USA

Het ziet er naar uit dat het een dure reis zal worden in september... 1 USD is ondertussen 1 EUR waard en tegen september zal het waarschijnlijk nog erger zijn.

Het ziet er naar uit dat het een dure reis zal worden in september... 1 USD is ondertussen 1 EUR waard en tegen september zal het waarschijnlijk nog erger zijn.
Zelf vertrek ik 16september. Lig daar niet echt van wakker. Al had ik liever ook de 1€ is 1.48$ die ik in 2008 had..

Zelf vertrek ik 16september. Lig daar niet echt van wakker. Al had ik liever ook de 1€ is 1.48$ die ik in 2008 had..
Wakker liggen is veel gezegd, maar we zullen het wel voelen. Het leven is sowieso al duurder geworden en dan is de euro ook nog eens 12 percent gezakt t.o.v. de dollar alleen dit jaar al.

Wakker liggen is veel gezegd, maar we zullen het wel voelen. Het leven is sowieso al duurder geworden en dan is de euro ook nog eens 12 percent gezakt t.o.v. de dollar alleen dit jaar al.
Uhu...maar die euro's op spaarboekje...of die euro's ginder...
Wat gaat je leven meegaan...
Relativeren...

Heb er zelf vandaag gaan bestellen, pas na 8 augustus heb ik die. ,💀☠️

Een collega vandaag zei dat zijn bank geen US dollars meer deed...
Wat veu ne zever is dat...😑😐😒

Wij doen (grootbank) geen enkele valuta meer inderdaad, en binnenkort vermoedelijk ook geen wisselgeld meer. Kost veel te veel geld, en klanten weigeren de echte kostprijs te betalen.
Alles voor de grote niks voor de kleine is dan ook slogan van de grootbanken...
Fuck you!

:Unsure: 😭

Alles voor de grote niks voor de kleine is dan ook slogan van de grootbanken...
Fuck you!

:Unsure: 😭
Helemaal begrijpelijk dat banken beginnen te rekenen voor zo’n dingen. Het grote ‘verdienen op geld dat slaapt op spaarboekjes-model’ ligt achter ons. Net zoals bij élk ander bedrijf moet je betalen voor een service (die automaat waar je je geld uithaalt kost immens veel aan onderhoud, bevoorrading en taks, en die app die je gebruikt moet veilig gehouden worden, enzovoort…), en kan elk bedrijf ook kiezen om een bepaalde service niet aan te bieden.

Ga je bij Porsche janken dat ze geen alternatief hebben voor een Dacia Logan? Neen, je loopt Porsche gewoon voorbij en koopt een Logan of iets anders in dezelfde prijsklasse. Als je weet dat een bepaalde bakker géén bavarois heeft, koop je iets anders OF elders.

Don’t like where your banking? Zoek dan een andere bank. Maar probeer als klant niet te dicteren wat we zouden moeten doen.

On-topic: fantastische vakantie gehad in NYC. Nu boarden voor de terugvlucht.

Lol :p als je al niet wil betalen voor de kosten die de bank zelf moet maken voor die service... Je kan altijd nog geld wisselen op de luchthaven, of in de US afhalen he...
Ik betaal dat met plezier :-)

@Timothy was dat gezins tripje of enkel met de vrouw?

Die klagen niet teveel in de vlieger?
Mijn kids zijn 6 en 8 ben aan denken om toch ook mss volgend jaar ofzo ze mee te nemen..
Neen, totaal niet. iPad mee, filmpje kijken, chips eten,… vlucht is zo voorbij. Zijn het wel gewoon van elk jaar minstens 1 of 2 lange vluchten te maken, al heel hun leven (met lang bedoel ik +4u ofzo).

Als er mensen geïnteresseerd zijn wil ik wel nog eens uitgebreid neerschrijven wat we allemaal gedaan hebben in 10 dagen NYC.

Ik ben een paar uur thuis en irriteer me weeral dood. Hier moeten we weeral gas en elektriciteit besparen. Zet uw airco niet aan, ook al is het warm! Is het dat niet, dan gaan we er allemaal aan door watertekorten.

In NYC heeft elke winkel, elk hotel, de metro,… airco en hij staat er, zoals ze dat in Amerika graag doen, crisp koud. Ik schat 17-19 graden in de meeste zaken. Elke dag nieuws gekeken en NOOIT gaat het eens over besparen op dit, besparen op dat. Water? Meh, lijken ze genoeg te hebben, spreken er niet over.

Ik begin meer en meer te walgen van Europa…

Als er mensen geïnteresseerd zijn wil ik wel nog eens uitgebreid neerschrijven wat we allemaal gedaan hebben in 10 dagen NYC.

Ik ben een paar uur thuis en irriteer me weeral dood. Hier moeten we weeral gas en elektriciteit besparen. Zet uw airco niet aan, ook al is het warm! Is het dat niet, dan gaan we er allemaal aan door watertekorten.

In NYC heeft elke winkel, elk hotel, de metro,… airco en hij staat er, zoals ze dat in Amerika graag doen, crisp koud. Ik schat 17-19 graden in de meeste zaken. Elke dag nieuws gekeken en NOOIT gaat het eens over besparen op dit, besparen op dat. Water? Meh, lijken ze genoeg te hebben, spreken er niet over.

yep 100% gelijk.
Ze hebben dan ook totaal geen watertekort (lake powel?) of brownouts. Laat staan dat ze eens blackouts hebben.

Ze hebben hele grote problemen in de VS (zoals in EU ook) maar daar willen ze voorlopig niks aan doen. Zeker niet alle staten.

Ze zijn in US vooral heel goed in struisvogelpolitiek... Het is niet omdat er niet geklaagd wordt in de politiek, dat er geen probleem is.

Terug
Bovenaan