuker dan HoI (te veel gefocust op oorlog en een (relatief) simplistisch economisch alsook ideologisch systeem) en EUIV doordat Victoria II al wat globaler / meer geopolitiek inhoudt dan het tijdperk van EUIV, en ook meer focust op ideologie en waarden en normen uit de verlichting.

Moet zeggen, qua personages vond ik V net wel goed. Maar je hebt gelijk dat de gehele feel van SA beter zat.

Net daarom vinden wellicht zoveel mensen Vice City de beste GTA, die muziek, kleuren, sfeer,... alles klopte gewoon. Niet onlogisch dat de meeste fans voor GTA6 liefst dezelfde setting zien.

V was idd de opvolger van SA, de map was gigantisch, maar ik geef je gelijk dat een groot deel ervan gewoon opvulling en saai is. Dan was de map in SA, met de 3 steden, boeiender.

IV was de opvolger van III en vond ik qua sfeer ook echt goed, mss wel beter idd dan V. Maar qua map nogal beperkt, zeker na SA.

Ik hoop dus vnl dat de nieuwe GTA de opvolger wordt van Vice City, want die hebben we dus nog niet gehad. Dus een echte remake hoeft niet, maar wel dezelfde setting en sfeer. Stel je voor, met de level of detail van RDR2 maar dan voor de lastgen consoles, kan gewoon niet mislukken.

Wanneer gaan die gasten van Rockstar eindelijk eens een teaser geven zeg.

Grotendeels akkoord.

Bij IV was idd de map het probleem, maar ze was zeker niet te klein. Maar wellicht qua schaal te ingezoomd / gedetailleerd. En het grauwe, grijze, depressieve van IV's New York is erg goed gedaan, maar ik heb dan toch liever een andere feel wanneer ik GTA speel. Deels daarom niet de meest populaire GTA hoewel het qua spel dik in orde was.

Ik denk dat het succes van GTA: Online ervoor gaat zorgen dat VI gaat tegenvallen. Ik heb het gevoel dat dat deels de reden is waarom de ontwikkeling van VI zo op zich laat wachten. COVID zal er ook geen goed aan hebben gedaan.

Ik ben een beetje sceptisch over een nieuwe GTA. Vice City creert ook wat problemen, hoewel makkelijk op te lossen als je out-of-the box denkt.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan