Net even begonnen met het online invullen van het B2 tourist visa application form voor mijn vrouwke....

Wat ze daar allemaal toch niet vragen :eek:

Haar oude email adressen en telefoon nummers van de laatste 5 jaren. ok no big deal.
Maar dan: haar "social media" accounts.

Ik wil daar gerust eerlijk in zijn, maar als ze haar dan gaan opzoeken (wat ze wellicht wel gaan doen),
dan zien ze daar bij haar partner mij staan, en zien ze daar allemaal mijn foto's en posts van Trump staan natuurlijk.
(ik weet niet of die visa officer een democraat of republikein is, en dan nog....)

Moet ik die nu echt allemaal gaan weg doen? Zowiezo al de zaken die met 6 januari 2021 te maken hebben.

Of zouden ze daar echt niet aan tillen? Zolang het maar geen Bin Laden of Sadam Hussein of weet ik veel wie van public (past) enemy's was....

Dit is toch echt wel beetje straf allemaal.

(we kunnen ook gewoon een letter in onze social media account veranderen bv: € ipv E
en à ipv a. en ç ipv c. En dan zeggen dat we geen social media hebben. Dan vinden ze ons niet terug, maar wil nu ook liever niet liegen.
(bovendien is de kans reëel dat ze in haar gsm gaan kijken, dus wil echt niet liegen)

:crazy:


EDIT: ofwel onze accounts enkel voor vrienden toegankelijk zetten, dat kan ook natuurlijk.


EDIT 2: Tourist visa B2 trouwens opgeslagen sinds deze maand van 160 naar 185 dollar.....
ESTA slechts 21 dollar.... Misschien moet ik maar 3 jaar wachten tot vrouw Belgische nationaliteit heeft. Is toch een heel stuk simpeler dan.
Denk je dat dat visum realistisch is? Zelfs al heeft ze hier een job, woont ze wettelijk samen,... lijkt de kans mij realistisch dat dat afgekeurd wordt enkel en alleen omdat ze een Thais paspoort heeft?

Mijn vrouw komt uit Indonesie en ik weet niet of het zelfs nut heeft om een applicatie te proberen. :) Mijn plan was inderdaad ook om gewoon te wachten tot ze Belg kan worden vooraleer eens samen naar de US te reizen.
 
Denk je dat dat visum realistisch is? Zelfs al heeft ze hier een job, woont ze wettelijk samen,... lijkt de kans mij realistisch dat dat afgekeurd wordt enkel en alleen omdat ze een Thais paspoort heeft?

Mijn vrouw komt uit Indonesie en ik weet niet of het zelfs nut heeft om een applicatie te proberen. :) Mijn plan was inderdaad ook om gewoon te wachten tot ze Belg kan worden vooraleer eens samen naar de US te reizen.
Moesten ze echt geen kans maken dat zeggen ze toch gewoon dat Thai nationals niet kunnen applyen.
Net zoals Trump deed met al die moslim landen.

Nee ik denk echt wel dat ze een kans maakt, als ze zien hoeveel ze werkt en elke maand op haar spaarboek zet...
Bovendien hebben we een deftig huis en heel wat gemeenschappelijke reizen.

Waarom zouden ze dat afkeuren?

Maar ja, binnen 3 jaar wel veel makkelijker denk ik.
 
Om in de States te rijden, heb je dan voldoende met je gewoon rijbewijs?
Of moet je een internationaal rijbewijs aanschaffen hiervoor?
 
Gisteren geboekt voor 70.000 tons of metal.
Op 2 februari stappen we terug van de boot en op 11 februari is het Super Bowl, die ik graag in de US wil meemaken dus ik zoek wat dingen om die 9 dagen te overbruggen.
Auto huren en wat door Florida rijden lijkt me al de beste optie denk ik?
Everglades - Keys en eventueel dag of 2-3 Orlando? Of mis ik nog iets leuk in die contreien? Op zich zou ik niet inzitten met een tussenvlucht maar februari lijkt me niet de moment om veel plekken te bezoeken door het weer.
 
Ik had hier een hele tijd terug gepost dat mijn quirky plusdochter voor haar eerste USA reis naar New England wou. Dat is helaas niet kunnen doorgaan, omdat vrij krijgen van het werk een grote nono bleek in oktober.

Plan B was een korte roadtrip door Schotland. Ook dat viel in het water toen bleek dat er een overbooking was gedaan in een B&B en er geen adequate logies meer waren in de regio rond Iverness.

Plan C dus, met een plusdochter die godfriggindammit zei, en nu dus alsnog een trip naar New York gepland heeft. Tis te zeggen.

Ze heeft 5 nachten geboekt in Brooklyn, in een hipsterbuurt niet ver van Dumbo. (Omdat dat het authentieke NY is en ze liever in een klein boutique hotel zit dan zo een Times Square toeristenhol*) , om dan via Penn Station met de trein naar Washington te trekken en daar 3 nachten te blijven om alles rond The Mall te zien, een guided tour van het Capitool te doen en eventueel het Witte Huis en de maanlander en ander coole spul in het Smithsonian te gaan bekijken.

Ik heb al slechtere plan C's gehoord.
 
Ik moet medicatie meenemen op de vlieger, maar ik vind niet echt terug of dat wel meemag. Moet ik dat ergens aangeven of een papier van de dokter laten opmaken?
 
Ik moet medicatie meenemen op de vlieger, maar ik vind niet echt terug of dat wel meemag. Moet ik dat ergens aangeven of een papier van de dokter laten opmaken?
Persoonlijke nog nooit last en/of vragen gehad over medicatie.

Auto huren en wat door Florida rijden lijkt me al de beste optie denk ik?
Enorm afhankelijk van wat je zelf graag ziet natuurlijk: Maar key west is wel eens leuk, als is de rit heen misschien leuker dan de plek zelf.

Huizen spotten in Palm Beach is ook een persoonlijke favoriet, en over de spinaziewrap die ik in West-Palm Beach gegeten heb droom ik nog wekelijks.

Zeker west-Florida niet onderschatten, Napels heeft een zeer leuke sfeer en is veel rustiger dan het oosten.

Verder zijn de animal rescues ook wel interessant, Manatees bij Jupiter, Zeehonden richting KeyWest, ...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Denk je dat dat visum realistisch is? Zelfs al heeft ze hier een job, woont ze wettelijk samen,... lijkt de kans mij realistisch dat dat afgekeurd wordt enkel en alleen omdat ze een Thais paspoort heeft?

Mijn vrouw komt uit Indonesie en ik weet niet of het zelfs nut heeft om een applicatie te proberen. :) Mijn plan was inderdaad ook om gewoon te wachten tot ze Belg kan worden vooraleer eens samen naar de US te reizen.

Moesten ze echt geen kans maken dat zeggen ze toch gewoon dat Thai nationals niet kunnen applyen.
Net zoals Trump deed met al die moslim landen.

Nee ik denk echt wel dat ze een kans maakt, als ze zien hoeveel ze werkt en elke maand op haar spaarboek zet...
Bovendien hebben we een deftig huis en heel wat gemeenschappelijke reizen.

Waarom zouden ze dat afkeuren?

Maar ja, binnen 3 jaar wel veel makkelijker denk ik.
Vergeet het. Mijn vrouw werd zelfs geweigerd voor een toeristenvisum naar het VK terwijl we een dochter hebben, getrouwd zijn, een huis hebben en beiden werken. Toch werd ze geweigerd omdat "ze te veel geld op haar rekening had staan dat te recent was en ze dus niet zeker waren dat ze terug ging keren:confused:". I kid you not:wallbash:. En dat is het VK ...
Ironisch genoeg is een paar maand later een visum niet meer nodig voor personen met haar nationaliteit, maar nu moeten we steeds wachten op een extra controle omdat ze ooit eens geweigerd werd.

De VS is nog erger. Sorry om het te zeggen, maar de kans is zeer reëel dat ze geweigerd gaat worden. Pas op, het kan altijd dat je geluk hebt en dat je geen machtsgeile ambtenaar hebt, maar ik vrees er voor. Wat je ook doet, ze verdraaien de waarheid om je te kunen weigeren.

Ik ben alleszins een illusie armer over die procedures.

Wij wachten ook op haar Belgisch passpoort om familie en vrienden in de VS te bezoeken. Gelukkig kunnen we de aanvraag vanaf oktober starten..

Trouwens, zelfs haar nicht die nota-bene een eigen bedrijf heeft in haar thuisland werd geweigerd voor een VS-zakenvisum omdat ze uit dat bepaalde land komt.
 
Waar halen julloe eigenlijk je dollars? Ik ga het meeste sowieso met mijn kaarten betalen, maar ik zou honderd dollar al op zak moeten hebben in cash om de transfer van het hotel te betalen en ik heb geen zin om in de luchthaven van Washington meteen te gaan pinnen.

Mijn bank is in elk geval niet behulpzaam, die verwachten dat ik heel mijn rekening omzet, gewoon om een klein bedrag in dollars af te halen.
 
Waar halen julloe eigenlijk je dollars? Ik ga het meeste sowieso met mijn kaarten betalen, maar ik zou honderd dollar al op zak moeten hebben in cash om de transfer van het hotel te betalen en ik heb geen zin om in de luchthaven van Washington meteen te gaan pinnen.

Mijn bank is in elk geval niet behulpzaam, die verwachten dat ik heel mijn rekening omzet, gewoon om een klein bedrag in dollars af te halen.
Is er een reden waarom je het niet ziet zitten om meteen te pinnen op de luchthaven? Lijkt me toch de eenvoudigste manier. Heb nooit begrepen waarom mensen de moeite doen om hier naar de bank te gaan en dollars te bestellen, terwijl je in de States zelf eenvoudig geld kan afhalen. Maar er zal wel een reden zijn, aangezien veel mensen dit doen...
 
Was al een tijdje aan het wachten op goedkope vluchten naar Miami om in de winter ons grauwe weer te ontvluchten en heb eindelijk geboekt. 280 euro pp voor rechtstreekse vluchten. Heb 7 jaar geleden rechtstreekse vluchten naar Miami geboekt voor 200 euro pp, maar die heb ik daarna toch niet meer terug zien passeren dus 280 euro pp lijkt me geen slechte prijs. In die tijd zat er nog wel gratis deftige handbagage bij en dat is nu enkel een persoonlijk item. Nu ja, voor Miami heb ik niet veel bagage nodig en ik reis sowieso graag licht.

September West-Canada en december Miami, heb weer mooie vooruitzichten! 😍
 
Rechtstreeks van waar? Vanuit Brussel vind ik geen vluchten rechstreeks naar Miami. Ik kijk wel voor eind januari.
 
Waar halen julloe eigenlijk je dollars? Ik ga het meeste sowieso met mijn kaarten betalen, maar ik zou honderd dollar al op zak moeten hebben in cash om de transfer van het hotel te betalen en ik heb geen zin om in de luchthaven van Washington meteen te gaan pinnen.

Mijn bank is in elk geval niet behulpzaam, die verwachten dat ik heel mijn rekening omzet, gewoon om een klein bedrag in dollars af te halen.
Enkele jaren geleden kon ik nog bij mijn bank terecht om dollars te wisselen, maar vorig jaar deden zij dat al niet meer. We hebben dan maar gewoon ter plaatse geld afgehaald. Dat lijkt me dus de vlotste manier.
Meer dan 100 of 200 dollar heb je volgens mij niet nodig, je kan er overal met de kaart betalen. Zorg wel dat je meerdere kaarten hebt, liefst meerdere kredietkaarten, voor het geval er eentje geblokkeerd raakt.
 
Ik heb gewoon dollars besteld bij de bank. Ik heb toch liever geld nog fysiek echt in de hand...
 
Is gewoon handig ook om wat dollars in cash al achter de hand te hebben voor wanneer de kaarten het niet doen. Is vooral omdat ik de transfer van Dulles naar D.C cash moet cash betalen, en ik gewoon naast hrt gedoe met douane en bagage niet ook meteen een atm wil gaan zoeken.
 
Rechtstreeks van waar? Vanuit Brussel vind ik geen vluchten rechstreeks naar Miami. Ik kijk wel voor eind januari.
Ik vlieg amper vanaf Brussel. Is niet de meest aangename luchthaven imo en meestal ook redelijk duur. Ik vertrek bijna altijd vanuit de buurlanden voor verre vluchten (Nederland, Duitsland of Frankrijk). Vorige keer was het CGN > MIA en nu CDG > MIA.

Ondertussen zijn de prijzen al iets gestegen, maar 21-31 jan, 21-27 jan of 17-30 jan zijn nog voor 340-350 euro retour te boeken. Effe "CDG > MIA" zoeken op momondo.be.

Heb zelf wel een bedrijfswagen waardoor het voor mij niet duurder is als ik wat verder moet rijden. Als je je brandstof zelf moet betalen dan moet je zien of het de moeite loont.
 
Ik vlieg amper vanaf Brussel. Is niet de meest aangename luchthaven imo en meestal ook redelijk duur. Ik vertrek bijna altijd vanuit de buurlanden voor verre vluchten (Nederland, Duitsland of Frankrijk). Vorige keer was het CGN > MIA en nu CDG > MIA.

Ondertussen zijn de prijzen al iets gestegen, maar 21-31 jan, 21-27 jan of 17-30 jan zijn nog voor 340-350 euro retour te boeken. Effe "CDG > MIA" zoeken op momondo.be.

Heb zelf wel een bedrijfswagen waardoor het voor mij niet duurder is als ik wat verder moet rijden. Als je je brandstof zelf moet betalen dan moet je zien of het de moeite loont.
Ik vlieg iets later dus de rechtstreekse vluchten zitten rond de €600.
Via Brussel, met overstap in Kopenhagen vlieg ik voor €400. Daar neem ik de overstap wel voor bij dan.
 
Ik vlieg iets later dus de rechtstreekse vluchten zitten rond de €600.
Via Brussel, met overstap in Kopenhagen vlieg ik voor €400. Daar neem ik de overstap wel voor bij dan.
Jij kijkt naar SAS dan waarschijnlijk? Daar heb ik ook naar gekeken, begin juni stonden die nog iets goedkoper (320 euro), maar toen dat ik wou boeken was het ook al naar de 400 euro gegaan en dat vind ik persoonlijk wat veel omdat we maar voor een week gaan.

Ik was dus eigenlijk aan het wachten op goede prijzen bij TAP, want die doen ook geregeld promo's naar Miami. Maar dan kwam ik deze goedkope rechtstreekse vluchten tegen en dat was voor ons een betere deal aangezien m'n vriendin en ik vliegen beiden als een noodzakelijk kwaad zien en dus liefst zo kort mogelijk op een vliegtuig zitten. :p De totale reistijd zal vergelijkbaar zijn met vluchten met een overstap aangezien we naar Parijs moeten rijden, maar voor ons is het zo aangenamer.
 
Jij kijkt naar SAS dan waarschijnlijk? Daar heb ik ook naar gekeken, begin juni stonden die nog iets goedkoper (320 euro), maar toen dat ik wou boeken was het ook al naar de 400 euro gegaan en dat vind ik persoonlijk wat veel omdat we maar voor een week gaan.

Ik was dus eigenlijk aan het wachten op goede prijzen bij TAP, want die doen ook geregeld promo's naar Miami. Maar dan kwam ik deze goedkope rechtstreekse vluchten tegen en dat was voor ons een betere deal aangezien m'n vriendin en ik vliegen beiden als een noodzakelijk kwaad zien en dus liefst zo kort mogelijk op een vliegtuig zitten. :p De totale reistijd zal vergelijkbaar zijn met vluchten met een overstap aangezien we naar Parijs moeten rijden, maar voor ons is het zo aangenamer.
Wij boeken vanavond normaal gezien bij SAS ja. We gaan voor 2,5 weken dus die overstap is dan niet zo erg.
Zeker niet als je er enkele nachten hotel mee kunt uitsparen qua prijs.
 
Terug
Bovenaan