Ok :)
Wegvallen van testen zou wel Nice zijn.
Ik hoop het ook!
Hoe zit dat juist, moogt ge gewoon nr de apotheker gaan om een test daar te laten doen 1 dag op voorhand? Heb je die test dan snel genoeg?
Als je een bevriende apotheker hebt doet ze die test 4x in dezelfde neus of is er geen "foetelen" mogelijk?
 
Ik hoop het ook!
Hoe zit dat juist, moogt ge gewoon nr de apotheker gaan om een test daar te laten doen 1 dag op voorhand? Heb je die test dan snel genoeg?
Als je een bevriende apotheker hebt doet ze die test 4x in dezelfde neus of is er geen "foetelen" mogelijk?
Nogmaals, als je wil foefelen (of gewoon goedkoper wil testen), verdiep je even in TestiFly, een initiatief van de Lufthansa group.

Je koopt zelf een Zelftest. Voert die uit voor de camera. Kiest zelf hoe diep je in de neus gaat (wordt echt niet naar gekeken). Even foto van je paspoort en een selfie om te zien of jij het wel bent. Test kan 24/7, attesten worden vanaf 8u elke dag afgeleverd.

Zelf gebruik van gemaakt in april, voor mij en mijn echtgenote, en werkt perfect. In december nog bij de apotheek geweest en €27 betaald (kende dit toen nog niet). En ja, bij de apotheek is het gewoon een Zelftest maar uitgevoerd door de apotheker, resultaat na 15 minuten.

Prijs momenteel is €9,95 voor de consulatie(video), en je koopt zelf je Zelftest (mits wat zoeken €2/stuk).

Gebruik YOURTRAVEL15 voor 15% korting op de €9,95. Voor iets meer dan €10 heb je dus een reiscertificaat.

Als het in juli nog moet, dan terug op deze manier hoor. We zijn met 4 dan, liever 4 x €10 dan 4 x €27 + gezeik omdat apothekers niet op een zondag open zijn (we vertrekken op maandag).

 
Moet je aan de luchthaven uw covidsafe laten zien dan of afgedrukte versie ?
 
Alles geprint meepakken. In theorie kan men in de VS nogmaals controleren, in de praktijk doet men dat niet.

- vaccinatiebewijzen gewoon afdrukken
- negatief testresultaat (dat moet absoluut niet in covidsafe zitten, mag gewoon een geprinte PDF zijn)

Ik vloog al twee keer met KLM en heb het gewoon vooraf opgeladen, na een uurtje mail dat alles goedgekeurd was, vinkje in de app (ready2fly) en bij de check-in balie niks meer gevraagd.
 
Nogmaals, als je wil foefelen (of gewoon goedkoper wil testen), verdiep je even in TestiFly, een initiatief van de Lufthansa group.

Je koopt zelf een Zelftest. Voert die uit voor de camera. Kiest zelf hoe diep je in de neus gaat (wordt echt niet naar gekeken). Even foto van je paspoort en een selfie om te zien of jij het wel bent. Test kan 24/7, attesten worden vanaf 8u elke dag afgeleverd.

Zelf gebruik van gemaakt in april, voor mij en mijn echtgenote, en werkt perfect. In december nog bij de apotheek geweest en €27 betaald (kende dit toen nog niet). En ja, bij de apotheek is het gewoon een Zelftest maar uitgevoerd door de apotheker, resultaat na 15 minuten.

Prijs momenteel is €9,95 voor de consulatie(video), en je koopt zelf je Zelftest (mits wat zoeken €2/stuk).

Gebruik YOURTRAVEL15 voor 15% korting op de €9,95. Voor iets meer dan €10 heb je dus een reiscertificaat.

Als het in juli nog moet, dan terug op deze manier hoor. We zijn met 4 dan, liever 4 x €10 dan 4 x €27 + gezeik omdat apothekers niet op een zondag open zijn (we vertrekken op maandag).


Nice, en jij vertrouwd dat allemaal? :-D
Ik vind dat zo raar, misschien door mijn ouderdom, dat het ook zo allemaal OK is :)


PS, hoe doen jullie het met GPS'en?
Ik was aan het rondzien voor een GPS te kopen met kaarten van amerika op al vind ik niet direct betaalbare opties of is er ook een mogelijkheid om die via de IPAD mee te nemen ofzo?
Ik ben een pure GPS rijder hier dus het zou een ramp voor mij zijn om geen GPS te hebben :)
 
PS, hoe doen jullie het met GPS'en?
Ik was aan het rondzien voor een GPS te kopen met kaarten van amerika op al vind ik niet direct betaalbare opties of is er ook een mogelijkheid om die via de IPAD mee te nemen ofzo?
Ik ben een pure GPS rijder hier dus het zou een ramp voor mij zijn om geen GPS te hebben :)
Je kan gewoon Google Maps kaarten downloaden voor offline navigatie. Of ginder een sim kopen (als je geen internationaal gsm abo hebt) en Waze gebruiken. Wij zullen sowieso Waze gebruiken om gewaarschuwd te worden voor snelheidscontroles en files. Hebben we veel aan gehad vorige reizen.
 
Nice, en jij vertrouwd dat allemaal? :-D
Ik vind dat zo raar, misschien door mijn ouderdom, dat het ook zo allemaal OK is :)


PS, hoe doen jullie het met GPS'en?
Ik was aan het rondzien voor een GPS te kopen met kaarten van amerika op al vind ik niet direct betaalbare opties of is er ook een mogelijkheid om die via de IPAD mee te nemen ofzo?
Ik ben een pure GPS rijder hier dus het zou een ramp voor mij zijn om geen GPS te hebben :)

Tomtom for the win! Kost u 4 euro voor een maand. Kunt routes vooraf maken en opstarten, werken aan de hand van coordinaten als je echt op een specifieke plek moet zijn voor meer afgelegen zaken.

Ge download ook gewoon de staten waar ge door rijdt.
 
Nice, en jij vertrouwd dat allemaal? :-D
Ik vind dat zo raar, misschien door mijn ouderdom, dat het ook zo allemaal OK is :)


PS, hoe doen jullie het met GPS'en?
Ik was aan het rondzien voor een GPS te kopen met kaarten van amerika op al vind ik niet direct betaalbare opties of is er ook een mogelijkheid om die via de IPAD mee te nemen ofzo?
Ik ben een pure GPS rijder hier dus het zou een ramp voor mij zijn om geen GPS te hebben :)
Vertrouwen op welk gebied? Dat het werkt heb ik zelf al mogen ondervinden, samen met mij ettelijke reizigers op een andere reisforum.

GPS-vraag kan ik je niet op antwoorden, ik rij niet in Vegas. Om te wandelen gebruik ook Google Maps (inschatten afstanden, iets dat ik niet weet zijn,..).
 
Niet nadenken en gewoon 'nee' antwoorden?

ESTA bij mij is gewoon altijd 'klik klik klik klik klik' en dan 47 keer nakijken dat alles op 'nee' staat voor ik doorstuur.

beste vraag is toch of je lid bent van een terroristisch organisatie

Antwoord er ooit iemand daar JA op ??


De Pre-clearance is wel een serieus plus om vanuit Brussel te vertrekken nu.
Prijsverschil van tickets gaat al groot mogen zijn om het eeuwige wachten aan bordercontrole te ontwijken.
 
beste vraag is toch of je lid bent van een terroristisch organisatie

Antwoord er ooit iemand daar JA op ??


De Pre-clearance is wel een serieus plus om vanuit Brussel te vertrekken nu.
Prijsverschil van tickets gaat al groot mogen zijn om het eeuwige wachten aan bordercontrole te ontwijken.
Haha, ik vraag me dan altijd hetzelfde af. Ja hoor, ik plan een aanslag. Exact wat weet ik nog niet maar ik kom netjes bij jullie terug met een plannetje als ik er uitgeraakt ben!…
Zei geen enkele terrorist ooit.

Ik zie het nieuwsbericht al: terroristische aanslag vermeden na eerlijke aangifte van ISIS-lid.

Manman…

En inderdaad, serieuze plus dat dat er komt. Naast de vermeden uren aanschuiven zie ik het ook gebeuren dat maatschappijen meer bestemmingen in de US gaan aanvliegen. Altijd al jaloers geweest op de hub die Schiphol is voor Noord-Amerika.
 
De Pre-clearance is wel een serieus plus om vanuit Brussel te vertrekken nu.
Prijsverschil van tickets gaat al groot mogen zijn om het eeuwige wachten aan bordercontrole te ontwijken.
Dit heb ik blijkbaar ergens gemist. Wat is hier de bedoeling van? Niet meer aanschuiven bij immigration bij aankomst? Weg miserie om aansluiting te halen en koffer op andere band over te zetten?
 
Dit heb ik blijkbaar ergens gemist. Wat is hier de bedoeling van? Niet meer aanschuiven bij immigration bij aankomst? Weg miserie om aansluiting te halen en koffer op andere band over te zetten?
Je gaat hier al door de douane dan met alle controles van dien. In de VS heb je dan maar een beperkte controle wat je daar toch wel wat tijd bespaart
 
beste vraag is toch of je lid bent van een terroristisch organisatie

Antwoord er ooit iemand daar JA op ??


De Pre-clearance is wel een serieus plus om vanuit Brussel te vertrekken nu.
Prijsverschil van tickets gaat al groot mogen zijn om het eeuwige wachten aan bordercontrole te ontwijken.
De leukste vraag is die die ze al verschillende keren hebben aangepast. Toen je de vragenlijst nog op papier moest invullen in het vliegtuig (jaja, opa vertelt), was één vraag nog veel ruimer: Breng je ziektekiemen of bacteriën het land mee in...
 
Dit heb ik blijkbaar ergens gemist. Wat is hier de bedoeling van? Niet meer aanschuiven bij immigration bij aankomst? Weg miserie om aansluiting te halen en koffer op andere band over te zetten?
Je gaat hier in Brussel al even met een 'immigrations'-officer (CBP) praten, die bepaalt of je het land inkomt of niet. Douaneformaliteiten kunnen ook hier vervuld worden. In de VS kom je aan vanuit Brussel en zal je behandeld worden als een 'domestic arrival': uit het vliegtuig, eventueel naar de band achter je koffer, en weg ben je.
Als je rechtstreeks naar ergens vliegt is dat hooguit een kleine luxe, wat tijdswinst. Maar bij overstappen kan het soms een gigantische meerwaarde hebben. Zo mistte ik ooit in JFK een connectie van 2u omdat de rij bij immigrations ongeveer een half miljard kilometer lang was, en ik daar +4u staan aanschuiven heb. Aansluitende vlucht van 14u45 niet gehaald, die van 17u15 niet gehaald, die van 20u30 dan maar genomen. En dan heb ik nog veel geluk gehad dat het een zeer druk bevolgen route was (JFK - LAS).
 
De leukste vraag is die die ze al verschillende keren hebben aangepast. Toen je de vragenlijst nog op papier moest invullen in het vliegtuig (jaja, opa vertelt), was één vraag nog veel ruimer: Breng je ziektekiemen of bacteriën het land mee in...
Daar moet toch iedereen 'ja' op antwoorden? :D
 
De Pre-clearance is wel een serieus plus om vanuit Brussel te vertrekken nu.
Prijsverschil van tickets gaat al groot mogen zijn om het eeuwige wachten aan bordercontrole te ontwijken.
Moeten jullie dan zo lang aanschuiven? Heb zelf nog nooit echt lang moeten aanschuiven in de US bij de douane, gaat altijd heel vlot. Een overstap kost meer tijd.
 
Moeten jullie dan zo lang aanschuiven? Heb zelf nog nooit echt lang moeten aanschuiven in de US bij de douane, gaat altijd heel vlot. Een overstap kost meer tijd.

JFK zo'n 1.5u en daar konden we een stuk rij overslaan omdat iemand niet aan het luisteren was en diegene die er werkte om te begeleiden een grappig opmerking gaf waar ik de enigste was die er ook op reageerde. I like you, you takes his place.
Miami een goed uurtje
LV zo'n 1.5u
Salt Lake City ongeveer 1u dacht ik
 
De Pre-clearance is wel een serieus plus om vanuit Brussel te vertrekken nu.
Prijsverschil van tickets gaat al groot mogen zijn om het eeuwige wachten aan bordercontrole te ontwijken.
Bij vrouwlief duurt de controle effectief 10 minuten of zo in Schiphol. That is it. Ze heeft een Amerikaans paspoort, dus ze mag via een apart poortje, dan doen ze een snelle controle en klaar. :tongue:
 
Moeten jullie dan zo lang aanschuiven? Heb zelf nog nooit echt lang moeten aanschuiven in de US bij de douane, gaat altijd heel vlot. Een overstap kost meer tijd.
Hier toch ook al 2 keer geluk gehad in Atlanta. 1 keer 2u15 met een overstap van 3 u. Dus met aanschuiven voor de koffers over te zetten waren we nog 20 min voor tijd aan de gate. Andere keer 1u50. Na koffers overzetten waren we 5 min voor sluiten gate pas klaar.

Dan nog een keer SF. Daar hebben we toen ook dik uur aangeschoven, maar zonder aansluiting maakt dat zo niet uit, die hadden we op Heathrow. Ze hebben wel alle koffers binnen en buiten gedraaid toen.
 
Terug
Bovenaan