Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Eergisteren mijn eerste Pfizer gekregen. Vlot gegaan, enkel op de parking was het druk en wat zoeken.

De dag zelf en gisteren toch serieus wat pijn gehad aan mijn schouder en arm, maar vandaag is het enkel nog wat stijf.

Op 03/07 de tweede. Bijna er van af!

Keuzes pff

Deze voormiddag bezoekje aan de huisdokter.
Nu rade ze me toch ook aan om de covid19 vaccinatie uit te stellen tot ik een nieuwe kuur met Cosentyx (Biological) achter de rug heb.
Als ik vandaag start met men nieuwe biological kuur kan ik pas ten vroegst me op 16/08 opnieuw aanmelden voor vaccinatie, krijg normaal donderdag 03/06 men eerste prik.

Eergisteren mijn eerste Pfizer gekregen. Vlot gegaan, enkel op de parking was het druk en wat zoeken.

De dag zelf en gisteren toch serieus wat pijn gehad aan mijn schouder en arm, maar vandaag is het enkel nog wat stijf.

Op 03/07 de tweede. Bijna er van af!
als we ervan uitgaan dat er geen 3e prik komt over een half jaar ofzo he :unsure:

Keuzes pff

Deze voormiddag bezoekje aan de huisdokter.
Nu rade ze me toch ook aan om de covid19 vaccinatie uit te stellen tot ik een nieuwe kuur met Cosentyx (Biological) achter de rug heb.
Als ik vandaag start met men nieuwe biological kuur kan ik pas ten vroegst me op 16/08 opnieuw aanmelden voor vaccinatie, krijg normaal donderdag 03/06 men eerste prik.
Mij hebben ze er niks van gezegd. Ik gebruik al 3 jaar Cosentyx.

Mij hebben ze er niks van gezegd. Ik gebruik al 3 jaar Cosentyx.
Ik moest min 2 weken wachten tussen Cosentyx en de vaccinatie, heb jij je dan laten vaccineren terwijl je ook nog Cosentyx nam?

Ik heb het geluk dat als ik een kuur van van 8/10 weken doe dat ik dan rond de 7 maand psoriasis vrij blijf
Men laatste Cosentyx spuit was vorig jaar juli ben psoriasis vrij gebleven tot februari, maar nu slaat het de laatste 3 weken hard toe.

Laatst bewerkt:
Ik moest min 2 weken wachten tussen Cosentyx en de vaccinatie, heb jij je dan laten vaccineren terwijl je ook nog Cosentyx nam?
Ik heb mijn eerste vaccin gehad verleden week dinsdag de 25ste. Cosentyx altijd de eerste dag van de maand, dus morgen.

Ik heb het geluk dat als ik een kuur van van 8/10 weken doe dat ik dan rond de 7 maand psoriasis vrij blijf
Men laatste Cosentyx spuit was vorig jaar juli ben psoriasis vrij gebleven tot februari, maar nu slaat het de laatste 3 weken hard toe.
Straf heb 2 dermatologen + de huisarts die me zeiden om absoluut er min 2 weken tussen te laten
Normaal gezien wordt die van mij binnenkort ook aangepast naar 6 weken ongeveer ipv elke maand.
Ik hoop dat ik er vrij van blijf alleszins.

Wel ja, 't is doordat jij het zei dat ik toch maar eens gebeld heb naar de prof en idd er moet 2 weken tussen zitten. Ik ga mijn Cosentyx dan maar even uitstellen.

Ok oké raar want bij hem is begonnen precies 2 jaar geleden.
Nee, dan is dat normaal. Misschien fout verwoordt, het is tumorgroei vanaf 2016 tot nu. Eens je die 5-jaar-grens gepasseerd bent, wordt je gesteld kankervrij te zijn, en is er dus geen verhoogd risico meer.

Wel ja, 't is doordat jij het zei dat ik toch maar eens gebeld heb naar de prof en idd er moet 2 weken tussen zitten. Ik ga mijn Cosentyx dan maar even uitstellen.
Moest net bij de apotheek zijn en volgens haar is de nieuwe richtlijn: 2 weken ertussen is niet meer nodig...
Morgen maar eens naar Novartis bellen.

Moest net bij de apotheek zijn en volgens haar is de nieuwe richtlijn: 2 weken ertussen is niet meer nodig...
Morgen maar eens naar Novartis bellen.
Och ja, een weekse later in mijn geval zal nu ook wel zoveel kwaad niet kunnen denk ik. Maandag moet ik toch op visite.

Hier komen via qvax 40-50j vlot aan de beurt al, toch aanzienlijke tijdswinst door in te schrijven hierin.

Och ja, een weekse later in mijn geval zal nu ook wel zoveel kwaad niet kunnen denk ik. Maandag moet ik toch op visite.
Net telefoon van Novartis gehad, de 2 weken (10dagen) ertussen die ze aanraden is omdat je lichaam anders trager anti lichamen voor het covid virus gaat ontwikkelen als je dit niet zou doen, dus ga donderdag gewoon mijn vaccin zetten en 10 dagen later 2 x 150 Cosentyx.

Gisteren eerste vaccinatie met Pfizer gekregen (begin 40, maar risicogroep). Allemaal zeer goed georganizeerd en vlot verlopen. Gisteren had ik een stijve arm en lichte hoofdpijn. Vandaag geen hoofdpijn meer, wel nog steeds een stijve arm. Verder ook redelijk moe, weinig fut.

Begin juli mag ik voor mijn tweede shot gaan.

Net telefoon van Novartis gehad, de 2 weken (10dagen) ertussen die ze aanraden is omdat je lichaam anders trager anti lichamen voor het covid virus gaat ontwikkelen als je dit niet zou doen, dus ga donderdag gewoon mijn vaccin zetten en 10 dagen later 2 x 150 Cosentyx.
Moest jij het niet hier gezegd hebben zou ik het niet geweten hebben en vandaag gewoon mijn Cosentyx gezet hebben. Bij deze dus mijn dank!
Maandag moet ik toch op controle dus zal ik het wel horen wat ze erover te zeggen hebben.

Voila de uitnodiging in E-Box gekregen.
Pfizer. 1ste spuit op 16 juni. 2de spuit op 21 juli (Jawohl op de nationale feestdag :scream: !)

46 jaar, géén risicopatiënt.

Terug
Bovenaan