Dju da valt tegen.
Het is te hopen dat er tegen half juli wat beterschap is...
Hier in Montenegro vandaag een Amerikaans koppel tegengekomen waar we een stuk samen mee gehiket hebben. Ze vertelden ook over de floods in Yellowstone en het zou in 100 jaar niet zo erg geweest zijn. Gelukkig staat Yellowstone niet op de planning bij ons voor september.

Was trouwens wel verbaasd dat de man België kende van de diamanten en van ons verleden in Afrika. Hij wist mij ook dingen te vertellen die ik niet wist (al ben ik zelf totaal niet geïnteresseerd in ons land, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben :p ). De meeste Amerikanen die ik in de US spreek kennen België ofwel helemaal niet, ofwel denken ze dat Brussel een land is.
 
Twas precies wel weer anders, heb denk de laatste keer in 2013 niet moeten ingeven wie mijn moeder en vader zijn.
Klopt, enkele jaren geleden is het veel uitgebreider geworden. Toen was het invullen en meteen antwoord, tegenwoordig is het 24u wachten.

Mijn vrouw is 5 jaar geleden verhuisd naar de VS, sinds 3 weken woon ik er nu zelf. Dus heb er wel wat ervaring mee :D Ben in de periode 2017-2020 ongeveer 15 keer op en af gereisd, meestal via Chicago. Dus heb mijn portie douane ook wel gehad, gelukkig nu een Permanent Resident Alien (Green Card zoals ze zeggen), dus de douane is wel iets vriendelijker tegenwoordig!

Ondanks de vele bezoeken aan de VS ben ik enkel nog maar in Cali (SF, SNP, Yosemite, Big Sur, Santa Barbara), New York, 2x Chicago en Kansas City geweest, en uiteraard St. Louis, waar ik woon. Maar vind het dus wel leuk om hier mee te lezen!
 
Ik vraag me altijd oprecht af waarom iemand nu nog naar de VS wil verhuizen.
The American Dream die zoveel mensen naar daar gelokt heeft lijkt me toch wel al een tijd gebarsten te zijn niet? Het is een prachtig land om op vakantie te gaan maar ik zou er echt niet kunnen aarden om er te wonen vrees ik.

No offense trouwens he, gemeend geïnteresseerd.
 
Ik vraag me altijd oprecht af waarom iemand nu nog naar de VS wil verhuizen.
The American Dream die zoveel mensen naar daar gelokt heeft lijkt me toch wel al een tijd gebarsten te zijn niet? Het is een prachtig land om op vakantie te gaan maar ik zou er echt niet kunnen aarden om er te wonen vrees ik.

No offense trouwens he, gemeend geïnteresseerd.
Ik zou het doen als ik een heel goede werkaanbieding krijg waarbij verzekeringen van werkgeverszijde geregeld worden, OF wanneer ik morgen een aanzienlijke som op de Lotto/Euromillions win (+€10 miljoen).

—> US is een land met veel ‘ongelijkheid’, wat shit is als je ‘arm’ bent of tegenslag hebt, maar het is een enorm leuk land om ‘rijk’ in te zijn of je zaakjes goed in geregeld te hebben. Auto nodig? 8 maand wachten, of 10k meer betalen en je steekt een hele hoop mensen voor. Met veel geld kan je er enorm veel meer. Amerikanen zijn over het algemeen minder afgunstig tegenover rijkdom en zijn eerder oprecht ‘blij’. Geld = succes

—> Het is een land met enorme vrijheden. Wapens. Gokken. Veel andere dingen. Waar onze (niet per sé enkel Belgische) overheden eerder betuttelen optreden, ben je in de USA meer verantwoordelijk voor je eigen keuzes en daden. Dus neen, die gokindustrie moet niet aan banden gelegd worden zoals hier onlangs de reclame (want het is toch aan het individu om te bepalen om er verantwoord mee om te gaan), en neen, we gaan wapens niet verbieden, enz…

- Ik hou van de Amerikaanse way of life, de keuken, bigger is better, de consumptiemaatschappij,…

- ik voel me enorm aangetrokken door de patriottistische houding van veel Amerikanen. Zelfs al ben je in iets niet de beste, dan moet je nog genoeg roepen dat je dat wel bent. Daarentegen walg ik van de Vlaamse ‘doe maar normaal’-mentaliteit en kerktorenmentaliteit.
Ik vind dat we in een zielig landsdeel leven, dat weinig voorstelt. Wij zijn bijvoorbeeld trots op ‘onze’ taal. Een taal die amper gebruikt wordt wereldwijd. Engels is een wereldtaal.

- hoeveel redenen heb je nog nodig? :D
 
De mensen zijn daar voor mij ook veel socialer dan hier.
 
@Timothy "De Amerikaanse keuken" is van vele kennissen inclusief mijn vriendin, een van de grootste afknappers van het land.
In NY valt dat bvb. nog mee, maar als je de klassieke westelijke roadtrip doet, hebben wij van onze 21 dagen max. 5 keer lekker en smakelijk gegeten). Een van de grootste redenen waarom mijn vriendin niet meer zou willen gaan. Want anders is het wel een cool land om door te reizen.
Ik had daar minder last van omdat iedere dag een cheeseburger mij wel kan smaken en niet echt moet letten op de lijn ook bvb., maar ik begrijp wel dat mensen er het lastig meehebben.

In Buurland Canada was dat bijna iedere dag smakelijk eten :)
 
De mensen zijn daar voor mij ook veel socialer dan hier.
Volledig eens. En zo enorm veel socialer, en opener.
Zo was ik in december in Las Vegas (ik was daar solo toen) aan het ontbijten Downtown. Ik had een voucher van $50 die ik in één keer moest opgebruiken, en had al drie zaken van het menu besteld (stack of pancakes, Steak & Eggs & side of bacon) en had rond $28. De tafel naast mij was een bejaard koppel, dat gewoon een stapel pancakes aan het delen was met koffie.
Dus ik aan de serveerster gevraagd kijk, zet die mensen hun zaken op mijn rekening, ik betaal voor hen gezien ik deze voucher heb. Die mensen nodigden me nadien aan hun tafel uit, bleek een gepensioneerd koppel te zijn uit Texas met een gigantische ranch. Ik kreeg die mensen hun adres, telefoonnummer en e-mail, en moest plechtig beloven dat als ik ooit in de buurt ('t is Texas, dus zegge in de omtrek van 250 km errond is in de buurt daar :D) was, ik iets ging laten weten en op een uitgebreide barbecue met heel m'n gezin moest komen bij hen.

Ander voorbeeld: in 2019 had ik samen met mijn vrouw tickets voor David Copperfield in MGM Grand. Ik had zo'n tafel van 4 geboekt (tenminste, twee zetels ervan) en er kwam een koppel 50'ers uit Idaho naast ons zitten. Aan de praat geraakt, in de 30 minuten voor de show wist ik waar ze woonden, hoeveel kinderen ze hadden, wat ze verdienden, ... no taboos.
 
Ik vraag me altijd oprecht af waarom iemand nu nog naar de VS wil verhuizen.
The American Dream die zoveel mensen naar daar gelokt heeft lijkt me toch wel al een tijd gebarsten te zijn niet? Het is een prachtig land om op vakantie te gaan maar ik zou er echt niet kunnen aarden om er te wonen vrees ik.

No offense trouwens he, gemeend geïnteresseerd.
Ik ben er nog niet geweest, maar als ik mocht kiezen, zou ik, op hetgeen ik in films en docu's al heb gezien,
wel erg graag in Louisiana, of Alabama wonen.
Vooral het politiek & weer klimaat spreekt me er wel aan, leuke steden en geschiedenis in beide staten.
En ook nog es dichtbij Florida & Cuba/Mexico op vlieg afstand.

Ik wil er dringend eens heen, maar zit met het probleem met mijn Thaise vrouw. Zij moet nog 4 jaar wachten eer ze de Belgische nationaliteit kan aanvragen, dus voorlopig kan ze geen ESTA doen, maar moet ze naar Brussel voor een Tourist visa aan te vragen, meteen al 160 dollar non refundable, en een hoop papieren voorleggen, en dan nog geen garantie.... wel een bummer hoor. Ze is wettelijk samenwonend met mij, is niet zo dat die het eerste beste vliegtuig op wil springen en godbetert naar de USA wil gaan illegaal immigreren....

Ik snap ergens wel dat ze bang zijn van illegale immigratie, maar voor iemand die wettelijk samenwonend is met een EU burger, vind ik dat dezelfde regels als EU burgers, dus namelijk ESTA aanvraag zou moeten kunnen.
 
@Timothy "De Amerikaanse keuken" is van vele kennissen inclusief mijn vriendin, een van de grootste afknappers van het land.
In NY valt dat bvb. nog mee, maar als je de klassieke westelijke roadtrip doet, hebben wij van onze 21 dagen max. 5 keer lekker en smakelijk gegeten). Een van de grootste redenen waarom mijn vriendin niet meer zou willen gaan. Want anders is het wel een cool land om door te reizen.
Ik had daar minder last van omdat iedere dag een cheeseburger mij wel kan smaken en niet echt moet letten op de lijn ook bvb., maar ik begrijp wel dat mensen er het lastig meehebben.

In Buurland Canada was dat bijna iedere dag smakelijk eten :)
Is persoonlijk hé. Ik hou van vettig en grote porties:

- steak eten 's ochtends is gewoon aanvaard. Graag met scrambled eggs, bedankt. F*ck boterhammekes met Nutella :laugh:
- American pancakes :love:
- Bagels, gigantische 'sandwiches' met meer vlees dan groenten, meestal mals/wit brood.
- Alles frituren (Oreo's, ijscreme, twinkies, ...)
- Enorm veel kip, en vooral gefrituurde kip
- Regionale invloeden: in het zuiden heel veel Mexicaans en Tex-Mex, in het Zuid-oosten heel pikant.
- In de grote steden (waar ik sowieso meestal zit, ik hou van steden en minder van natuur) heb je een extreme hoeveelheid opties qua wereldkeuken. In Las Vegas, de stad die ik het beste ken op heden, eet je enorm lekker Chinees, Koreaans, Mexicaans, Italiaans, ... you name it.
- De draai die ze geven aan bepaalde gerecht. Het water komt weer in mijn mond als ik aan de 'chicken parm' terugdenk van afgelopen april.
- Chicken wings! Zoek hier maar eens lekkere chicken wings, druppend van de saus naar keuze... (Buffalo Wild Wings, Wing Stop, ...)
- De porties: ik ga nooit vergeten, de eerste keer dat ik in een fastfoodtent een Coca-Cola bestelde. "What size, sir?". Ik: "Large". Kroket, Beker van 1,75 liter Cola :rofl:
- De eet-, drink- + sportcultuur. Elke hoek heeft een sportsbar, elke sportsbar heeft enorm lekker barfood, en een gigantische lijst met bier en cocktails. En 100 schermen om elke mogelijke sport op te volgen.
 
Ik ben er nog niet geweest, maar als ik mocht kiezen, zou ik, op hetgeen ik in films en docu's al heb gezien,
wel erg graag in Louisiana, of Alabama wonen.
Vooral het politiek & weer klimaat spreekt me er wel aan, leuke steden en geschiedenis in beide staten.
En ook nog es dichtbij Florida & Cuba/Mexico op vlieg afstand.

Ik wil er dringend eens heen, maar zit met het probleem met mijn Thaise vrouw. Zij moet nog 4 jaar wachten eer ze de Belgische nationaliteit kan aanvragen, dus voorlopig kan ze geen ESTA doen, maar moet ze naar Brussel voor een Tourist visa aan te vragen, meteen al 160 dollar non refundable, en een hoop papieren voorleggen, en dan nog geen garantie.... wel een bummer hoor. Ze is wettelijk samenwonend met mij, is niet zo dat die het eerste beste vliegtuig op wil springen en godbetert naar de USA wil gaan illegaal immigreren....

Ik snap ergens wel dat ze bang zijn van illegale immigratie, maar voor iemand die wettelijk samenwonend is met een EU burger, vind ik dat dezelfde regels als EU burgers, dus namelijk ESTA aanvraag zou moeten kunnen.
Als je op die manier de VISA-procedure aanvat, en je degelijk voorbereid, is er 99,99% kans dat ze gewoon een visum krijgt hoor.
Ik heb al mensen geholpen met het voorbereiden van hun aanvraag, ik weet ongeveer waarop ze letten bij het interview. Als je het ooit overweegt, feel free om te PM'en!
 
Ik denk er net zo over als Timothy. Zou eigenlijk ieder jaar willen afreizen naar daar, maar jammergenoeg is er een budget en een vriendin om rekening mee te houden.
 
Ik denk er net zo over als Timothy. Zou eigenlijk ieder jaar willen afreizen naar daar, maar jammergenoeg is er een budget en een vriendin om rekening mee te houden.
Ik ben een beetje in overdrive aan't gaan :laugh: Tussen december '21 en september '22 4 keer naar daar.

Dat is dan mijn 'knaldrang' na corona :D
 
@Timothy wel goed voor je airmiles natuurlijk :)

In VS kan je goed eten en zijn de porties inderdaad groot. Meestal te groot maarja :)
Qua vriendelijkheid komt het bij mij veel over als fake en overvriendelijk maar oppervlakkig.
 
@Timothy wel goed voor je airmiles natuurlijk :)

In VS kan je goed eten en zijn de porties inderdaad groot. Meestal te groot maarja :)
Qua vriendelijkheid komt het bij mij veel over als fake en overvriendelijk maar oppervlakkig.

Ondertussen silver status bij KLM inderdaad, dus op elke KLM, Delta en Airfrance vlucht nu gratis ruimbagage en stoelselectie + priority boarding en checkin :)

Het lijkt fake omdat ze zo hartelijk zijn, maar als je dan echt gaat praten met een Amerikaan vind ik het net niet oppervlakkig. Je komt zo snel alles van hen te weten, ze zijn direct en ik kreeg telkens het gevoel dat mensen oprecht geïnteresseerd waren en ook vragen gingen stellen. Al zal er, ongetwijfeld, niet iets bestaan als DE Amerikaan. Er zullen vast ook wel gesloten, norse types rondlopen.
 
Voor de New York-kenners, of mensen die me nog een tip kunnen geven of een onrealistisch idee uit mijn schema kunnen halen, onderstaand mijn planning (even gekopieerd van een ander forum) voor New York City in juli. Elke input wordt geapprecieerd!




Ik heb reeds 4 x een onbeperkte Metrocard (7 dagen), en 4 x een New York pass voor 10 dagen. Ook werden er 3 eSims aangekocht voor 5GB via airalo.
Ik ben gewapend met de New York Pass app, Eric's New York-app, een app van de NYC-subway en de TKTS-app (om te zien welke kaartjes er bij de boots te koop zijn voor same day of next day broadway voorstellingen).

Ik hoor het graag als er onrealistische of onhaalbare dingen inzitten. Ik twijfel verder nog om Summit One Vanderbilt er in te plakken, maar:
- Ik doe reeds 4 observation decks
- Voor ons 4 komt het op +- $330 voor de volledige experience (zit als enige deck niet in de pass).


Dag 1:

- aankomst JFK indien volgens plan 13u35.
- Taxi naar hotel
- Korte wandeling/verkenning van Times Square, verder vrije avond.

Dag 2:

- voormiddag (vanaf 10 AM beschikbaar) Hop on - Hop off bus Uptown route
- namiddag (vermoedelijk 2 of 3 PM) Hop on - Hop off bus Downtown route
- 8:20 PM: Manhattanhenge full sun, locatie: 42nd of 34th Street (Empire State of Chrysler Building) voor beste zicht en foto's

Dag 3:

- Activeren MetroCards (7 dagen te gebruiken)
- Slot security bij Ferry om naar vrijheidsbeeld te gaan: 10 AM. Ferry zal die van rond 10:30 AM worden dus.
- Bezoek vrijheidsbeeld & museum (niet de kroon of piedestal) & bezoek Ellis Island + museum.
- Verwacht rond 3 PM terug in Battery Park te zijn. Battery Park verkennen + wandeling naar en door het financiële district.
- Avond: Madame Tussauds Times Square - is geen timed entry, kan ingewisseld worden voor een Broadway-musical
- 8:21 PM: Manhattanhenge half sun, locatie: idem dag 1

Dag 4:

- ochtend, na het ontbijt, liefst relatief vroeg: Bike Rental Central Park + Central Park met de fiets verkennen (heb hier 6-8 uur voor uitgetrokken)
- In de late namiddag zou ik graag de Roosevelt Island Tram nemen + korte wandeling daar (kan er eventueel vantussen en verschoven naar een ander moment worden)
- 7 PM: gereserveerd bij Escape Virtuality, voor elk 3 VR sessies.
- 10:15 PM: gereserveerde timed entry voor Empire State Building observation deck

Dag 5:

- rond 9 AM: One WTC Observatory Deck
- 10 - 10:30 AM: in lijn bij het 9/11 museum om een timed entry-ticket te bekomen. Hopelijk niet te veel later op de dag (zoniet zullen we dit vermoedelijk skippen)
- Bezoek 9/11 Memorial
- Vroege namiddag: Metro naar Coney Island, ik vermoed tussen 2 & 3 PM aan te komen.
- Namiddag en vooravond: gereserveerd voor Coney Island en de attracties daar.

Dag 6:

- 10 AM: reservatie bij American Museum of Natural History
- na museumbezoek doorsteken via 79th traverse, 5th Avenue doen, (window)shoppen.
- Circle Line Harbor Lights (avondcruise van 2 uur) om 7 PM

Dag 7:

- 10 AM: ofwél eerste een Best of Manhattan cruise (3 uur) van Circle Line,
- Ofwel bezoek aan het Intrepid Space, Air & Sea museum (beiden niet ver van elkaar, kunnen op elkaar aansluiten)
- Namiddag: indien nog niet gedaan een bezoek brengen aan Grand Central Terminal, bezoek whispers corner & food court beneden.
- Ook deze avond kunnen we eventueel naar een Broadway-voorstelling

Dag 8:

- 9-10 AM: Bezoek aan Edge Observatory
- Wandelen High Line, naar Chelsea Market, The Vessel bekijken
- Afhankelijk van wat ik het leukste vind (dag of nacht) bij de andere viewing decks: Top of The Rock ofwel rond 6 PM (licht) ofwel rond 9 PM (donker).
- Ook deze dag kunnen we eventueel naar een Broadway voorstelling

Dag 9:

- AM: metro naar Brooklyn, eerste stop over de Brooklyn Bridge
- Wandeling over Brooklyn Bridge naar Manhattan toe
- Bezoek aan Little Italy, Chinatown, SoHo.
- Avond vrij (dus ja, ook hier kunnen we naar een Broadway musical)

Dag 10:

- Niets ingepland, vrij in te vullen tot +- 3 PM. Ik vermoed dat we rond die tijd naar JFK zullen vertrekken (vlucht zal normaal rond 19u30 zijn, ik reken op één uur verplaatsing naar de luchthaven en dan zijn we 3,5 uur voor de vlucht aanwezig). Mogelijks gaan we die ochtend dus nog shoppen, nog een attractie doen die we hebben moeten uitstellen, nog een laatste keer ergens gaan eten dat we per sé willen doen, ...
 
Voor de New York-kenners, of mensen die me nog een tip kunnen geven of een onrealistisch idee uit mijn schema kunnen halen, onderstaand mijn planning (even gekopieerd van een ander forum) voor New York City in juli. Elke input wordt geapprecieerd!




Ik heb reeds 4 x een onbeperkte Metrocard (7 dagen), en 4 x een New York pass voor 10 dagen. Ook werden er 3 eSims aangekocht voor 5GB via airalo.
Ik ben gewapend met de New York Pass app, Eric's New York-app, een app van de NYC-subway en de TKTS-app (om te zien welke kaartjes er bij de boots te koop zijn voor same day of next day broadway voorstellingen).

Ik hoor het graag als er onrealistische of onhaalbare dingen inzitten. Ik twijfel verder nog om Summit One Vanderbilt er in te plakken, maar:
- Ik doe reeds 4 observation decks
- Voor ons 4 komt het op +- $330 voor de volledige experience (zit als enige deck niet in de pass).


Dag 1:

- aankomst JFK indien volgens plan 13u35.
- Taxi naar hotel
- Korte wandeling/verkenning van Times Square, verder vrije avond.

Dag 2:

- voormiddag (vanaf 10 AM beschikbaar) Hop on - Hop off bus Uptown route
- namiddag (vermoedelijk 2 of 3 PM) Hop on - Hop off bus Downtown route
- 8:20 PM: Manhattanhenge full sun, locatie: 42nd of 34th Street (Empire State of Chrysler Building) voor beste zicht en foto's

Dag 3:

- Activeren MetroCards (7 dagen te gebruiken)
- Slot security bij Ferry om naar vrijheidsbeeld te gaan: 10 AM. Ferry zal die van rond 10:30 AM worden dus.
- Bezoek vrijheidsbeeld & museum (niet de kroon of piedestal) & bezoek Ellis Island + museum.
- Verwacht rond 3 PM terug in Battery Park te zijn. Battery Park verkennen + wandeling naar en door het financiële district.
- Avond: Madame Tussauds Times Square - is geen timed entry, kan ingewisseld worden voor een Broadway-musical
- 8:21 PM: Manhattanhenge half sun, locatie: idem dag 1

Dag 4:

- ochtend, na het ontbijt, liefst relatief vroeg: Bike Rental Central Park + Central Park met de fiets verkennen (heb hier 6-8 uur voor uitgetrokken)
- In de late namiddag zou ik graag de Roosevelt Island Tram nemen + korte wandeling daar (kan er eventueel vantussen en verschoven naar een ander moment worden)
- 7 PM: gereserveerd bij Escape Virtuality, voor elk 3 VR sessies.
- 10:15 PM: gereserveerde timed entry voor Empire State Building observation deck

Dag 5:

- rond 9 AM: One WTC Observatory Deck
- 10 - 10:30 AM: in lijn bij het 9/11 museum om een timed entry-ticket te bekomen. Hopelijk niet te veel later op de dag (zoniet zullen we dit vermoedelijk skippen)
- Bezoek 9/11 Memorial
- Vroege namiddag: Metro naar Coney Island, ik vermoed tussen 2 & 3 PM aan te komen.
- Namiddag en vooravond: gereserveerd voor Coney Island en de attracties daar.

Dag 6:

- 10 AM: reservatie bij American Museum of Natural History
- na museumbezoek doorsteken via 79th traverse, 5th Avenue doen, (window)shoppen.
- Circle Line Harbor Lights (avondcruise van 2 uur) om 7 PM

Dag 7:

- 10 AM: ofwél eerste een Best of Manhattan cruise (3 uur) van Circle Line,
- Ofwel bezoek aan het Intrepid Space, Air & Sea museum (beiden niet ver van elkaar, kunnen op elkaar aansluiten)
- Namiddag: indien nog niet gedaan een bezoek brengen aan Grand Central Terminal, bezoek whispers corner & food court beneden.
- Ook deze avond kunnen we eventueel naar een Broadway-voorstelling

Dag 8:

- 9-10 AM: Bezoek aan Edge Observatory
- Wandelen High Line, naar Chelsea Market, The Vessel bekijken
- Afhankelijk van wat ik het leukste vind (dag of nacht) bij de andere viewing decks: Top of The Rock ofwel rond 6 PM (licht) ofwel rond 9 PM (donker).
- Ook deze dag kunnen we eventueel naar een Broadway voorstelling

Dag 9:

- AM: metro naar Brooklyn, eerste stop over de Brooklyn Bridge
- Wandeling over Brooklyn Bridge naar Manhattan toe
- Bezoek aan Little Italy, Chinatown, SoHo.
- Avond vrij (dus ja, ook hier kunnen we naar een Broadway musical)

Dag 10:

- Niets ingepland, vrij in te vullen tot +- 3 PM. Ik vermoed dat we rond die tijd naar JFK zullen vertrekken (vlucht zal normaal rond 19u30 zijn, ik reken op één uur verplaatsing naar de luchthaven en dan zijn we 3,5 uur voor de vlucht aanwezig). Mogelijks gaan we die ochtend dus nog shoppen, nog een attractie doen die we hebben moeten uitstellen, nog een laatste keer ergens gaan eten dat we per sé willen doen, ...
Geen NY Kenner, maar wel 10 dagen geweest ook. In grote lijnen lijkt uw planning mij wel vrij goed. Een paar dingen die waarschijnlijk anders gaan uitdraaien. Bvb Dag 6 denk ik dat je de hele dag in het museum zult zitten.

Je mist ook wel bvb het Metropolitan museum? en Gugenheim (kan je wel doen tijdens fietstocht in central park. Het interieur is niet zo indrukwekkend als je geen kunstkenner bent).
Persoonlijk zou ik ook niet zelf op het vrijheidsbeeld gaan. Die cruises varen daar vlak naast, en de meerwaarde om dan op het beeld te staan vind ik klein.
 
Zelf niét zo’n museumfreak, en geen idee wat m’n kinderen er van gaan vinden - ik betwijfel dan ook of we er meer dan 4 uur gaan in doorbrengen. AMNH lijkt me nog het meest interactieve te zijn.
 
Is persoonlijk hé. Ik hou van vettig en grote porties:
--
Ik pest / test in België altijd een ober in een taverne of restaurant, met ijskreem als er 'karamel' op de kaart staat.

8/10 krijg ik dan doodleuk een ijskreem met "butterscotch".
Dan zeg ik: "Dat is butterscotch op mijne ijskreem, dat is geen karamel."

Ik krijg dan meestal antwoorden in de aard van ..:
- Dat is toch hetzelfde? (Neen dat is niet hetzelfde, als je die zin zegt tegen een michelin sterrenchef dan krijg je een pak slaag)
- Butterscotch? Wat is dat voor een beest? Ik ken dat niet. :unsure: (Jawel want dat is hetgeen je mij zonet hebt geserveerd ;))

--

In de supermarkten is het nog erger gesteld. Als er in koeieletters karamel op iets staat of er is een promo rond karamel, dan is het 95/100 gewoon butterscotch. Bij een beperkt aantal produkten is het effectief karamel dat erin zit, maar meestal is dat niet zo.
 
Laatst bewerkt:
Zelf niét zo’n museumfreak, en geen idee wat m’n kinderen er van gaan vinden - ik betwijfel dan ook of we er meer dan 4 uur gaan in doorbrengen. AMNH lijkt me nog het meest interactieve te zijn.
Ja AMNH is geweldig voor kinderen (tip: kijk night at the museum in de heenvlucht ofzo).
Met is wel een echt kunstmuseum, dus minder aantrekkelijk voor kinderen.

Intrepid gaan ze waarschijnlijk wel zalig vinden
 
Nee hoor, ik ben al regelmatig buiten Europa geweest in zowel Amerika, Oceanië, Afrika en Azië. Ik denk dat je gewoon het risico wat moet inschatten. Heb nog nooit iets medisch meegemaakt in het buitenland en in België eigenlijk ook nog niets onverwacht waarbij ik meteen naar een dokter of ziekenhuis moest.

Zou deze ook een risicoinschatting gemaakt hebben?

“60.000 euro, of geen operatie”: Nicole wanhopig op zoek naar geld om levensreddende ingreep voor zoon te betalen

 
Terug
Bovenaan