Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Begin stilaan toch ongeduldig te worden als ik zie hoe veel mensen van NA 87 inmiddels al een uitnodiging gehad hebben (om nog maar te zwijgen over degenen die de laatste dagen/weken al via Qvax opgeroepen werden). Die van mij mag dus toch echt wel eens gaan binnenkomen dan...

Ik ken dat gevoel.. In hasselt waren ze vorige week (volgens het belang) nog aan de 46 jarige bezig.. hoop toch snel een uitnodiging te krijgen. Ben zelf van 88 :unsure:

Als uw vaccinatiecentrum met vooraf bepaalde tijdstippen werkt dan kunt ge nog steeds opgeroepen worden via Qvax zolang ge het voorgestelde tijdstip niét bevestigd hebt. Zodra ge uw afspraak wel bevestigt, wordt ge geschrapt op de reservelijst.

Bij centra die sowieso de mogelijkheid geven om zelf een datum en tijdstip te bepalen zal het ook wel zo werken en zult ge van Qvax geschrapt worden zodra ge een tijdstip hebt gekozen. Hier zit ge dan natuurlijk wel met het risico dat als ge te lang wacht, ge geen "goed" tijdslot meer hebt, wanneer ge een vooraf bepaald tijdstip toegewezen krijgt dan kunt ge nog tot een dag op voorhand ofzo wachten met bevestigen en dus blijven hopen op een eerdere vaccinatie via Qvax.
Hier geven ze aan dat dat niet werkt, dat ge ook als ge niet bevestigde niet meer via qvax uitnodiging krijgt

Begin stilaan toch ongeduldig te worden als ik zie hoe veel mensen van NA 87 inmiddels al een uitnodiging gehad hebben (om nog maar te zwijgen over degenen die de laatste dagen/weken al via Qvax opgeroepen werden). Die van mij mag dus toch echt wel eens gaan binnenkomen dan...
Hier net hetzelfde. Van 1986. Risicopatiënt die onder 45j is en eerst geen prioriteit kreeg. Enkele weken geleden bericht gekregen dat de risicopatiënten 18-45 dan toch ook prioritair behandeld gingen worden. Maar tot nu nog niets van gehoord.
Sterker nog: mijn huisarts heeft er mij 3 keer proberen opzetten met mijn chronische ziekte en nog 2 onderliggende aandoeningen (cholesterol en hoge bloeddruk) waar ik last van heb en ze hebben er mij 3x afgegooid. En dan hoor ik overal mensen: aja met mijn cholesterol of hoge bloeddruk hebben ze mij voorgenomen. Begrijpe wie begrijpen kan. 🤔
Ook geregistreerd op qvax lijst maar ook daar nog niets van gehoord.
Intussen geactiveerd op basis van leeftijd, dus ja de uitnodiging zal een dezer dagen wel komen maar intussen raak je gefrustreerd van het wachten en horen van mensen die met smoesjes wel op de lijst met prioriteit geraken.

MrsFingers (voorjaar 1989) heeft ook net haar mail-uitnodiging gekregen
  • Leuven Brabanthal
  • 18/6 en 23/7
  • Pfizer (ondanks dat Leuven een van de 5 centra is waar ook met Moderna gewerkt wordt)

Hier net hetzelfde. Van 1986. Risicopatiënt die onder 45j is en eerst geen prioriteit kreeg. Enkele weken geleden bericht gekregen dat de risicopatiënten 18-45 dan toch ook prioritair behandeld gingen worden. Maar tot nu nog niets van gehoord.
Sterker nog: mijn huisarts heeft er mij 3 keer proberen opzetten met mijn chronische ziekte en nog 2 onderliggende aandoeningen (cholesterol en hoge bloeddruk) waar ik last van heb en ze hebben er mij 3x afgegooid. En dan hoor ik overal mensen: aja met mijn cholesterol of hoge bloeddruk hebben ze mij voorgenomen. Begrijpe wie begrijpen kan. 🤔
Ook geregistreerd op qvax lijst maar ook daar nog niets van gehoord.
Intussen geactiveerd op basis van leeftijd, dus ja de uitnodiging zal een dezer dagen wel komen maar intussen raak je gefrustreerd van het wachten en horen van mensen die met smoesjes wel op de lijst met prioriteit geraken.

SInds kort is er toch sowieso geen sprake meer van mensen die voorrang krijgen omdat ze op een prioritaire lijst staan en wordt er nu gewoon volop van oud naar jong uitgenodigd? Daarbij kunnen er uiteraard (zoals ge hier merkt in het topic) wel vaak (grote) verschillen zijn van centrum tot centrum.

MyHealthviewer is zowat de eerste plaats waar ik kijk aangezien ik weet dat er ettelijke uren kunnen zitten tussen de verschijning op die site, en het ontvangen van de digitale uitnodiging via E-Box (over de papieren uitnodiging zwijgen we sowieso).
Das ook niet altijd waar. Ik denk dat er bij mij maar een korte periode tussen zat. Ik geloof dat ik rond 20h nog gekeken heb en niets gezien en dat ik rond 21h30 toch al de Ebox mail had.

Vaccinatiecentrum: Peer
Geboortejaar: 1980
Eerste prik: 18/6
Tweede prik: 21/7
Vaccin: Pfizer

Uitnodiging via My eBox 03/06/2021, gisteren de papieren versie.

Ik ken dat gevoel.. In hasselt waren ze vorige week (volgens het belang) nog aan de 46 jarige bezig.. hoop toch snel een uitnodiging te krijgen. Ben zelf van 88 :unsure:
Nog maar aan 46?
Damn, dan zal mijn uitnodiging nog niet voor deze week zijn (van 83 hier)

Sinds gisteren heeft zowaar iedereen rond jaar 88-93 een uitnodiging gehad om binnen anderhalve week langs te komen. Regio Pallieterland.

Mijn vriendin is vorige week vrijdag gevaccineerd geweest
Als geregistreerde risicopatiënt uit 1986.
Ik ook uit 86 krijg mijn vaccin 25/06

Mijn vriendin is wel doodziek geweest ervan.
Ze is een kankerpatiënt ( 4 jaar geleden is de behandeling afgelopen), B-cel lymfoom.
Lymfeklieren in de hals waren lichtjes gezwollen net voor het vaccin.
Dag nadien doodziek, klieren veel meer gezwollen.
Direct naar de huisarts, bloedanalyse, miserable weekend gehad, coronatest om dat uit te sluiten.
Volgens verscheidene artsen was het initieel geen reactie op het vaccin.
Nadien nog echo laten doen omdat er een mogelijke kans was op opnieuw kanker.
Niets op te zien.
Voorzichtige conclusie is toch een reactie op het vaccin.
Na navraag van de huisarts bij andere artsen zouden er nog gevallen zijn waarbij klieren opzwellen na het vaccin.

Was een emotionele rollercoaster de laatste dage.
We zijn ook net begonnen met het fertiliteitstraject dat nu al bijna een jaar aansleept door corona en dat ofwel door een corona infectie of een mogelijke herval weer zou teruggeschoven worden (in het 2de geval minstens 3 jaar) maakte het extra emotioneel.

Hier ook eindelijk mail gehad (Beringen, 1987):
26/6 en 31/7.

Voor zekerheid toch nog even wachten met bevestigen in de hoop mss nog wat eerder opgeroepen te worden via QVax.

Hier ook eindelijk mail gehad (Beringen, 1987):
26/6 en 31/7.

Voor zekerheid toch nog even wachten met bevestigen in de hoop mss nog wat eerder opgeroepen te worden via QVax.
Het ene sluit (voorzover ik weet) het andere niet uit. Zolang je niet gevaccineerd bent kunnen ze je opbellen, collega heeft het voorgehad dacht ik. Stond al ingepland, maar is toch een week vroeger kunnen gaan.

Ik ook net ingepland (van 91), 29/06 eerste, 03/08 2e

Hier ook daarstraks een uitnodiging gekregen.
  • De eerste vaccinatie gaat door op 26-06-2021
  • De tweede vaccinatie gaat door op 31-07-2021
Ik ben van 1987. Vaccinatiecentrum Beveren. Pfizer.

Laatst bewerkt:
Hier ook net ontvangen , 1987 vaccinatiecentrum Tongeren.
Alleen e-mail nog maar eens nagekeken, datums straks eens bekijken op burgerprofiel

Terug
Bovenaan