Van welke games wil je een remake?

D

Deleted member 451

Guest
SIN : heerlijke windows 98 tijdperk game. helaas nu te ouwbollig ...
op steam zijn enkele projecten aangekondigd, maar weinig concreet....


Far Cry 1. Ok deze is nog niet zo heel oud, en is nog net doenbaar voor te her spelen, al is dit op windows 10 alles behalve een evidentie.
was toch een enorme trendsetter, die ik graag eens geremake'd zou zien. (als ze al een COD : MW2 remaken, waarom deze dan niet?)


Max Payne 1 & 2. enough said zeker? weinig zo'n goeie single player story's.
vorig jaar nog eens her speeld, en zelfs met de ouwe GFX viel die eigenlijk nog mee, omdat je die games toch meer voor de story line speelt. maar zou natuurlijk wel heerlijk zijn.
 
Battle of Olympus (nes)
Blood Omen, Legacy of Kain (ps)
Alles van From Software pre Souls
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
X-Wing of Tie-Fighter (een echte remake, niet dat halfbakken Squadronsgedoe met een fixed battlefield)
Jedi Knight DF2 of Outcast
Wanneer krijgen we nog eens een C&C game?
Een 'good old' semi flightsim, met leuke insteek eventueel (Dogfight)
...
 
Ik ben geen voorstander van remakes/remasters, aangezien ik liever heb dat er nieuwe IP's uitkomen.

Volgende games/reeksen vond ik wel zo goed dat het leuk zou zijn mocht de huidige generatie er ook van kunnen genieten:
- Alpha Protocol
- TimeSplitters 1-3
- Dark Cloud & Dark Chronicle
 
Gerangschikt op waarschijnlijkheid:

- Resident Evil 4 -> ik weet dat hier al bevestiging is van gekomen.... maar, nog niets concreet gezien. Zal wel veranderen als RE8 een tijdje uit is. Hopelijk doen ze niks stom hiermee. RE4 is sowieso top5 voor mij persoonlijk.

-Bloodborne (deftige textures, 60 fps) -> Sony weet ergens wel dat we dit willen en de favoriet-status die het heeft bij Playstation-fans.

-Silent Hill 2: hoeveel ik ook mag houden van Resident Evil, SH2 is gewoon zo een aangrijpend spel. Super-atmosferische muziek, pscychologische horror, interessante/gruwelijke vijanden. Maar ja, Konami heeft de license en die HD collection was absolute bucht.

- MediEvil 2: de eerste heeft denk ik nauwelijks verkocht met zijn remake. Ik vond deze games enorm veel charme hebben destijds. 2 is niet zo goed als het origineel in mijn ogen, maar ik zie het alsnog graag verschijnen.

- Dragon Quest 8 -> Mijn favoriete game. Indertijd lage verkoop en het heeft al een 3DS-versie... In de engine van DQ XI.... :love:
 
The Legend of Zelda, A Link Between Worlds (updated graphics en speelbaar op de Switch!)
Riven
 
GTA San Andreas
GTA Vice City
Medal Of Honor Frontline
Half-Life 2
Team f1 (F1 manager game op pc uit '96, ik mis echt een goede monderne offline F1 manager game)
 
Team f1 (F1 manager game op pc uit '96, ik mis echt een goede monderne offline F1 manager game)
Frontier zou er eentje aan het maken zijn.

Voor mij:
  • Grand Prix 4 (betere F1 game dan wat codies en EA daarna hebben gemaakt).
  • GTR2
  • Metal Gear Solid 1, 2 en 3
 
Frontier zou er eentje aan het maken zijn.

Voor mij:
  • Grand Prix 4 (betere F1 game dan wat codies en EA daarna hebben gemaakt).
  • GTR2
  • Metal Gear Solid 1, 2 en 3
Zou top zijn, Zowel Team F1 als F1 Manager van diezelfde periode grijs gespeeld, pure nostalgie.

Blijkbaar bestaat er voor Motorsport Manager ook een F1 Mod, maar nog niet dieper bekeken.

Remake van GP 2 met de Editor mag van mij ook en idd GTR en GTR2 waren ook top, ooit eens effectief de 24h van Spa daarin gereden (wel in verschillende shifts), was machtig.
 
Dino crisis 1 of 2 ❤️
Dat zou echt nog interessant zijn. Zeker met de nieuwe REengine.

Btw @Michster wat vind je van de RE4 vr exclusiviteit voor facebook?
Gezien het volume aan remakes en de zekerheid op hun investering denk ik dat er veel vanop mijn wishlist wel onderwege zijn.

BioShock 1 en 2 zal ik alvast naar uitkijken want de huidige pc versies zijn best buggy, zowel de zogenaamde "remasters" als de og games. Ironisch genoeg is de hele soundmix van het originele spel een grote rommel wat toch wel serieus spijtig is voor een game met zo'n sterke ambience en ost. 360 en PS3 versies blijven de beste voor zover ik weet.

En ik wil langs ene kant ook gewoon nog meer BioShock verhalen uit Andrew Ryan's tijdperk. Qua leveldesign denk ik dat ze nu ook de dreiging van het water ook veel sterker kunnen weergeven in het origineel. Iets wat ik wel had verwacht in mijn eerste playthrough. Meer dynamische splicer ai. Een hardere moeilijkheidsgraad. The Iceman bvb een pittige bossfight maken :p
En beide games zouden echt perfect zijn voor VR adaptaties. Zeker deel 2 dat met momenten meer een fps tower defence games is.

Verder vind ik dat ICO bvb een grafisch perfecte versie verdient. Een puzzel of 2 eruit en nog een paar kleine touch ups. Is zo'n game dat Sony meer in de kijker mag zetten want de impact voor de beperkte speelduur blijft toch wel uniek.

Een F zero GX remake met een track editor. Maar Nintendo is al bijna 2 generaties pants on head retarted dus daar rekenen we zeker niet op. Metroid Prime in VR? Zorgt de pc community wel voor i guess.

Silent Hill quadrilogy op PT grafisch niveau? God ik hoop dat Konami in de nabije toekomst op de fles gaat en Sony of Microsoft hun licenties opkoopt en ten goede gebruikt.

De Shadowrun fps met een toegewijde developer.
Ja eentje waar je geen savepoint hebt om de 5min :p
 
Resident evil 4??

Daar is reeds remake van op PS 4!


En ja Vice city nog vergeten... Indertijd nooit gespeeld en nu spijt van. Nu is die niet meer om aan te zien
 
Cool Spot
Silver :love:
Global Gladiators
Soul Reaver reeks
Legend of Dragoon
Jade Cocoon

Alex Kidd, maar die komt al in juni denk ik?
Phantasy Star Online, maar die komt er ook aan denk ik?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan