(16 juni 2021)
Heeft vaccinatie invloed op de test?
diagnostics.roche.com
Kan ik positief testen na vaccinatie met een mRNA-vaccin (BioNTech/Pfizer of Moderna)?
De vaccins van Pfizer en Moderna hebben geen invloed op het testresultaat van de SARS-CoV-2 Rapid Antigen Test Nasal voor eigen gebruik.
Het is niet te verwachten dat een vaccinatie met deze vaccins het testresultaat zal vervalsen.
www.rijksoverheid.nl
Ik begrijp je punt @Loser, maar als @zwarten zegt dat hij verstaat uit die uitleg dat iedereen ‘vals’ positief test dan heb ik daar het bewijs van gezien dat dat niet zo is.
Heeft vaccinatie invloed op de test?
- Het is nog niet sluitend aangetoond dat je niet besmet kan worden/ besmettelijk kan zijn na vaccinatie.
- Een zelftest blijft nuttig ook na vaccinatie
- Als je net gevaccineerd bent is het zeer onwaarschijnlijk dat de vaccinatie een invloed zal hebben op het resultaat van de zelftest
Roche Diagnostics SARS-CoV-2 Rapid Antigen Test Nasal zelftest
De zelftest SARS-CoV-2 Rapid Antigen Test Nasal is nu beschikbaar op de Belgische markt en kan bij de apotheek gekocht worden. Nasale bemonstering is minder ingrijpend en beperkt de duur van de procedure tot een minimum. Handige bemonstering, snelle resultaten.
De vaccins van Pfizer en Moderna hebben geen invloed op het testresultaat van de SARS-CoV-2 Rapid Antigen Test Nasal voor eigen gebruik.
Het is niet te verwachten dat een vaccinatie met deze vaccins het testresultaat zal vervalsen.
Testen op corona
Het is niet meer nodig om een coronatest te laten doen. Ook een corona zelftest is niet meer nodig. Houdt u zich wel aan de algemene adviezen om luchtweginfecties te voorkomen. Als u coronaklachten heeft dan kunt u besluiten om toch een corona zelftest te doen. Voor mensen met een laag inkomen...
Zelftesten ook na vaccinatie
Een zelftest doen is ook verstandig als u gevaccineerd bent. De vaccinatie zorgt ervoor dat uzelf minder klachten heeft bij een besmetting met het virus. Maar u kunt nog met het virus besmet kan raken en het virus overdragen op anderen.Ik begrijp je punt @Loser, maar als @zwarten zegt dat hij verstaat uit die uitleg dat iedereen ‘vals’ positief test dan heb ik daar het bewijs van gezien dat dat niet zo is.

Moet wel zeggen dat het redelijk snel gepasseerd was hier, gelukkig, want ik had een absoluut oncoronaproof feestje de avond erna.