Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Hopelijk gaat het snel over.:hug:
Ik ga het ook wel gewoon anders is al die ellendige shit van afgelopen weken voor niets geweest.
Moesten ze nu nog komen aankakken met een 3de prik dan mogen ze die (bij zichzelf) ergens steken waar de zon niet schijnt en al helemaal als ik weer zo heftig reageer op de 2de als op de 1ste.
Ja, ik hoop het ook, maar het begint mij toch wel te lang te duren. (Ik heb jaren terug zo eens maanden lang met zware hoofdpijn rondgelopen zonder dat ze de oorzaak ervan konden vinden, dat wil ik niet opnieuw meemaken)
Volgens de huisdokter waar ik al geweest ben was hoge bloeddruk waarschijnlijk de oorzaak (had bij hem om onverklaarbare redenen 18/10, wat heel hoog is, maar normaal zit ik tussen de 12 en 13,5 over 7 a 8, wat vrij normaal is).
Hij heeft me andere medicatie voorgeschreven, maar daarmee is mijn bloeddruk nu plots veel te laag 10/6 en 9,5/5 de laatste dagen gemeten.
Ik zou terug naar de dokter gaan, maar die is momenteel met verlof, dus denk dat ik terug naar mijn oude medicatie ga switchen, want aan de hoofdpijn doet dit ook niks.

Hier wordt eerste keer screeningsvragenlijst overlopen. Afwijkingen worden op kaartje genoteerd zodat je het weet bij 2de vaccin en slechts enkele vragen nog gesteld dienen te worden.

Los van de stijve arm hier ook geen bijwerkingen gehad bij de tweede Moderna-prik. Ook niet bij de eerste trouwens. Bij het thuiskomen wel meteen een Dafalgan van 1 gram genomen uit voorzorg.

48 uur na de tweede Moderna ben ik er weer volledig bovenop... Dagje grieperig geweest, maar dat is het dan ook :)

Afgelopen maandag mijn 2e prik gehad. Dinsdag voelde ik me dan toch vrij slecht. Maar dat kon ook emotioneel (van iets anders) zijn en van een nacht slecht te slapen. Of een combinatie mss. Arm leek wel pijnlijker dan bij de eerste prik. Echt ziek uiteindelijk niet geweest. Nu voel ik er in elk geval niks meer van.

Pfizer hier.

:clap: 2e is een feit, nu nog 14 dagen wachten en ik kan terug volop wild poepen zeker??

Daarnet van mijn ouders te horen gekregen dat ze de maandag opnieuw een oproepingsbrief voor vaccinatie hadden gekregen.
Ze waren bij de eerste oproeping niet gegaan omdat het Astrazeneca was en ze dat vaccin niet wilden (bloedklonters en zo....)
Ze zijn dezelfde dag ook nog opgebeld door het vaccinatiecentrum om te vragen of ze langs zouden komen voor hun vaccin. Mijn ma wilt enkel Pfizer en het vaccin dat ze nu zouden krijgen is dat J&J, dus het antwoord was neen.
De persoon aan de lijn had gezegd dat hij zou nakijken wat mogelijk was en dan terug bellen, maar die heeft niks meer van zich laten horen.

Mijne pa zei ook nee (zit al maanden te zeggen dat hij dat "vergif" (zijn woorden, niet de mijne) niet wil). Toen de dokter zei dat hij toch best het vaccin kon laten zetten was zijn antwoord dat hij bij de volgende oproeping zeker zou gaan.
Nu was zijn antwoord dat hij niet kon omdat hem slecht te been is en de deur niet uit geraakt. Nu hij is wel effectief slecht te been, maar het lukt nog wel om buiten te komen, met moeite, maar het lukt.

Lectrr rules
376848fa-e522-11eb-ad42-26b657044e41_web_scale_0.1058201_0.1058201__.jpg

2,5 dag later hier een serieus slechte nacht gehad. 2 x wakker geworden in het zweet :/ Pijn in de arm wel voorbij .

Zelfs gevaccineerde verpleegkundigen kunnen nog altijd anderen besmetten.

Iemand van mijn familie is verpleegkundige. Telkens er in het ziekenhuis een besmetting wordt vastgesteld moeten alle verpleegkundigen getest worden. Gevaccineerd of niet, allemaal een stokje in hun neus.

Deze week zijn er in de geriatrie 4 personen, 70 plussers opgenomen met covid na terugkeer uit Spanje. Alle 4 waren gevaccineerd met AZ. Gisteren nog 2 personen, beiden 90 plussers.

Iemand van mijn familie is verpleegkundige. Telkens er in het ziekenhuis een besmetting wordt vastgesteld moeten alle verpleegkundigen getest worden. Gevaccineerd of niet, allemaal een stokje in hun neus.

Deze week zijn er in de geriatrie 4 personen, 70 plussers opgenomen met covid na terugkeer uit Spanje. Alle 4 waren gevaccineerd met AZ. Gisteren nog 2 personen, beiden 90 plussers.

Vaccins zijn geen 100% bescherming. Als je constant wordt blootgesteld aan virus bestaat de kans dat je weer besmet gaat geraken.
Daarom ook de groepimmuniteit : veel minder circulatie van virus.

Maar de kans is veel kleiner
Dat is logisch, maar zoals hierboven aangegeven, het risico is aanzienlijk lager
Geriatrie. Ondertussen is al een tijdje duidelijk dat 30% van de 70+ weinig antistoffen aanmaken door vaccins. Ze blijven dus enigszins kwetsbaar, en al zeker voor de delta-variant

Geriatrie. Ondertussen is al een tijdje duidelijk dat 30% van de 70+ weinig antistoffen aanmaken door vaccins. Ze blijven dus enigszins kwetsbaar, en al zeker voor de delta-variant
Heb je daar een bron van ?
Want ik hoop dat je dat echt uit uwen duim hebt gezogen want anders heeft de vaccinatie campagne volledig zijn doel gemist ….de zwakkeren en ouderen beschermen .

(En nee is niet om te trollen want mijn ouders zijn ook gevaccineerd en 70plussers )

Terug
Bovenaan