Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Uitnodiging op zondagochtend om aanstaande vrijdag te gaan (11/06).
Tweede inenting op 09/07.
Moderna vaccin.

Ik lees hier dat ze jnj vaccin reserveren voor mensen waar ze niet zeker van zijn dat ze ze nog gaan vinden voor tweede prik. Illegalen, landlopers, prostituees en zo.

En ik blijkbaar ook :unsure:

Sinds deze week is mijn vrouw volledig beschermd ( az ) is er twee keer ziek van geweest tweede prik wel minder last ma toch.

Ik heb vandaag een mail gekregen (een van de komende dagen zal de brief dan ook wel komen zeker?)
De eerste vaccinatie gaat door op 21-06-2021 om 17:42 uur.
De tweede vaccinatie gaat door op 26-07-2021 om 17:42 uur.
Pfizer
Vaccinatiecentrum Sint-Truiden
1982

Via Qvax vandaag eerste vaccinatie (pfizer), 2e gepland op 12/07.
Gisteren bericht gekregen en bevestigd.
1986, dus was normaal nog niet aan mijn beurt

Heb er een cardreader voor moeten lenen om op Mijn Burgerprofiel te kunnen inloggen, maar heb dus ook een uitnodiging gekregen:

- 50, geen risicopatiënt, geen COVID gehad (zelfs nog geen test moeten ondergaan)
- Vaccinatiecentrum Peer
- Vaccin: er stond JnJ, neem aan dat dat Johnson&Johnson is?
- Datum: 14 juni

Wel een beetje vreemd: mijn zus (47, geen risicopatiënt) die een gezin heeft, krijgt Pfizer en moet dus als ze op vakantie wil rekening houden met een tweede prik, terwijl ik er als alleenstaande zonder kinderen met één prik vanaf ben blijkbaar...

Heb er een cardreader voor moeten lenen om op Mijn Burgerprofiel te kunnen inloggen, maar heb dus ook een uitnodiging gekregen:

- 50, geen risicopatiënt, geen COVID gehad (zelfs nog geen test moeten ondergaan)
- Vaccinatiecentrum Peer
- Vaccin: er stond JnJ, neem aan dat dat Johnson&Johnson is?
- Datum: 14 juni

Wel een beetje vreemd: mijn zus (47, geen risicopatiënt) die een gezin heeft, krijgt Pfizer en moet dus als ze op vakantie wil rekening houden met een tweede prik, terwijl ik er als alleenstaande zonder kinderen met één prik vanaf ben blijkbaar...
Ze houden 0 rekening met iemand zijn burgerlijke status. Bij de ouderen hebben we dat eens gevraagd aan het centrum, toen mijn opa (89) AZ kreeg en men oma (87) Pfizer.. --> Das gewoon Random, we krijgen gewoon X vaccins van AZ en Y vaccins van PfZ. En die verdeelt de computer gewoon random. Enigste waar ze nu nog mee rekening houden is leeftijd (Geen JnJ of AZ onder 40), voor de rest gewoon random.

Als ze met iedereen zijn burgerlijke status moeten rekening houden worden die complexe systemen nóg complexer. Net hetzelfde als dat ze geen rekening houden met leeftijd over heel Belgie, maar per centrum. (Dat Genk bv al aan de 30's bezig en andere groepen nog aan de 40-50's bezig zijn, ipv alle 40's af te werken voor de 30ers in Belgie.)

Dat van leeftijden verdeeld over centra lijkt me nochtans toch niet zo complex om ingebouwd te hebben in hun systeem. Als ze de cijfers van 1/1/2020 gebruiken.

Dat van leeftijden verdeeld over centra lijkt me nochtans toch niet zo complex om ingebouwd te hebben in hun systeem. Als ze de cijfers van 1/1/2020 gebruiken.
Ge weet ook niet wie gaat afzeggen of weigeren he ;).

Ha hier ook! Ook bouwjaar 1986 en wonende te Leuven.
Maandag 14/6 gekozen, Moderna.
Da's maandag 12/7 nummer 2, dus ben ik net wanneer m'n verlof begint CORONAPASPOORTPROOF.

Laatst bewerkt:
heb afspraken vast gelegd voor pfizer. (volgende week 1e prik).

nu ik ben -41 jarige, ik zou alsnog mij vrijwillig opgeven voor J&J omwille dat die maar 1 prik is.
ben bang dat ik me opgeef,(van zodra dit toegelaten is voor de gene die vrijwillig dat vaccin willen) dat ik dan automatisch mijn pfizer afspraken verlies.... beter maar laten zoals het is zeker?

heb afspraken vast gelegd voor pfizer. (volgende week 1e prik).

nu ik ben -41 jarige, ik zou alsnog mij vrijwillig opgeven voor J&J omwille dat die maar 1 prik is.
ben bang dat ik me opgeef,(van zodra dit toegelaten is voor de gene die vrijwillig dat vaccin willen) dat ik dan automatisch mijn pfizer afspraken verlies.... beter maar laten zoals het is zeker?
Ik betwijfel zelfs of dat mogelijk zal zijn als ge al afspraken hebt. Voor van die dingen kunt ge vaak beter gewoon naar het centrum bellen.
Ik denk eerder dat het iets zal zijn: Ge kunt dt aangeven, en als ze u afspraak sturen, kijken ze mogelijks naar de JnJ check en op basis daarvan sturen ze u 1 of 2 afspraken.

Terug
Bovenaan