DC is idd een fijne stad met brede lanen en het centrum bevat veelal openbare gebouwen. Dus je hebt daar niet het gevoel claustrofobisch in de massa op te gaan.

De Metrostations zijn ook een belevenis, die is enorm hoog waardoor je er zeker niet beklemd in voelt.
 
Exact, daarom dat ik met de dochter ook in DC begin en ze niet meteen de mallemolen van Manhattan in stort. Ze heeft D.C ook gekozen omdat ze erg graag het Air and Space museum en andere delen van het Smithsonian wou zien (De ruby slippers van Dorothy bvb), en uiteraard al die bezienswaardigheden rond The Mall.

Is klein beetje een geschiedenisfreakje, dus die amuseert zich daar wel.
 
Na een eerste kennismaking met Zuid-West USA in april/mei zijn we helemaal verkocht en zouden we graag in 2024 terug gaan (september).
Deze keer niet meer met een camper maar eerder wagen + tent/motel.
Liefst wel een 4x4 met high clearance omdat we toch wel een aantal dingen niet hebben kunnen doen aangezien de camper dit niet had.
Heb al eens gekeken naar overlanders (dus met daktent en campeergerief enz) maar dat start vanaf 220$ per nacht. Dat is te veel.

Aanraders voor goede verhuurbedrijven?
Zouden deze keer (opnieuw) Nevada, Utah en Colorado willen doen.
 
Nou, het was een intensief weekje met shorty. Volgens haar smartwatch hebben we bijna 140 km gestapt op een week.

Hoogtepuntjes genoeg in elk geval. Het opsnuiven van cultuur in Washington en de vele monumenten en musea van het Smithsonian. (Vooral American History sprak echt tot de verbeelding), Ben's Chili Bowl, even up close met panda's en olifanten in de zoo vlak bij het hotel..

In New York gewoon het wandelen door de vele buurten, over de High Line en de Hudson Yards, omhoog met de lift naar Top of the Rock, Empire en de Summit op diverse momenten van de dag, het Natural History Museum, buiten gegooid worden uit de Trump Tower omdat de dochter de slappe lach kreeg, uitgaan in Greenwich.

Enige dat af en toe wat er inhakte was dat de armoede en drugsproblematiek nog meer aan de oppervlakte lijkt dan ze vroeger was. Mensen die gewoon in het midden van de sidewalks lagen, de fentanyl zombies voorover gebogen, gasten die crack zaten te doen in de openbare toiletten of een kerel die zichzelf tot bloedens toe stond te steken met een naald. Ook dat grimmige kantje hebben we gezien, maar er was gelukkig veel meer dat tot de verbeelding sprak bij juffrouw.
 
Idd, ik vond de sociale ongelijkheid er wel heel schrijnend soms en de toch wel brakkige infrastructuur opvallend in 't machtigste land van de wereld....
 
Ook net terug van +-2,5 week Hawaï.

Bedankt voor de vele tips hier!
Aantal hoogtepunten is eigenlijk ook gigantisch:

Lava/uitbarstende vulkaan gezien op Big Island
Helicoptervlucht boven Kauai
Stukje gewandeld van de Napali coast
Pearl harbor
Snorkelen met reuze mantas
Kleine schildpadden uit het nest zien komen in het zwarte zand op Big Island en zien hoe ze de zee ingaan.


Alle 3 de eilanden waren top! Elk uniek, maar prachtig.
Bevolking ook enorm vriendelijk en behulpzaam.
Tegenvaller vond ik het eten.
 
Driveusa was een pak goedkoper dan sunnycars dus daar bij geboekt.
En idd gratis annulatie dus ik ga het wat blijven int oog houden... Wie weet zakt het nog idd!
 
Momenteel bezig aan de laatste 2 weken van onze rondreis in Amerika. 18 september vertrokken vanuit Los Angeles, dan richting Moab, Denver, New Mexico, Texas, New Orleans gegaan, (en nog een heleboel ertussen) en nu terug richting Las Vegas en Monument Valley enz, voor terug naar huis te vertrekken 26 oktober.
Mijn 4de keer US maar wel de grootste trip van allemaal. 😅

Gisteren in Austin nog iets zot meegemaakt. Ik en een maat gingen uit naar 6th street en even wat eten aan een taco kraam aan een tankstation. Zitten we daar buiten te eten op die bankjes tot er plots 5 politiewagens komen aangescheurd waarbij we ook waren omsingeld. Springen die agenten daar uit hun voertuigen met getrokken wapens om iemand in een klemgereden wagen te arresteren. Die verdachte langzaam achteruit aan het wandelen met zijn handen omhoog om vervolgens in de boeien geslagen te worden. Was wel even een adrenaline rush omdat we vreesden voor een schietpartij. 😅
 
Laatst bewerkt:
geen route eigenlijk, ik ga vooral voor lanceringen te zien. mogelijk zou ik daar nog een vlucht boeken naar texas om naar boca chica te rijden

Zelf nog niet in deze streek geweest

Misschien kan je een enkele reis roadtrip doen tussen de 2, liggen toch wat interessante steden tussen en denk ik wel net te doen in 2 weken tijd (als je direct door vliegt) ?

(Houston zullen ze ook wel wat leuke Raketmusea hebben om te bezoeken.
 
ik heb airalo geinstalleerd: data is geen probleem, maar die sms'en duren bijna 10min om aan te komen (wat een probleem is met tijdgevoelige confirmatiecodes)

iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? of is dat normaal?
 
nevermind, theeft zijn eigen opgelost.

Nu nog 12u geduld voor launch falcon 9 mee te maken :)

dan een ritje naar texas, boca chica plannen. Want starship zou ook gepland zijn voor november. De 2de testvlucht, mogelijk met een explosief einde :p
 
nevermind, theeft zijn eigen opgelost.

Nu nog 12u geduld voor launch falcon 9 mee te maken :)

dan een ritje naar texas, boca chica plannen. Want starship zou ook gepland zijn voor november. De 2de testvlucht, mogelijk met een explosief einde :p
Dit moet toch echt vet zijn om eens mee te maken. Deel zeker je ervaring 😀
 
Terug
Bovenaan