Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Gisterenmiddag mijn uitnodiging gekregen per mail.
Op 26/05 mag ik gaan, net zoals mijn beide ouders met Moderna.
Zij hebben hun spuit donderdag en vrijdag gekregen. Niet veel last gehad behalve wat stijve arm/spieren enzo.

Ik vind het wel tekenend hoe, wanneer er hier iemand komt verkondigen dat hij/zij het vaccin niet wil, die redeneringen altijd met haken en ogen aan elkaar hangen. Ik zou dan denken dat als je een gratis vaccin wil weigeren tijdens een pandemie, dat overal wordt onthaald als de redding, je tenminste goed op de hoogte bent van hoe alles in elkaar zit.

Het is ook ironisch hoe, ondanks continue gezaag over hoe repressief er wordt opgetreden in bv. de coronatopic, vaccins toch niet verplicht worden, want individuele vrijheid is hier nu eenmaal belangrijk.

Het is momenteel nog niet verplicht omdat er toch niet genoeg vaccins zijn.

Denk dat veel tegenstanders bang zijn dat het alsnog verplicht word in de toekomst (of zo goed als verplicht).

In die zin is het vaccin ideaal qua werking. We zijn als gevaccineerde beschermd tegen de ziekte, we kunnen wel besmet geraken maar de kans dat we alsnog in het ziekenhuis belanden is nihil.
En wanneer we besmet zijn, kunnen we de vaccinweigeraars WEL besmetten, die profiteren dus eigenlijk niet zo veel van onze vaccinatie.

Ik vraag mij wel af, indien je gevaccineerd bent én toch nog besmet geraakt, in welke mate dit nog "milde" symptomen kan veroorzaken.

Eén van mijn collega's heeft covid-19 doorgemaakt met "milde" symptomen, maar zijn smaak- en reukzin waren wel volledig weg (en naar eigen zeggen is het nog altijd niet wat het geweest is).

Stel als je gevaccineerd bent, maar wel nog altijd vatbaar bent voor zulke symptomen, dan kan het opeens toch nog een lijdensweg worden...

Los daarvan: ik kijk wel hard uit naar mijn vaccinatiedagen! :)

Die mensen hebben gewoon schrik van spuitjes, meer niet ;)

Het is niet verplicht, dus die mensen moeten ook niet verketterd worden (wat hier misschien soms wel eens gebeurt :p )
Maar het is idd wel tekenend dat er weinig deftige rationele redenen worden aangehaald. Veel verder dan 'ik ben jong en heb het niet nodig' komt het vaak niet.
Ja en de redenering: misschien heb ik het al gehad zonder het te weten.
Ik heb dat ook vaak gedacht, maar het is complete onzin. In mijn geval ken ik bv. niemand in mijn directe omgeving/bubbel die besmet is geraakt. Bijgevolg is de kans superklein dat ik het gehad heb zonder het te weten.

je moet ook geen bang hebben van die spuiten. Je voelt dat echt niet.
Meerdere keren gezien dat mensen schrik hadden en erover bezig waren, ze waren nog aan het praten hoe erg ze naalden vonden als vaccinator zegt dat het al gedaan is.
Veel die het niet geloofden dat ze een vaccin hebben gekregen en ze de naald wilden zien.
Bijna letterlijk mijn grootvader.
Heeft superveel schrik van naalden, en hij vroeg aan degene die hem ging vaccineren (een jongere vrouw) of zij wel wist hoe ze dat moest doen, waarop zij zei: het is al gebeurd meneer 😅

Ik vind het wel tekenend hoe, wanneer er hier iemand komt verkondigen dat hij/zij het vaccin niet wil, die redeneringen altijd met haken en ogen aan elkaar hangen. Ik zou dan denken dat als je een gratis vaccin wil weigeren tijdens een pandemie, dat overal wordt onthaald als de redding, je tenminste goed op de hoogte bent van hoe alles in elkaar zit.

Het is ook ironisch hoe, ondanks continue gezaag over hoe repressief er wordt opgetreden in bv. de coronatopic, vaccins toch niet verplicht worden, want individuele vrijheid is hier nu eenmaal belangrijk.
Er staat vandaag een artikel over vaccinweigeraars in Wallonië, gebaseerd op interviews met mensen in Dour, waar de vaccinatie erg traag loopt en de vaccinatiebereidheid zeer laag ligt
Blijkbaar heel wat laaggeschoolde mensen, die geen vertrouwen hebben in de overheid* en die hun informatie van facebook halen.

*Ondertussen leven die mensen wel overheidssteun, met bijna 20% werklozen.

Ja, vorige week ook een reportage over vaccinaties in Wallonië. De ene: 'ja, AIDS is er al zo lang en daar vinden ze niks voor maar corona nog maar een jaar en er is al een vaccin, er klopt toch iets niet!'. De andere: 'ik heb één keer een spuit gehad voor de griep en nog nooit zo ziek geweest!'.
Sja...

Gisterenmiddag mijn uitnodiging gekregen per mail.
Op 26/05 mag ik gaan, net zoals mijn beide ouders met Moderna.
Zij hebben hun spuit donderdag en vrijdag gekregen. Niet veel last gehad behalve wat stijve arm/spieren enzo.
Hoe komen die eigenlijk aan mijn email.nooit ergens één opgegeven.
Gisteren ook mail gehad,voor hier in Hasselt.

Volgens mij waren er gisteren technische problemen bij itsme zelf. Deze zouden ondertussen opgelost moeten zijn, bij mij werkte het daarnet.

Ouders uitnodiging voor AZ via qvax vandaag met 12 weken wachten tot volgende nog. Maar laten passeren wetende dat ze binnen 2 weken sowieso aan de beurt zijn en dan max 8 weken moeten wachten

Terug
Bovenaan