We zijn net terug van 5 dagen NY en is zeker voldoende.

Veel hangt ook af naar wat voor type toerist jij bent natuurlijk. Als je in het kort beschrijft naar wat je op zoek bent, kan ik ook wel eventueel tips geven. :)
Thoh ik denk de standaard toerist die de highlights wil zien van de stad :p

Denk dat we nu eerst wat budget moeten bepalen en de periode en dan eventueel verder concreet beginnen plannen
 
Wij vertrekken zaterdag naar San Francisco voor een rondreis van 3 weken (SF ⇒ alles ertussenin ⇒ LA).

Voor de mensen met ervaring, zijn er bepaalde zaken die we zeker niet mogen vergeten meenemen?
 
Wij vertrekken zaterdag naar San Francisco voor een rondreis van 3 weken (SF ⇒ alles ertussenin ⇒ LA).

Voor de mensen met ervaring, zijn er bepaalde zaken die we zeker niet mogen vergeten meenemen?

- Een goeie verzekering voor ziekte / Hospitalisatie verzekering.
- Papierwerk: Paspoort en geldig Esta , Rijbewijs,...
- Zorgen dat je betaalkaarten open staan voor de VS

De rest kan je daar kopen 😅
Maar misschien handig:
- Reisstekker
 
- Een goeie verzekering voor ziekte / Hospitalisatie verzekering.
- Papierwerk: Paspoort en geldig Esta , Rijbewijs,...
- Zorgen dat je betaalkaarten open staan voor de VS

De rest kan je daar kopen 😅
Maar misschien handig:
- Reisstekker
En zorg zeker dat je 1 maar ideaal gezien 2 credit kaarten hebt
 
Zeker 2 credit kaarten inderdaad en dubbel checken of er geen limieten op staan.
Geniet van de reis, hoe ga je? Huurauto/hotels, camper, ...?

Hier toch officieel beslist om de USA plannen uit te stellen tot volgend jaar. Beter nu wat kleinere (lees: minder dure) tripjes doen en wat sparen om dan binnen een jaar terug een kleine maand rond te trekken in Arizona, Utah en mogelijks ook een stukje Colorado.
 
Deze zomer kleine 3 weken rondreis in Florida met de kinderen (8 en 10)
Leuke tips welkom!
Wij zijn er ook geweest met kinderen van 8 en 10 jaar,
Begonnen aan de westkust van Florida in Indian Shores, vlakbij Clearwater en John's pass village. Water/strand was er zalig en we zijn Clearwater gaan bezoeken en 2 x Johns pass village, wat m.i. veel leuker is als Clearwater.
Verder zijn we doorgetrokken naar Florida City vlabij Homestead, dat was de ideale uitvalsbasis. Van daaruit hebben we de Everglades bezocht, De keys en Miami. Het laatste deel van onze reis zijn we naar Orlando gegaan, waar we Disneyworld 4 dagen gedaan hebben en Kennedy space center.
Tips goh voor de toll hadden we de Visitor Toll pass op voorhand aangevraagd en dat is zonder zorgen eigenlijk, werkte perfect.
Let erop dat er geen rechts voorrang geld. De auto die het eerste op het kruispunt komt heeft voorrang... Ook niet vergeten dat je in 80% van de lichten gewoon naar rechts moet invoegen ookal is het rood, zeer fijn rijden maar je moet er wel de eerste dagen wat aan wennen ;-)
Ik zou ook aanraden de eerste dagen het iets rustiger te doen door de Jetlag, zeker voor de kinderen kan dat wel wat zwaarder zijn.
Verwacht je aan veel "showers" zoals ze het daar aankondigen op de radio. Niet teveel van aantrekken het kan er zeer lelijk doen maar dat is ook voor een zeer korte periode telkens.
Verder vond ik Key west zowat het minste van de hele Keys, er zijn zoveel mooiere zaken te zien op de weg ernaar toe. Honda state bay was 1 van de mooiste locaties wat ik er gezien heb.
Verschiet niet van de prijzen, een ijsje met het gezin kan ZEER duur uitvallen 🙃
Volgend jaar gaan we proberen terug te gaan, al zal het dan niet voor een rondreis zijn maar dan blijven we aan de westkust van Florida hangen. We hebben er de eerste week mensen leren kennen waar we nu nog wekelijks contact mee hebben en gaan sowieso een week samen iets huren moesten we gaan, ook willen we eindigen met een cruise vanuit Miami ipv rondreizen te doen. Nu ik vind het nog steeds een ERG duur land dus dat laat me telkens weer twijfelen maarja we leven maar 1 keer zeker ;-)
 
Terug
Bovenaan