Retour vliegtickets ex-EU zouden idd moeten meevallen als gevolg van de lagere vraag omdat er mogelijks serieus minder geboekt wordt voor de VS dit jaar uit het buitenland. Cijfers/bewijs heb ik daar niet van, dat komt pas later uit, maar als je eens begint te plannen zie je toch wel dat het allemaal flink veel geld kost in de VS deze zomer en dan denk je al eens extra na of je die vlucht wel gaat boeken.
Vraag ex-US is wat hoger maar zoals ik schreef zijn veel Amerikanen goed bang gemaakt - Biden kan ook wat van America First - om naar de EU te reizen door de testvereiste bij terugkomst. Alsook door de oorlog in Oekraïne. De stijgende dollar zal dat wel nog verhelpen maar ook niet alles. Bijgevolg moeten de carriers hun transatlantische zetels nog steeds aan lagere prijzen verkopen. Tot daar het goede nieuws. Boek een binnenlandse Amerikaanse vlucht los van je transatlantische reservatie en dan zijn het geen promoprijzen meer.
Ik zie de Amerikaanse carriers die een grote blootstelling hebben aan de internationale markt ook nog steeds verliezen draaien dit jaar. Zij die zich op de binnenlandse markt concentreren, genre Southwest, zullen m.i. flinke winsten maken.
Los daarvan vooral de kosten voor leven ginder + omzetting die flink gaat kosten ook. Er is vandaag geen enkele staat meer waar de benzineprijs minder dan $4/gal is. Dat gezegd zijnde, in september zou het ergste wel achter de rug kunnen zijn, zeker als de Amerikaanse economie de trend van de voorbije weken verderzet wat de vraag zal doen afnemen.
Chapeau aan zij die nog deftig verblijf hebben kunnen vinden tussen de hoge prijzen door, dat is mij niet gelukt. Ik hou het voor volgend jaar. Terwijl de Europeaan zijn COVID-premies via zijn energiefactuur teruggeeft, verbrast de Amerikaan zijn geld aan een tweede binnenlandse zomer vol leisure. Maar het geld raakt op, tenzij men nog iets uit de hoed tovert om de Amerikaan tevreden te houden en blauw te laten stemmen met de aankomende midterms zie ik de prijzen terug zakken voor zomer 2023, weliswaar niet naar het niveau van 2019.
Vraag ex-US is wat hoger maar zoals ik schreef zijn veel Amerikanen goed bang gemaakt - Biden kan ook wat van America First - om naar de EU te reizen door de testvereiste bij terugkomst. Alsook door de oorlog in Oekraïne. De stijgende dollar zal dat wel nog verhelpen maar ook niet alles. Bijgevolg moeten de carriers hun transatlantische zetels nog steeds aan lagere prijzen verkopen. Tot daar het goede nieuws. Boek een binnenlandse Amerikaanse vlucht los van je transatlantische reservatie en dan zijn het geen promoprijzen meer.
Ik zie de Amerikaanse carriers die een grote blootstelling hebben aan de internationale markt ook nog steeds verliezen draaien dit jaar. Zij die zich op de binnenlandse markt concentreren, genre Southwest, zullen m.i. flinke winsten maken.
Los daarvan vooral de kosten voor leven ginder + omzetting die flink gaat kosten ook. Er is vandaag geen enkele staat meer waar de benzineprijs minder dan $4/gal is. Dat gezegd zijnde, in september zou het ergste wel achter de rug kunnen zijn, zeker als de Amerikaanse economie de trend van de voorbije weken verderzet wat de vraag zal doen afnemen.
Chapeau aan zij die nog deftig verblijf hebben kunnen vinden tussen de hoge prijzen door, dat is mij niet gelukt. Ik hou het voor volgend jaar. Terwijl de Europeaan zijn COVID-premies via zijn energiefactuur teruggeeft, verbrast de Amerikaan zijn geld aan een tweede binnenlandse zomer vol leisure. Maar het geld raakt op, tenzij men nog iets uit de hoed tovert om de Amerikaan tevreden te houden en blauw te laten stemmen met de aankomende midterms zie ik de prijzen terug zakken voor zomer 2023, weliswaar niet naar het niveau van 2019.