Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Mijn moeder had wel verkoudheidsklachten net na haar booster (2x AZ en dan Pfizer). Vooral een loopneus, zal toeval geweest zijn vermoed ik. Ze heeft zich ook niet laten testen omdat het meer wees in de richting van een gewone verkoudheid en ze geen typische coronasymptomen zoals geur en smaakverlies had.

Vorige week 3de prik gehad, na een wilde naccht zo goed als niets aan overgehouden. Deze ochtend smaak en geur weg, hele dag niezen, loopneus en als ik mondkapje op heb lijkt mijn neus op een lekkende kraan. 🙄
Zelftest en pcr beide negatief.
Mss heb ik een combinatie van covid en griep. De grovid.🙄
Ah ja en ook knallende hoofdpijn waardoorh het feest helemaal compleet is.

Als zij vuil speelt, kan je dan niet zelf (nadat de meeste kindervaccins gezet zijn) naar een centrum gaan, alles uitleggen en je kind laten vaccineren?

Mama hoeft niets te weten
Nop. Je kon laten vaccineren zonder andere ouder omdat ze er dan vanuit gaan dat ouders het bespraken, hun verantwoordelijkheid. MAAR als één van de ouders actief gaat weigeren in vaccinatiecentrum gaat dit niet meer. Helaas.

Wel blijkbaar veel mensen schrik om ziek te worden vd booster als ik dat zo hoor zo net voor hun vaccinatie.
Veel van onze leeftijd nu en al jonger op dit moment, zo rond 1988-1995

Vraag mij nu af, met die omikron met milde of geen symptomen, normaal als je positief bent moet je 2 weken wachten tot vaccinatie, maar wat als je geen symptomen hebt, niet getest bent maar wel positief bent op het moment van vaccinatie? Is dat misschien een verklaring van al die bijwerkingen?

Als ge positief test, kan je dan zien of het omikron of delta is?
Nee. Hiervoor met een genoom-sequentiëring gedaan worden, wat standaard maar via steekproef op ~4% van de positieve tests gedaan wordt (dacht ik, ik kan het altijd ff opzoeken).

[edit]Yup, doel is 5~10% maar laatste keer ik het opzocht was het ~4% van de positieve stalen:

Toch positief getest…
Ik zou toch echt wel een andere huisdokter nemen.

Als hij na een jaar vol covid, vaccinaties, gemakkelijk te vinden neveneffecten, maar zo'n matige interesse heeft in het onderwerp dat hij dingen durft zeggen als "hoest en keelslijm zijn gekende bijwerkingen" , dan zou ik hem toch ook niet vertrouwen op andere vlakken.

Wie weet hoeveel mensen hij al naar huis gestuurd heeft met het idee dat ze ziek zijn van het vaccin terwijl ze covid hadden.

Vandaag om 13u mijn booster prik Moderna gehad. 3u later en ik heb last van hoofdpijn. Toevallig of zou dat al kunnen zijn dat de booster prik bijwerkingen vertoont?

Woensdag ochtend mijn booster van Moderna. Dezelfde dag geen last van bijwerkingen.
's Ochtends dus wel, suf in het hoofd en lichte hoofdpijn. Erger waren de gewrichtspijnen, die waren wel lastiger.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik wel een onderliggende aandoening heb aan mijn gewrichten.
Niet gaan werken, aangezien ik niet half bakken kan functioneren.
Deze ochtend terug op 90%, nu terug 100%, geen last meer.

Terug
Bovenaan