Deed me toch denken aan de hawai discussie hier onlangs. Toch ongelofelijk dat zo'n zaken nog kunnen, en dan nog in een vooruitstrevend land als de USA.
Stel je voor dat er geen bewoners op dat eiland waren..... pure horror.

Heeft niks te maken met vooruitstrevend ofzo pure fout van de organisatie.
Al snorkeltrips gedaan in de VS en headcount werd door meerdere gedaan en iedereen moest blijven zitten.

Het voordeel aan VS is dat je een miljoenen rechtzaak kan aanspannen :D
 
Zaterdag vertrek ik een weekje naar San Francisco voor het werk.

Zaterdag 4 maart
  • Transfer naar hotel
  • Vrije tijd / Union Square bezoeken
  • Diner (nog te bepalen waar)

Zondag 5 maart
  • Fietstocht met elektrische fietsen door de stad en over de Golden Gate, inclusief lunch, duur ~4 uur
https://sfbiketours.com/essential-electric-sf-bike-tour/
  • Diner (nog te bepalen waar)

Maandag 6 maart
  • 10:10 tour Alcatraz
  • Bezoek Fishermans Warf/lunch
  • Bezoek Muir park
https://www.nps.gov/muwo/index.htm
  • Diner
Vanaf dinsdag wordt het meer werk gerelateerd.

Iemand toevallig al geweest en aanraders voor restaurants?
In San Francisco vond ik La Mar wel goed, dat is Peruviaanse keuken.
 

Deed me toch denken aan de hawai discussie hier onlangs. Toch ongelofelijk dat zo'n zaken nog kunnen, en dan nog in een vooruitstrevend land als de USA.
Stel je voor dat er geen bewoners op dat eiland waren..... pure horror.

In Australië aan de great barrier Reef zijn er toch al zo achtergebleven , zelf verfilming van geweest.
 
Vakantie Hawaii is geboekt :clap:

04-09 AMS - SF - Honolulu (aankomst 21:30 's avonds)
04-09 tot 08-09 O'ahu
08-09 tot 12-09 Kauia
12-09 tot 16-09 Big Island
16-09 vertrek naar SF
17-09 om 7u in SF, verblijven daar tot 19-09
20-09 terug in AMS

Tips altijd welkom
We hebben 2u15 in het opgaan in SF om over te stappen. iedereen zegt voldoende tijd, maar nie heel veel marge
 
Ik ga met een reisorganisatie Sawadee mee op onderstaande route:

De moeite waard, of kan ik beter nog annuleren? Alles is gebeurd, nog niet betaald gezien ik toch tot juni heb...
 
Ik ga met een reisorganisatie Sawadee mee op onderstaande route:

De moeite waard, of kan ik beter nog annuleren? Alles is gebeurd, nog niet betaald gezien ik toch tot juni heb...
Dat is ongeveer de reis die wij ook gedaan hebben (maar dan andersom). Zeker de moeite waard.
 
De moeite waard, of kan ik beter nog annuleren? Alles is gebeurd, nog niet betaald gezien ik toch tot juni heb...
Mooie route!
De ligging van de hotels is niet altijd wat het moet zijn imo maar op zich maakt dat voor jou minder uit want in zo'n groepsreis is vervoer ook inbegrepen dus het boeit minder dat je niet goed gelegen zit in de steden.
Ik heb geen idee naar vrijheid toe op zo'n groepsreis (en zou het persoonlijk liever met 2 doen en zelf uitstippelen) maar qua route zit je sowieso wel goed.
 
We moeten sowieso terug richting LA vanuit Utah, dus de HW50 lijkt ons de beste optie omdat je via daar ook Great Basin kan doen.
Bij Grand Canyon zouden we de South Kaibab trail doen

Laat u niet teveel doen, South Kaibab trail is een fantastische hike en is zeker te doen!
Ik heb deze zelf ook gedaan tot Phantom Ranch en terug omhoog via Bright Angel Trail.
https://www.alltrails.com/nl-nl/exp...phantom-ranch-and-bright-angel-trail-loop?u=m
Als je vroeg begint kan je dit op één dag doen en de zonsopgang is zeker de moeite!
Op zijn minst zou ik toch tot een punt gaan waarop je de Colorado kan zien.
De paden zijn echt heel goed aangelegd, vooral genoeg water en bescherming voor de zon voorzien.

Voor de rest is uw reis ook wat gelijkaardig aan wat ik gedaan heb vorig jaar dus het zal zeker een leuke reis worden!
Om te hiken vond ik Zion trouwens eerder teleurstellend, het is eigenlijk de pretparkversie van Yosemite.
 
Het zal waarschijnlijk al eens aan bod zijn gekomen maar kan het niet meteen terug vinden.
Ben nog op zoek naar de beste SIM kaart (data only). Mijn telefoon werkt jammer genoeg niet met een eSIM.
 
Het zal waarschijnlijk al eens aan bod zijn gekomen maar kan het niet meteen terug vinden.
Ben nog op zoek naar de beste SIM kaart (data only). Mijn telefoon werkt jammer genoeg niet met een eSIM.
T-Mobile
 
Ik heb de touwtjes voor het plannen van de grote reis van dit jaar in handen van de plusdochter gelegd. Ik dacht...de eerste keer naar de U.S, die kiest voor New York of het westen met Los Angeles en Vegas en heel de reutemeteut.

Juffrouw is beland op Boston als startpunt.

Haar reisplan, min of meer tot nu:

4 dagen Boston, incl bezoek aan Harvard, J.F.K library

Dan via stops in Salem en Portland naar Acacia National Park voor een paar dagen van wandelen.

De volgende vier dagen omvatten dan The White Mountains met een hike naar Mt Wahington (indien niet al te zwaar en weer het toe laat), bezoek aan Ben & Jerry's, Lake Champlain.

Tenslotte nog even hiken in de Green Mountains, bezoekjes aan het Shaker Village en Yale (Ik denk dat die graag naar Amerikaanse Uni wil.) en eindigen in Newport.

16 dagen van wandelen in de natuur, geschiedenis en American Culture. Ik had zelf nooit aan deze kant van Amerika gedacht, maar vind het wel een intrigerende keuze.

Iemand ervaring met New England en deze route?
 
Ik heb de touwtjes voor het plannen van de grote reis van dit jaar in handen van de plusdochter gelegd. Ik dacht...de eerste keer naar de U.S, die kiest voor New York of het westen met Los Angeles en Vegas en heel de reutemeteut.

Juffrouw is beland op Boston als startpunt.

Haar reisplan, min of meer tot nu:

4 dagen Boston, incl bezoek aan Harvard, J.F.K library

Dan via stops in Salem en Portland naar Acacia National Park voor een paar dagen van wandelen.

De volgende vier dagen omvatten dan The White Mountains met een hike naar Mt Wahington (indien niet al te zwaar en weer het toe laat), bezoek aan Ben & Jerry's, Lake Champlain.

Tenslotte nog even hiken in de Green Mountains, bezoekjes aan het Shaker Village en Yale (Ik denk dat die graag naar Amerikaanse Uni wil.) en eindigen in Newport.

16 dagen van wandelen in de natuur, geschiedenis en American Culture. Ik had zelf nooit aan deze kant van Amerika gedacht, maar vind het wel een intrigerende keuze.

Iemand ervaring met New England en deze route?
Het is wel een originele keuze van de plusdochter. Een klassieke eerste grote reis naar de VS is steevast California/Nevada/Arizona met misschien nog een tussenstop in New York.
 
Het is wel een originele keuze van de plusdochter. Een klassieke eerste grote reis naar de VS is steevast California/Nevada/Arizona met misschien nog een tussenstop in New York.

Blijkbaar krijgt de juffrouw geen verlof van haar stageplek. Ze gaat nu alsnog voor New York gaan. Saai vrouwmens.

Grapje uiteraard. Voor een eerste keer vliegen en eerste keer Verenigde Staten lijkt een week New York toch ook al heel wat indrukken te kunnen opleveren voor haar. Ik ben er 12 jaar geleden al geweest, maar een tweede keer langs de highlights lijkt me geen straf en nieuwigheden als het 9/11 museum en het Vanderbilt observation point lijken me ook wel tof om te doen.
 
Blijkbaar krijgt de juffrouw geen verlof van haar stageplek. Ze gaat nu alsnog voor New York gaan. Saai vrouwmens.

Grapje uiteraard. Voor een eerste keer vliegen en eerste keer Verenigde Staten lijkt een week New York toch ook al heel wat indrukken te kunnen opleveren voor haar. Ik ben er 12 jaar geleden al geweest, maar een tweede keer langs de highlights lijkt me geen straf en nieuwigheden als het 9/11 museum en het Vanderbilt observation point lijken me ook wel tof om te doen.
Ik denk dat NY meer indrukken zal geven dan haar originele plan. Ja, het is een tourist trap langs alle kanten, maat het blijft wel dé wereldstad om te zien he ...

Hoe kan 9/11 museum een nieuwigheid zijn als je in 2011 geweest bent? :p of is er een extra nieuw museum bijgekomen?
 
Ik denk dat NY meer indrukken zal geven dan haar originele plan. Ja, het is een tourist trap langs alle kanten, maat het blijft wel dé wereldstad om te zien he ...

Hoe kan 9/11 museum een nieuwigheid zijn als je in 2011 geweest bent? :p of is er een extra nieuw museum bijgekomen?

Dat museum is in 2011 open gegaan, na de 10de “verjaardag” dus ergens in het najaar.
 
Ik denk dat NY meer indrukken zal geven dan haar originele plan. Ja, het is een tourist trap langs alle kanten, maat het blijft wel dé wereldstad om te zien he ...

Hoe kan 9/11 museum een nieuwigheid zijn als je in 2011 geweest bent? :p of is er een extra nieuw museum bijgekomen?

IK ben me uiteraard bewust van de vele tourist traps, maar dingen als Ellis Island, het Moma, Natural History Museum, het gewoon rond wandelen...dat zou ik zelf nooit onder die categorie plaatsen. Ook Broadway shows en eens die winkels rond Times Square en op Fifth doen niet Ja, het is cliché en touristy, maar het hoort er naar mijn gevoel onmiskenbaar bij.

IK ben naar het 9/11 memorial geweest op 11 september 2011, een paar uurtjes na de opening door Obama. Dat was enorm indrukwekkend, maar het museum zelf was toen nog niet open. Enkel de memorial site.

Ik wil nu dus wel eens dat museum zelf ook doen.
 
Iemand tips voor Washington DC (behalve dan the obvious)?
Graag tips van lokale cuisine & restaurants.
 
Is dit haalbaar in 30dagen?
- new york
- Washington
- Lancaster
- Niagara falls
- toronto
- Detroit
- Chicago
- springfleld Illinois
- Saint Louis
- springfleld Missouri
- Tulsa
- Oklahoma city
- Amarillo Texas
- Albuquerque
- Holbrook petrified forest
- grand canyon
- Las vegas
- Los Angeles Hollywood
- morro bay
- San Francisco


Vrienden van me doen deze trip in 30 dagen.
Pas op, stiekem jaloers hoor op hen 😁
Maar deze route lijkt me toch wel heel ruim voor slechts 30 dagen?
Ze gaan zich moeten schrap zetten..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is dit haalbaar in 30dagen?
- new york
- Washington
- Lancaster
- Niagara falls
- toronto
- Detroit
- Chicago
- springfleld Illinois
- Saint Louis
- springfleld Missouri
- Tulsa
- Oklahoma city
- Amarillo Texas
- Albuquerque
- Holbrook petrified forest
- grand canyon
- Las vegas
- Los Angeles Hollywood
- morro bay
- San Francisco


Vrienden van me doen deze trip in 30 dagen.
Pas op, stiekem jaloers hoor op hen 😁
Maar deze route lijkt me toch wel heel ruim voor slechts 30 dagen?
Ze gaan zich moeten schrap zetten..
Zou voor mij alles behalve ontspanning zijn. Laat staan dat ik dan elk moment ter plaatste deftig heb kunnen opsnuiven.
Nuja bon, ieder zijn ding uiteraard.
 
Terug
Bovenaan