Zou deze ook een risicoinschatting gemaakt hebben?

“60.000 euro, of geen operatie”: Nicole wanhopig op zoek naar geld om levensreddende ingreep voor zoon te betalen

Ik moest ook aan de opmerkingen in dit topic denken toen ik dat artikel zag (al bestaan er in de US wel wetten dat iemand leven redden moet, je krijgt achteraf de rekening wel) Hopelijk heeft hij een paar keer enkele honderden euro uitgespaard op zo’n dure overbodige polis.
 
Ik moest ook aan de opmerkingen in dit topic denken toen ik dat artikel zag (al bestaan er in de US wel wetten dat iemand leven redden moet, je krijgt achteraf de rekening wel) Hopelijk heeft hij een paar keer enkele honderden euro uitgespaard op zo’n dure overbodige polis.
Belfius assistance is 50k, tot 250k in USA.

Voor 60 euro of zo per jaar.

Je bent een uil als je dat niet neemt.

(Tenzij liquide middelen > 3 miljoen euro of zo, en 100k meer of minder u niet echt kan schelen.
 
Zou deze ook een risicoinschatting gemaakt hebben?

“60.000 euro, of geen operatie”: Nicole wanhopig op zoek naar geld om levensreddende ingreep voor zoon te betalen

Zo kan je alle doemscenario's gaan ophalen he. :p Wie gaat er in zo'n landen nu ook van uit dat er richtingsaanwijzers gebruikt worden... Ik heb al in veel van die verkeerschaos steden/landen gereden (bv. Dominicaanse, Egypte (Caïro), ...) en daar zorg je altijd dat je uitwijkmogelijkheden hebt, zeker bij het inhalen, en je gaat er standaard vanuit dat er onverwachte maneuvers gaan gebeuren.

Je kan je voor alle denkbare scenario's gaan verzekeren (ahja, je moest dat geval maar eens voorhebben, ook al is de kans maar 0,00001 percent), maar waarom zou je? Je betaalt praktisch altijd om winsten van de verzekering te betalen en andere mensen die iets voorhebben uit te betalen. En als je dan zelf iets voorhebt, valt het weer net niet binnen de afgesloten verzekering. Maar goed, als je daarmee wat meer gemoedsrust hebt kan je dat doen. Weet alleen dat je vaak bedrogen zal uitkomen.

Ik kan het artikel niet lezen, maar als het al 3 dagen geleden gebeurd is en hij gewoon een interview kan geven aan de Daily Mail, lijkt het mij dat hij nog perfect gerepatriëerd kon worden naar Australië of België. Ik zou in zo'n land zelfs nog niet geöpereerd willen worden.
 
Laatst bewerkt:
Belfius assistance is 50k, tot 250k in USA.

Voor 60 euro of zo per jaar.

Je bent een uil als je dat niet neemt.

(Tenzij liquide middelen > 3 miljoen euro of zo, en 100k meer of minder u niet echt kan schelen.
Mijn bijstand is 100k wereldwijd, €180 met 1 auto erbij met Europese dekking, en telkens als ik naar USA ga betaal ik €45, zodoende is de medische limiet onbeperkt in plaats van 100k voor 1 maand voor het hele gezin. Is me de gemoedsrust absoluut waard.
 
Zo kan je alle doemscenario's gaan ophalen he. :p Wie gaat er in zo'n landen nu ook van uit dat er richtingsaanwijzers gebruikt worden... Ik heb al in veel van die verkeerschaos steden/landen gereden (bv. Dominicaanse, Egypte (Caïro), ...) en daar zorg je altijd dat je uitwijkmogelijkheden hebt, zeker bij het inhalen, en je gaat er standaard vanuit dat er onverwachte maneuvers gaan gebeuren.

Je kan je voor alle denkbare scenario's gaan verzekeren (ahja, je moest dat geval maar eens voorhebben, ook al is de kans maar 0,00001 percent), maar waarom zou je? Je betaalt praktisch altijd om winsten van de verzekering te betalen en andere mensen die iets voorhebben uit te betalen. En als je dan zelf iets voorhebt, valt het weer net niet binnen de afgesloten verzekering. Maar goed, als je daarmee wat meer gemoedsrust hebt kan je dat doen. Weet alleen dat je vaak bedrogen zal uitkomen.

Ik kan het artikel niet lezen, maar als het al 3 dagen geleden gebeurd is en hij gewoon een interview kan geven aan de Daily Mail, lijkt het mij dat hij nog perfect gerepatriëerd kon worden naar Australië of België. Ik zou in zo'n land zelfs nog niet geöpereerd willen worden.

Je zou beginnen te denken dat verzekeringen daarvoor dienen :)
 
Zo kan je alle doemscenario's gaan ophalen he. :p Wie gaat er in zo'n landen nu ook van uit dat er richtingsaanwijzers gebruikt worden... Ik heb al in veel van die verkeerschaos steden/landen gereden (bv. Dominicaanse, Egypte (Caïro), ...) en daar zorg je altijd dat je uitwijkmogelijkheden hebt, zeker bij het inhalen, en je gaat er standaard vanuit dat er onverwachte maneuvers gaan gebeuren.

Je kan je voor alle denkbare scenario's gaan verzekeren (ahja, je moest dat geval maar eens voorhebben, ook al is de kans maar 0,00001 percent), maar waarom zou je? Je betaalt praktisch altijd om winsten van de verzekering te betalen en andere mensen die iets voorhebben uit te betalen. En als je dan zelf iets voorhebt, valt het weer net niet binnen de afgesloten verzekering. Maar goed, als je daarmee wat meer gemoedsrust hebt kan je dat doen. Weet alleen dat je vaak bedrogen zal uitkomen.

Ik kan het artikel niet lezen, maar als het al 3 dagen geleden gebeurd is en hij gewoon een interview kan geven aan de Daily Mail, lijkt het mij dat hij nog perfect gerepatriëerd kon worden naar Australië of België. Ik zou in zo'n land zelfs nog niet geöpereerd willen worden.
Een accident in het verkeer is helemaal geen doemscenario. Dat is iets wat dagdagelijks gebeurt en waar je in veel gevallen zelf nog niet eens iets aan kan doen.

En waarom zou hij gerepatrieerd moeten worden? Wie gaat die kosten betalen? Want hijzelf heeft het geld niet:

De 20.000 euro voor de eerste operatie kon worden betaald dankzij een geldinzameling, maar om een amputatie te vermijden zijn er nog operaties nodig. “Daarvoor moet Julius worden overgevlogen naar Bangkok. De vlucht kost 13.000 dollar, de operatie nog eens 27.000 dollar

Maar goed, mij niet gelaten als mensen zich niet verzekeren voor medische kosten. Maar kom dan ook niet bedelen bij ambassade, buitelandse zaken of bij de gewone burgers met crowdfundings. Draag dan ook gewoon de gevolgen van je slechte risico inschatting en foute keuze en laat de belastingbetaler er niet voor op draaien.

Cru gesteld: "roll over en die"

Mijn bijstand is 100k wereldwijd, €180 met 1 auto erbij met Europese dekking, en telkens als ik naar USA ga betaal ik €45, zodoende is de medische limiet onbeperkt in plaats van 100k voor 1 maand voor het hele gezin. Is me de gemoedsrust absoluut waard.
Dit dus. Bovenstaande bedragen van Thailand vallen eigenlijk nog goed mee. In de USA ga je er wss niet komen met 300k. Daar tikken de 100den k's snel aan.
 
Een accident in het verkeer is helemaal geen doemscenario. Dat is iets wat dagdagelijks gebeurt en waar je in veel gevallen zelf nog niet eens iets aan kan doen.

En waarom zou hij gerepatrieerd moeten worden? Wie gaat die kosten betalen? Want hijzelf heeft het geld niet:



Maar goed, mij niet gelaten als mensen zich niet verzekeren voor medische kosten. Maar kom dan ook niet bedelen bij ambassade, buitelandse zaken of bij de gewone burgers met crowdfundings. Draag dan ook gewoon de gevolgen van je slechte risico inschatting en foute keuze en laat de belastingbetaler er niet voor op draaien.

Cru gesteld: "roll over en die"


Dit dus. Bovenstaande bedragen van Thailand vallen eigenlijk nog goed mee. In de USA ga je er wss niet komen met 300k. Daar tikken de 100den k's snel aan.
Dat is in mijn ogen eigenlijk een beetje ‘de goede huisvader’ zijn, zowel voor je gezondheid en die van je gezin als voor je financiële middelen. Mensen gaan in de US persoonlijk failliet aan medische kosten… de medische zorg is er echt top, maar onvoorstelbaar duur. Neem een bedrag in gedachten en doe het maal 50 ofzo. In het nieuws geweest, kerel die op intensieve gelegen had met COVID en erdoor kwam zat boven 2.000.000 USD…
 
Zo kan je alle doemscenario's gaan ophalen he. :p Wie gaat er in zo'n landen nu ook van uit dat er richtingsaanwijzers gebruikt worden... Ik heb al in veel van die verkeerschaos steden/landen gereden (bv. Dominicaanse, Egypte (Caïro), ...) en daar zorg je altijd dat je uitwijkmogelijkheden hebt, zeker bij het inhalen, en je gaat er standaard vanuit dat er onverwachte maneuvers gaan gebeuren.

Je kan je voor alle denkbare scenario's gaan verzekeren (ahja, je moest dat geval maar eens voorhebben, ook al is de kans maar 0,00001 percent), maar waarom zou je? Je betaalt praktisch altijd om winsten van de verzekering te betalen en andere mensen die iets voorhebben uit te betalen. En als je dan zelf iets voorhebt, valt het weer net niet binnen de afgesloten verzekering. Maar goed, als je daarmee wat meer gemoedsrust hebt kan je dat doen. Weet alleen dat je vaak bedrogen zal uitkomen.

Ik kan het artikel niet lezen, maar als het al 3 dagen geleden gebeurd is en hij gewoon een interview kan geven aan de Daily Mail, lijkt het mij dat hij nog perfect gerepatriëerd kon worden naar Australië of België. Ik zou in zo'n land zelfs nog niet geöpereerd willen worden.
Toch beetje gek dat jij een verkeersongeval een doemscenario vindt. Is uw auto hier thuis verzekerd? Als er nu iets is dat vaak voorvalt en dat je niet kan voorzien, dan zijn het wel verkeersongevallen.
Je geeft zelf aan dat je uw verzekering betaald om andere mensen uit te betalen, maar dan zeg je dat je zelf nooit iets uitbetaald gaat krijgen. Beetje contradictorisch he...

No offence, maar je lijkt me zo'n geval dat geen 10€ voor een verzekering wilt betalen, maar dan nadien wel komt klagen dat je toch niet kon voorzien dat je iets ging voor hebben en dat het allemaal te duur is etc.
 
Maar goed, mij niet gelaten als mensen zich niet verzekeren voor medische kosten. Maar kom dan ook niet bedelen bij ambassade, buitelandse zaken of bij de gewone burgers met crowdfundings. Draag dan ook gewoon de gevolgen van je slechte risico inschatting en foute keuze en laat de belastingbetaler er niet voor op draaien.

Cru gesteld: "roll over en die"
Volledig akkoord. Iedereen moet zijn eigen keuzes maken in het leven en daar ook de gevolgen zelf van dragen. En anderen hoeven zich daar niet mee te moeien en ook niet voor te betalen als het misloopt, ook geen overheden. Dat is het goede aan de US, dat ze daar de vrijheid meer aan de burgers laten.

Toch beetje gek dat jij een verkeersongeval een doemscenario vindt. Is uw auto hier thuis verzekerd? Als er nu iets is dat vaak voorvalt en dat je niet kan voorzien, dan zijn het wel verkeersongevallen.
Ik weet niet hoor, maar als je er vanuit gaat dat een bestuurder van een truck in Thailand standaard zijn richtingsaanwijzers gebruikt, dan ben je niet goed bezig imo. Een ongeval kan iedereen overkomen (al blijft het meestal maar bij materiële schade), maar je moet de regels van hier niet gaan toepassen in zo'n landen want dan ben je een vogel voor de kat. Elk land heeft zijn eigen ongeschreven regels en daar moet je je gewoon aan aanpassen.

Een auto thuis verzekeren is van een hele andere orde, want de kans op een auto ongeval in je eigen land is gewoon vele malen groter omdat je hier meer op de baan bent en minder oplettend bent omdat je dikwijls dezelfde banen doet. De kans is nu eenmaal gigantisch klein dat je in het buitenland iets ergs meemaakt, laat staan iets levensbedreigend. Iedereen moet de risk/reward voor zichzelf uitmaken. Ik zal dit niet voor jullie doen, maar jullie hoeven dit ook niet voor mij te doen. ;)

Je geeft zelf aan dat je uw verzekering betaald om andere mensen uit te betalen, maar dan zeg je dat je zelf nooit iets uitbetaald gaat krijgen. Beetje contradictorisch he...
Niet echt, er zijn uiteraard altijd gevallen waarbij wel uitbetaald wordt. Dat ontken ik niet, anders zouden verzekeringen niet blijven bestaan. Maar er gebeuren ook ontzettend veel afwijzingen van claims door de vele voorwaarden en kleine lettertjes en dat hoor je opvallend vaak over reisverzekeringen.

No offence, maar je lijkt me zo'n geval dat geen 10€ voor een verzekering wilt betalen, maar dan nadien wel komt klagen dat je toch niet kon voorzien dat je iets ging voor hebben en dat het allemaal te duur is etc.
Nope, helemaal niet. Ik ben vooral pro het Amerikaanse systeem waar iedereen zelf mag beslissen waarvoor hij/zij zich verzekert en waarvoor niet. Geef de mensen vrijheid en iedereen moet zelf de gevolgen dragen van zijn/haar keuzes. Ik hou niet zo van al die bepampering. Daarnaast is zo'n verzekering wel een stukje duurder dan 10 euro.
 
Wat valt er nog met NYC te combineren behalve Washington DC?
Idee is dat we 4-5 dagen NYC doen, en 3d Washington en van daaruit terug vliegen.

Of is het niet de moeite om nog iets anders erbij te nemen?
Philadelphia of Baltimore zeggen mij persoonlijk ook niet echt veel.
 
Wou ook Boston zeggen, heel aangename stad met ook wat geschiedenis over de Amerikaanse revolutie mocht dat je interesseren. Je hebt er bijvoorbeeld de Freedom Trail die je naar een aantal plaatsen brengt die een belangrijke rol speelden.

DC zeker ook de moeite. In alle 3 de steden al meermaals geweest en nooit tegengevallen.

Cape Cod kan je ook eens bekijken, wel nog nooit geweest.
 
Wou ook Boston zeggen, heel aangename stad met ook wat geschiedenis over de Amerikaanse revolutie mocht dat je interesseren. Je hebt er bijvoorbeeld de Freedom Trail die je naar een aantal plaatsen brengt die een belangrijke rol speelden.

DC zeker ook de moeite. In alle 3 de steden al meermaals geweest en nooit tegengevallen.

Cape Cod kan je ook eens bekijken, wel nog nooit geweest.
Boston eventueel maar hangt een beetje vanaf hoeveel tijd je hebt.

Hadden we ook al aan gedacht, maar Boston is wel direct de andere kant uit.
Zijn ook niet echt fan van te lang in steden rond te lopen
 
Hadden we ook al aan gedacht, maar Boston is wel direct de andere kant uit.
Zijn ook niet echt fan van te lang in steden rond te lopen
Anderhalf uur van Washington DC (naar het Westen) zit je aan het Shenandoah National Park, dus als je paar dagen natuur wilt is dat ook een goede optie.
 
Wat valt er nog met NYC te combineren behalve Washington DC?
Idee is dat we 4-5 dagen NYC doen, en 3d Washington en van daaruit terug vliegen.

Of is het niet de moeite om nog iets anders erbij te nemen?
Philadelphia of Baltimore zeggen mij persoonlijk ook niet echt veel.
Philadelphia is maar niks, kille stad. In 2010 met de vulkaanuitbarsting moesten we week langer blijven, daar drie dagen moeten verblijven omdat we reeds retour waren. Derde dag gewoon vlieger terug naar Vegas gepakt.
 
Wat valt er nog met NYC te combineren behalve Washington DC?
Idee is dat we 4-5 dagen NYC doen, en 3d Washington en van daaruit terug vliegen.

Of is het niet de moeite om nog iets anders erbij te nemen?
Philadelphia of Baltimore zeggen mij persoonlijk ook niet echt veel.
Niagara zeker?
 
Niagara zeker?
Niagara zou k enkel met een tussenvlucht naar buffalo doen. Verder is daar ook wel geen knijt te zien en bent ge er op ene dag uitgekeken.

Enigste wat daar in de “buurt” ligt en me nog aangenaam lijkt is de finger lakes area maar da’s ook al 2u30-3u rijden vanaf niagara
 
Klopt, wij hebben als onderdeel van een roadtrip ook Toronto => Buffalo => Niagara Falls => Finger Lakes gedaan en dan was dat wel de moeite, maar ik zou er niet speciaal voor van NYC rijden.
 
Terug
Bovenaan