Hallo allemaal. Ik was vroeger actief op het 9lives forum, maar dat is dus opgedoekt. Ik werd toen goed geholpen bij het plannen van mijn reis naar Zuid-West USA.

Ik ben van plan eind september 2024 ongeveer dezelfde roadtrip te maken. Ik zou naar SFO willen vliegen, en via Phoenix terugvliegen. Ik heb echter geen idee wat de dag van vandaag een goedkope of goede prijs is om te vliegen. Ik heb nu zicht op redelijk goede vluchten voor +- 830 EUR (met ruimkoffer), maar zoals gezegd, geen idee of dit een normale prijs is, of ofdat deze nog lager kan.

Iemand een idee hierover? Of een bron waar ik hier mee info over kan vinden?

Alvast bedankt allemaal!

Google Flights zet gemiddelde prijzen erbij maar enkel voor zelfde bestemming. Ik denk ook je Phoenix terugvlucht die de prijs de hoogte inschiet denk ik.

SF heen en LA terug is goedkoper bijvoorbeeld.
Misschien dat Las Vegas terug ook goedkoper zou zijn bijvoorbeeld.

H&T SF zie ik 500-550 voor maand mei. Voor mij lijkt het wat vroeg om al te boeken voor september 2024. De sweet spot lijkt mij altijd drie tot twee maand op voorhand te boeken. Maar ik ben heel flexibel met bestemmingen en vliegtuigtickets is altijd een beetje "spelen".

SF heen, LA terug zie ik ook 500 euro
SF heen, LV terug zie ik voor 700 euro
 
Google Flights zet gemiddelde prijzen erbij maar enkel voor zelfde bestemming. Ik denk ook je Phoenix terugvlucht die de prijs de hoogte inschiet denk ik.

SF heen en LA terug is goedkoper bijvoorbeeld.
Misschien dat Las Vegas terug ook goedkoper zou zijn bijvoorbeeld.

H&T SF zie ik 500-550 voor maand mei. Voor mij lijkt het wat vroeg om al te boeken voor september 2024. De sweet spot lijkt mij altijd drie tot twee maand op voorhand te boeken. Maar ik ben heel flexibel met bestemmingen en vliegtuigtickets is altijd een beetje "spelen".

SF heen, LA terug zie ik ook 500 euro
SF heen, LV terug zie ik voor 700 euro
Is dat ook inclusief ruimbagage? Want dat scheelt wel een pak geld.

De standaardprijs voor de vluchten die ik zag is 700 euro. Met bagage wordt dit 840
 
Is dat ook inclusief ruimbagage? Want dat scheelt wel een pak geld.

De standaardprijs voor de vluchten die ik zag is 700 euro. Met bagage wordt dit 840
Hangt af van luchtvaartmaatschappij. Google flights werkt helaas niet goed met ruimtebagage.

Delta is bijbetalen bijvoorbeeld.
Air France, KLM,... is inclusief naar mijn ervaring.

Verrast mij wel dat er zoveel maatschappijen plots veel bijvragen voor bagage? Twee keer intercontinentaal gevlogen laatste twee jaar en geen cent moeten betalen voor ruimbagage.
 
Ik heb dit jaar met AF en KLM gevlogen van ZA naar Bxl en beide was exclusief ruimte bagagge. Quasi alle maatschappijen is nu exclusief. Vlieg met Ethopian airlines nu ein deze maand en krijg 2 ruimbagage inclusief pp.
 
Ik vlieg volgende maand met SAS naar Miami en dat was ook bijbetalen voor baggage hoor.
Bij mijn weten was dat voor de andere maatschappijen waar ik naar keek bij het boeken ook zo.
 
Is dat ook inclusief ruimbagage? Want dat scheelt wel een pak geld.

De standaardprijs voor de vluchten die ik zag is 700 euro. Met bagage wordt dit 840

Ik dacht dat het je sowieso via San fran en Phoenix wilde vliegen (dan heb je een goede prijs van tickets vind ik).
Het kan goedkoper
bvb.:
met SAS kan je vanuit amsterdam of Parijs naar LAX (met tussenstop in kopenhagen) geraken
voor 600 euro heen en terug (met ruim bagage)

Daarom is het moeilijk te vergelijken met andere, het is maar hoe flexibel je bent en wat je plannen zijn.
 
We hebben geboekt voor 840 euro inclusief ruimbagage. Rechtstreeks van Amsterdam naar San Fran. En terug van Phoenix -> Minneapolis -> Amsterdam. 2,5 uur overstaptijd.
25/9 tem 16/10
 
Ik ben in 2022 2 keer in de VS geweest, maar 2 keer dezelfde stad, Miami.

Nu wou ik dit jaar misschien eens een ander deel van die cultuur opdoen, zo dacht ik eens naar Texas te gaan, wagen te huren en hier een roadtrip te doen.

Echter is mijn vraag, heeft iemand hier dat al gedaan? En wat waren de ervaringen? Ik ben ook aan het denken om het solo te doen.
 
Ik ben in 2022 2 keer in de VS geweest, maar 2 keer dezelfde stad, Miami.

Nu wou ik dit jaar misschien eens een ander deel van die cultuur opdoen, zo dacht ik eens naar Texas te gaan, wagen te huren en hier een roadtrip te doen.

Echter is mijn vraag, heeft iemand hier dat al gedaan? En wat waren de ervaringen? Ik ben ook aan het denken om het solo te doen.

Ik heb een 7 tal jaar geleden een roer gedaan in het zuiden van de States.

1 van de leukste reizen die ik ooit deed. Begonnen in Atlanta, dan naar Charlotte (puur voor nba, geen aanrader) , dan naar Memphis, Nashville, Dallas. Houston, San Antonio, en geëindigd in New Orleans.

Prachtige reis als je houdt van lekker eten, muziek, geschiedenis, …

Hoogtepunten voor mij, graceland en MLK museum, beiden in Memphis, NASA in Houston, en al het heerlijke eten.
 
Iemand ervaring met de e-sims van Airalo?
Ziet er op het eerste zicht wel ok uit en kost echt 2 keer niks.
 
Iemand ervaring met de e-sims van Airalo?
Ziet er op het eerste zicht wel ok uit en kost echt 2 keer niks.
Ik heb die vorig jaar in NY uitgetest en werkte perfect.
Ik heb nu, omdat het 50% korting is, al aangeschaft van 30 Dagen - 20GB voor 21$, kunt ge denk ik niet mis doen. Is voor in April/Mei de trip.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Werkte goed in Indonesie & Thailand maar in Marokko kreeg ik de e-sim niet geactiveerd, gelukkig verkocht Orange e-sims op de luchthaven. Hit & miss dus voor mij maar het proberen waard gezien lage kost.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Heb ze in november nog gebruikt in de USA en werkte perfect (full 5G coverage).
Idd. In Chicago, Sf, Las Vegas ook constant 5G.
Met Google Meet naar men kids, madam bellen was een zaligheid.
Ga dat voor men reis naar zuid Korea en Japan sowieso ook doen 👌
 
Hebben jullie ervaring met zelf rijden? Ik heb een rijbewijs op credit card formaat waar het woord "driving license" staat. Is dit in principe voldoende?

Op belgium.be wordt "sterk aanbevolen" om een internationaal rijbewijs te halen

Als u een huurwagen of persoonlijk voertuig wenst te gebruiken, wordt het sterk aanbevolen om een internationaal rijbewijs te bekomen alvorens u vertrekt naar de Verenigde Staten. Dit document moet steeds vergezeld zijn van uw nationaal rijbewijs. In geval van controle dienen beide documenten voorgelegd te worden aan de lokale autoriteit. Een internationaal rijbewijs kan aangevraagd worden bij de gemeentelijke administratie. Verifieer bij de autoverhuurmaatschappij of u oud genoeg bent. De minimumleeftijd verschilt van maatschappij tot maatschappij.
 
Hebben jullie ervaring met zelf rijden? Ik heb een rijbewijs op credit card formaat waar het woord "driving license" staat. Is dit in principe voldoende?

Op belgium.be wordt "sterk aanbevolen" om een internationaal rijbewijs te halen

Als u een huurwagen of persoonlijk voertuig wenst te gebruiken, wordt het sterk aanbevolen om een internationaal rijbewijs te bekomen alvorens u vertrekt naar de Verenigde Staten. Dit document moet steeds vergezeld zijn van uw nationaal rijbewijs. In geval van controle dienen beide documenten voorgelegd te worden aan de lokale autoriteit. Een internationaal rijbewijs kan aangevraagd worden bij de gemeentelijke administratie. Verifieer bij de autoverhuurmaatschappij of u oud genoeg bent. De minimumleeftijd verschilt van maatschappij tot maatschappij.
Ze hebben bij mij m'n internationaal rijbewijs nog nooit gevraagd in de USA. Ik heb er wel altijd één bij in het buitenland voor het geval ze m'n rijbewijs willen intrekken (al moet je het al wel erg uithangen als ze dat in de States willen doen imo). Ik probeer dan m'n internationale rijbewijs alleen af te geven. Geen idee of zoiets in de States werkt, maar in Bosnië wel alleszins (daar trekken ze je rijbewijs al in bij het overschrijden van een witte volle lijn). :p
 
Hebben jullie ervaring met zelf rijden? Ik heb een rijbewijs op credit card formaat waar het woord "driving license" staat. Is dit in principe voldoende?

Op belgium.be wordt "sterk aanbevolen" om een internationaal rijbewijs te halen

Als u een huurwagen of persoonlijk voertuig wenst te gebruiken, wordt het sterk aanbevolen om een internationaal rijbewijs te bekomen alvorens u vertrekt naar de Verenigde Staten. Dit document moet steeds vergezeld zijn van uw nationaal rijbewijs. In geval van controle dienen beide documenten voorgelegd te worden aan de lokale autoriteit. Een internationaal rijbewijs kan aangevraagd worden bij de gemeentelijke administratie. Verifieer bij de autoverhuurmaatschappij of u oud genoeg bent. De minimumleeftijd verschilt van maatschappij tot maatschappij.
Ook gevraagd vorige zomer.
Overal advies gekregen dat het echt niet noodzakelijk is (kunt wel eens kijken naar de verplichtingen per staat) maar ik heb gewoon rond gereden met zo'n nieuw Europees en overal de huurauto zonder problemen meegekregen
 
Net 2 weken met een huurwagen rond gereden met mijn EU rijbewijs.
De verhuurmaatschappij deed er in elk geval totaal niet moeilijk over. Wij zij niet tegengehouden dus geen idee hoe de politie erop reageert maar normaal gezien zou het zeker en vast moeten volstaan.
 
Terug
Bovenaan