Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Ik ben 35 en moet morgen voor mijn eerste prik gaan, 26 juli de tweede.
Ik heb de indruk dat er nu wel echt snee begint op te komen. Mijn broer van 80 is vorige week donderdag geweest, mijn zus van 82 zaterdag, ik van 85 dus morgen. Toch zeer snel achter elkaar (we wonen in dezelfde gemeente)
Dat komt dus overeen met de theorie dat ze gemiddeld 1 levensjaar per dag vaccineren. (Is iets wat ik ondertussen toch al enkele keren gelezen heb)
Maar heb ook gelezen dat de komende weken de snelheid sterk in elkaar gaat zakken omdat er dan meer 2de dan 1ste prikken gegeve gaan worden.

Ik weet dat er hier enkel mensen posten die hun vaccin al gekregen hebben, maar zijn er eigenlijk mid-30'ers die nog wachten op hun vaccin? Heb mijn uitnodiging wel al gehad maar krijg pas eind deze week mijn prik. Als ik het hier volg krijg ik de indruk dat heel wat jongere mensen wel al een gehad hebben.
Daardoor ook jammer genoeg niet volledig gevaccineerd + 2 weken op het moment dat onze vakantie in augustus aanvat...dus weer organisatorische miserie.

Ik ben 34 (1987) en krijg zaterdag ook pas mijn eerste prik. Er zijn regio's waar men een stuk voorloopt (en zeker via Qvax al een pak jongere mensen aan de beurt zijn geweest) maar op zich was op voorhand ook aangegeven via het vaccinatieschema dat mijn leeftijd deze week aan de beurt zou komen, het is dus niet dat we achterlopen op schema.

Ik weet dat er hier enkel mensen posten die hun vaccin al gekregen hebben, maar zijn er eigenlijk mid-30'ers die nog wachten op hun vaccin? Heb mijn uitnodiging wel al gehad maar krijg pas eind deze week mijn prik. Als ik het hier volg krijg ik de indruk dat heel wat jongere mensen wel al een gehad hebben.
Daardoor ook jammer genoeg niet volledig gevaccineerd + 2 weken op het moment dat onze vakantie in augustus aanvat...dus weer organisatorische miserie.
Mijn man (1988) heeft zijn eerste vaccinatie nog niet. Hij heeft dit moeten uitstellen omdat hij binnenkort misschien naar het buitenland vertekt om te werken en alle beschikbare datums voor de tweede prik waren in die periode. Vaccinatie centrum zelf had gezegd om het uit te stellen.
Als werken in het buitenland voor hem doorgaat gaat hij dus ook vasthangen aan die maatregelen.

Wel zonde voor hem want ik ga wel helemaal gevaccineerd (+een week) zijn tegen dat hij vertrekt als het doorgaat en ik had mijn uitnodiging later. Bij mij zit er ook minder tijd tussen dan normaal (gisteren eerste, 15/7 tweede). Ik heb wel Moderna en hij Pifzer.

Ik begrijp wel dat ze niet met iedereen hun vakantie plannen rekening kunnen houden maar ik begrijp die periodes die je kan kiezen toch niet helemaal 😅

Ok maar @JPV verbeter me als ik hier fout ben.. Als Belgie en Frankrijk groen zijn wanneer hij hier wil op verlof gaan doen die testen noch vaccins er niet meer toe ?
Niet om het land binnen te gaan, nee. Een land mag voor buitenlanders (maar ook automatisch voor eigen inwoners dan) wel nog altijd de verplichting opleggen dat je bij aankomst in een hotel een recente negatieve test moet voorleggen, maar mag het reizen tussen landen niet verhinderen. Als jij bij je ouders blijft slapen, kan België dus niks van je ouders eisen tenzij België plots IEDEREEN die bij andere mensen blijft slapen een negatieve test verplichten.

Wat een land voor zijn eigen inwoners beslist, daar mag Europa zich bijna niet mee moeien. Zo hebben Fransen die in Vlaanderen werken soms méér rechten dan Walen die in Vlaanderen werken.

34j hier. En nu vrijdag mijn eerste prik.

Maakt voor mij zoveel niet uit, enige tot nu toe geplande reis is in November.

Maar kga toch blij zijn als ik beide spuiten gekregen heb

Op zich ben ik inderdaad dan geen alleenstaand geval. Maar toch eerder bij de latere dus.
Nuja, meestal neem ik vakantie in juni of september maar door omstandigheden moet het dit jaar augustus zijn. Helaas pindakaas.

Ok maar @JPV verbeter me als ik hier fout ben.. Als Belgie en Frankrijk groen zijn wanneer hij hier wil op verlof gaan doen die testen noch vaccins er niet meer toe ?
Ah, gaan we groen worden mss? :unsure:

Ik volg het momenteel nog niet op de voet, omdat het nog even is en er nog veel kan veranderen :p

Ik merk dat veel jongren (lees midden de 20) zich hebben ingeschreven op die qvax lijst en zo zijn er echt een hele hoop die sneller hun vaccin kunnen krijgen.

Ik ben 32 en krijg dat van mij volgende week maandag.

Mijn vriendin van '95 vandaag brief gekregen voor 5 juli (Pfizer). 2de inenting valt wel tijdens ons verlof in het buitenland, iemand ervaringen of ze wat flexibel zijn hier? Ofwel 3 dagen eerder ofwel 8 dagen later kan ze wel..

Ik ben 34 en kreeg mijne normaal overmorgen maar heb dat laten verzetten naar 30 Juni omdat ik Donderdag of Vrijdag niet kan deze week.

Flexibel hangt wss gewoon van je vaccinatiecentrum af, dan moeten ze op zoek naar een volgende datum waar ze Pfizer doen die dag en dan krijg je daar een slot als er 1 vrij is.
Ik had nu 30 Juni kunnen nemen om 11u05 maar ze zei aan de telefoon ''dat is het enige slot dat ik deze maand nog heb na 24 Juni '' dus er zal wel iets flexibiliteit zijn, zal ook afhangen of die volgende datum dan al niet vol zit die dag want eigenlijk is het dan voor mensen die ''officieel'' op die dag moeten en niet voor verplaatsingen van afspraken die een week ervoor moesten komen.

1ste Pfizer shot gehad deze namiddag om 15h30, via gewone uitnodiging. Ben van '89
Amai daar zitten ze dan toch al een stuk verder als hier.
Ik ook vandaag mijn eerste Pfizer prik om 17h42 en ben van '82.

Alles is goed en snel verlopen.

Vraagske, in welke arm werd de prik bij jullie gezet? Ze vroegen of ik links of rechtshandig was, ik zeg rechts, dus zetten ze de spuit links.
Terwijl ze die in Hasselt (bij een vriend) net in de "schrijfarm" gezet hadden omdat dat beter zou zijn :crazy:

Hier hetzelfde advies, de niet schrijf arm nemen, en idd had last van stijfheid en kon er ook niet op slapen.

tenor.gif

?
Twee druppels water dienen dokteur van de Brabanthal.

Ik moet de mijne ook verzetten door het werk maar alles zit vol in Kortrijk tot +1 maand ver. Ik heb dus letterlijk geen andere keuze.
Eens zien hoe ik dat ga oplossen.

Pfizer 1ste shot '89

Sinds mijn inenting zaterdag heb ik constant een drukkend gevoel achter mijn oog en ook een zeer irritante "twitch" in mijn oog. Waarschijnlijk gewoon volledig toevallig maar zeeeeeer irritant. 🧐

Terug
Bovenaan