Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Collega / vriend van mij heeft gisteren zijn brief ontvangen, hij mag volgende week vrijdag voor zijn eerste spuit gaan.

Buren hier tegenover (2 zussen) hebben hun eerste spuit 1 week terug gekregen en zijn al de hele week serieus ziek, ook een 3de zus heeft haar eerst spuit al gekregen en is ook serieus ziek ervan.
Zit daar dus blijkbaar in de familie.
Collega / vriend heeft gisteren zijn eerste spuit moderna gekregen, blijkbaar een lichte allergische reactie gehad, begon te jeuken op de plaats van de inspuiting, heeft dan een levo cetrizine gekregen en nog eentje meegekregen om later op de dag in te nemen.
Hij was al terug buiten voor het uur dat hij eigenlijk daar moest zijn.

De buren zijn nog tot half deze week serieus ziek geweest, maar nu gaat het stilaan beter.

Gisteren avond met de collega / vriend van hierboven en nog een ex-collega iets gaan eten in Hasselt en die ex-collega vertelde toch ook dat hij heel wat mensen kent die serieus ziek zijn na het vaccin. Komt volgens hem het meest voor bij AstraZeneca.

Ik moet zeggen dat ik mijn omgeving (familie, vrienden, collega's, ...) weinig of geen verhalen ken van mensen die er écht slecht van zijn geweest (zowel Pfizer, Moderna, J&J als AZ). Dan moet ik al verder gaan naar 'buren van' of 'vage kennissen' voor zo'n verhalen.

Eén of andere instantie zal zich wel bezighouden met de nodige bevragingen daaromtrent zeker?

Ik ken er toch ook wel veel die ziek waren ... 1 op 3 ongeveer, sommigen bij 2de pfizer maar vooral bij AZ. (Ken ook meer mensen met az)

Ik ondertussen toch een bijwerking van de Johnson&Johnson gekregen.
Pijnlijk knobbeltje onder mijn oksel.
Kan natuurlijk ook gewoon lymfeklierkanker zijn dat net nu de kop opsteekt.
Morgen even afwachten en dan toch maar eens aan ma zeggen (dokter).

@Jack

Hoe gaat het met je?
De man van een vriendin kreeg ook opeens een knobbeltje kort na zijn 1ste prikje maar was gewoon een opgezette klier.

Eerste prik met Pfizer is gisteren gezet.
Geen last tot nu toe.

@Jack

Hoe gaat het met je?
De man van een vriendin kreeg ook opeens een knobbeltje kort na zijn 1ste prikje maar was gewoon een opgezette klier.
@Myllana , Tesliem?, lief dat je ernaar vraagt!
Het is er nog steeds (al minder), maar ook hier zou 't geen kwaad kunnen en inderdaad simpele bijwerking zijn (enige dus).
Was even geleden dat ik nog eens bloed heb laten prikken, dus dat gaan we volgende week maar eens 'algemeen' laten doen. Moest toch nog eens gebeuren en dan ben je ineens zeker dat alles in orde is.

Hoe is 't met jou?
Vaccin al gehad?

@Myllana , Tesliem?, lief dat je ernaar vraagt!
Het is er nog steeds (al minder), maar ook hier zou 't geen kwaad kunnen en inderdaad simpele bijwerking zijn (enige dus).
Was even geleden dat ik nog eens bloed heb laten prikken, dus dat gaan we volgende week maar eens 'algemeen' laten doen. Moest toch nog eens gebeuren en dan ben je ineens zeker dat alles in orde is.

Hoe is 't met jou?
Vaccin al gehad?

Yes it's me, onkruid vergaat niet.:lol:
Ik herkende je avatar en zag naast het klokje (of wat dat ook moge zijn) ernaast dat Pieter, Jack is geworden.
Ben wel blij voor je dat het niets en na je bloedcontrole ben je hopelijk helemaal gerustgesteld.

Hier alles oké hoor. Ikzelf heb nog geen vaccin gehad en zelfs nog geen uitnodiging gekregen maar mijn man heeft het zijne 2 weken geleden laten zetten.
Moderna en verder niets van klachten.

Ik hoop dat ik het mijne wel snel krijg alleszins.:tongue:
En dat we zsm verlost geraken van deze teringzooi haha ben er zó klaar mee.

Vraagje, zitten hier nu zoveel 'oude' mensen of speciale gevallen? :p

Want als ik zo eens naar huis bel, mijn vader ( in de zestig) net de eerste spuit gehad, moeder net haar uitnodiging gehad voor over 2 weken, etc. Grootvader (89) tweede spuit over 2 weken,, groot moeder ditto

Want als ik zo eens naar huis bel, mijn vader ( in de zestig) net de eerste spuit gehad, moeder net haar uitnodiging gehad voor over 2 weken, etc. Grootvader (89) tweede spuit over 2 weken,, groot moeder ditto
Gezien er specifiek gevraag wordt naar uw ervaring met het vaccin te laten zetten zijn dit inderdaad de 'speciale' gevallen: mensen in de zorg (of andere beroepen die via reservelijsten er tussen kwamen), risicopatiënten en de sjansaars die bij de reservelijst opgeroepen zijn.
Ze zijn nu begonnen aan de groep 'gezonde' mensen en daarbij komen de 60-ers komende week vooral aan de beurt.
(Dat van die tweede spuit is moeilijker te vergelijken gezien het grote verschil in deken tussen bij de verschillende vaccins. Mijn grootmoeder had AstraZeneca en die krijgt deze week ook pas haar tweede maar was wel bij de allereerste lichting van thuiswonende mensen)

Gezien er specifiek gevraag wordt naar uw ervaring met het vaccin te laten zetten zijn dit inderdaad de 'speciale' gevallen: mensen in de zorg (of andere beroepen die via reservelijsten er tussen kwamen), risicopatiënten en de sjansaars die bij de reservelijst opgeroepen zijn.
Ze zijn nu begonnen aan de groep 'gezonde' mensen en daarbij komen de 60-ers komende week vooral aan de beurt.
(Dat van die tweede spuit is moeilijker te vergelijken gezien het grote verschil in deken tussen bij de verschillende vaccins. Mijn grootmoeder had AstraZeneca en die krijgt deze week ook pas haar tweede maar was wel bij de allereerste lichting van thuiswonende mensen)

Ik snap dat dit uiteraard de focus van het topic is, ik verbaasde me gewoon over de grote hoeveelheid mensen die reageert. Maar goed uiteraard, meer vaccins is beter.

Ik snap dat dit uiteraard de focus van het topic is, ik verbaasde me gewoon over de grote hoeveelheid mensen die reageert. Maar goed uiteraard, meer vaccins is beter.
Ik denk dat dat een vals beeld schept. Er zijn veel mensen die reageren omdat ze voldoen aan de vraag van de openingspost maar er zijn er nog een pak meer die niet reageren :p. (+ Niet iedereen reageert voor zichzelf)

Een poll had misschien handig geweest want het is geen 23 pagina's van gevaccineerden :p

Van wat ze toen gezegd hebben, zou het gewoon te maken hebben met de leveringen die ze logistiek enkel naar de grote centra brengen.
Dus niet noodzakelijk met de stockage of met de koelingen te maken...
Inderdaad, stond denk ik dit weekend nog eens in de krant. Op het vlak van stockage of transport is dat vergelijkbaar met Pfizer, dus dat is niet het probleem. Maar door de kleine aantallen blijft Moderna voorbehouden voor enkele grotere centra omdat het niet de moeite geacht werd om te verdelen over tientallen centra.

Jong ben ik niet meer (bijna 37), maar ook niet zo oud dat ik al recht heb op een vaccinatie.
Ik heb vorige zomer vrijwilligerswerk gedaan toen ik halftijds op werkloosheid gezet was.
Nu ben ik gecontacteerd of ik mee wil werken aan de avondshiften van het lokale vaccinatiecentrum. Morgen is mijn eerste shift. In dat kader kreeg ik al een inenting.

Laatst bewerkt:

Mijn man is 44 jaar en ik denk dat hij behoort tot de risicogroep vanwege zijn oncologisch verleden. 🤷‍♀️
Althans dat denk ik toch.
Geen idee waarom hij anders zo snel een vaccin heeft gekregen.

ik mag morgen gaan. 40j, risico patent. Ze zitten hier precies ewaa chter want in andere steden zitten z precies al verder.

Mijn schoonma werkt in een psychiatrische instelling. Daar maken ze een schatting van x aantal nieuwe patienten per week/weken (weet het niet exact). Die patienten kregen (in april) allemaal een eerste vaccin. Af en toe zijn er eens minder patienten per week dan geschat en zijn er vaccins "over". Onder het personeel is er dan reservelijst waar telkens iemand uit geloot wordt. Indien die al een vaccin gekregen heeft dan mag die iemand van de dichte familie kiezen.

Dus ik heb een paar maanden te vroeg een vaccin kunnen scoren. ben 31, dus mijn leeftijdscategorie is normaal voor juli vermoed ik.

43 jaar en risicopatiënt. Ik stond al geactiveerd (door de mutualiteit) in "MyHealthViewer" vanaf 1 april. Laatste dinsdag mijn 1ste spuit Pfizer gekregen, 29 juni de 2de.

Mijn vriendin heeft afgelopen donderdag haar 2de AZ gehad. De eerste keer behoorlijk slecht gevolgd (koorts, slap en vooral spierpijn). Bij de 2 spuit vooral wat slap en hoofdpijn. Goed te doen dus. Een vriendin van ons exact hetzelfde.

Een collega (met astma, moest dat relevant zijn) heeft, na zijn eerste spuit van Pfizer, wel serieuze bijwerkingen gehad. In de 2de nacht wakker geworden snakkend naar adem, overgeven, koorts en diarree.

Voor de rest ken ik veel mensen die (nog) niks hebben gehad na hun inenting.

Alleen nog een rare vriend met een knobbeltje onder zijn arm na J&J, maar dat kan ook van het zuipen zijn.

29/05/21 - 1ste prik Pfizer gehad in Genk.
Afspraak om 13u10. Binnen om 12u55 en buiten om 13u45.
Het was redelijk druk vond ik.

Ik (35jr) ben blijkbaar risicopatiënt. Ik vermoed door apneu.
Normaal gezien op 03/07/21 de 2de prik.

Tegen de avond een beetje licht in het hoofd en een beetje last van de arm.

Terug
Bovenaan