Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Ouders uitnodiging voor AZ via qvax vandaag met 12 weken wachten tot volgende nog. Maar laten passeren wetende dat ze binnen 2 weken sowieso aan de beurt zijn en dan max 8 weken moeten wachten
Voila pfizer uitnodiging is binnen, 5 weken eerder klaar. Zeg nog eens dat vaccin shoppen niet gaat ;)

Dinsdag mijn spuit gehad met Moderna.

Pijnlijke arm, zoals verwacht. Diezelfde avond laat ook wat groggy en koortsig, maar wel goed geslapen. Al bij al niet heel erg dus.
Nu kleine 2 dagen later enkel nog een gevoelige plek op de arm.

Voila pfizer uitnodiging is binnen, 5 weken eerder klaar. Zeg nog eens dat vaccin shoppen niet gaat ;)
Dat is niet vaccin shoppen hé Joel menne man.
Via qvax konden je ouders voor hun uitnodigingen aan AZ komen wat op dat moment over was en wat ze hebben laten schieten en nu op hun uitnodiging staat Pfizer.
Zonder Qvax had je misschien ook AZ op de uitnodiging en als je dan zei “nope” had je geen enkele garantie dat het erna iets anders dan AZ is.

Laatst bewerkt:
Mijn datums komen echt ongelegen (hd ze als risico risicopatiënt ook eerder verwacht)

De eerste vaccinatie 03-06-2021
De tweede 08-07-2021

Psoriasis is terug aan het slaan na 8 maand afwezigheid, vermoed dat binnen 3/4 weken ik er weer serieus last van ga hebben maar kan nu men biological kuur een hele tijd niet doen (begin augustus pas) , zalven helpen niet meer...

Volgende week vrijdag mag deze zijn 5G spuit halen van Janssens. Ben er wel content mee dat ik er 1x mee vanaf ben.

Mijn vrouw, die in de zorg werkt, heeft beide Pfizer spuiten gehad ondertss. 1 dag was ze echt grieperig precies en ganse dag op de zetel gelegen. Ben is benieuwd...Hopelijk ben ik dat weekend er wel niet te slecht van want de vrouw moet werken en zit ik met 2 kleine terroristen opgezadeld.

In welke mate kan je de uren voor de vaccinatie zelf bepalen bij je uitnodiging? Ik vrees chaos op onze school tijdens de examens einde juni omdat we met een jong lerarenkorps zitten. Tijdens de voormiddagen moeten we namelijk toezichten gaan doen..

Voor mijn tweede afspraak hebben ze mij "als laatste" gezet maar zei de dokteres of verpleegster er wel bij ja als ge nu vroeger komt dan is t ook zo he. :p

Collega / vriend van mij heeft gisteren zijn brief ontvangen, hij mag volgende week vrijdag voor zijn eerste spuit gaan.

Buren hier tegenover (2 zussen) hebben hun eerste spuit 1 week terug gekregen en zijn al de hele week serieus ziek, ook een 3de zus heeft haar eerst spuit al gekregen en is ook serieus ziek ervan.
Zit daar dus blijkbaar in de familie.

In welke mate kan je de uren voor de vaccinatie zelf bepalen bij je uitnodiging? Ik vrees chaos op onze school tijdens de examens einde juni omdat we met een jong lerarenkorps zitten. Tijdens de voormiddagen moeten we namelijk toezichten gaan doen..
Uur kan je aanpassen, als je even wacht vrij veel keuze

je moet ook geen bang hebben van die spuiten. Je voelt dat echt niet.
Meerdere keren gezien dat mensen schrik hadden en erover bezig waren, ze waren nog aan het praten hoe erg ze naalden vonden als vaccinator zegt dat het al gedaan is.
Veel die het niet geloofden dat ze een vaccin hebben gekregen en ze de naald wilden zien.
Het gaat in 90% van de gevallen ook niet om schrik voor de fysieke pijn he. Heb zelf ook al jaar en dag last van een bloeddrukval als ze bloed nemen. Ik voel meestal zelfs nog niet dat ze geprikt hebben. Maar dat veranderd niets aan de reactie.

Is natuurlijk geen reden om dan geen bloed te laten nemen of u te laten vaccineren. Maar zeggen dat ge geen schrik moet hebben omdat het geen pijn doet is een beetje naast de kwestie :tongue:

Ik heb gisteren mijn eerste dosis Moderna gehad in de Brabanthal, Leuven. Supervlotte organisatie, heel erg professioneel, was er wat onder de indruk van. Vandaag wel een stijve arm en wat koude rillingen en een beetje koorts gemaakt, maar sinds de dafalgan forte weer helemaal ok :)

Mijn eerste vaccinatie was 30 maart, tweede 20 april, via het werk.
Dat was Pfizer, en niet veel last gehad (enkel stijve arm, beetje vermoeid mss ook?).

Alles verliep vlotjes, kreeg onmiddellijk AZ vaccinatie toen ik aankwam, daarna 15 minuutjes wachten.
Volgende dag klein beetje spierpijn maar niks noemenswaardig.

Eerste spuit

Moeder: Ergens in april
Nonkel: 18 mei
Vrouwlief: 25 mei
Tante: 5 juni
Andere familie: Daarmee heb ik géén contact
Ikzelf: ??? Nog niks :)

Mijn tante zit in de leeftijdscategorie net boven mij, dus normaal gezien zou mijn eerste spuit dan de week van 7 juni of de week van 14 juni zijn.
Dat zou goed uitkomen, want 1 juni word ik geopereerd dus die week kan ik niet ..

Half uur geleden telefoon gekregen en net spuit Johnson & Johnson gehad.
Ben benieuwd naar eventuele bijwerkingen.
Ik weet 't jullie morgen te zeggen...

Ik had deze voormiddag een afspraakje met Astra Zenica. Allemaal vlot verlopen tot nu toe geen bijwerkingen op een pijnlijke linkerbovenarm na. Ik moest wel even langer in observatie blijven vanwege mij astmatische rhinitis.

Nergens last van, zelfs geen pijnlijk arm op dit moment.
Misschien een beetje moe en warm aanvoelen; maar dat kan ik me ook inbeelden. :)
Natuurlijk niet leuk om dan de dag na je vaccinatie te lezen dat het vanaf vandaag verboden is voor mijn leeftijd.

Terug
Bovenaan