Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Dat maakt het juist verdachter, gezien het Calog personeel niet op de prioritaire lijst staat. ;)
Ik reageerde vooral in de eerste plaats omdat mensen nogal snel agent zeggen tegen eender wie met een poltieuniform en agenten zijn meer en meer aan het uitdoven (beveilingsagenten zijn er dan weer wel nog maar enkele jaren zo zijn er toch al wel cva wat, meer dan dat er operationele werkplekken zijn :D ).

Maar voor de rest klopt het dat ik calog ben ja, maar je mag er gerust in zijn dat er niet gefoefeld is alles is via de officiële weg verlopen komende van de commissaris-generaal aka den big boss. Ik stond, samen met onze gehele dienst op enkele lijsten, waarom ze mij dan relatief snel opbellen, your guess is as good as mine. Er zijn er zeker nog die ouder zijn dan ik en operationeel zijn die nog geen vaccin hebben gehad, ik vermoed omdat ik relatief dicht bij Turnhout woon, verder zou ik geen redenen kunnen geven. Er zijn heel wat diensten die al weken iedereen tot de poetsvrouw toe (niks tegen de poetsvrouw) gevaccineerd hebben overigens :p . Lokaal nog stuk meer dan federaal, maar die werken anders dan ons de lokale geen idee hoe juist.

Nu goed zoals ik zeg, als men mij opbelt en mij een vaccinatie aanbiedt, dan neem ik die aan omdat ik er dan vanuit ga dat men niemand "beter" kon opbellen op die moment. Een Veerle Heeren doen ik zou me ervoor kapot schamen.

Laatst bewerkt:
BOEM vandaag sms om 15h41 dat er een plaats is voor ne vaccin (ben ingeschreven via QVAX op reservelijst) ik moest binnen de 20min reageren via die QVAX site, direct een afspraak gemaakt om 18h40 en volgende spuit is 11/06.
Gelukkig deed ik de late shift van thuis uit in Antwerpen ipv Brussel, de dienstleider heeft vanuit Brussel even kunnen overpakken en ik heb zo een Pfizer spuit gekregen een paar uur geleden.

Had ook sms gekregen van qvax, natuurlijk op de enige dag in 3 weken dat ik (fysiek) op kantoor moest zijn dus gemist.
Ondertussen heb ik mijn uitnodiging ook gekregen voor 18/5, astra zenica, opvolgvaccinatie is pas in augustus.

BOEM vandaag sms om 15h41 dat er een plaats is voor ne vaccin (ben ingeschreven via QVAX op reservelijst) ik moest binnen de 20min reageren via die QVAX site, direct een afspraak gemaakt om 18h40 en volgende spuit is 11/06.
Gelukkig deed ik de late shift van thuis uit in Antwerpen ipv Brussel, de dienstleider heeft vanuit Brussel even kunnen overpakken en ik heb zo een Pfizer spuit gekregen een paar uur geleden
Leeftijd/risicopatiënt? Fijn te zien hoeveel mensen met qvax worden opgeroepen! Kan je meteen zien dan wanneer en dus welke 2 de spuit?

Leeftijd/risicopatiënt? Fijn te zien hoeveel mensen met qvax worden opgeroepen! Kan je meteen zien dan wanneer en dus welke 2 de spuit?
34, ben normaal geen risicopatient maar mijn huisarts heeft mij wel zo geactiveerd...
Ja via de Qvax site word je direct naar de afspraken site geleid en kan je direct zien welke spuit het is en moet je meteen de 2de afspraak maken.

Amai heerlijk ! Hier nog aan het wachten op 60'ers op de qvax lijst om opgeroepen te worden ...

Wat ik me afvraag, hypothetisch. Zou je na 11 juli kunnen kiezen voor een vaccin? 1 juli AZ weigeren en dan 12 juli Pfizer en je bent een pal sneller klaar bijvoorbeeld :)

Gisterennamiddag dus 1e dosis Moderna gekregen. Zeer weinig last: misschien een klein beetje moe (maar is zelfs niet noodzakelijk door het vaccin denk ik), maar wel gisterenavond een redelijk stijve bovenarm. De bijwerkingen zijn bij mij eigenlijk exact hetzelfde als bij een inenting tegen tetanus.

Hopelijk is het over enkele weken na de 2e dosis ook niet meer dan dat :)

Ik heb wel last van een pijnlijke schouder en ook een beetje moe/futloos
Ja ik ben ook wel verrast door een pijnlijke schouder eigenlijk (al valt het allemaal wel mee natuurlijk, voelt gewoon aan alsof ik een blauwe plek heb ofzo).
Aangezien ik al zoveel vaccins gekregen heb in mijn leven, en alleen de anti-tetanus spuitjes echt ambetant waren in de arm achteraf...

Maar ik lees hier dan dat sommigen echt koorts hebben, en hoofdpijn etc. dus dat heb ik totaal niet ervaren.

I
Wat ik me afvraag, hypothetisch. Zou je na 11 juli kunnen kiezen voor een vaccin? 1 juli AZ weigeren en dan 12 juli Pfizer

Ik zou het liefst van al kunnen kiezen, zelfs tegen betaling, welk vaccin ik ingespoten krijg, desnoods na 11 juli.
Ze weten in Brussel zeer goed als men de mensen laat kiezen, zelfs tegen betaling, dat de Pfizer van den Aldi geen spuit meer verkoopt zelfs gratis.
En het dan verplicht opdringen aan de mensen vind ik laag bij de grond, dat een ontwikkelingsland als Zuid Afrika er voor kiest om AZ niet meer te gebruiken zegt veel...Zwitserland, Denemarken gebruiken ze het spul niet meer en hier heb je hubs die niets anders gebruiken.
Mensen die straks op vakantie vertrekken naar Zuid Afrika gaan staan kijken als ze met AZ ingeënt zijn en denken dat ze veilig zijn(als ze het land al binnen mogen).

Ja ik ben ook wel verrast door een pijnlijke schouder eigenlijk (al valt het allemaal wel mee natuurlijk, voelt gewoon aan alsof ik een blauwe plek heb ofzo).
Aangezien ik al zoveel vaccins gekregen heb in mijn leven, en alleen de anti-tetanus spuitjes echt ambetant waren in de arm achteraf...

Maar ik lees hier dan dat sommigen echt koorts hebben, en hoofdpijn etc. dus dat heb ik totaal niet ervaren.
Which is weird, want ik heb vorig jaar een tetanus shot gekregen bij mijn medische controle van het werk, en ik heb geen pijnlijke arm/schouder gehad.

Vandaag Moderna gekregen. Verliep moet ik zeggen, zeer vlot en professioneel (park Spoor Oost). Om 9u0 aankomen en stipt om 9u16m al terug buiten!

Hoeveel op voorhand krijgt ge die brief eigenlijk?

ik ken iemand die geen brief heeft gehad, maar toevallig wel via burger profiel en de dokter te weten is gekomen dat 1e prik voor de 17e staat gepland.. maar dus geen brief of e-mail of iets dergelijks

ik ken iemand die geen brief heeft gehad, maar toevallig wel via burger profiel en de dokter te weten is gekomen dat 1e prik voor de 17e staat gepland.. maar dus geen brief of e-mail of iets dergelijks
Bij mijn Ouders ongeveer anderhalve week ervoor.

Op 24/4 uitnodiging via mail (vaccinatie 11/5) een kleine week later zat de brief ook in de brievenbus.

Voetnoot: ik woon in Polen.

2 weken terug gingen de reservaties open voor 30+, geregistreerd voor vandaag. Je kon vrij kiezen uit welk vaccin je wou. Ik heb J&J gekozen zodat ik er na 1 keer vanaf ben.
Vandaag langsgegaan in een klein soort van ziekenhuiscentrum, met 15 man in de wachtzaal. 5 minuten wachten en terwijl een formulier invullen. Binnengaan, alles afgeven, mouw opstropen, prik krijgen en klaar.

Deed meer zeer dan ik verwacht had, maar voorlopig 8 uur later heb ik geen last meer van een pijnlijke schouder. Enkel wat futloos, net een uur in de zetel liggen zappen...

Voetnoot: ik woon in Polen.

2 weken terug gingen de reservaties open voor 30+, geregistreerd voor vandaag. Je kon vrij kiezen uit welk vaccin je wou. Ik heb J&J gekozen zodat ik er na 1 keer vanaf ben.
Vandaag langsgegaan in een klein soort van ziekenhuiscentrum, met 15 man in de wachtzaal. 5 minuten wachten en terwijl een formulier invullen. Binnengaan, alles afgeven, mouw opstropen, prik krijgen en klaar.

Deed meer zeer dan ik verwacht had, maar voorlopig 8 uur later heb ik geen last meer van een pijnlijke schouder. Enkel wat futloos, net een uur in de zetel liggen zappen...
Zo kan het dus ook, de mensen zelf laten kiezen welk vaccin ze willen hebben.

Ik voel me bijna schuldig, maar vandaag ook een 1e vaccin gekregen na mijn shift als vrijwilliger. De coördinator kon ofwel personen van de standby lijst niet bereiken, of wie hij aan de lijn kreeg kon/wou zich niet vrijmaken. Ik ben er uiteraard blij mee, vraag kwam totaal onverwacht. Het maakt de keuze om meer shiften te gaan meedraaien nog makkelijker :) Voorlopig enkel een wat pijnlijke arm (Pfizer).

Terug
Bovenaan