Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Ok top, ik dacht dat 88 deze week de uitnodigingen zou moeten krijgen, maar dan is het in orde. Hoe langer er moet gewacht worden, hoe meer mensen gevaccineerd willen worden zullen we maar denken. :)
Hier ook '88 en nog niets gehad. Vrienden van mij kanten Brasschaat en Schoten wel al, we zijn er bijna!

Zijn er hier nog die van bouwjaar 1988 zijn en via Spoor Oost gevaccineerd zouden moeten worden. Hebben jullie al uitnodigingen gekregen? Hier nog geen mail of brief. :headshake:
Mijn vrouw heeft gisteren haar uitnodiging ontvangen. Geboren 1986, eerste vaccin 19/06 en tweede op 21/07 (Pfizer), centra Spoor Oost.

Laatst bewerkt:
Lastiger is de schoonmoeder overtuigen te stoppen met roken, want dat is op vandaag reeds dodelijker. Prioriteiten stellen.
Nee, de echte reden is dat we vaak buiten België in een gemeente ons bevinden waar covid niet meer bestaat. Nauwelijks gevaccineerden, geen maatregelen, 0 covid patiënten in het lokale ziekenhuis, alsook 0 positieve testen. Oke, dat snap ik ook niet, maar blijkt dat als je de politiek en de virologen negeert, het virus op vakantie vertrekt.

En ge laat u vanuit uw living Startrek-gewijs rechtstreeks naar die gemeente wegbeamen zodat ge eigenlijk nooit met andere mensen in contact komt?

Ook al is er in die buitenlandse gemeente amper of geen covid meer, wat zou ge te verliezen hebben als ge u wél laat vaccineren?

En ik weet wel dat het niet verplicht is en dat het dus uw goed recht is om dat te weigeren, maar als ge op een forum komt verkondigen dat ge het gaat weigeren dan is het ook het goed recht van mensen op dat forum om naar uw motivatie daarvoor te vragen he ;)

Gisteren mijn 2e moderna inenting gehad.

Toch wat meer last dan na de 1e. Vandaag wat stijve spieren (niet alleen de arm waar de spuit is gezet), en ook vermoeid.
+ deze ochtend moeite om mijn ontbijt binnen te krijgen, wat ik eigenlijk zelden of nooit voor heb.

Maar over het algemeen valt het nog wel mee. Geen hoofdpijn ofzo. Misschien wel lichte koorts, heb mijn temperatuur nog niet gemeten.

En ge laat u vanuit uw living Startrek-gewijs rechtstreeks naar die gemeente wegbeamen zodat ge eigenlijk nooit met andere mensen in contact komt?

Ook al is er in die buitenlandse gemeente amper of geen covid meer, wat zou ge te verliezen hebben als ge u wél laat vaccineren?

En ik weet wel dat het niet verplicht is en dat het dus uw goed recht is om dat te weigeren, maar als ge op een forum komt verkondigen dat ge het gaat weigeren dan is het ook het goed recht van mensen op dat forum om naar uw motivatie daarvoor te vragen he ;)
Integendeel, mijn thuisbasis heeft een open zuid-europese mentaliteit, het leven is hier zelfs veel socialer. De politie heeft gestopt met het handhaven van alle maatregelen zoals mondmaskerplicht sinds september 2020 (ze waren het gewoon beu..), en kijk eens aan, corona is zomaar weg, het leven is volledig normaal. Ik ken hier enkel bejaarden die gekozen hebben voor een vaccin, en één 50 jarige omdat deze internationaal transport doet, met als motivatie minder papierwerk..
Er spelen ook nog enkele kleine elementen mee, de constante leugens van de politiek/virologen doorheen het afgelopen anderhalf jaar zowel in Belgie als hier, + de onverwachte bijwerkingen van de vaccins waar ik als gezonde 30er enkel nadeel kan bij hebben, want van corona zelf zal ik geen last ondervinden moest ik het krijgen.

Bijkomend, is het blijkbaar niet (meer) een zaak van bescherm anderen, want vandaag op HLN: "Nog amper 0,32 procent besmettingen bij volledig gevaccineerde Belgen en twee op drie had geen symptomen". Dus hoezo egoïstisch, iedereen kan zichzelf beschermen als die dat wil.

Integendeel, mijn thuisbasis heeft een open zuid-europese mentaliteit, het leven is hier zelfs veel socialer. De politie heeft gestopt met het handhaven van alle maatregelen zoals mondmaskerplicht sinds september 2020 (ze waren het gewoon beu..), en kijk eens aan, corona is zomaar weg, het leven is volledig normaal. Ik ken hier enkel bejaarden die gekozen hebben voor een vaccin, en één 50 jarige omdat deze internationaal transport doet, met als motivatie minder papierwerk..
Er spelen ook nog enkele kleine elementen mee, de constante leugens van de politiek/virologen doorheen het afgelopen anderhalf jaar zowel in Belgie als hier, + de onverwachte bijwerkingen van de vaccins waar ik als gezonde 30er enkel nadeel kan bij hebben, want van corona zelf zal ik geen last ondervinden moest ik het krijgen.

Bijkomend, is het blijkbaar niet (meer) een zaak van bescherm anderen, want vandaag op HLN: "Nog amper 0,32 procent besmettingen bij volledig gevaccineerde Belgen en twee op drie had geen symptomen". Dus hoezo egoïstisch, iedereen kan zichzelf beschermen als die dat wil.
Zolang we niet aan een voldoende hoge vaccinatiegraad zitten (wereldwijd, eigenlijk, maar we zullen beginnen met in België), blijft de kans dat er weer een piek komt omdat het virus nog genoeg voedingsbodem vindt. Pas als we zijn levensruimte weghalen, kan het beginnen uitsterven tot een aanvaardbaar niveau. Dat je ziet dat er weinig besmettingen zijn of dat "corona weg is", is dankzij de mensen die wel een spuitje zijn gaan halen, niet dankzij zij die er geen gaan halen. En als het terugkomt, is het dankzij zij die er geen zijn gaan halen (of door mutaties waartegen het vaccin niet bestand is).

Edit: En "iedereen kan zichzelf beschermen" klopt niet. Dus door geen vaccin te halen blijft het virus aanwezig genoeg om te kunnen sluimeren. En is iedereen die geen vaccin kan of mag krijgen alsnog geschoren.

Maar niet-gevaccineerden verhogen wel de kans op het ontstaan van mutaties, mutaties die dan mogelijk wél resistent gaan zijn tegen de bestaande vaccins waardoor gevaccineerden er wél last van kunnen ondervinden.

de onverwachte bijwerkingen van de vaccins waar ik als gezonde 30er enkel nadeel kan bij hebben, want van corona zelf zal ik geen last ondervinden moest ik het krijgen.
Blij dat jij al weet hoe hard Corona bij jou zo toeslaan.. Er zijn ondertussen verhalen genoeg van gezonde 30'ers die meer als een beetje 'last' hadden van Corona hoor.

Heb je nou al de naam van je 'gemeente' vermeldt waar je komt en er geen corona is? :S Weten we ook weer waar Utopia gelegen is. :S
Dat men nog geen wet heeft gestemd dat figuren als jij, de volle pot betalen als je ooit geneeskundige zorg nodig hebt bij een corona besmetting, stemt me triest. Maarja Corona bestaat niet hé :S en al zeker niet in je Zuid-Europese thuisbasis :):S

'86 van de Kempen, nog 0 komma niks -_-
Welk vaccinatiecentrum? Ikzelf vaccinatiecentrum in Kasterlee en mag donderdag gaan (ben van 88).
Schoonbroer is ook van 88 en heeft zijn uitnodiging ook gehad (vaccinatiecentrum Grobbendonk).

Ok top, ik dacht dat 88 deze week de uitnodigingen zou moeten krijgen, maar dan is het in orde. Hoe langer er moet gewacht worden, hoe meer mensen gevaccineerd willen worden zullen we maar denken. :)
Ok net mijn uitnodiging gekregen. Antwerpen '88 hier, Pfizer.

Heb je nou al de naam van je 'gemeente' vermeldt waar je komt en er geen corona is? :S Weten we ook weer waar Utopia gelegen is. :S
Dat men nog geen wet heeft gestemd dat figuren als jij, de volle pot betalen als je ooit geneeskundige zorg nodig hebt bij een corona besmetting, stemt me triest. Maarja Corona bestaat niet hé :S en al zeker niet in je Zuid-Europese thuisbasis :):S
Utopia is Bajina Bašta, Servië. Kom gerust langs en proef van de vrijheid, maar je moet wel een negatieve PCR test aan de grens voorleggen als toerist.
En voor dat er opmerkingen komen van jamaar Servië was eerst met vaccinaties etc, grootsteden vs dorpen in de bergen zijn hier een groot verschil, federale regels worden gevolgd als de lokale politie/politiek het goed vind. Vaccinaties zijn hier zoals vermeld enkel gezet bij voornamelijk bejaarden die het wel wouden.
Bron van het cijfer 0:

Kwestie van wat promotie te maken, in de buurt:
- nationaal park Tara
- meer Zaovine
- stuwdam Perucac
- huisje op de Drina
- banjska stena uitzichtpunt
- klooster van Raca
- Ladjevac bron
- Drvengrad (houten bergdorp nabij Mokra Gora)

Dat zou trouwens een magnifieke wet zijn, die ik graag doortrek tot zaken zoals sigaretten, drugs, overmatig alcoholgebruik, kortom alles waar je een keuze in hebt.
Direct mijn stem, ja.

Utopia is Bajina Bašta, Servië. Kom gerust langs en proef van de vrijheid, maar je moet wel een negatieve PCR test aan de grens voorleggen als toerist.
En voor dat er opmerkingen komen van jamaar Servië was eerst met vaccinaties etc, grootsteden vs dorpen in de bergen zijn hier een groot verschil, federale regels worden gevolgd als de lokale politie/politiek het goed vind. Vaccinaties zijn hier zoals vermeld enkel gezet bij voornamelijk bejaarden die het wel wouden.
Bron van het cijfer 0:

Kwestie van wat promotie te maken, in de buurt:
- nationaal park Tara
- meer Zaovine
- stuwdam Perucac
- huisje op de Drina
- banjska stena uitzichtpunt
- klooster van Raca
- Ladjevac bron
- Drvengrad (houten bergdorp nabij Mokra Gora)

Dat zou trouwens een magnifieke wet zijn, die ik graag doortrek tot zaken zoals sigaretten, drugs, overmatig alcoholgebruik, kortom alles waar je een keuze in hebt.
Direct mijn stem, ja.
Ahzo. https://www.europa-nu.nl/id/vlge7pl...n_eu_tussen?ctx=vh6tqk1kv3pv&s0e=vhdubxdwqrzw

Corona bestaat niet in Servië. Wel een gigantische oversterfte totaal onvergelijkbaar met andere jaren (90% meer), dus een enorme toename aan mensen die sterven door longontsteking of andere longaandoeningen, maar gelukkig bestaat corona er niet.

Gisteren mijn 2e moderna inenting gehad.

Toch wat meer last dan na de 1e. Vandaag wat stijve spieren (niet alleen de arm waar de spuit is gezet), en ook vermoeid.
+ deze ochtend moeite om mijn ontbijt binnen te krijgen, wat ik eigenlijk zelden of nooit voor heb.

Maar over het algemeen valt het nog wel mee. Geen hoofdpijn ofzo. Misschien wel lichte koorts, heb mijn temperatuur nog niet gemeten.

Ik kan toevoegen: ook een lichte koorts (37,1). Dat is niet hoog, maar sowieso hoger dan normaal voor mij.

Welk vaccinatiecentrum? Ikzelf vaccinatiecentrum in Kasterlee en mag donderdag gaan (ben van 88).
Schoonbroer is ook van 88 en heeft zijn uitnodiging ook gehad (vaccinatiecentrum Grobbendonk).
Turnhout.
Maar ondertussen toch al een uitnodiging gekregen.

Even teruglezen, ik heb nergens geschreven dat het niet over het hele land bestaat, maar specifiek mijn bergdorp.

Ach, uiteindelijk doe ik wat ik wil, en doen jullie wat jullie willen. Ik wou het toch eens hier neerschrijven kwestie dat er niet gedacht wordt dat iedereen pro-vaccinatie is.
Dat is niet zo, ik ken ook Belgen die het gaan weigeren. In mijn kleine vriendengroep in België is het 3 tegen, 3 voor. Allen bachelor diploma & werkzaam in de IT, alle 6 héél gelijkaardige profielen.

Eergisteren om 23u00 sms gehad van Qvax, de dag erna om 10u was mijn eerste vaccin, Pfizer, al gezet.
Nu ongeveer een dag geleden dus en nergens last van, zelfs geen stijf gevoel in de arm. Ik heb mijn arm/bovenarm ook wel zoveel als het kon ontspannen bij de prik, dat heeft wel geholpen.

Vreemde toestanden hier :ROFLMAO:. Ik krijg mijn uitnodiging maar de 2de vaccinatiedag zou net vallen wanneer ik op vakantie ben dus ik bel eens naar de infolijn waar je je vaccinatie ook kan inplannen. Eerst krijg ik een dolenthousiaste man aan de lijn die me uitdrukkelijk meegeeft dat ik pas na 35 dagen mijn 2de vaccinatie mag laten zetten (pfizer) en dit dus best plan na mijn vakantie.

Na het gesprek besef ik net dat als ik me deze week laat vaccineren er eigenlijk nog makkelijk 35 dagen tussen mijn vertrek zitten en dat hij mij waarschijnlijk fout heeft begrepen (juni idpv juli).

Ik bel nogmaals het info nummer krijg iemand anders aan de lijn, zij zegt me "sorry meneer maar alles Pfizer vaccins zijn uitgeput dus ik kan momenteel geen afspraak inplannen". AARGH

Toch maar eens kijken of ik me toch niet via de website kan inschrijven voor ik op reis vertrek. Lukt me opeens wel en mijn 2de dag kan ik nog ruim voor mijn vertrek inplannen dus doe ik dat ook. Nu besef ik net dat dit totaal geen 35 dagen later is dan mijn eerste vaccinatie... 😂

Ze weten het daar precies zelf niet helemaal. Maar soit, volledig gevaccineerd voor vertrek dus hopen dat ik geen neveneffecten krijg 🤞

Zijn er hier nog die van bouwjaar 1988 zijn en via Spoor Oost gevaccineerd zouden moeten worden. Hebben jullie al uitnodigingen gekregen? Hier nog geen mail of brief. :headshake:
Had het hier eerder moeten zetten. Net uitnodiging via mail ontvangen. Het zal Pfizer worden. Tweede vaccin valt midden in onze vakantie, maar aangezien we aan de zee zijn, kan ik wel over- en weer komen.

Vreemde toestanden hier :ROFLMAO:. Ik krijg mijn uitnodiging maar de 2de vaccinatiedag zou net vallen wanneer ik op vakantie ben dus ik bel eens naar de infolijn waar je je vaccinatie ook kan inplannen. Eerst krijg ik een dolenthousiaste man aan de lijn die me uitdrukkelijk meegeeft dat ik pas na 35 dagen mijn 2de vaccinatie mag laten zetten (pfizer) en dit dus best plan na mijn vakantie.

Na het gesprek besef ik net dat als ik me deze week laat vaccineren er eigenlijk nog makkelijk 35 dagen tussen mijn vertrek zitten en dat hij mij waarschijnlijk fout heeft begrepen (juni idpv juli).

Ik bel nogmaals het info nummer krijg iemand anders aan de lijn, zij zegt me "sorry meneer maar alles Pfizer vaccins zijn uitgeput dus ik kan momenteel geen afspraak inplannen". AARGH

Toch maar eens kijken of ik me toch niet via de website kan inschrijven voor ik op reis vertrek. Lukt me opeens wel en mijn 2de dag kan ik nog ruim voor mijn vertrek inplannen dus doe ik dat ook. Nu besef ik net dat dit totaal geen 35 dagen later is dan mijn eerste vaccinatie... 😂

Ze weten het daar precies zelf niet helemaal. Maar soit, volledig gevaccineerd voor vertrek dus hopen dat ik geen neveneffecten krijg 🤞
Ik heb mijn vaccinatie vrij vlot kunnen verplaatsen via die online kalender. Eerst het eerste shot een paar dagen later gezet en nadien kon ik ook mijn 2e shot naar achter verplaatsen (omgekeerd lukte niet). Normaal lag het op de voorlaatste dag van ons verlof, nu 2 dagen er na, ideaal! :)

Terug
Bovenaan