Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Juist uitnodiging ontvangen voor de booster, maandag 27 december kan ik gaan, jammer genoeg niks vroeger beschikbaar. Mijn 2de prik was op 21 juli dus is dan net iets meer dan 5 maanden geleden.

12 juli laatste prik gehad, nu vandaag mail en op 23/12 geboekt. Brabanthal Leuven, nog superveel plaats vrij toen ik 30' na de mail registreerde.

Ik heb vandaag mijn uitnodiging voor de booster gekregen gehad. Tweede moderna halfweg juli laten zetten.. Pas halfweg januari plaats in Hasselt.
Ik hoorde het gisteren ook va een vriend uit Hasselt dat hij zijn uitnodiging gekregen had.
Maar hij ging nog wachten om zijn afspraak vast te leggen.
Een zal ik mijn uitnodiging een van de volgende dagen ook wel krijgen denk ik. Ik ben wel van Sint-Truiden, ik weet niet hoe ver ze hier juist zitten met de vaccinatie.

Toch raar dat ze op sommige plaatsen de mensen zelf de afspraak laten vast leggen terwijl je op andere plaatsen gewoon een datum krijgt.

Nog eens wat betreft de vaccinaties voor kinderen. Pfizer zegt nu dat hun vaccin zeer zwak werkt bij kleuters, wat mij nog meer doet twijfelen over mijn 6-jarige.

En dan dit soort artikels:

Los van dat dat soort dingen zinloos zijn (het mocht gewoon niet), is het blijkbaar ook fout volgens deze prof:
Kan me niet van de indruk ontdoen dat er gestuurde communicatie plaatsvindt die de wetenschap tegenspreekt. De Hoge Gezondheidsraad beveelt de vaccinatie voor risicopatienten onder kinderen aan, en geeft een positief advies rond het aanbieden van vaccin voor de rest. Vandenbroucke, de GEMS en de media (De Morgen) maken daarvan dat de HGR het vaccin aanbeveelt voor de kinderen. Dat is niet hetzelfde. Een hele belangrijke nuance die zij verdraaien. Stoort mij mateloos.

Ja amai. Ik wist dat pfizer dingen stijf maken als core business had maar met hun vaccin overdrijven ze. Kan mijn linkerarm amper nog bewegen. Pijn straalt uit tot in mijn vingertoppen.

Ja amai. Ik wist dat pfizer dingen stijf maken als core business had maar met hun vaccin overdrijven ze. Kan mijn linkerarm amper nog bewegen. Pijn straalt uit tot in mijn vingertoppen.
Zeker dat het een vacvinatiecentrum was en geen een of andere medicijnman?

Daarjuist eens gebeld naar vaccinatiecentrum Kortrijk, mag morgen al gaan voor mijn boosterprik met Moderna. Laatste vaccin was Pfizer 5 maanden geleden.

ik heb ook eens gebeld naar vaccinatiecentrum Rupelaar. hier zitten ze nog maar aan geboortejaar 1960 dus mijn booster (1989) zal pas voor in januari zijn helaas

Net een uitnodiging gekregen om 3 januari mijn boostershot te krijgen (geboortejaar 1990) dus het gaat previes wel vlot heb ik de indruk.

Vandaag veel Qvax mensen over de vloer gekregen, er waren er zelf bij die gisteren geregistreerd hadden en deze middag al mail hadden gekregen voor de booster. Wel regio Oudenaarde

Hier ook zelf dit weekend geregistreerd, zit nu in de wachtzaal. Regio Turnhout :)

2x Pfizer, nu Moderna.

Hoe ze kijken nu toch naar de datum van de laatste prik voor de volgorde en niet naar het geboortejaar?
Indirect zijn die (grotendeels) dan wel met elkaar verbonden.
Want de vaccinatie volgde ook leeftijd, dit natuurlijk met een paar side-notes en uitzonderingen.

De uitzonderingen zijn risicopatiënt, zorgpersoneel, via QVAX lijst, ...
En de belangrijkste side-note is dat het voor de originele vaccinatiecampagne ook afhing van eerstlijnzone/vaccinatiecentrum. Als je in een regio woont met meer ouderen, zal je later je eerste/tweede shot gehad hebben dan een regio dat voornamelijk bewoond werd door jongere mensen.

Indirect zijn die (grotendeels) dan wel met elkaar verbonden.
Want de vaccinatie volgde ook leeftijd, dit natuurlijk met een paar side-notes en uitzonderingen.

De uitzonderingen zijn risicopatiënt, zorgpersoneel, via QVAX lijst, ...
En de belangrijkste side-note is dat het voor de originele vaccinatiecampagne ook afhing van eerstlijnzone/vaccinatiecentrum. Als je in een regio woont met meer ouderen, zal je later je eerste/tweede shot gehad hebben dan een regio dat voornamelijk bewoond werd door jongere mensen.
Ik dacht eigenlijk vooral aan de wachttijd tussen de twee vaccins die er toch wel voor zorgt dat het schema op geboortejaar toch volledig overhoop haalt?

Ik dacht eigenlijk vooral aan de wachttijd tussen de twee vaccins die er toch wel voor zorgt dat het schema op geboortejaar toch volledig overhoop haalt?
Nee, echt gewoon regiogebonden.
En nu dat de termijn is ingekort naar 4 maanden, is quasi iedereen 18+ onmiddellijk aan de beurt, maar dan zal er ook wel top-down op basis van leeftijd gewerkt worden.

Terug
Bovenaan