Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Is een pijnlijke arm ook niet echt door het vaccin, maar doordat ze met een grotere naald in je prikken?

Is een pijnlijke arm ook niet echt door het vaccin, maar doordat ze met een grotere naald in je prikken?
Ik voelde de naald eigenlijk totaal niet. De griepspuit bijvoorbeeld ervaar ik ook niet als pijnlijk maar die "voel" ik toch nog ietwat.

Hier gisteren m'n eerste spuit gehad (Pfizer) en totaal geen last gehad op geen enkel manier.

Al sinds 2014 elk jaar griepvaccin gekregen en nooit last van gehad, niks blauwe plekken of stijve arm.
Pfizer vaccin van donderdag was toch een pak anders; pijnlijke en stijve arm voor een kleine 24u

Al sinds 2014 elk jaar griepvaccin gekregen en nooit last van gehad, niks blauwe plekken of stijve arm.
Pfizer vaccin van donderdag was toch een pak anders; pijnlijke en stijve arm voor een kleine 24u
Hier ook, van het griepvaccin of het tetanus vaccin nooit echt last gehad, dit is toch wel wat anders.

Er zijn er natuurlijk ook mensen die van de coronavaccins amper last hebben.

Laatst bewerkt:
Buiten de wat stijve arm een beetje hoofdpijn, wat duizelig en moe en een beetje een raar gevoel in mijn linkerhand. Zal morgen wel beter zijn zeker.
Ben de dag erop nog mottig geweest, maar dan vanaf vrijdag beter. :) Benieuwd naar de tweede spuit...

Hoe bedoel je groter? Is dat geen standaard injectienaald? Alleszins dunner dan de naalden wanneer je bloed geeft.
Ik heb in de laatste 15 jaar geen spuit meer gehad hiervoor, vandaar dat het voor mij een “grote(re)” naald leek 😅

Zaterdagavond mijne eerste Pfizer gehad. Ik voelde de prik wel doordat ze recht in mijn spier stekte. Dusja, wat later kwam die stijfheid/blauwe plek gevoel. Kvoel het nog altijd, maar is nooit echt storend geweest.

Was gisteren wel wat mottig, maar dat kwam door den drank van de avond ervoor 😅

Ik heb geen van de gekende bijwerkingen (koorts, slap, hoofdpijn...) gehad. Na flauwvallen en overgeven op dag van inenting (woensdag) zelf, ben ik sinds donderdag weer OK.

Bijkomend voordeel sinds vandaag: ik kan met mijn hersenen al mijn Microsoft-software zomaar aansturen :unsure:.

Deze ochtend rond 9u gevaccineerd. Enkel last van een stijve arm voorlopig.

Vanmorgen eerste vaccin gehad, Pfizer. Bouwjaar 1987. Buiten de gebruikelijke stramheid geen bijwerkingen. Ging allemaal behoorlijk vlot hier in Mol. Volgende afspraak 2 augustus!

Vriendin ondertussen pijn als ze inademt, puntbloedingen, hogere bloeddruk, ... uit zekerheid daarnet toch maar naar de huisarts gegaan. Nu 10 dagen geleden dat we AZ-vaccin kregen en gezien haar medische voorgeschiedenis besloot de dokter toch maar bloed te trekken om het aantal bloedplaatjes te tellen. Morgen krijgen we de uitslag.

Ik zou binnen 2 uurtjes mijn vaccin laten zetten
Zou dit een goed idee zijn want aangezien we nog in de proefperiode zitten, heb ik mijn twijfels om een vaccin te nemen

Zou dit een goed idee zijn want aangezien we nog in de proefperiode zitten, heb ik mijn twijfels om een vaccin te nemen
Ja. De proefperiode is al lang voorbij, de enige (!) openstaande vraag is hoe lang (hoeveel jaar) de bescherming aanwezig blijft.

Gisteren 1ste vaccin, Pfizer ook.

Deze morgend wat last aan de bovenarm rond het gebied van de prik, heb wel geen kwartier gewacht zoals ze aanraden. Na 5 minuten had ik het wel gezien en ben dan maar vertrokken.

MORGEN, als ik u was reed ik naar spoed NU
Hoewel ze natuurlijk altijd beter in de gaten gehouden wordt op spoed, versta ik perfect dat dit niet gebeurt. Ze moet haar lichaam wel in de gaten houden (uitbreiding van puntbloedingen, ...), maar als je een lichaam hebt die altijd al extreem reageert, zelfs op sommige eenvoudige medicatie, gaan we echt niet voor alles naar spoed. Er is een goed contact met de huisarts die altijd alles ernstig genoeg genomen heeft in het verleden.

Enige jammer is nu wel dat ze vanavond nog evaluatiebesprekingen (oudercontact) heeft en dat altijd wel wat extra stress oplevert, zeker nu in Coronatijden.
Tuurlijk, er is, behalve bij medische contra-indicaties, geen enkele reden om géén vaccin te nemen (ja, ook met wat ik hierboven zelf schrijf).

Terug
Bovenaan