Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Ik ben geactiveerd op 19 mei (niet als risicopatiënt maar wel gewoon op leeftijd). Deze ochtend dan bericht gekregen dat ik begin juni om mijn spuit mocht gaan en ik moest dan eerst op ne link klikken. Daarin stond dat ik eerst moest betalen om het vaccin te verkrijgen. :sop: (De alarmbellen gingen af)

Het ging dus over phishing maar dan wel met de/mijn toekomstige vaccinatie als inhoud! Ik post dit hier maar neer, om anderen te waarschuwen.

Dan zelf naar mijngezondheid gesurft en eens gekeken: Daar staat dus inderdaad nog niets.

Morgen moderna deel 2. Ben benieuwd want heb al verhalen gehoord van mensen die toch goed ziek geweest zijn ervan. Waren wel voornamelijk vrouwen dus dan ben ik mss wel geruster 😝
Nummer 2 zit erin, benieuwd of ik last ga hebben van iets de komende 24/48 uur

Kleine update: na een uur of 4 wat pijn beginnen krijgen in de arm. Als ik mn arm ophef doet het pijn en als ik eraan kom ook. Maar verder van niks last tot nu toe :)
Vrouwlief na eerste prik AstraZeneca 39 graden koorts, véél koude rillingen. Pijn in de arm als ze die wil opheffen. Na 2 dagen gaat het beter.

Laatst bewerkt:
Over moderna stond onderstaande op de laatjevaccineren.be website. Maar na de update over JJ +40j is het precies weg ...

Woon je in een gemeente verbonden aan de vaccinatiecentra van Leuven, Kortrijk, Hasselt, Gent of Antwerpen? Dan kan je ook met een Moderna-vaccin gevaccineerd worden.

Vrouwlief na eerste prik AstraZeneca 39 graden koorts, véél koude rillingen. Pijn in de arm als ze die wil opheffen. Na 2 dagen gaat het beter.
Koorts heb ik niet eens genomen, geen rillingen en voelde me niet koortsig dus weet het niet. Pijn bij arm opheffen heb ik dan wel. Maar moet zeggen vanochtend was het al stuk beter dan gisterenavond en nu vanmiddag nog een stuk beter.

Aan geen van die 5 vaccinatiecenta verbonden en ben er 33. Dus met die leeftijdslimieten voor AZ en JJ zal het sowieso Pfizer zijn dan voor mij.

Is het probleem bij Moderna ook niet dat het moeilijk te bewaren is? Hier in Groo Leuven wordt het bijvoorbeeld enkel op het UZ gezet.

Het heeft niks met het bewaren van Moderna te maken.
Ze verdelen enkel aan de grotere vaccinatiecentra van de grootsteden (Leuven, Gent, Antwerpen, etc...).
Was een tijdje geleden eens vermeld op een nieuwsitem...

Dus in een "gewone" gemeente, moet je er niet op rekenen, blijkbaar.
Ook al zal er her en der misschien wel een uitzondering zijn?

Het heeft niks met het bewaren van Moderna te maken.
Ze verdelen enkel aan de grotere vaccinatiecentra van de grootsteden (Leuven, Gent, Antwerpen, etc...).
Was een tijdje geleden eens vermeld op een nieuwsitem...

Dus in een "gewone" gemeente, moet je er niet op rekenen, blijkbaar.
Ook al zal er her en der misschien wel een uitzondering zijn?
Ja oké dat had ik ook al begrepen. Maar waarom alleen in die grote centra dus

Ja oké dat had ik ook al begrepen. Maar waarom alleen in die grote centra dus
Van wat ze toen gezegd hebben, zou het gewoon te maken hebben met de leveringen die ze logistiek enkel naar de grote centra brengen.
Dus niet noodzakelijk met de stockage of met de koelingen te maken...

Ik had deze voormiddag een afspraakje met Astra Zenica. Allemaal vlot verlopen tot nu toe geen bijwerkingen op een pijnlijke linkerbovenarm na. Ik moest wel even langer in observatie blijven vanwege mij astmatische rhinitis.
Ondertussen twee dagen verder. Veel pijn in mijn linkerarm, en toen ik gisteren een wandeling wou maken was ik na 1 km al volledig buiten adem... Gisterenavond één uurtje felle hoofdpijn gehad en me even vrij benauw gevoeld (ik dacht dat mijn bloedsaturatie NOK was, maar die was toch nog 98%).
Vanavond gewoon terug in de tuin gewerkt, zelfs de pijn in de linkerarm is ondertussen onder controle

Ik ondertussen toch een bijwerking van de Johnson&Johnson gekregen.
Pijnlijk knobbeltje onder mijn oksel.
Kan natuurlijk ook gewoon lymfeklierkanker zijn dat net nu de kop opsteekt.
Morgen even afwachten en dan toch maar eens aan ma zeggen (dokter).

Ik ondertussen toch een bijwerking van de Johnson&Johnson gekregen.
Pijnlijk knobbeltje onder mijn oksel.
Kan natuurlijk ook gewoon lymfeklierkanker zijn dat net nu de kop opsteekt.
Morgen even afwachten en dan toch maar eens aan ma zeggen (dokter).
Komt inderdaad vaker voor na de vaccinaties, zijn al papers over verschenen. Opgezette klier he, geen kanker ;)

Pa (70) gisterennamiddag tweede Pfizer gehad. Zere bovenarm, beetje loom en beetje hoofdpijn. Voor de rest valt het wel mee.

Gisterenavond rond 19u licht uit en een dutje in de zetel, vandaag ook wel extra loom en een dutje na de middag. Maar alst maar dat is kan ik daar zeker mee leven

Terug
Bovenaan