Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

(16 juni 2021)
Heeft vaccinatie invloed op de test?
  • Het is nog niet sluitend aangetoond dat je niet besmet kan worden/ besmettelijk kan zijn na vaccinatie.
  • Een zelftest blijft nuttig ook na vaccinatie
  • Als je net gevaccineerd bent is het zeer onwaarschijnlijk dat de vaccinatie een invloed zal hebben op het resultaat van de zelftest

Kan ik positief testen na vaccinatie met een mRNA-vaccin (BioNTech/Pfizer of Moderna)?

De vaccins van Pfizer en Moderna hebben geen invloed op het testresultaat van de SARS-CoV-2 Rapid Antigen Test Nasal voor eigen gebruik.
Het is niet te verwachten dat een vaccinatie met deze vaccins het testresultaat zal vervalsen.

Zelftesten ook na vaccinatie​

Een zelftest doen is ook verstandig als u gevaccineerd bent. De vaccinatie zorgt ervoor dat uzelf minder klachten heeft bij een besmetting met het virus. Maar u kunt nog met het virus besmet kan raken en het virus overdragen op anderen.

Ik begrijp je punt @Loser, maar als @zwarten zegt dat hij verstaat uit die uitleg dat iedereen ‘vals’ positief test dan heb ik daar het bewijs van gezien dat dat niet zo is.

(16 juni 2021)
Heeft vaccinatie invloed op de test?
  • Het is nog niet sluitend aangetoond dat je niet besmet kan worden/ besmettelijk kan zijn na vaccinatie.
  • Een zelftest blijft nuttig ook na vaccinatie
  • Als je net gevaccineerd bent is het zeer onwaarschijnlijk dat de vaccinatie een invloed zal hebben op het resultaat van de zelftest

Kan ik positief testen na vaccinatie met een mRNA-vaccin (BioNTech/Pfizer of Moderna)?

De vaccins van Pfizer en Moderna hebben geen invloed op het testresultaat van de SARS-CoV-2 Rapid Antigen Test Nasal voor eigen gebruik.
Het is niet te verwachten dat een vaccinatie met deze vaccins het testresultaat zal vervalsen.

Zelftesten ook na vaccinatie​

Een zelftest doen is ook verstandig als u gevaccineerd bent. De vaccinatie zorgt ervoor dat uzelf minder klachten heeft bij een besmetting met het virus. Maar u kunt nog met het virus besmet kan raken en het virus overdragen op anderen.

Ik begrijp je punt @Loser, maar als @zwarten zegt dat hij verstaat uit die uitleg dat iedereen ‘vals’ positief test dan heb ik daar het bewijs van gezien dat dat niet zo is.
Emphasis on the question mark plz.
dus iedereen die gevaccineerd is en met antigeen test getest wordt is 'vals' positief -> ? <-
Ik had het beter moeten formuleren 'kan positief testen'
Jij stuurt een link dat het onmogelijk is en ik stuur een link dat het mss mogelijk is. Wat een patstelling zeg... Hier gaan we niet uitgeraken @toru

anywayz... ik ga toch pcr test doen. Tip voor de vakantiegangers. je moet de test tien dagen voor vertrek aanvragen want de link is maar 10 dagen geldig. Resultaat binnen de 48uur vaak binnen 24uur.
Geldt de negatieve test trouwens vanaf afname moment of vanaf labotest resultaat?

Afnamemoment, geloof ik. Maar volgens wat ik gelezen heb, zijn het ook niet de uren die tellen, maar de dagen. Er stond dus beter niet 48u, maar 2d.

Emphasis on the question mark plz.
dus iedereen die gevaccineerd is en met antigeen test getest wordt is 'vals' positief -> ? <-
Ik had het beter moeten formuleren 'kan positief testen'
Jij stuurt een link dat het onmogelijk is en ik stuur een link dat het mss mogelijk is. Wat een patstelling zeg... Hier gaan we niet uitgeraken @toru
Ik vind patstellingen wel leuk.

Jij stelt een vraag. Die ik klaarblijkelijk beantwoord. Ik zet ons gesprek even achter elkaar.
wait wut? dus iedereen die gevaccineerd is en met antigeen test getest wordt is 'vals' positief?
In mijne tweede post verduidelijk ik nog dat er in uitzonderlijke gevallen een mogelijkheid bestaat tot vals positief testen. Maar op jouw eerste (vragende) stelling was het antwoord dus duidelijk: nee, niet iedereen die gevaccineerd is zal positief testen.

Als ik daarna wat verder onderzoek doe dan vind ik op de websites, waaronder één van de ontwikkelaars van sneltesten, dat er wordt tegengesproken dat je positief kan testen en dat zelftesten nog steeds wordt aangeraden.

Mij doet dat vermoeden dat het risico op een valse positieve verwaarloosbaar is tegenover het risico dat je kiest voor geen test te doen (bv bij symptomen) en dus gewoon je huidige sociale contacten verder zet.

Hier mensen die zeer kort na een besmetting hun vaccin gehad hebben? (Pfizer) zou kijken om te bellen voor volgende week, zou dan 2 weken geen symptomen meer hebben. Heb gewoon wat schrik voor sterke bijwerkingen

Rond 15 uur in Hasselt moderna #2 laten zetten en tot nu toe heb ik nergens last van, ook geen pijn op en rond de prik locatie :unsure:

Rond 15 uur in Hasselt moderna #2 laten zetten en tot nu toe heb ik nergens last van, ook geen pijn op en rond de prik locatie :unsure:
6361493-George-R-R-Martin-Quote-For-the-night-is-dark-and-full-of-terrors.jpg

^Ja, dat dus. Ik was ook king nadat ik die 2e prik rond 15u had gekregen... maar 's nachts begonnen de koude rillingen en het koortsfeest! was wel pfizer, dus dunno. Ik hoop dat je nergens last van hebt!

Deze morgen tweede Pfizer gehad. Tot nu toe nog geen last. Hopen dat het zo blijft, morgen stevige hike in de Ardennen gepland. 🤞
Uiteindelijk geen echte bijwerkingen gehad, beetje stijve arm.

Had wel slechtste conditie ooit bij het maken van hoogtemeters tijdens het wandelen. Ofwel een bijwerking ofwel sta ik wat te vet :unsure:

Hier mensen die zeer kort na een besmetting hun vaccin gehad hebben? (Pfizer) zou kijken om te bellen voor volgende week, zou dan 2 weken geen symptomen meer hebben. Heb gewoon wat schrik voor sterke bijwerkingen
Best eens bespreken met je arts.
Een bevriend koppel had net voor het coronavaccin bloed laten trekken en ze hadden beide hoge antistoffen. De arts vond het toch aangewezen om het vaccin iets later te laten zetten.

^Ja, dat dus. Ik was ook king nadat ik die 2e prik rond 15u had gekregen... maar 's nachts begonnen de koude rillingen en het koortsfeest! was wel pfizer, dus dunno. Ik hoop dat je nergens last van hebt!

Rond 22 uur begon de pijn traag, maar zeker in de schouder te komen en sinds 4 uur vannacht voel ik mij mottig... Welja, dat zal dus even doorbijten zijn :unsure:

Bereid u maar voor op een hoogst interessante 24 uur. 😅 Moet wel zeggen dat het redelijk snel gepasseerd was hier, gelukkig, want ik had een absoluut oncoronaproof feestje de avond erna.
Gisteren hele dag op de zetel gelegen met hoofdpijn en rugpijn. En moe. Maar verder was het wel 'ok'. Vandaag enkel nog wat hoofdpijn, maar dan komt mss ook van het slecht slapen door de zere arm.

Net ook eens gebeld naar ons vaccinatiecentrum hier. Ze zouden het willen vervroegen maar er is totaal geen plaats meer om te schuiven.
En dan hoor je ook. de 16e vaccineren we niet (geen idee waarom), de 21e vaccineren we niet (feestdag)

Het is allemaal wel heel goed geregeld en ze doen hun best en ook heel vriendelijk ondanks zo veel telefoons.
Kon morgen of maandag nog eens proberen bellen, misschien dat iemand toch had geannuleerd

Is er eigenlijk iemand spijt heeft van zijn/haar vaccinatie?
17/6 eerste Pfizer sindsdien zo brak als iets.
Precies zelfde nacht begon het. Pijnlijke arm, koud, warm, rode uitslag op mijn schouders en nek.
Die bijwerkingen zijn nu wel over (na 3 dagen) maar algemene vermoeidheid is wel gebleven. Na bloedonderzoek bleek alles in orde te zijn (geen ijzertekort/bloedarmoede) dus huisarts weet het ook niet.

Binnen paar dagen moet ik voor mijn 2de gaan maar ik knijp em behoorlijk nu.😭
Zie er zo tegenop.😩

Laatst bewerkt door een moderator:
Is er eindelijk iemand spijt heeft van zijn/haar vaccinatie?
17/6 eerste Pfizer sindsdien zo brak als iets.
Precies zelfde nacht begon het. Pijnlijke arm, koud, warm, rode uitslag op mijn schouders en nek.
Die bijwerkingen zijn nu wel over (na 3 dagen) maar algemene vermoeidheid is wel gebleven. Na bloedonderzoek bleek alles in orde te zijn (geen ijzertekort/bloedarmoede) dus huisarts weet het ook niet.

Binnen paar dagen moet ik voor mijn 2de gaan maar ik knijp em behoorlijk nu.😭
Zie er zo tegenop.😩
Het ergste is dus al door, gewoon voor de 2de gaan.

is dat zo? hoe weet jij dat?
Omdat haar al 300 miljoen mensen zijn voorgegaan, en het dus met zeer hoge waarschijnlijkheid aan te nemen valt dat alles goed zal uit draaien bij haar.

Uit mijn omgeving, inclusief mezelf, kwestie van wat tegengewicht te bieden aan de bijwerkingen hier in dit topic die je op den duur zouden laten denken dat die overvloedig zijn:
Van de +10 mensen die Pfizer gekregen hebben, heeft 0,0 van hen totaal niets gevoeld (behalve de stijve arm op de plaats van inspuiting natuurlijk).

is dat zo? hoe weet jij dat?
Ik begrijp echt niets hoe je zoiets kan zeggen. Myllana heeft al een maand last ... ik lees overal berichten dat 2de Pfizer shot voor (iets) meer last kan zorgen dan eerste en dan lees ik zoiets.
Onbegrijpelijk .
Dat weet niemand zeker. Maar de kans dat dat klopt is heel veel groter dan de kans dat het niet klopt.
De vraag is of ze daarzonder niet ook zo vermoeid zou zijn geweest, dat zullen we nooit weten. Maar dat het goed rot is, dat snap ik zeker. Alleen zijn de bijwerkingen van het virus meestal nog rotter.

Terug
Bovenaan