Vriendin van mijn zus op vakantie voor 3 weken in de USA en krijgt daar een nier-crisis: rekening van 46.000$ :unsure:

Is het niet common sense om u daartegen te verzekeren op zo'n reis? Jawadde!
 
Ik heb speciaal mijn reisverzekering (ik heb zo een jaarlijkse) laten verhogen naar €1M omdat ik naar de VS ga...
In vele landen had ik perfect toegekomen met de standaard (250K dacht ik) maar daar wil ik precies toch het risico niet lopen.
 
Vriendin van mijn zus op vakantie voor 3 weken in de USA en krijgt daar een nier-crisis: rekening van 46.000$ :unsure:

Is het niet common sense om u daartegen te verzekeren op zo'n reis? Jawadde!
Deze:

Ik heb speciaal mijn reisverzekering (ik heb zo een jaarlijkse) laten verhogen naar €1M omdat ik naar de VS ga...
In vele landen had ik perfect toegekomen met de standaard (250K dacht ik) maar daar wil ik precies toch het risico niet lopen.
Moet ik deze week ook nog afsluiten.
Ik dacht er ook wel te geraken met die van 250k. (Allè hopelijk gwn nie nodig)
 
Nierstenen, dat is 1 of max 2 dagen in het ziekenhuis en meestal gewoon wat infuus pijnstillers (eventueel nog een scan). Toch ook schandalig wat ze daar durven vragen.
 
Ik ben lid bij de voorzorg (Antwerpen). Ik heb daarstraks even geinformeerd. Blijkbaar heb ik geluk en is de Voorzorg nog één van de weinige ziekenfondsen waarbij er nog altijd dekking is in de VS. Vermit ik ook Dkv plan IS2000 heb zou ik daardoor voor 100% gedekt zijn.

Voor reisongevallen ben ik tevens extra gedekt tot 125000€ via de bank (verzekeringspakket kredietkaart)
 
@Silence

Mijn HQ was in SF, veel op gevlogen voor werk. Je hebt echt genoeg tijd met 2h15. Meestal ben ik daar altijd buiten in 30min. Dus van plane tot taxi, ik reis wel zonder baggage. Dus neem 45min om baggage en dan terug inchecken.
Misschien nog wel tijd genoeg dan om op te luchthaven te kijken voor een sim-card

Net tot de conclussie gekomen dat geen enkele van onze gsm's E-sim compatibel is.
Intussen wel de maps gedownload voor offline routes
GPS is blijkbaar ook niet standaard te gebruiken bij Alamo voertuigen
 
Misschien nog wel tijd genoeg dan om op te luchthaven te kijken voor een sim-card

Net tot de conclussie gekomen dat geen enkele van onze gsm's E-sim compatibel is.
Intussen wel de maps gedownload voor offline routes
GPS is blijkbaar ook niet standaard te gebruiken bij Alamo voertuigen
Ik ga altijd gewoon langs een t-mobile of at&t winkel. Dan heb je vaak voor $50 unlimited data voor een maand.
 
Ik heb me zo wel laten vangen bij Wallmart met Amerikaanse simkaarten...
Had een Samsung A52 en in de winkel was m'n gsm compatibel, na zo'n eerste test bij zo'n booth.

Het was gewoon simkaartje insteken, maar er gebeurde niks...
Nadien zeker 100 keer proberen te bellen naar hun servicedesk wat niet hielp en ik liet ook onze groepsgids bellen ( die is Amerikaan).
Moraal van het verhaal: we konden terug naar die Wallmart gaan voor een refund, maar dat ging niet want het was een groepsreis en ondertussen zaten we honderden kilometers verder...
Een goei 40 dollar kwijt ja terwijl het "compatible" was...
 
Ik heb me zo wel laten vangen bij Wallmart met Amerikaanse simkaarten...
Had een Samsung A52 en in de winkel was m'n gsm compatibel, na zo'n eerste test bij zo'n booth.

Het was gewoon simkaartje insteken, maar er gebeurde niks...
Nadien zeker 100 keer proberen te bellen naar hun servicedesk wat niet hielp en ik liet ook onze groepsgids bellen ( die is Amerikaan).
Moraal van het verhaal: we konden terug naar die Wallmart gaan voor een refund, maar dat ging niet want het was een groepsreis en ondertussen zaten we honderden kilometers verder...
Een goei 40 dollar kwijt ja terwijl het "compatible" was...
Als ik me niet vergis kan je gewoon in andere walmart refunden
 
Iemand ervaring met Skip the counter bij Alamo?
Doen of niet doen? (1e keer dat ik een auto huur op vakantie)

1e locatie landen we om +-22:10 en kantoor sluit op de luchthaven om 23:00
Auto's zijn gehuurd via sunnycars dus in principe moet er niets mee besproken of geregeld worden.
 
Toevallig is mijn nicht op bezoek die al 25j in Amerika woont samen met haar ouders en broer en zus en die heeft dus effectief maar 14 dagen verlof op een jaar, is de normaalste zaak van de wereld daar. Werkt bij een groot farmaceutisch bedrijf sinds 2017.

Mijn nonkel die op pensioen is en al heel zijn leven bij een (ander) farmaceutisch bedrijf heeft gewerkt en de laatste 25 jaar dus ook in Amerika voor hetzelfde bedrijf in een zeer goede functie, hoger kader met tientallen mensen onder hem had in zijn laatste jaar 25 dagen verlof.

En dat is dus al een zeer mooi verlofpakket daar.

Uiteraard verdienen zij veelvouden van de “normale” lonen die we hier gewoon zijn.
Ikzelf heb momenteel 20 dagen, 6 dagen onbetaald en 9 feestdagen, dus al bij al mag ik niet klagen. Mijn vrouw heeft iets meer dan 30 dagen.
Vriendin van mijn zus op vakantie voor 3 weken in de USA en krijgt daar een nier-crisis: rekening van 46.000$ :unsure:

Is het niet common sense om u daartegen te verzekeren op zo'n reis? Jawadde!
Ben heel benieuwd hoe dit afloopt, onze familie komt geregeld op bezoek en het duurt toch altijd even voor ik uitgelegd krijg dat een reisverzekering belangrijk is.
1 covidtest gedaan eind februari 2020 (toen we nog jong en onervaren waren in de materie :-D ) waarbij ze snel ook een scan namen van de borst.

3.500 dollarballen aub.
Effectief moeten betalen? Of hadden jullie een verzekering?
 
overstap vanuit België naar een binnenlandse vlucht? Dat lijkt me krap.

Volges mij nipt in Amerika, als ik het mij goed herinner moet je zelf je baggage terug op de band zetten, door immigrations (kan lang duren) en door security check.

Nu ik veronderstel dat alles op 1 ticket staat? Meestal zijn er wel meer domestic flights op een dag dus kan je 2 uurtjes later mee als je hem mist.


Voor hetzelfde geld lukt het natuurlijk wel makkelijk!

Meer dan voldoende.
Heel vlot gegaan in SFO
Zit hier nu nog bijna een dik uur te wachten om te boarden.

En dan heb ik nog moeten staan wachten aan de security want blijkbaar moogt ge geen water of cola in uw handbagage meepakken
 
Ikzelf heb momenteel 20 dagen, 6 dagen onbetaald en 9 feestdagen, dus al bij al mag ik niet klagen. Mijn vrouw heeft iets meer dan 30 dagen.

Ben heel benieuwd hoe dit afloopt, onze familie komt geregeld op bezoek en het duurt toch altijd even voor ik uitgelegd krijg dat een reisverzekering belangrijk is.

Effectief moeten betalen? Of hadden jullie een verzekering?

Ik ken 4 Belgen die momenteel in FL wonen/werken en nog 2 (Belg en Nederlander) die ook toevallig in FL gewerkt hebben.
Van de 6, 3 in sales (2 gewone sales, 1 oprichting/manager van het bedrijf), 1 in finance en de laatste is een typical succesvol ondernemer. Heeft nu meerdere bedrijven waaronder een heel goed draaiend supplementenbedrijf.

Inderdaad verlofdagen zijn minder, maar ik liet me door hun allemaal eigenlijk wel vertellen dat ze er niet perse "harder" werken. Werken is wel meer een way of life. Er zijn veel vaker 's avonds etentjes met potentiële klanten en het is dan ook niet abnormaal om je zakelijke relaties uit te nodigen als je met je gezin gaat eten.

Verder stoppen ze op vrijdag wel geregeld vroeger en gaan ze samen wat cocktails drinken en/of met iemand zijn boot varen.

Verder denk ik zelf dat die mensen wel gewoon meer "leven" op hun manier. Niet om te zeggen dat iemand die enorm fietsfanaat is zich in België niet oprecht zal amuseren, maar ik ben bv een enorme actie-junkie. En als ik in FL was gingen we in het weekend met jetski's weg, even langs de gun range, 's avonds naar de "lokale" dragstrip, en voor iemand als mij is dat dan wel weer oprecht genieten.
De rat race in Amerika is enorm. Er is daar geen systeem van een landelijk verlof systeem.
Je moet daar dat onderhandelen zoals met je loon.
En velen durven, zeker in de eerste jaren, dan nog hun weinige dagen niet opnemen uit schrik voor ontslag.
Canada is overigens ook zo.
Ik zou er heel graag wonen maar dan wel gestuurd worden vanuit een Europese vestiging met de voorwaarden van dat bedrijf. Want als Europeaan is dit zeer moeilijk gewoon worden als je dit niet gewoon bent. Ginder is dat natuurlijk de normaalste zaak van de wereld en verkalren ze je zot als je 30 dagen verlof hebt.
 
De rat race in Amerika is enorm. Er is daar geen systeem van een landelijk verlof systeem.
Je moet daar dat onderhandelen zoals met je loon.
En velen durven, zeker in de eerste jaren, dan nog hun weinige dagen niet opnemen uit schrik voor ontslag.
Canada is overigens ook zo.
Ik zou er heel graag wonen maar dan wel gestuurd worden vanuit een Europese vestiging met de voorwaarden van dat bedrijf. Want als Europeaan is dit zeer moeilijk gewoon worden als je dit niet gewoon bent. Ginder is dat natuurlijk de normaalste zaak van de wereld en verkalren ze je zot als je 30 dagen verlof hebt.
Zeker feiten. Echter gaat het hier dan ook vooral over de corporate jobs, waar we als Europeaan natuurlijk het meeste van horen. De mensen die ik ken werken bv voor een merk in supplementen +-35FTE's gok ik. En daar valt het allemaal wel mee.

Verder ben ik nu zelfstandig en neem ik ook amper verlof, dus die switch zou niet enorm zijn. Helaas is het halen van een green card dan weer niet super makkelijk.
 
Zeker feiten. Echter gaat het hier dan ook vooral over de corporate jobs, waar we als Europeaan natuurlijk het meeste van horen. De mensen die ik ken werken bv voor een merk in supplementen +-35FTE's gok ik. En daar valt het allemaal wel mee.

Verder ben ik nu zelfstandig en neem ik ook amper verlof, dus die switch zou niet enorm zijn. Helaas is het halen van een green card dan weer niet super makkelijk.
Ja als zelfstandige is denk ik als Europeaan de beste stap als je niet direct een job hebt en dit kan doen.
Green card kan je elk kaar meedoen me de lottery, volgende maand is het weer zover dacht ik.
Maar als je wint, moet je wil binnen het jaar afreizen en een postadres hebben. Je moet dan zeker weten dan je kan gaan, want je kan maar 1x meedoen.
Of je kan je vrouw/vriendin/man/vriend lozen en daar een partner zoeken.. :).
 
Zaterdag vertrekken we naar Washington, en het is haast aandoenlijk hoe hard de plusdochter al in de stress zit. Haar eerste grote vlucht, de eerste keur in een non EU land (Wel al korte trips naar Stockholm en Venetië gedaan), en vooral de eerste keer in een miljoenenstad.

Ik denk dat het best is dat we ook gewoon een dag of drie met Washington beginnen. Hebben een dagje in de Air and space en andere Smithsonian musea gepland, wat helemaal haar cup of tea is, en op 11 september een privegids voor een wandeling over de belangrijkste plekken van The Mall en Arlington en een bezoek aan het Capitol.

Ik denk dat ze de grootste culture shocks vanaf dinsdag in New York gaat krijgen wel. Maar goed, ook daar is er meer dan genoeg dat perfect bij haar past, van een paar enorm indrukwekkende musea tot gewoon hangen in een paar buurten en local food proberen, tot biken door Central Park of Coney Island bezoeken. Die zenuwen gaan wel plaats maken.
 
Terug
Bovenaan