Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Ik heb de uitnodiging om mij te laten vaccineren ontvangen, maar de nog beschikbare dagen zijn de dagen net voor ik familie in Barcelona ga bezoeken. Op 18 mei moet ik een PCR-test laten afnemen en op 20 mei vertrekt mijn vlucht naar BCN. Ik zou eventueel op 18 of 19 mei mijn eerste vaccinatie kunnen krijgen, maar ik zie het niet zitten om met milde of ernstige bijwerkingen te gaan reizen. Alle andere tijdsslots zitten vol tem 16 juni 2021. Betekent dit dat ik mijn kans op een vaccinatie verlies, als ik niet voor één van de weinige nog beschikbare momenten op 18 of 19 mei kies? Of volgt mijn herkansing pas binnen een half jaar dan?

Donderdag mijn eerste prik met Pfizer. Vind het wat sneu voor de risicopatiënten die nog aan het wachten zijn, maar langs de andere kant is het wel een geruststelling dat ik tijdens de laatste weken van mijn zwangerschap een lager risico op ernstige coronasymptomen zal hebben.

Ik heb de uitnodiging om mij te laten vaccineren ontvangen, maar de nog beschikbare dagen zijn de dagen net voor ik familie in Barcelona ga bezoeken. Op 18 mei moet ik een PCR-test laten afnemen en op 20 mei vertrekt mijn vlucht naar BCN. Ik zou eventueel op 18 of 19 mei mijn eerste vaccinatie kunnen krijgen, maar ik zie het niet zitten om met milde of ernstige bijwerkingen te gaan reizen. Alle andere tijdsslots zitten vol tem 16 juni 2021. Betekent dit dat ik mijn kans op een vaccinatie verlies, als ik niet voor één van de weinige nog beschikbare momenten op 18 of 19 mei kies? Of volgt mijn herkansing pas binnen een half jaar dan?
2 dagen last is eerder uitzonderlijk dus 18 mei is toch een prima optie? Anders eens bellen naar het centrum, dat zal meer duidelijkheid geven.

2 dagen last is eerder uitzonderlijk dus 18 mei is toch een prima optie? Anders eens bellen naar het centrum, dat zal meer duidelijkheid geven.

Inderdaad, ik zou ook dan de 18e eerst pcr laten afnemen en dan vaccinatie. Tegen de 20e hebt ge geen last meer.
FYI, ik ben 2 dagen na mijn 1e moderna spuit 22 km gaan wandelen :p

Ik zou het Moderna vaccin krijgen. Ik ben op m'n 24 jaar wel gediagnosticeerd met Multiple Sclerose, maar ik behoor blijkbaar niet tot een risicogroep. Mijn neuroloog zegt dat het ook geen probleem is voor mij om het vaccin te nemen. Ik hoef ook niet mijn MS medicatie te stoppen. Echter, als ik eens uitzonderlijk griep heb (één maal om de paar jaar), heb ik wel enorm veel last van de symptomen. Dat maakt me wel een beetje ongerust. Ik heb geen zin om mottig in het vliegtuig te zitten.

Ik heb m'n PCR test op 18 mei in m'n middagpauze. Voor de vaccinatie is er nog plaats 's avonds. Ik vertrek op 20 mei rond de middag. Ik ga er nog eens goed over moeten nadenken. Voor zover ik weet heb ik nog geen corona gehad het afgelopen jaar.

Griepvirus muteert sneller en onvoorspelbaarder dan covid-19. En het is in het andere topic al veel aangehaald, maar de vaccins beschermen wel degelijk ook voor de huidige gekende varianten.

Hoelang ga je dat volhouden, als over enkele maanden het paspoort ingevoerd wordt, of de maatregelen gelost worden?
Maar blijkbaar niet voor de Indische variant en bij de Engelse variant waren ze ook eerst niet echt zeker enz……dus blijft het voor corona ook vingerdik kijken en hopen op een volgend vaccin dat dan weer wel zal werken op die mutatie ….tot de volgende want wat corona nu wel al bewezen heeft is dat het een virus is die blijkbaar het hele jaar actief kan zijn terwijl de griep slechts sporadisch voorkomt .
Of het griepvirus nu sneller of trager muteerd laat ik in het midden maar met de hoeveelste variant van corona zitten we nu al ….blijkbaar muteerd het van land tot land als ik het zo mag geloven en ik ben er van overtuigd dat het vaccin inderdaad ervoor kan zorgen dat een persoon minder last heeft van de ziekte of de symptomen maar voor hetzelfde geld gaat die persoon oook dood aan het virus

Ik kan deze vraag ook aan u stellen …hoelang denkt gij nog de maatregelen te volgen als ge volledig gevaccineerd bent en dat ze de maatregelen lossen ???
Want volgens mijn bescheiden mening zit daar juist het gevaar dat gevaccineerden denken dat ze dan ontastbaar zijn en de ziekte nietmeer kunnen krijgen …(wat nog altijd niet bevestigd is door de experten )
En ook dat diegene die zo fanatiek achter vaccinatie staan dat ze ook meestal een tweede agenda hebben (want ze willen terug gaan feesten en muilen met onbekenden op een rockconcert of ze willen terug gaan reizen )

Dus ik ben van plan om de maatregelen zolang dat het nodig is te volgen ofwel tot de experten zeggen dat er voldoende immuniteit is opgebouwd (al dan niet via vaccin of natuurlijke weg ) zodat de kans dat ik iemand (al dan niet gevaccineerd) zou besmetten of dat iemand mij (al dan niet gevaccineerd) zou besmetten onzettend klein tot onbestaand is (maar dat zou nog wel eens langer kunnen duren dan verwacht denk ik )

maar zoals gezegd hier ergens boven …iedereen mag er een eigen mening op nahouden en moet doen wat voor hem het beste lijkt .

Maar blijkbaar niet voor de Indische variant en bij de Engelse variant waren ze ook eerst niet echt zeker enz……
Wel voor de Indische variant.
dus blijft het voor corona ook vingerdik kijken en hopen op een volgend vaccin dat dan weer wel zal werken op die mutatie ….tot de volgende want wat corona nu wel al bewezen heeft is dat het een virus is die blijkbaar het hele jaar actief kan zijn terwijl de griep slechts sporadisch voorkomt .
Niet echt. Nu je niet laten inenten omdat je schrik hebt van voorlopig onbestaande varianten is... bijzonder.
Of het griepvirus nu sneller of trager muteerd laat ik in het midden maar met de hoeveelste variant van corona zitten we nu al ….blijkbaar muteerd het van land tot land als ik het zo mag geloven en ik ben er van overtuigd dat het vaccin inderdaad ervoor kan zorgen dat een persoon minder last heeft van de ziekte of de symptomen maar voor hetzelfde geld gaat die persoon oook dood aan het virus
Minder geloven, meer weten.
Het virus muteert absoluut niet "van land tot land", da's bullshit.
Alle vaccins verlagen de sterftegevallen extreem voor alle tot nu toe gekende varianten. Diegene die toch nog sterven zijn echt de uitzonderingen. Lees eens enkele artikels op nature.com bijvoorbeeld in plaats van enkel de titels van hln of je buikgevoel te volgen...
Ik kan deze vraag ook aan u stellen …hoelang denkt gij nog de maatregelen te volgen als ge volledig gevaccineerd bent en dat ze de maatregelen lossen ???
Niet. Ik kan niet wachten tot de maatregelen gelost worden.
Want volgens mijn bescheiden mening zit daar juist het gevaar dat gevaccineerden denken dat ze dan ontastbaar zijn en de ziekte nietmeer kunnen krijgen …(wat nog altijd niet bevestigd is door de experten )
Het is wel bevestigd dat de kans om ziek te worden veel kleiner is. Het is ook bewezen dat het ziektebeeld bij iemand die gevaccineerd is en toch nog ziek wordt, extreem veel minder erg wordt.
En ook dat diegene die zo fanatiek achter vaccinatie staan dat ze ook meestal een tweede agenda hebben (want ze willen terug gaan feesten en muilen met onbekenden op een rockconcert of ze willen terug gaan reizen )
Een normaal leven willen = fanatiek?
Een normaal leven willen = een tweede agenda?
W T F
Dus ik ben van plan om de maatregelen zolang dat het nodig is te volgen ofwel tot de experten zeggen dat er voldoende immuniteit is opgebouwd (al dan niet via vaccin of natuurlijke weg ) zodat de kans dat ik iemand (al dan niet gevaccineerd) zou besmetten of dat iemand mij (al dan niet gevaccineerd) zou besmetten onzettend klein tot onbestaand is (maar dat zou nog wel eens langer kunnen duren dan verwacht denk ik )
Je spreekt in deze paragraaf zo hard jezelf tegen dat ik niet weet waar eerst begonnen.
maar zoals gezegd hier ergens boven …iedereen mag er een eigen mening op nahouden en moet doen wat voor hem het beste lijkt .
Ja je mag een mening hebben. Jammer dat die nergens op gebaseerd is en pure bullshit is. Het enige wat je van je mening kan zeggen is dat ie niet per se strafbaar is.

Uw volste recht dat ge dat dus bulshit vind …ik respecteer uw mening maar daarom ga ik mij nog altijd niet laten vaccineren .
en nee uw betoog heeft mij niet kunnen overtuigen …integen deel zelfs .

maar ik ga het hierbij laten is niet mijn bedoeling om dit topic te kapen en een discussie te beginnen .

Maar je rekent er wel op dat de rest groepsimmuniteit bereikt zodat voor jou de regels gelost worden?
Egoïsme, vrijbuiter?

Maar je rekent er wel op dat de rest groepsimmuniteit bereikt zodat voor jou de regels gelost worden?
Egoïsme, vrijbuiter?
In die zin is het vaccin ideaal qua werking. We zijn als gevaccineerde beschermd tegen de ziekte, we kunnen wel besmet geraken maar de kans dat we alsnog in het ziekenhuis belanden is nihil.
En wanneer we besmet zijn, kunnen we de vaccinweigeraars WEL besmetten, die profiteren dus eigenlijk niet zo veel van onze vaccinatie.

Uw volste recht dat ge dat dus bulshit vind …ik respecteer uw mening maar daarom ga ik mij nog altijd niet laten vaccineren .
:unsure:
Kan je me zeggen welk stuk van StevenP ervoor gezorgd heeft dat je nóg meer overtuigd bent om u niét te laten vaccineren?

Maar blijkbaar niet voor de Indische variant en bij de Engelse variant waren ze ook eerst niet echt zeker enz……dus blijft het voor corona ook vingerdik kijken en hopen op een volgend vaccin dat dan weer wel zal werken op die mutatie ….tot de volgende want wat corona nu wel al bewezen heeft is dat het een virus is die blijkbaar het hele jaar actief kan zijn terwijl de griep slechts sporadisch voorkomt .

Informeer u toch eens deftig.
Alles wat ik lees hierboven slaat nergens op.

Ik respecteer uw mening niet. Je enige argument wat steek houdt in jouw mening is dat ie niet per se strafbaar is. That's it, al de rest is onzin.
Kan je ook zeggen waarom je twijfelt of wel stuk er niet duidelijk was? Het is hemeltergend dat de hele samenleving zit te wachten op een vaccinnatiegraad die hoog genoeg is om maatregelen te lossen en om nieuwe varianten geen kans te geven om te ontstaan maar dat jij op basis van een paar facebookposts van Ingrid en Henk meent het allemaal wel beter te weten en zo eigenhandig de normale samenleving nog wat vertraagt.
maar ik ga het hierbij laten is niet mijn bedoeling om dit topic te kapen en een discussie te beginnen .
Dus een mening droppen, maar wanneer je op je bullshit gewezen wordt met de staart tussen de benen weg?
Je zoekt dus vooral een echokamer?

Laten we wel wezen he, wie dit vaccin weigert is -niet- gezond van geest. Hoe sneller ze het verplichten hoe beter.

En laat dat paspoort ook maar komen. Wie zichzelf buiten de maatschappij zet moet dan maar de gevolgen dragen.

Laatst bewerkt:
Reeds 2maal mijn prikken gehad. Heel toevallig gekregen allemaal via de psychiater waar ik op afspraak ging. Ze deelde restspuitjes uit. Het mijne was moderna.

Laten we wel wezen he, wie dit vaccin weigert is -niet- gezond van geest. Hoe sneller ze het verplichten hoe beter.

En laat dat paspoort ook maar komen. Wie zichzelf buiten de maatschappij zet moet dan maar de gevolgen dragen.
Ik vind het wel tekenend hoe, wanneer er hier iemand komt verkondigen dat hij/zij het vaccin niet wil, die redeneringen altijd met haken en ogen aan elkaar hangen. Ik zou dan denken dat als je een gratis vaccin wil weigeren tijdens een pandemie, dat overal wordt onthaald als de redding, je tenminste goed op de hoogte bent van hoe alles in elkaar zit.

Het is ook ironisch hoe, ondanks continue gezaag over hoe repressief er wordt opgetreden in bv. de coronatopic, vaccins toch niet verplicht worden, want individuele vrijheid is hier nu eenmaal belangrijk.

Die mensen hebben gewoon schrik van spuitjes, meer niet ;)

Het is niet verplicht, dus die mensen moeten ook niet verketterd worden (wat hier misschien soms wel eens gebeurt :p )
Maar het is idd wel tekenend dat er weinig deftige rationele redenen worden aangehaald. Veel verder dan 'ik ben jong en heb het niet nodig' komt het vaak niet.

Die mensen hebben gewoon schrik van spuitjes, meer niet ;)

Het is niet verplicht, dus die mensen moeten ook niet verketterd worden (wat hier misschien soms wel eens gebeurt :p )
Maar het is idd wel tekenend dat er weinig deftige rationele redenen worden aangehaald. Veel verder dan 'ik ben jong en heb het niet nodig' komt het vaak niet.

je moet ook geen bang hebben van die spuiten. Je voelt dat echt niet.
Meerdere keren gezien dat mensen schrik hadden en erover bezig waren, ze waren nog aan het praten hoe erg ze naalden vonden als vaccinator zegt dat het al gedaan is.
Veel die het niet geloofden dat ze een vaccin hebben gekregen en ze de naald wilden zien.

Ik zou het Moderna vaccin krijgen. Ik ben op m'n 24 jaar wel gediagnosticeerd met Multiple Sclerose, maar ik behoor blijkbaar niet tot een risicogroep. Mijn neuroloog zegt dat het ook geen probleem is voor mij om het vaccin te nemen. Ik hoef ook niet mijn MS medicatie te stoppen. Echter, als ik eens uitzonderlijk griep heb (één maal om de paar jaar), heb ik wel enorm veel last van de symptomen. Dat maakt me wel een beetje ongerust. Ik heb geen zin om mottig in het vliegtuig te zitten.

Ik heb m'n PCR test op 18 mei in m'n middagpauze. Voor de vaccinatie is er nog plaats 's avonds. Ik vertrek op 20 mei rond de middag. Ik ga er nog eens goed over moeten nadenken. Voor zover ik weet heb ik nog geen corona gehad het afgelopen jaar.
Ik heb Moderna gehad, buiten een paar dagen wat spierpijn op de plaats in de arm waar ik het kreeg ingespoten, geen enkele last gehad!

Terug
Bovenaan