Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Ik heb mijn vaccinatie vrij vlot kunnen verplaatsen via die online kalender. Eerst het eerste shot een paar dagen later gezet en nadien kon ik ook mijn 2e shot naar achter verplaatsen (omgekeerd lukte niet). Normaal lag het op de voorlaatste dag van ons verlof, nu 2 dagen er na, ideaal! :)
Ja dacht gewoon beter volledig gevaccineerd zodat ik niet nog een pcr test moet voorleggen om op reis te kunnen. Het leek me vooral vreemd dat ik mijne 2de vaccinatie toch kon inplannen voor de 35 dagen verstreken waren.

Vandaag zat de brief in de bus, twee dagen nadat het op de ebox stond. Is geloof ik wel een verschil van een week naar eigenlijke vaccinatie toe (als ik extrapoleer: ik schreef me eergisteren om 10h in voor nu maandag (4 dagen verder), MrsFingers schreef zich gisteren om 14h in voor volgende vrijdag (8 dagen), dus als ik vandaag me maar had ingeschreven nadat de facteur was langsgekomen (11h45) had ik waarschijnlijk maar vanaf dinsdag 22/6 kunnen laten vaccineren).

Sowieso dat de bekendheid en het gebruik van de ebox bij de jongere volwassenen veel hoger ligt dan bij de 55-plusser.

Had het hier eerder moeten zetten. Net uitnodiging via mail ontvangen. Het zal Pfizer worden. Tweede vaccin valt midden in onze vakantie, maar aangezien we aan de zee zijn, kan ik wel over- en weer komen.

Mijn vriendin (‘88) heeft ook net een mail en sms gekregen, Spoor Oost, Pfizer. Ze is wat pissed omdat ze een voorkeur voor Moderna had, maar het lijkt me sterk dat iedereen in Antwerpen nu Pfizer krijgt omdat ze eergisteren teveel Moderna uit de koelkast gehaald hadden. Kan wel, I guess.

Deze morgen om 11u sms en mail gehad van reservelijst Qvax. Deze middag om 15u eerste prik, 16 juli tweede prik (Pfizer). Ben van ‘90

Mijn vriendin (‘88) heeft ook net een mail en sms gekregen, Spoor Oost, Pfizer. Ze is wat pissed omdat ze een voorkeur voor Moderna had, maar het lijkt me sterk dat iedereen in Antwerpen nu Pfizer krijgt omdat ze eergisteren teveel Moderna uit de koelkast gehaald hadden. Kan wel, I guess.
Vanwaar haar voorkeur voor Moderna over Pfizer?

Als ik het goed begrijp word je automatisch uit Qvax gehaald zodra je een uitnodiging ontvangen hebt?

Dus voor mijn vriendin, die liever JNJ zou hebben, heeft het geen zin om nog op Qvax in te schrijven voor die JNJ optie?

Via myhealthviewer krijg ik te zien dat ze gisteren een mail en sms gestuurd hebben voor de vaccinatie, niets gekregen...
Als ik dan doorklik om te bevestigen krijg ik dat de vaccinatie code niet gekend is in hun systeem. Zijn er nog die dit probleem hebben?

Als ik het goed begrijp word je automatisch uit Qvax gehaald zodra je een uitnodiging ontvangen hebt?

Dus voor mijn vriendin, die liever JNJ zou hebben, heeft het geen zin om nog op Qvax in te schrijven voor die JNJ optie?
Ik vroeg me hetzelfde af. Zou vooral handig zijn voor mij omdat ik dan dat coronapasspoort sneller heb..

Ik vroeg me hetzelfde af. Zou vooral handig zijn voor mij omdat ik dan dat coronapasspoort sneller heb..

Daar is nog wat onduidelijkheid over, maar ik denk dat het ook afhangt van vaccinatiecentrum tot vaccinatiecentrum.
Mijn vriendin kent een van de verantwoordelijken van een centrum hier in de buurt en die beweerde dat ge nog steeds via Qvax opgeroepen kunt worden zolang ge uw afspraak niet bevestigd hebt. Anderen beweren dan weer dat zodra ge uitgenodigd zijt, ge sowieso geschrapt wordt uit Qvax. Maar anderzijds zag ik hier gisteren ook iemand posten over hoe hij mensen kende die nog opgeroepen werden via Qvax alhoewel hun afspraak al bevestigd was.

0Maar bon, uw tijdslot blijft toch tot quasi op het laatste moment gereserveerd voor u dus hebt ge er geen voordeel bij om meteen uw afspraak te bevestigen. Gewoon wachten dus met bevestigen tot het laatste moment, en dan zult ge in tussentijd wel merken of ge al of niet wordt opgeroepen via Qvax.

Ivm J&J is er sowieso geen al te grote voorraad momenteel dus daar zou ik men hoop nu maar niet te fel op leggen voorlopig.

Via myhealthviewer krijg ik te zien dat ze gisteren een mail en sms gestuurd hebben voor de vaccinatie, niets gekregen...
Als ik dan doorklik om te bevestigen krijg ik dat de vaccinatie code niet gekend is in hun systeem. Zijn er nog die dit probleem hebben?
Voorzichtig dat je geen phising mails krijgt he. Het komt altijd van [email protected]
Hebt je al geprobeerd rechtstreeks via https://burgerprofiel.vlaanderen.be/ ?

Ik heb mijn uitnodiging gekregen. 1ste spuit geen probleem, 2de valt midden in mijn vakantie. Je kan die afspraak dan verzetten, maar gaat enkel maar de dag zelf, kan geen dag (en al zeker geen week) verder of terug. Kan ik dit oplossen?

Ze is wat pissed omdat ze een voorkeur voor Moderna had, maar het lijkt me sterk dat iedereen in Antwerpen nu Pfizer krijgt omdat ze eergisteren teveel Moderna uit de koelkast gehaald hadden.
Idem hier (maar dan Leuven, en zonder viesgezind te zijn), ik kreeg sowieso Moderna, zijn sowieso Pfizer (lag al vast nog voor we de data kozen), vriendin van ons idem. Zou misschien iets te maken hebben met een zeldzame nevenwerking van hartritmestoornissen bij mannen met Pfizer.

Maareh, waarom die afgunst voor Moderna als je Pfizer hebt? Werkingsprincipe en effectiviteit is toch hetzelfde? Juist vanwege dat weekje minder wachten op de tweede prik?

@Nerenbas : wat zegt uwen ebox (Vlaams overheidsportaal)?

Idem hier (maar dan Leuven, en zonder viesgezind te zijn), ik kreeg sowieso Moderna, zijn sowieso Pfizer (lag al vast nog voor we de data kozen), vriendin van ons idem. Zou misschien iets te maken hebben met een zeldzame nevenwerking van hartritmestoornissen bij mannen met Pfizer.

Maareh, waarom die afgunst voor Moderna als je Pfizer hebt? Werkingsprincipe en effectiviteit is toch hetzelfde? Juist vanwege dat weekje minder wachten op de tweede prik?

@Nerenbas : wat zegt uwen ebox (Vlaams overheidsportaal)?
Is dat al bewezen met die "hartafwijkingen"? Kwam ook vooral voor bij jongens rond de 20 jaar dacht ik.

Is dat al bewezen met die "hartafwijkingen"?
Awel, dat ik het niet weet, eergisteren was het ook het eerste wat ik ervan gehoord heb (of was dat dat Israëlisch onderzoek/"onderzoek" waarvan ook vermoedens bestaan dat het een politieke afrekening is naar Pfizer toe omdat Pfizer niet meer wenste te leveren zolang Israël niet betaalde?). Die vriendin van ons kwam daarmee af.

Is dat al bewezen met die "hartafwijkingen"? Kwam ook vooral voor bij jongens rond de 20 jaar dacht ik.

Net zoals andere bijwerkingen zijn het vooral "sterke aanwijzingen dat...", en gaat het sowieso maar om een miniem aantal gevallen.

Net zoals de bijwerkingen bij andere vaccins dus nogal fel overroepen.
Als men andere medicatie/vaccins plots op enkele maanden tijd aan zowat de hele wereldbevolking zou beginnen geven, zou eender welk vaccin/medicament plots ook bijwerkingen opleveren, en mogelijk nog véél meer bijwerkingen. Bij andere medicatie vallen die bijwerkingen gewoon minder op omdat die niet gewoon zo massaal en zo gelijktijdig toegediend worden en ook gewoon niet met argusogen bekeken worden.
(Het zou me zelfs niet verbazen moest men morgen heel de wereldbevolking een frikandel laten eten, er ook mensen van in het ziekenhuis belanden of zelfs sterven. :unsure: )

Ik heb mijn uitnodiging gekregen. 1ste spuit geen probleem, 2de valt midden in mijn vakantie. Je kan die afspraak dan verzetten, maar gaat enkel maar de dag zelf, kan geen dag (en al zeker geen week) verder of terug. Kan ik dit oplossen?

Ze gaan een inhaalmoment organiseren voor mensen die hun tweede niet kunnen halen omdat ze op reis zijn. Ik ken ook wel meer mensen die op en af gaan voor die tweede spuit. Maar als je alles wilt verzetten, moet je bellen. Als ze juist plek hebben ergens anders op het moment dat je belt, kan het zijn dat ze kunnen verzetten. Maar zo kun je natuurlijk wel even bezig zijn.

Ze gaan een inhaalmoment organiseren voor mensen die hun tweede niet kunnen halen omdat ze op reis zijn. Ik ken ook wel meer mensen die op en af gaan voor die tweede spuit. Maar als je alles wilt verzetten, moet je bellen. Als ze juist plek hebben ergens anders op het moment dat je belt, kan het zijn dat ze kunnen verzetten. Maar zo kun je natuurlijk wel even bezig zijn.

Merci! Heb ook maar even naar het vaccinatiecentrum gebeld en daar zeiden ze dat ik het in het oog moest houden, en best mijn eerste afspraak kan verzetten binnenkort, zodat ook de 2de later valt.

Terug
Bovenaan