Dit moet toch echt vet zijn om eens mee te maken. Deel zeker je ervaring 😀
falcon 9 was een teleurstelling door de bewolking,

maar starship was gewoon geweldig, met een machtige explosie :p Je voelt de trillingen van de raket gewoon in je borst, alsof ge voor een grote box staat op een festival.

Het hele spectakel duurt maar 2 minuten maar twas de 2000km reis van florida naar tzuiden van texas voor mij alleszins waard :)
 
Onze eerste reis dit jaar heeft ons helemaal verliefd gemaakt en de heimwee is té groot, dus wat aan het brainstormen om in 2024 toch terug te gaan richting het Westen :love2: .
Deze keer zouden we vertrekken vanaf Las Vegas. Van daaruit richting Valley of Fire, Escalante, opnieuw Capitol Reef, Moab, Arches, Goblin Valley, dan richting Colorado om een ander soort natuur te beleven. Dan naar het Noorden richting Wyoming, met Yellowstone als voorlaatste halte alvorens terug te keren naar Vegas.
We skippen veel in Utah omdat we deze al gedaan hebben.
Opnieuw met een camper (deze keer 4x4) om lekker de vrijheid te hebben om te kamperen op BLM land.

Hoe is het weer gemiddeld van half september tot begin oktober in Colorado en Wyoming? Ik neem aan best een pak frisser dan Utah, maar toch nog goed te doen?
 
Onze eerste reis dit jaar heeft ons helemaal verliefd gemaakt en de heimwee is té groot, dus wat aan het brainstormen om in 2024 toch terug te gaan richting het Westen :love2: .
Deze keer zouden we vertrekken vanaf Las Vegas. Van daaruit richting Valley of Fire, Escalante, opnieuw Capitol Reef, Moab, Arches, Goblin Valley, dan richting Colorado om een ander soort natuur te beleven. Dan naar het Noorden richting Wyoming, met Yellowstone als voorlaatste halte alvorens terug te keren naar Vegas.
We skippen veel in Utah omdat we deze al gedaan hebben.
Opnieuw met een camper (deze keer 4x4) om lekker de vrijheid te hebben om te kamperen op BLM land.

Hoe is het weer gemiddeld van half september tot begin oktober in Colorado en Wyoming? Ik neem aan best een pak frisser dan Utah, maar toch nog goed te doen?
Je kan potentieel toch wel al tegen wat sneeuw lopen, zeker op de hoger gelegen delen in yellowstone, maar zal wel nog doenbaar zijn.
Wij stonden paar jaar geleden eind juni, nog tot aan onze knieen in de sneeuw in de tetons en yellowstone op de hogere delen, andere periode, maar is maar ter referentie ;).

Reeds meermaals de zaken gedaan die je hierboven opsomt, Wyoming / Idaho / Montana heb ik toch wel m'n hart verloren. Voor mij was het alleszins een (nog veel) fijnere beleving dan cali.

Fyi, Valley of Fire kan je relatief snel rond zijn als je daar geen uitgebreide wandelingen doet.

Enjoy!
 
Da’s zo een periode dat je oftewel 20 graden hebt nog of slecht weer en kans op sneeuw ja.

Hebben in’t verleden begin juni ook slecht weer gehad in Yellowstone en de Tetons. Beartooth highway waren er op de top nog menden aan’t skiën 😅
 
Ja dit jaar eind april/begin mei hadden we de 2 uitersten.
45 graden in Death Valley en een week later sneeuw in Mammoth Lakes :p maar vind dat wel plezant. Afwisseling kan nooit kwaad en eigenlijk kan ik beter tegen de koude dan hitte :tongue:
 
Ja dit jaar eind april/begin mei hadden we de 2 uitersten.
45 graden in Death Valley en een week later sneeuw in Mammoth Lakes :p maar vind dat wel plezant. Afwisseling kan nooit kwaad en eigenlijk kan ik beter tegen de koude dan hitte :tongue:
Awel hier toen half april ook eens haha. In de ochtend observation point gedaan in de sneeuw in Zion en smiddags 30-35 graden in Vegas 😂
 
T'is hier bijna het einde van mijn reis. Een goeie 5000km gereden.
tviel mij eigenlijk op hoe proper het is (toch van de 5 staten waar ik doorgereden ben. Ge moet echt al bijna zoeken om zelfs een peuk op straat te zien liggen. Grasboorden langs iedere weg altijd gemaaid, ruststops langs de wegen zijn mooi onderhouden en zijn soms gewoon parken die groter zijn dan het gemiddelde park in belgie.
Der is echt enorm veel natuur aanwezig. ik heb op mijn gemak de lengte van belgie door florida doorkruist waar ik grotendeels alleen maar bos zag
De meeste gebouwen vanaf middelmatige grootte (volgens belgische standaard) zijn architecturaal echt mooi. Veel meer stenen gebouwen ook dan verwacht.

Aan den andere kant ziet ge dan ook wel veel extremere armoede in bepaalde wijken. Volgens mij zijt ge daar regelrecht fucked als ge uw rijbewijs kwijtspeelt. Dat land is volledig gemaakt voor de auto. Het was daar een echt genot om te rijden
 
Hallo allemaal. Ik was vroeger actief op het 9lives forum, maar dat is dus opgedoekt. Ik werd toen goed geholpen bij het plannen van mijn reis naar Zuid-West USA.

Ik ben van plan eind september 2024 ongeveer dezelfde roadtrip te maken. Ik zou naar SFO willen vliegen, en via Phoenix terugvliegen. Ik heb echter geen idee wat de dag van vandaag een goedkope of goede prijs is om te vliegen. Ik heb nu zicht op redelijk goede vluchten voor +- 830 EUR (met ruimkoffer), maar zoals gezegd, geen idee of dit een normale prijs is, of ofdat deze nog lager kan.

Iemand een idee hierover? Of een bron waar ik hier mee info over kan vinden?

Alvast bedankt allemaal!
 
Hallo allemaal. Ik was vroeger actief op het 9lives forum, maar dat is dus opgedoekt. Ik werd toen goed geholpen bij het plannen van mijn reis naar Zuid-West USA.

Ik ben van plan eind september 2024 ongeveer dezelfde roadtrip te maken. Ik zou naar SFO willen vliegen, en via Phoenix terugvliegen. Ik heb echter geen idee wat de dag van vandaag een goedkope of goede prijs is om te vliegen. Ik heb nu zicht op redelijk goede vluchten voor +- 830 EUR (met ruimkoffer), maar zoals gezegd, geen idee of dit een normale prijs is, of ofdat deze nog lager kan.

Iemand een idee hierover? Of een bron waar ik hier mee info over kan vinden?

Alvast bedankt allemaal!
Skyscanner
 
Dat is een site om tickets te zoeken maar niet meer dan dat denk ik?

Mijn doel is vooral te weten welke prijs ik als goede prijs kan beschouwen en waarbij ik dan best kan boeken. Ik wil niet teveel betalen omdat ik bijvoorbeeld te vroeg boek.
Skyscanner scant allerlei websites die je dan ook direct kan gebruiken om te boeken.

830 lijkt me dezer tijden wel ok? Denk dat je tegenwoordig van eind mei tot begin okt ni veel meer gaat vinden onder de 700. Zeker ni richting west usa
 
Heeft er iemand ervaring met 2x reizen op dezelfde ESTA?
Wij zijn in augustus 2022 naar NY geweest. Esta ingevuld met adres van het hotel daar.
We gaan in April-Mei 2024 naar west coast tour maken. het ESTA is dan nog geldig. Moet je nog iets aanpassen aan dat ESTA? Of gewoon geen zorgen maken?
 
Heeft er iemand ervaring met 2x reizen op dezelfde ESTA?
Wij zijn in augustus 2022 naar NY geweest. Esta ingevuld met adres van het hotel daar.
We gaan in April-Mei 2024 naar west coast tour maken. het ESTA is dan nog geldig. Moet je nog iets aanpassen aan dat ESTA? Of gewoon geen zorgen maken?

Is geen probleem hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yogi
Heeft er iemand ervaring met 2x reizen op dezelfde ESTA?
Wij zijn in augustus 2022 naar NY geweest. Esta ingevuld met adres van het hotel daar.
We gaan in April-Mei 2024 naar west coast tour maken. het ESTA is dan nog geldig. Moet je nog iets aanpassen aan dat ESTA? Of gewoon geen zorgen maken?
Mag ik vragen hoeveel jij voor je vliegtickets hebt betaald? 😇
 
Heeft er iemand ervaring met 2x reizen op dezelfde ESTA?
Wij zijn in augustus 2022 naar NY geweest. Esta ingevuld met adres van het hotel daar.
We gaan in April-Mei 2024 naar west coast tour maken. het ESTA is dan nog geldig. Moet je nog iets aanpassen aan dat ESTA? Of gewoon geen zorgen maken?
kan perfect idd
 
  • Leuk
Waarderingen: Yogi
Hallo allemaal. Ik was vroeger actief op het 9lives forum, maar dat is dus opgedoekt. Ik werd toen goed geholpen bij het plannen van mijn reis naar Zuid-West USA.

Ik ben van plan eind september 2024 ongeveer dezelfde roadtrip te maken. Ik zou naar SFO willen vliegen, en via Phoenix terugvliegen. Ik heb echter geen idee wat de dag van vandaag een goedkope of goede prijs is om te vliegen. Ik heb nu zicht op redelijk goede vluchten voor +- 830 EUR (met ruimkoffer), maar zoals gezegd, geen idee of dit een normale prijs is, of ofdat deze nog lager kan.

Iemand een idee hierover? Of een bron waar ik hier mee info over kan vinden?

Alvast bedankt allemaal!😇

Je zit op een goede prijs hoor, zou heel misschien een beetje goedkoper kunnen met een of andere promotie (maar het alleszins niet veel schelen)
maar ik denk niet dat het veel goedkoper zal zijn.

Maar je kan moeilijk vergelijken met andere er zijn zodanig veel verschillende factoren waarom iemand een goedkoper of duurder ticket heeft
(Seizoen / dag / uur / bagage / maatschappij (kwaliteit) / Tussenstops / retour of enkele vlucht / vertrekluchthaven / ... )

Ik vermoed dat je vlucht vanuit phoenix ook met tussenstops is ?
 
Je zit op een goede prijs hoor, zou heel misschien een beetje goedkoper kunnen met een of andere promotie (maar het alleszins niet veel schelen)
maar ik denk niet dat het veel goedkoper zal zijn.

Maar je kan moeilijk vergelijken met andere er zijn zodanig veel verschillende factoren waarom iemand een goedkoper of duurder ticket heeft
(Seizoen / dag / uur / bagage / maatschappij (kwaliteit) / Tussenstops / retour of enkele vlucht / vertrekluchthaven / ... )

Ik vermoed dat je vlucht vanuit phoenix ook met tussenstops is ?
Hey,
Vlucht vanaf Phoenix is inderdaad met een tussenstop.

Dan toch maar overwegen te boeken, dan ligt het toch al mooi vast en kan de rest van de reis ingepland worden.
 
Terug
Bovenaan