In New York, is het makkelijk om aan een huurfiets te geraken?

Gezien de grootte van de stad, zou ik opteren om een fiets te huren; en zo de stad te verkennen.

Of is NY niet bepaald de meest bike-friendly stad in de wereld?
 
In New York, is het makkelijk om aan een huurfiets te geraken?

Gezien de grootte van de stad, zou ik opteren om een fiets te huren; en zo de stad te verkennen.

Of is NY niet bepaald de meest bike-friendly stad in de wereld?
Ik heb de Explorer-pass gekocht voor mijn citytrip in juli, en daar zit fietsenhuur in Central Park bij.
Wij gaan dat dus doen met de kinderen maar de hele stad ga ik niet met de fiets doen. We zijn geen sportieve types, zal een combinatie van metro en Uber/Lyft worden. Ik weet ook niet, buiten Central Park, hoe fietsvriendelijk de stad is.
 
Je kan jezelf wel perfect een code aanmaken via site van overheid (gewoon even aanduiden dat je geur- en smaakverlies weg is), en dan is het wel gratis. Al verschillende keren gedaan.

Jah ik ben van principe als ik op reis ga dat ik zelf alle kosten dek voor deze reis wat nog altijd een luxe is.
 
Jah ik ben van principe als ik op reis ga dat ik zelf alle kosten dek voor deze reis wat nog altijd een luxe is.
Uiteraard je goede recht. Ik pak wat ik kan pakken. Heb het uiteindelijk maar 1 keer nodig gehad, ben gevaccineerd en meeste landen vragen dan geen test meer.

USA is de uitzondering, maar met hun 1-dag-voor-vertrek vind ik een standaard-PCR riskant…

Toen ik in december ging bij de apotheek geweest, kende Testifly toen nog niet.

In april waren we ook met twee (december was solo) dus blij die goedkopere oplossing te hebben.

Ik hoop dat het er tegen juli gewoon af is en dat het niet meer moet.
 
In New York, is het makkelijk om aan een huurfiets te geraken?

Gezien de grootte van de stad, zou ik opteren om een fiets te huren; en zo de stad te verkennen.

Of is NY niet bepaald de meest bike-friendly stad in de wereld?
Wij huurden in 2019 bij Bike Rental Central park, gewoon gevonden via Google. Er zijn nog verschillende aanbieders maar deze was voor ons het voordeligst - wij huurden voor een halve dag 2 fietsen + 2 aanhangfietsen voor de kinderen (zie ik nu wel niet meer staan op de site).
Ter plaatse kan je zeker ook huurfietsen vinden, maar het is meestal een stuk voordeliger om vooraf te reserveren en je kan het toch gratis annuleren / verplaatsen tot 24u vooraf. Bij Bike Rental Central park reserveer je zelfs om binnen te lopen op een moment naar keuze binnen het jaar.

Als volwassene kan je daar volgens mij wel fietsen maar echt aangenaam denk ik niet dat dat is, buiten Central Park is het daar echt niet op voorzien. De metro is wel goed uitgebouwd en te voet kan je ook vanalles zien. Ik zou zelf toch een 7-dagen pas voor de metro aanraden en 1/2 of 1 dag fietsen in en rond Central Park.
 
Absoluut, in december. Gaat perfect.

In april heb ik via testifly.de getest: test met camera via je telefoon, en nadien foto opladen. Je koopt zelf een zelftest naar keuze (even checken dat hij tussen de lijst met aanvaarde testen staat, maar 99% staat erin), koopt een 'code' voor rond de 7 of 8 euro bij Testifly, je doet uw test op het gewenste tijdstip, en deze wordt heel snel gevalideerd en je krijgt een certificaat van negatieve antigeentest.
Perfect aanvaard. Op een ander fora (allesamerika) test iedereen tegenwoordig zo, véél goedkoper...
Uiteindelijk toch via apotheker gegaan, want mijn madam vertrouwde testifly niet.

Maandag middag testresultaat gekregen, alles geüpload bij Air France en direct goedgekeurd.

Gisteren aangekomen op Maui, dus onze rondreis eindelijk begonnen.

Nu nog hopen dat onze bagage terug gevonden wordt en hier raakt voor het volgende eiland... Ze waren onze koffer van de trein in CDG vergeten af te halen, en zat dus niet op de vlucht naar SFO. Al een geluk dat we ook een paar outfits in handbagage hadden.
 
Uiteindelijk toch via apotheker gegaan, want mijn madam vertrouwde testifly niet.

Maandag middag testresultaat gekregen, alles geüpload bij Air France en direct goedgekeurd.

Gisteren aangekomen op Maui, dus onze rondreis eindelijk begonnen.

Nu nog hopen dat onze bagage terug gevonden wordt en hier raakt voor het volgende eiland... Ze waren onze koffer van de trein in CDG vergeten af te halen, en zat dus niet op de vlucht naar SFO. Al een geluk dat we ook een paar outfits in handbagage hadden.
Testifly is een opzet van Lufthansa, niets ‘shady’ aan hoor. Ik las (online op een Amerikaforum) al van 100 mensen ofzo dat het perfect werkt.

Maar goed, geniet van je reis!
 
In New York, is het makkelijk om aan een huurfiets te geraken?

Gezien de grootte van de stad, zou ik opteren om een fiets te huren; en zo de stad te verkennen.

Of is NY niet bepaald de meest bike-friendly stad in de wereld?
NYC is nu niet bike friendly te noemen. Best is wandelen en metro.

USA is ook geen land waar je wilt arriveren op de spoed omdat je eens wou fietsen.

In Atlanta eens spoed binnen gegaan omdat ik mij ziek voelde en geen dokter kende in de buurt. Hospital was 1min walk.

Gewone consultatie en medicijnen voor een ontsteking was 630 USD. Ik was daar voor het werk en cover maar het toont maar aan. Dit was trouwens meer dan 10j geleden
 
NYC is nu niet bike friendly te noemen. Best is wandelen en metro.

USA is ook geen land waar je wilt arriveren op de spoed omdat je eens wou fietsen.

In Atlanta eens spoed binnen gegaan omdat ik mij ziek voelde en geen dokter kende in de buurt. Hospital was 1min walk.

Gewone consultatie en medicijnen voor een ontsteking was 630 USD. Ik was daar voor het werk en cover maar het toont maar aan. Dit was trouwens meer dan 10j geleden
Uiteraard is er niemand die naar de USA gaat zonder een degelijke medische dekking…
Right?

Ik heb zelf twee jaarpolissen qua bijstand omdat ik heel veel reis, de ene is top op medisch gebied (geen limiet qua bedrag in de USA bijvoorbeeld) maar blijft wat achter op gebied van bagage enzo, de andere is dan weer top op andere vlakken maar blijft wat achter op medische dekking (gelimiteerd tot €100k, lijkt veel maar in de US kan dat tegen vallen als je iets serieus voor hebt).

Nog 60 keer slapen voor 10 dagen New York…
 
Uiteraard is er niemand die naar de USA gaat zonder een degelijke medische dekking…
Right?

Ik heb zelf twee jaarpolissen qua bijstand omdat ik heel veel reis, de ene is top op medisch gebied (geen limiet qua bedrag in de USA bijvoorbeeld) maar blijft wat achter op gebied van bagage enzo, de andere is dan weer top op andere vlakken maar blijft wat achter op medische dekking (gelimiteerd tot €100k, lijkt veel maar in de US kan dat tegen vallen als je iets serieus voor hebt).

Nog 60 keer slapen voor 10 dagen New York…
Ik ken genoeg mensen die zonder extra reis/medisch versekering naar USA gaan omdat ze dit niet gewoon zijn van binnen de EU te reizen.
 
Uiteraard is er niemand die naar de USA gaat zonder een degelijke medische dekking…
Right?
Ik ken genoeg mensen die zonder extra reis/medisch versekering naar USA gaan omdat ze dit niet gewoon zijn van binnen de EU te reizen.
Ik ben ook al meerdere keren in de US geweest en neem nooit een reisverzekering of extra medische dekking. Naar geen enkele bestemming trouwens. Na dit te lezen bedacht ik me wel net dat ik een DKV verzekering van het werk heb. Net gecheckt en die dekt blijkbaar ook ziekenhuisopnames in het buitenland, maar daar was ik me totaal niet van bewust.
 
Ik ben ook al meerdere keren in de US geweest en neem nooit een reisverzekering of extra medische dekking. Naar geen enkele bestemming trouwens. Na dit te lezen bedacht ik me wel net dat ik een DKV verzekering van het werk heb. Net gecheckt en die dekt blijkbaar ook ziekenhuisopnames in het buitenland, maar daar was ik me totaal niet van bewust.
Maar hoogstwaarschijnlijk enkel binnen EU ;).
Je moet imo goed zot zijn om geen verzekering te regelen als je naar USA gaat... Het kost een paar euro en als je daar eens in het ziekenhuis belandt moet je u tenminste geen zorgen maken.
Voorbeeldje: Iemand die 4 maand in coma lag door Covid, had een factuur van 2.4 miljoen euro he.
 
Ik ben ook al meerdere keren in de US geweest en neem nooit een reisverzekering of extra medische dekking. Naar geen enkele bestemming trouwens. Na dit te lezen bedacht ik me wel net dat ik een DKV verzekering van het werk heb. Net gecheckt en die dekt blijkbaar ook ziekenhuisopnames in het buitenland, maar daar was ik me totaal niet van bewust.
Ieder doet uiteraard wat hij wil, maar ik plaats dit in dezelfde categorie als bijvoorbeeld geen brandverzekering nemen voor je woning: niet verplicht, het kost niet zo heel veel, maar er geen hebben kan je potentieel ruïneren in de VS.

Een goede vriend van mij brak een been, een relatief ‘onschuldige’ zaak waarvoor je naar het ziekenhuis moet. $6500.
 
Ik ben ook al meerdere keren in de US geweest en neem nooit een reisverzekering of extra medische dekking. Naar geen enkele bestemming trouwens. Na dit te lezen bedacht ik me wel net dat ik een DKV verzekering van het werk heb. Net gecheckt en die dekt blijkbaar ook ziekenhuisopnames in het buitenland, maar daar was ik me totaal niet van bewust.

Eens goed je DKV verzekering lezen. Meeste verzekeringen zeggen zelfs dat VS is uitgesloten of tot een bedrag van bv 50.000€ wat niks is voor de VS.
Europe assistance raadt aan voor de VS om de ongelimiteerde verzekering te nemen terwijl hun gewone verzekering tot 1.000.000 dekt.
 
Ik denk als Belg zijnde waar alles quasi gratis is gewoon niet aandenkt om extra te verzekeringen te nemen voor reizen. Al zeker de mensen die quasi nooit buiten EU reizen.
 
True, maar het is natuurlijk niet verboden je te informeren voor je ergens heen wil gaan...

in tijden van corona wisten sommige reizigers niet dat ze PLF moesten invullen.
Als je zo'n grote vereiste al niet weet dan ga je ook genoeg mensen hebben die zonder extra verzekering richting VS vertrekken :D
 
Maar hoogstwaarschijnlijk enkel binnen EU ;).
Je moet imo goed zot zijn om geen verzekering te regelen als je naar USA gaat... Het kost een paar euro en als je daar eens in het ziekenhuis belandt moet je u tenminste geen zorgen maken.
Voorbeeldje: Iemand die 4 maand in coma lag door Covid, had een factuur van 2.4 miljoen euro he.
Nee hoor, ik ben al regelmatig buiten Europa geweest in zowel Amerika, Oceanië, Afrika en Azië. Ik denk dat je gewoon het risico wat moet inschatten. Heb nog nooit iets medisch meegemaakt in het buitenland en in België eigenlijk ook nog niets onverwacht waarbij ik meteen naar een dokter of ziekenhuis moest.

Ieder doet uiteraard wat hij wil, maar ik plaats dit in dezelfde categorie als bijvoorbeeld geen brandverzekering nemen voor je woning: niet verplicht, het kost niet zo heel veel, maar er geen hebben kan je potentieel ruïneren in de VS.

Een goede vriend van mij brak een been, een relatief ‘onschuldige’ zaak waarvoor je naar het ziekenhuis moet. $6500.
Een brandverzekering vind ik iets anders. Die sloten we wel af, want daar loop je gedurende je hele leven een risico. Bij een reis in de states loop je enkele weken een risico. Met een gebroken been kan je worst case ook nog gewoon een vlucht naar huis nemen met wat pijnstillers. Je zal toch niet meer genieten van je reis, dus ik zou sowieso niet in de US willen blijven dan. Allez, daar ga ik toch vanuit want heb nog nooit iets gebroken (sterke beenderen denk ik :tongue:).

Eens goed je DKV verzekering lezen. Meeste verzekeringen zeggen zelfs dat VS is uitgesloten of tot een bedrag van bv 50.000€ wat niks is voor de VS.
Europe assistance raadt aan voor de VS om de ongelimiteerde verzekering te nemen terwijl hun gewone verzekering tot 1.000.000 dekt.
Er staat gewoon: "Wereldwijde dekking: voor een niet-geplande ziekenhuisopname." Voor de rest niets van de states vermeld.
Ik lees bijvoorbeeld wel "Terugbetaling aan 50% van de gedekte kosten op de volledige ziekenhuisfactuur indien de wettelijke ziekteverzekering op geen enkele post van de ziekenhuisfactuur tussenkomt", maar zo zal elke verzekering wel z'n beperkingen hebben of je betaalt gewoon zeer veel om je te verzekeren.

Ik denk als Belg zijnde waar alles quasi gratis is gewoon niet aandenkt om extra te verzekeringen te nemen voor reizen. Al zeker de mensen die quasi nooit buiten EU reizen.
Denk ik ook idd. Ik stond er sowieso niet echt bij stil, ook omdat ik eigenlijk in België al nooit naar een dokter/ziekenhuis ga, laat staan in het buitenland. Ik moet al half dood zijn of het moet een geplande ingreep zijn.
 
Terug
Bovenaan