Sinds wanneer zijn die resort fees in Vegas zo hoog ? Ik weet nog dat ik in 2014 35$ per nacht betaalde + 12% tax (Luxor - Deluxe queen room).
 
Sinds wanneer zijn die resort fees in Vegas zo hoog ? Ik weet nog dat ik in 2014 35$ per nacht betaalde + 12% tax (Luxor - Deluxe queen room).
Die gaan elk jaar of elke twee jaar een klein beetje omhoog, terwijl de kamerprijzen eerder stabiel blijven (ze zijn natuurlijk ENORM onderhevig aan evenementen, concerten, drukte, conferences,…). Ik las onlangs een rapport dat stelde dat men in 2022 een ADR (Average Daily Rate) verwacht die gelijk is aan 2019. 2020 en ‘21 waren een pak goedkoper.

De keuze om de resort fee te verhogen en niet de kamerprijs is ook logisch vanuit het standpunt van de hotels: die betalen een vast % aan 3rd party booking sites op de room rate, maar de resort fee betaal je rechtstreeks bij het resort.

$50 voor de kamer en $45 resort fee is heel anders voor het hotel dan $95 voor de kamer en geen resort fee.
 
Dit jaar rondreis Florida gepland met het gezin (vrouw en 2 kinderen 10 & 8 jaar ), 7 dagen westkust (Indian Shores) 5 dagen Florida city (onder Miami) en 11 dagen Orlando geboekt :)
iemand nog tips buiten de commerciële zaken waar we er al een heleboel van ingepland hebben ?(clearwater bezoeken, Miami bezoeken, Everglades, Key West, cape canaveral en Disneyworld 4 dagen)
We zitten nog met 1 dagen in indian shores wat in principe vrij is nog en 2 dagen Orlando wat ook nog 'vrij' zijn dus alle tips welkom
 
Om een ESTA aan te vragen met je op de volgende vraag 'neen' antwoorden, maar ik vind deze vraag erg vaag

Gezondheidsproblemen
Lijdt u aan een lichamelijke of geestelijke stoornis of lijdt u momenteel aan een van de volgende ziektes: cholera‚ difterie‚ tbc‚ pest‚ pokken of gele koorts.

Wat bedoelt men daar juist mee? Want als je dit ruim interpreteert dan is -om even belachelijk banaal te zijn- een pijnlijke schouder al een lichamelijk stoornis / beperking he. :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Om een ESTA aan te vragen met je op de volgende vraag 'neen' antwoorden, maar ik vind deze vraag erg vaag

Gezondheidsproblemen
Lijdt u aan een lichamelijke of geestelijke stoornis of lijdt u momenteel aan een van de volgende ziektes: cholera‚ difterie‚ tbc‚ pest‚ pokken of gele koorts.

Wat bedoelt men daar juist mee? Want als je dit ruim interpreteert dan is -om even belachelijk banaal te zijn- een pijnlijke schouder al een lichamelijk stoornis / beperking he. :tongue:
Niet nadenken en gewoon 'nee' antwoorden?

ESTA bij mij is gewoon altijd 'klik klik klik klik klik' en dan 47 keer nakijken dat alles op 'nee' staat voor ik doorstuur.
 

toch maar goed uitkijken met de ESTA ;)
Ja en als ik een beetje rondkijk dan blijkt die fout levenslang van kracht. Je toekomstige aanvragen gaan dan ook altijd geweigerd worden.
Dus die mens heeft dikke merde shit aan zijn been. En visum aanvragen duren dezer dagen een eeuwigheid.

Je hebt wel de Belgische wet 'recht om vergeten te worden' (10 jaar) maar is die wel geldig voor zo'n ESTA formulier? Ik vermoed dat dat onder de jurisdictie valt, van de USA?
 
Ja en als ik een beetje rondkijk dan blijkt die fout levenslang van kracht. Je toekomstige aanvragen gaan altijd geweigerd worden.
Dus die mens heeft dikke merde shit aan zijn been. En visum aanvragen duren dezer dagen een eeuwigheid.

Je hebt wel de Belgische wet 'recht om vergeten te worden' (10 jaar) maar is die wel geldig voor zo'n ESTA formulier? Ik vermoed dat dat onder de jurisdictie valt, van de USA?
Lijkt me wel, maar toch absurd dat dit levenlang van kracht blijft.

overigens, vervalt je reispas na 7 jaar, dus krijg je toch een nieuw reispas nummer bij je volgende reispas?
dan moet het toch gewoon terug gaan imo.
 
Lijkt me wel, maar toch absurd dat dit levenlang van kracht blijft.

overigens, vervalt je reispas na 7 jaar, dus krijg je toch een nieuw reispas nummer bij je volgende reispas?
dan moet het toch gewoon terug gaan imo.
Daarmee moet je dus ook opletten blijkbaar.

Paspoort / reispas = 7 jaar lang geldig
ESTA = 2 jaar geldig
Maar beiden MOETEN geldig zijn of je mag het land niet binnen.

Stel je paspoort vervalt over een maand. Dan is je ESTA dus ook maar 1 maand geldig.
Vraag je een nieuw paspoort aan, dan moet je ook weer een nieuwe ESTA aanvraag indienen (en opnieuw betalen)

overigens, vervalt je reispas na 7 jaar, dus krijg je toch een nieuw reispas nummer bij je volgende reispas?
dan moet het toch gewoon terug gaan imo.
Ik denk ergens van wel, maar ik ben niet zeker. Die info vind ik (momenteel) niet.

Maar een beetje foefelen en snel een nieuwe reispas aanvragen (terwijl uw huidige nog niet vervalt) om terug dat ESTA formulier correct in te vullen, zal niet werken. Ze gaan dan merken dat er recent een aanvraag geweigerd werd en dan gaan ze uw nieuwe aanvraag ook meteen terug weigeren.
 
Dit jaar rondreis Florida gepland met het gezin (vrouw en 2 kinderen 10 & 8 jaar ), 7 dagen westkust (Indian Shores) 5 dagen Florida city (onder Miami) en 11 dagen Orlando geboekt :)
iemand nog tips buiten de commerciële zaken waar we er al een heleboel van ingepland hebben ?(clearwater bezoeken, Miami bezoeken, Everglades, Key West, cape canaveral en Disneyworld 4 dagen)
We zitten nog met 1 dagen in indian shores wat in principe vrij is nog en 2 dagen Orlando wat ook nog 'vrij' zijn dus alle tips welkom
Wij zijn er in april nog geweest: Keys vond ik persoonlijk tegenvallen. Pensacola is wel leuk, maar ´niet op jullie route vermoedelibk, verlits vlakbij Alabama ..
Everglades was top en Universal Studios was ook fantastisch. Disney stond bij ons niet op het programma.
High springs ook wel leuk: je kan er zowel tuben op een rivier als in een spring (zeer helder water!)zwemmen
 
Mag ik de USA binnen als ik 2 Pfizer shots gehad heb met de laatste in in juli 2021?
 
Als je een echte fout gemaakt hebt, kan je gewoon bellen naar een dienst dacht ik - die zullen de flag eraf halen en dan je opnieuw aanvragen. Heb ooit die procedure ergens zien staan…
 
Mag ik de USA binnen als ik 2 Pfizer shots gehad heb met de laatste in in juli 2021?

Ik zie nergens een datum staan, dus zolang je 2 shots gehad hebt, is het volgens mij in orde.
U moet zich voor de reis nog wel laten testen 1 dag op voorhand, en die test moet negatief zijn.
 

Ik zie nergens een datum staan, dus zolang je 2 shots gehad hebt, is het volgens mij in orde.
U moet zich voor de reis nog wel laten testen 1 dag op voorhand, en die test moet negatief zijn.
Uhu, maar tis zeer wazig weer allemaal.
Elders lees ik dit dan weer. Reisbureau weet het dan weer niet , zucht.
En CDC geeft dan idd jou uitleg..
Tenzij onderstaande gewoon flagrante kopie is van onze wetgeving..

- Vaccinatiebewijs; 2 vaccinaties waarvan de laatste vaccinatie niet langer dan 9 maanden (270 dagen) geleden afgegeven is. Als je laatste vaccinatie ouder is dan 9 maanden, geldt dat je volledig gevaccineerd bent als je 3 vaccinaties hebt gehad (booster). Er moet minimaal 3 maanden tussen de 2e en 3e vaccinatie zitten.
 
Neen, het is heel duidelijk: op dit moment gelden 2 doses nog steeds als volledig gevaccineerd, en een dosis Jansen is ook goed. Booster is NIET nodig, ook al zit de prik al langer dan 270 dagen in je arm.

Er is enorm veel druk om de regels te versoepelen. Zeker het testbeleid is een doorn in het oog van zowat de hele reisbranche.



Overigens goed nieuws voor USA-reizigers: vanaf eind 23 - begin 24 preclearance op Zaventem! Als eerste luchthaven op het Europese vasteland (het kon al in Dublin en Shannon, beide in Ierland).

Je inkomende vlucht in de US zal dan als een domestic afgehandeld worden, —> uitstappen, eventueel je ruimbagage pakken en weg.

 
Neen, het is heel duidelijk: op dit moment gelden 2 doses nog steeds als volledig gevaccineerd, en een dosis Jansen is ook goed. Booster is NIET nodig, ook al zit de prik al langer dan 270 dagen in je arm.

Er is enorm veel druk om de regels te versoepelen. Zeker het testbeleid is een doorn in het oog van zowat de hele reisbranche.



Overigens goed nieuws voor USA-reizigers: vanaf eind 23 - begin 24 preclearance op Zaventem! Als eerste luchthaven op het Europese vasteland (het kon al in Dublin en Shannon, beide in Ierland).

Je inkomende vlucht in de US zal dan als een domestic afgehandeld worden, —> uitstappen, eventueel je ruimbagage pakken en weg.

Ok :)
Wegvallen van testen zou wel Nice zijn.
 
Terug
Bovenaan