Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Ik heb nog geen uitnodiging gehad, maar ik heb me wel op de Q-vax lijst gezet. Voor het geval er een plekje vrijkomt. Ik heb mijn tweede vaccin eind april gehad. Dus wellicht ben ik nu een stuk kwetsbaarder voor besmettingen dan leeftijdsgenoten, hoewel misschien niet voor wie J&J kreeg. Al was het wel slim om J&J te gebruiken voor wie sceptisch is tegen vaccinaties of moeilijker bereikbaar is (zoals daklozen of kwetsbare groepen in de maatschappij). Het meest kwetsbaar zijn natuurlijk (by far) de niet-gevaccineerden.

Ik ben niet zeker of als het nog lang duurt of dat implicaties zal hebben voor mijn CST. (was er geen termijn voor 9 maand?). Dan zou dat eigenlijk al binnen enkele weken kunnen verlopen. Niet dat dat erg is, want alles is toch potdicht, en reizen doe ik al zeker niet van de winter. En ik ben geen cafegaander. Ik doe ook niet graag buitenactiviteiten in dit seizoen.

30 of 31 januari dus, dat mijn CST zal verlopen, denk ik. Ik denk wel dat de meeste delen v/d bevolking tegen dan wel een booster zullen gehad hebben. En ik hoop tegen dan toch de booster gehad te hebben, want wellicht zal het evenementenleven rond februari/maart weer wat opstarten (just in case ik iets wil doen: cinema, muziekevenement).

Laatst bewerkt:
Is er eigenlijk al nieuws bekend qua bijwerkingen van het derde vaccin? Tot nu toe heeft niemand er last van gehad die ik ken. Zelfs niet een beetje ziek.
Mijn ma (68) heeft 2x AZ gehad waarvan laatste half juli. Bij beide heeft ze toen niks van bijwerkingen gehad. Half september heeft ze als risicopatiënt derde gehad van Pfizer. Hiervan heeft ze enkel de dag erna wat lichte koorts, zweten en vermoeidheid gehad. Maar na een Dafalgan was het al veel beter en dag erop was ze weer in orde.
Pa (70) heeft vandaag zijn derde Pfizer gekregen. Dus dat zal ik morgen maar horen :).

Geven ze als 3de shot eigenlijk enkel Pfizer of ook Moderna?
Beide. Zal afhangen van wat er beschikbaar is. Zie https://www.laatjevaccineren.be/herhalings-of-boostervaccinatie.
Maar zie ook hieronder.

Mijn vrouwelijke collega's klagen van pijnlijke gezwollen klieren in de oksel.

Na een halve moderna.

Vanaf eind december nog enkel moderna als booster zeiden ze net op het nieuws.
Vanaf volgende week is het al Moderna zegt men. Al zeker tot eind van het jaar.

Wel straf dat er nu zoveel Moderna is. Toch ook één van degenen die in het begin te weinig leverden. Heeft misschien ook te maken dat er met die booster van Moderna een kleinere dosis nodig is.

Gisteren, hebben wij op het werk onze booster vaccinatie gekregen ( Moderna) 2 vorige waren van Pfizer. Kom je de volgende dag op het werk blijken er een hele hoop hoge koorts te hebben. Gevolg nog minder volk om hier alles rond te krijgen in de WZC. Zelfs onze 3 koks hebben het vlaggen.

In onze zorginstelling nog steeds geen zicht op datum voor boosterprik. Ik ga morgen eens bellen naar het vaccinatiecentrum denk ik

Ik heb me net ingeschreven op Qvax. Benieuwd of dat helpt om sneller uitgenodigd te worden. Mijn tweede prik was 22/07/21, AZ.
Ik zou in theorie sowieso redelijk snel aan bod komen.

Ik was echt niet goed van Moderna. Nog nooit zo ziek geweest in mijn leven, maar het duurde niet lang. Kort maar krachtig. Dat op 3 uur 30 mijn koorts van 39.5°C naar 35.5°C (de lengte van mijn slaap die nacht) vind ik absoluut fascinerend. Al heb ik lage temperatuur standaard, soms zelf 33-34°C toen onze temperatuur elke ochtend gemeten moest worden met een toestel tijdens de pandemie. Het is ee paardenmiddel, maar het werkt wel het best samen met Pfizer.

Vanaf volgende week is het al Moderna zegt men. Al zeker tot eind van het jaar.

Wel straf dat er nu zoveel Moderna is. Toch ook één van degenen die in het begin te weinig leverden. Heeft misschien ook te maken dat er met die booster van Moderna een kleinere dosis nodig is.
EU heeft veel vaccins besteld van Moderna, maar veel later dan de US. Dus leveringen in de eerste helft van 2021 waren heel klein (wel steeds zoals afgesproken itt AZ).

Exportbeperkingen van de vs zullen ook niet geholpen hebben.

Periode juni - augustus 2x Astrazenica, niets van gevoeld.
Gisteren rond 13u Moderna booster gekregen.
Aanvankelijk startte de ochtend goed, ik had nog niet door dat mijn lichaam aan 't afzien was. Na de douche werd al snel duidelijk dat dit een verloren dag ging worden: veel hoofd en spierpijn, extreem vermoeid.
Hopelijk morgen beter, heb nog vannalles te doen.

Is er eigenlijk al nieuws bekend qua bijwerkingen van het derde vaccin? Tot nu toe heeft niemand er last van gehad die ik ken. Zelfs niet een beetje ziek.
Een van mijn coördinatoren heeft deze week toch 2 dagen nodig gehad om goed uit te zieken van haar 3de vaccin.

Ik ben deze ochtend mogen gaan, 3de keer Pfizer in Aarschot en alles ging wederom zeer vlotjes. Voorlopig wat vermoeid en een stijve arm, maar van mijn 2de prik ben ik wel de dag later goed ziek geweest en ‘s nachts koude rillingen.

Ik heb een vriend die door zijn eerste vaccinshot diabetes type 1 heeft.

Ok, het zat er al in dat het zich wss ooit ging manifesteren, maar het is toch ferm balen voor hem. De arts zegt dat zijn immuunsysteem dit wss getriggered heeft. Ok, had ie corona opgelopen was het ook zo geweest.

Donderdag een Pfizer booster gehad. Gisteren behoorlijk draaiering en heel de dag koude rillingen. Vanmorgen goed opgestaan.
(2xAZ, 1xPfizer)

Redelijk wat kennissen in de gezondheidszorg. Die hebben allemaal een halve Moderna gekregen en de nevenwerkingen zijn toch heel wat frequenter. Veel mensen die een dag moeten op hun plooi komen. Hoe jonger hoe meer last ook lijkt het, een hevigere immuunreactie mogelijk. In vergelijking met Corona, zelfs bij jonge mensen, blijft het echter peanuts.

Wat ik me nu wel afvraag, als je gevaccineerd bent waarom moet je dan die qr laten zien? Kunnen ze geen link leggen met die 5g chip? Of gaan ze met rfid werken in de booster?

Ik heb een vriend die door zijn eerste vaccinshot diabetes type 1 heeft.

Ok, het zat er al in dat het zich wss ooit ging manifesteren, maar het is toch ferm balen voor hem. De arts zegt dat zijn immuunsysteem dit wss getriggered heeft. Ok, had ie corona opgelopen was het ook zo geweest.
Dat kan een zeldzame bijwerking zijn maar zoals je zegt zat dit dan onderhuids erin. En, niet onbelangrijk, als hij covid zou krijgen was de kans een pak groter dat dit zou resulteren in diabetes type 1 als je immuniteit daar op die manier op reageert. Niet geïnfecteerd raken was zijn enige alternatief om het te vermijden maar dat is ook niet evident tegenwoordig.

Ik had in de zomer Moderna, en bij de 2de prik een half dagje mij mottig gevoeld. Hoofdpijn, moe, beetje misselijk. Zo'n gevoel dat je hebt alsof je een kater hebt. Had zaterdagnamiddag prik gehaald, zondagnacht begonnen en tegen de zondagnamiddag was het helemaal weg. Wel in de tuin kunnen werken, het was zo erg allemaal niet.
Bij eerste prik niks last.

Benieuwd wat de booster gaat geven.

2de keer negatief op een week na hrc van de dochter na sluiting van haar klasje.

Donderdag staat de booster op de agenda.

Waarom zou je je als vader van een hrc laten testen? Dat is toch niet de procedure? Tenzij uw dochter symptomen heeft ontwikkeld en positief heeft getest?

Terug
Bovenaan