Net 2 weken met een huurwagen rond gereden met mijn EU rijbewijs.
De verhuurmaatschappij deed er in elk geval totaal niet moeilijk over. Wij zij niet tegengehouden dus geen idee hoe de politie erop reageert maar normaal gezien zou het zeker en vast moeten volstaan.
In het verleden al meerdere keren tegen gehouden door politie in de VS voor speeding en nog nooit een internationaal rijbewijs gehad. Nooit iets van gezegd, nooit een boete betaald.
 
Ik heb een korte USA reis naar colorado op de planning staan deze zomer, maar het is al van mijn 10j geleden dat ik nog eens in de states geweest ben.
Als ik goed ben moet ik kijken naar een ESTA en niet naar een B2 met bijhorende visum interviews?
Ik ben wel van plan om meerdere keren te gaan volgende jaren dus mss is een B2 dan geen slecht idee, alleen zijn de aflevertijden blijkbaar erg lang.
 
Laatst bewerkt:
ESTA is voldoende, tenzij je niet aan de voorwaarden voldoet (bv strafblad, in Iran geweest,...)
Deze is ook een jaar of 5 geldig dacht ik. En dat kost ochot 15 euro ofzo en binnen enkele dagen goedgekeurd.
 
ESTA is 2 jaar geldig, maar daarna kan je gewoon terug een nieuwe aanvragen, zoveel keer als je wil.
Geldig voor reizen van max 90 dagen ofzo.
Is inderdaad maar 10 minuutjes werk en een euro of 15.
Zorg wel dat je op de officiële website (geen gesponsorde, wèl die van homeland security) zit want er zijn heel wat fishy websites die het in jouw plaats doen en er meer geld voor vragen.
 
ESTA zou meestal voldoende moeten zijn idd. De prijs ervan is wel fameus verhoogd een tijdje terug. Nu betaal je 25 USD. Niet onoverkomelijk, maar wel genoeg voor wat "papierwerk".
 
ESTA zou meestal voldoende moeten zijn idd. De prijs ervan is wel fameus verhoogd een tijdje terug. Nu betaal je 25 USD. Niet onoverkomelijk, maar wel genoeg voor wat "papierwerk".
Da's nog t minste, reispas is ondertussen vervallen en dat ding kost 70 euro -_-
 
Zijn er hier mensen die al in de vs gewoond hebben ? wat heb je bv allemaal nodig ( hoeveel eigen vermogen ). Volgend jaar zijn onze afbetalingen gedaan ( auto ).
Eigen huis heb ik niet
 
Zelf nog niet gewoond, maar de eerste vraag die je uzelf moet stellen: hoe denk je daar legaal te verblijven? Ben je Amerikaan? Getrouwd met een Amerikaanse? Heb je uitzonderlijke talenten? Heb je een werkgever die u wil sponsoren? Heb je de greencard lottery gewonnen? Ben je multi miljonair?
Indien 'nee' op deze vragen mag je het vergeten.
 
Zelf nog niet gewoond, maar de eerste vraag die je uzelf moet stellen: hoe denk je daar legaal te verblijven? Ben je Amerikaan? Getrouwd met een Amerikaanse? Heb je uitzonderlijke talenten? Heb je een werkgever die u wil sponsoren? Heb je de greencard lottery gewonnen? Ben je multi miljonair?
Indien 'nee' op deze vragen mag je het vergeten.
Oke, weg droom. Merci voor je antwoord.
 
Oke, weg droom. Merci voor je antwoord.
Je kan altijd gratis meedoen met de jaarlijkse Greencard lottery.
De kans dat je wint als Belg is ongeveer 2%. Als uw partner zich ook inschrijft, verdubbel je de kans.

De lottery vindt telkens plaats in oktober dacht ik. Let op dat je enkel via de officiële weg meedoet (die is gratis). Er zijn veel sites die hogere winstkansen beloven tegen betaling, maar dat is afzetterij.

Je kan ieder jaar opnieuw meedoen. Indien je wint, moet je wel kunnen aantonen dat je uzelf daar kan onderhouden. Als ik het goed heb verwachten ze dat je ongeveer een 20.000 euro per persoon als kapitaal moet hebben.

Zie ook deze voor meer info: https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=12&t=78633
 
Je kan altijd gratis meedoen met de jaarlijkse Greencard lottery.
De kans dat je wint als Belg is ongeveer 2%. Als uw partner zich ook inschrijft, verdubbel je de kans.

De lottery vindt telkens plaats in oktober dacht ik. Let op dat je enkel via de officiële weg meedoet (die is gratis). Er zijn veel sites die hogere winstkansen beloven tegen betaling, maar dat is afzetterij.

Je kan ieder jaar opnieuw meedoen. Indien je wint, moet je wel kunnen aantonen dat je uzelf daar kan onderhouden. Als ik het goed heb verwachten ze dat je ongeveer een 20.000 euro per persoon als kapitaal moet hebben.

Zie ook deze voor meer info: https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=12&t=78633
Het is sowieso een toekomst verhaal, ik ben getrouwd en zolang haar ouders leven kunnen we niet weg.
Als je bv wint hoe lang is dit geldig ?
 
Zijn er mensen die deze zomer naar de USA gaan en een National Park Pass kopen? Ik ga eind september 2024 en zou dus die pass willen overkopen voor de helft van de prijs.
 
Op een reis van 4-5K €40 besparen terwijl die €40 naar het behoud van de NP's gaat?
Allez you do you he maar ik vind dat een beetje belachelijk...
 
Op een reis van 4-5K €40 besparen terwijl die €40 naar het behoud van de NP's gaat?
Allez you do you he maar ik vind dat een beetje belachelijk...
2nd
Als je ziet hoe de parken daar onderhouden worden is het toch een kleine moeite om gewoon even 80 euro uit te geven.
Als je zo moet besparen doe je beter een andere reis.
 
Je kan altijd gratis meedoen met de jaarlijkse Greencard lottery.
De kans dat je wint als Belg is ongeveer 2%. Als uw partner zich ook inschrijft, verdubbel je de kans.

De lottery vindt telkens plaats in oktober dacht ik. Let op dat je enkel via de officiële weg meedoet (die is gratis). Er zijn veel sites die hogere winstkansen beloven tegen betaling, maar dat is afzetterij.

Je kan ieder jaar opnieuw meedoen. Indien je wint, moet je wel kunnen aantonen dat je uzelf daar kan onderhouden. Als ik het goed heb verwachten ze dat je ongeveer een 20.000 euro per persoon als kapitaal moet hebben.

Zie ook deze voor meer info: https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=12&t=78633
Ik ben gehuwd in de VS in 2004 en toen ik vroeg achter een 'green card' (via zo'n formulier) eiste men dat een Amerikaans familielid een papier zou tekenen om financieel borg te staan voor mij. Niemand wilde dat tekenen. Mijn aanvraag is toen geweigerd geweest 'ondanks dat ik dus gehuwd was met een Amerikaanse'. Dus zo eenvoudig is het inderdaad allemaal niet.

Ik weet niet of die laatste eis nog bestaat of nog geëist zou worden als ik er nu zou achter vragen (na een huwelijk van 20+ jaar). Maar ik heb mijn leven nu in België dus ik ga niet meer switchen. Dus ik ga het niet meer bekijken.

Mijn huwelijk uit de VS is trouwens gewoon gelegaliseerd in België (met een apostille). België eiste helemaal niets van vrouwlief. We waren Gehuwd? Ah dan mocht ze gewoon binnen en ook blijven in het land. En dat was het dan.
 
Wij huwen eind augustus, en momenteel zijn er nog geen concrete plannen voor een huwelijksreis. Deels budget, omdat we nog wat afwachten tot we het volledige plaatje van de trouw hebben en anderzijds gewoon practisch nog opvang voor de kindjes enzo regelen. Dochter gaat in september naar 1e leerjaar dus we willen ook niet in die eerste maand er een week niet zijn qua ondersteuning ofzo.

Een van onze opties/voorkeuren is een aantal dagen NY.
Hoeveel dagen heb je ongeveer nodig om beetje de typische sightseeing te doen? Bv maandagochtend vertrekken en zaterdag of zondag terug, dus een dag of 5 ter plaatse. Is dit voldoende?

Mij lijkt het dan wel extra leuk om dit bv pas in december te plannen en de kerstsfeer mee te pikken. Maar mogelijks is dat niet positief voor de prijzen van vlucht en hotels...

Andere tips of must read info voor NY geef gerust door :)
 
Wij huwen eind augustus, en momenteel zijn er nog geen concrete plannen voor een huwelijksreis. Deels budget, omdat we nog wat afwachten tot we het volledige plaatje van de trouw hebben en anderzijds gewoon practisch nog opvang voor de kindjes enzo regelen. Dochter gaat in september naar 1e leerjaar dus we willen ook niet in die eerste maand er een week niet zijn qua ondersteuning ofzo.

Een van onze opties/voorkeuren is een aantal dagen NY.
Hoeveel dagen heb je ongeveer nodig om beetje de typische sightseeing te doen? Bv maandagochtend vertrekken en zaterdag of zondag terug, dus een dag of 5 ter plaatse. Is dit voldoende?

Mij lijkt het dan wel extra leuk om dit bv pas in december te plannen en de kerstsfeer mee te pikken. Maar mogelijks is dat niet positief voor de prijzen van vlucht en hotels...

Andere tips of must read info voor NY geef gerust door :)
5 dagen echt ter plaatse lijkt me goed. Wij zijn er van maandag tot vrijdag geweest en dat was te kort door de verloren vluchtdagen.
 
Wij huwen eind augustus, en momenteel zijn er nog geen concrete plannen voor een huwelijksreis. Deels budget, omdat we nog wat afwachten tot we het volledige plaatje van de trouw hebben en anderzijds gewoon practisch nog opvang voor de kindjes enzo regelen. Dochter gaat in september naar 1e leerjaar dus we willen ook niet in die eerste maand er een week niet zijn qua ondersteuning ofzo.

Een van onze opties/voorkeuren is een aantal dagen NY.
Hoeveel dagen heb je ongeveer nodig om beetje de typische sightseeing te doen? Bv maandagochtend vertrekken en zaterdag of zondag terug, dus een dag of 5 ter plaatse. Is dit voldoende?

Mij lijkt het dan wel extra leuk om dit bv pas in december te plannen en de kerstsfeer mee te pikken. Maar mogelijks is dat niet positief voor de prijzen van vlucht en hotels...

Andere tips of must read info voor NY geef gerust door :)

Voor budget vliegtuigprijzen :
- hoe flexibeler je bent qua data , hoe goedkoper (skyscanner / google flights , zijn makkelijke tools).
- Met een tussenstop kan vaak 100-200 p.p. euro uitsparen met maar een uurtje of 3 tijdsverlies (tussenstop in Ijsland)
- Soms is het goedkoper om te vliegen via grotere luchthavens (Parijs - Amsterdam-...)

Het aantal dagen hangt af van wat je allemaal wilt bezoeken en hoe drukbezet die dagen mogen zijn.
Maar in 5 dagen kan je al vrij veel bezoeken, maar als het goedkoper is met het vliegtuig om nog een dagje langer te blijven hoef je ook niet te twijfelen , je zal de dag zeker gevuld krijgen.
 
Wij huwen eind augustus, en momenteel zijn er nog geen concrete plannen voor een huwelijksreis. Deels budget, omdat we nog wat afwachten tot we het volledige plaatje van de trouw hebben en anderzijds gewoon practisch nog opvang voor de kindjes enzo regelen. Dochter gaat in september naar 1e leerjaar dus we willen ook niet in die eerste maand er een week niet zijn qua ondersteuning ofzo.

Een van onze opties/voorkeuren is een aantal dagen NY.
Hoeveel dagen heb je ongeveer nodig om beetje de typische sightseeing te doen? Bv maandagochtend vertrekken en zaterdag of zondag terug, dus een dag of 5 ter plaatse. Is dit voldoende?

Mij lijkt het dan wel extra leuk om dit bv pas in december te plannen en de kerstsfeer mee te pikken. Maar mogelijks is dat niet positief voor de prijzen van vlucht en hotels...

Andere tips of must read info voor NY geef gerust door :)

We zijn net terug van 5 dagen NY en is zeker voldoende.

Veel hangt ook af naar wat voor type toerist jij bent natuurlijk. Als je in het kort beschrijft naar wat je op zoek bent, kan ik ook wel eventueel tips geven. :)
 
Terug
Bovenaan