Dat is wel een stevig wandelingske. Vergis je niet hoe stijl het is om terug te keren. Wij hebben hem gelopen tot skeleton point. We zijn vertrokken in de donker voor zonsopgang te hebben bij "ooh aah" point. Let ook op de warmte, want het is in de volle zon. Bij ons toen 35 graden en geen zuchtje wind. We zijn toch gemakkelijk 5 uur weg geweest inclusief rust periodes en eten.

Bekijk bijlage 17472
Je kan natuurlijk ook de bus terug nemen?
Ik vond GC het minste om te wandelen, het is zo groot dat de afstand die je te voet aflegt u geen extra uitzichten oplevert Enzo. Dan kan je beter proberen om Angels Landing ofzo te doen (was ook wel absurd heet om te doen, maar in April/Mei zal dat wel meevallen.)
 
Je kan natuurlijk ook de bus terug nemen?
Ik vond GC het minste om te wandelen, het is zo groot dat de afstand die je te voet aflegt u geen extra uitzichten oplevert Enzo. Dan kan je beter proberen om Angels Landing ofzo te doen (was ook wel absurd heet om te doen, maar in April/Mei zal dat wel meevallen.)
Wij zijn met de bus van en naar de trailhead geweest. Kan je zien op de strava foto, dat we daar pas vertrokken zijn en de wandeling dus alleen canyon in en uit was. Op deze trailhaed mag je trouwens ook niet met de auto komen. Ik vond dit een zeer mooie wandeling de canyon in.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben eerst 5km langs de rim gewandeld wat ook mooi was maar niet heel uitdagend. Nadien zijn we ook nog de Canyon ingegaan en dit is toch echt wel de moeite, je ziet de canyon op een heel andere manier. We zijn tot Ooh-Aah point gegaan, jammer genoeg te laat om dieper te gaan. Maar zonder twijfel, als je tijd hebt even de Canyon ingaan!

In Zion ook Angels landing gedaan, tof om te doen. Ga wel vroeg genoeg om de drukte voor te zijn!
 
Wij hebben eerst 5km langs de rim gewandeld wat ook mooi was maar niet heel uitdagend. Nadien zijn we ook nog de Canyon ingegaan en dit is toch echt wel de moeite, je ziet de canyon op een heel andere manier. We zijn tot Ooh-Aah point gegaan, jammer genoeg te laat om dieper te gaan. Maar zonder twijfel, als je tijd hebt even de Canyon ingaan!

In Zion ook Angels landing gedaan, tof om te doen. Ga wel vroeg genoeg om de drukte voor te zijn!
Angels landing is ondertussen volgens mij met een soort van loting wie het mag doen... Ik heb dat toen in volle drukte en volle zon gedaan, het was gelukkig nog een "redelijke" dag (lees: 32 graden) maar dan moet je wel echt voorbereid gaan.

De wandeling in de Grand Canyon kan inderdaad misschien leuker zijn, maar die langs de rim vond ik weinig aan. Wij zijn met een helikopter in de canyon gegaan en daar geland :p minder moeite :D
 
Voorlopig:
3 nachten o'ahu
4 nachten Kauai
4 nachten Maui of Big island
2 nachten San Francisco

Hmm, je hebt al 4 nachten de natuur van het kleine Kauai, dan zou ik nu mss de 4 nachten Big Island nemen. Tenzij je rustig op je gemak ook wil bakken & braden aan een resort, dan Maui.
 
Binnenkort zijn we weg voor 21 dagen (28/4-19/5)!
Plan is om een roadtrip te doen vanuit LA met een camper van Roadsurfer
Dit staat al ongeveer op de planning:

Ik vind het redelijk goed gevuld, toch als je met een relatief trage camper rijdt.

M'n besef van timing wat die streekt betreft, zit al wat ver, maar bv op dag 11 lijkt het mij niet dat je de Strike Valley Overlook hike kan doen. Die aanrijroute vanuit Capitol Reef (Notom Bullfrog Road) is af te raden met een camper, en absoluut zo als het geregend heeft (en jij rijdt wss in het sneeuw-smelt-seizoen...). Het alternatief is de gravel van de Burr Trail vanuit Boulder, maar eer je na je scenic drive door het park, en over de Scenic Byway 12 zelf, daar bent, is het tijd om een campingplaats te gaan zoeken, denk ik.
Als je die hike doet, lijkt het mij logischer die tussen Bryce & CapReef te doen, en niet erna nog "terug" te rijden.

Meer algemeen: ik ken Great Basin niet, maar je zou er zeker ook niets verkeerds mee doen meer tijd voor de hele Zuid-Utah streek in te plannen. Bv wat extra rond Page, of eerst een omweg via Monument Valley maken.
 
Voor de mensen die al in Hawaii geweest zijn.
(Ik vind er nie veel in terug in de search) behalve @Squealer

Big Island of Maui?
Ik heb nu al een tripje met Kauai + O'ahu en 2 nachten San Francisco (in het terugkomen) maar we zouden er graag nog 1 van de 2 eiland bij willen doen, maar ik kan echt niet kiezen welk, beide zijn anders en absoluut de moeite volgens mij.

Iemand die ik gesproken heb zei dat hij Big island het minste vond

Ik heb een maand in Hawaii gezeten:
-14 dagen Kauai
-5 dagen O'ahu
-10 dagen Maui

Ben alvast blij dat je Kauai zeker wilt doen, aangezien dit eiland absoluut mijn favoriet was. :)

Dan de keuze tussen Big island en Maui kan ik natuurlijk niet helemaal objectief geven omdat ik Big Island niet heb bezocht, maar alles hangt af van wat je nog wilt doen.
Persoonlijk zou ik in jouw geval Maui doen, aangezien je vermoedelijk vrij veel zult stappen/bezoeken op de andere twee eilanden en dus lijkt het mij wel fijn om op het einde te relaxen. Maui is dan ook echt gekend voor zijn mooie stranden met daarnaast van die typische kleine/gezellige Hawaiiaanse dorpjes zoals Pa'ia town (vergelijk het met een soort van "Ibiza vibe"). Moest je je toch vervelen zijn er enkele leuke/sportieve activiteiten die je kan doen: road to Hana, surfen, snorkelen, Haleakala crater bezoeken,... maw. voor ieder wat wils :p

Tenslotte raad ik ook echt om overal een auto te huren (voor moest dat nog niet het plan zijn), want niets is zo leuk om rond te cruisen en Hawaii beter te leren kennen. Al veel landen bezocht, maar Hawaii staat toch in mijn top 5.
 
Hmm, je hebt al 4 nachten de natuur van het kleine Kauai, dan zou ik nu mss de 4 nachten Big Island nemen. Tenzij je rustig op je gemak ook wil bakken & braden aan een resort, dan Maui.
We gaan het inderdaad ook zo doen, big island ipv Maui.
Nu nog even kijken of we 4nachten in Kona blijven of het opsplitsen in 2 Kona en 2 Hulo, NP ligt een heel stuk korter vanuit Hilo
Ik heb een maand in Hawaii gezeten:
-14 dagen Kauai
-5 dagen O'ahu
-10 dagen Maui

Ben alvast blij dat je Kauai zeker wilt doen, aangezien dit eiland absoluut mijn favoriet was. :)

Dan de keuze tussen Big island en Maui kan ik natuurlijk niet helemaal objectief geven omdat ik Big Island niet heb bezocht, maar alles hangt af van wat je nog wilt doen.
Persoonlijk zou ik in jouw geval Maui doen, aangezien je vermoedelijk vrij veel zult stappen/bezoeken op de andere twee eilanden en dus lijkt het mij wel fijn om op het einde te relaxen. Maui is dan ook echt gekend voor zijn mooie stranden met daarnaast van die typische kleine/gezellige Hawaiiaanse dorpjes zoals Pa'ia town (vergelijk het met een soort van "Ibiza vibe"). Moest je je toch vervelen zijn er enkele leuke/sportieve activiteiten die je kan doen: road to Hana, surfen, snorkelen, Haleakala crater bezoeken,... maw. voor ieder wat wils :p

Tenslotte raad ik ook echt om overal een auto te huren (voor moest dat nog niet het plan zijn), want niets is zo leuk om rond te cruisen en Hawaii beter te leren kennen. Al veel landen bezocht, maar Hawaii staat toch in mijn top 5.
Thnx!

Kauai stond als eerste op het lijstje 😊
Vriendin heeft gekozen voor Big Island, maar dat is voor mij ook oké. Alhoewel Maui ook absoluut zijn pluspunten heeft (die jij al hebt opgenoemd)

Auto is inderdaad het plan.
O'ahu en Kauai gewoon standaard, op Big Island een Jeep Wrangler omdat blijkbaar een 4x4 verplicht is wil je de Mauna Kea op (wat volgens @Squealer zeker een must do is)
 
Angels landing is ondertussen volgens mij met een soort van loting wie het mag doen... Ik heb dat toen in volle drukte en volle zon gedaan, het was gelukkig nog een "redelijke" dag (lees: 32 graden) maar dan moet je wel echt voorbereid gaan.

Ook al met loting ofwat 😅 wist ik zelfs nog niet. 1x gedaan, serieus warm idd maar eigenlijk nog doenbaar qua drukte. Wel niet in absoluut hoogseizoen gedaan, ergens begin juni toen.

Moest hij geen ticket winnen, doe dan observation point trail. Wel langer, hoger maar zeker ff cool uitzicht als Angels landing. Ge staat eigenlijk achter die punt en nog iets hoger dus ook superzalig zicht op de canyon.
 
Dat is wel een stevig wandelingske. Vergis je niet hoe stijl het is om terug te keren. Wij hebben hem gelopen tot skeleton point. We zijn vertrokken in de donker voor zonsopgang te hebben bij "ooh aah" point. Let ook op de warmte, want het is in de volle zon. Bij ons toen 35 graden en geen zuchtje wind. We zijn toch gemakkelijk 5 uur weg geweest inclusief rust periodes en eten.

Bekijk bijlage 17472
Die hebben we uiteindelijk ook uitgewerkt, tot Skeleton point.
Qua hoogtemeter zou het zeker moeten lukken. Wij zijn gewoon om in de Alpen dagtochten te doen van +- 1000m stijgen alleen al.
Eerder de temperatuur zou ons parten kunnen spelen.

Angels's landing hebben we meegedaan met de lottery maar helaas niet gewonnen. Vind het idee om 9$ te betalen voor mee te doen alleen al toch wat absurd. Die gaan we dus niet doen.
We gaan inderdaad Observation Point trail doen.

Hier al een voorlopig lijstje van wandelingen die we zouden doen
 
Laatst bewerkt:
@Valyra hier ook tot skeleton Point gewandeld + ook eens heli. zeker eens de moeite om een stuk in te dalen te doen , doet de GC nog impressionanter aanvoelen.

Zeker te doen als ik de geplande wandelingen zie,

Vooral rekening houden met temperatuur , hoe vroeger je vertrekt hoe beter en rekening houden dat het lastigste stuk terug thuis raken is. (Naar boven).

Hier 2 uur gewandeld effectief en 4 uur totaal (10uurtje en genieten van de uitzichten)

The narrows is normaal ook een leuke wandeling om te doen in zion , maar mss iets te koud water in april (beetje afhankelijk hoe hoog het water staat) ,voordeel is je gaat zo diep in de kloof als je zelf wilt (is het te koud kan je nog iets anders gaan bewandelen).

+ Bij alle wandelingen of wat je ook doet vermijd je de massa door vooral vroeg aan je dag te beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag vertrek ik een weekje naar San Francisco voor het werk.

Zaterdag 4 maart
  • Transfer naar hotel
  • Vrije tijd / Union Square bezoeken
  • Diner (nog te bepalen waar)

Zondag 5 maart
  • Fietstocht met elektrische fietsen door de stad en over de Golden Gate, inclusief lunch, duur ~4 uur
https://sfbiketours.com/essential-electric-sf-bike-tour/
  • Diner (nog te bepalen waar)

Maandag 6 maart
  • 10:10 tour Alcatraz
  • Bezoek Fishermans Warf/lunch
  • Bezoek Muir park
https://www.nps.gov/muwo/index.htm
  • Diner
Vanaf dinsdag wordt het meer werk gerelateerd.

Iemand toevallig al geweest en aanraders voor restaurants?
 
Zaterdag vertrek ik een weekje naar San Francisco voor het werk.

Zaterdag 4 maart
  • Transfer naar hotel
  • Vrije tijd / Union Square bezoeken
  • Diner (nog te bepalen waar)

Zondag 5 maart
  • Fietstocht met elektrische fietsen door de stad en over de Golden Gate, inclusief lunch, duur ~4 uur
https://sfbiketours.com/essential-electric-sf-bike-tour/
  • Diner (nog te bepalen waar)

Maandag 6 maart
  • 10:10 tour Alcatraz
  • Bezoek Fishermans Warf/lunch
  • Bezoek Muir park
https://www.nps.gov/muwo/index.htm
  • Diner
Vanaf dinsdag wordt het meer werk gerelateerd.

Iemand toevallig al geweest en aanraders voor restaurants?
Goh, geen idee meer waar wij gegeten hebben (possibly McDonalds :p)

Die fietstocht vond ik heel tof, wel gek dat je aan de andere kant van GG niet langer zit, Sausalito is echt zalig om rond te hangen imo.

Alcatraz is ook echt de moeite. Fishermans Warf hadden wij wel snel gezien, maar de zeeleeuwen zijn wel leuk :D
 
Die hebben we uiteindelijk ook uitgewerkt, tot Skeleton point.
Qua hoogtemeter zou het zeker moeten lukken. Wij zijn gewoon om in de Alpen dagtochten te doen van +- 1000m stijgen alleen al.
Eerder de temperatuur zou ons parten kunnen spelen.

Angels's landing hebben we meegedaan met de lottery maar helaas niet gewonnen. Vind het idee om 9$ te betalen voor mee te doen alleen al toch wat absurd. Die gaan we dus niet doen.
We gaan inderdaad Observation Point trail doen.

Hier al een voorlopig lijstje van wandelingen die we zouden doen

Mooie set wandelingen.

In yosemite kan ik de panorama trail aanraden ipv taft point. Met de bus boven laten afzetten en te voet terug tot in de vallei langs de 3 grote watervallen. Het is wel een stukje verder, iets van een 20 km. Maar op 1 stuk na altijd bergaf.

Je hebt ook een wandeling naar observation point in Zion vanaf de stop aan angels landing, die is ook echt de moeite.

In Bryce zou ik de Fairyland loop doen als je daar maar tijd hebt voor 1 wandeling, dat is imo de mooiste.


Iemand toevallig al geweest en aanraders voor restaurants?

Op Union street heb je Roam Artisan Burgers als je eens goesting hebt in goeie burgers :)
 
Laatst bewerkt:
Ik was eens die loop aan het zoeken en zag weersvoorspelling voor Bryce Canyon : -4 graden overdag vandaag en vannacht - 12 graden
jikkes dat is koud.

Wij hebben Wall street en Queens garden loop gedaan. Wel ook mooi maar kan pittig zijn. M'n vrouw veel horen klagen op de Wall Street omdat we die op moesten :D
 
Goh, geen idee meer waar wij gegeten hebben (possibly McDonalds :p)

Die fietstocht vond ik heel tof, wel gek dat je aan de andere kant van GG niet langer zit, Sausalito is echt zalig om rond te hangen imo.

Alcatraz is ook echt de moeite. Fishermans Warf hadden wij wel snel gezien, maar de zeeleeuwen zijn wel leuk :D
Is voor werk he, daarna moet ik onze fabrieken in de buurt bezoeken
 
Hier al een voorlopig lijstje van wandelingen die we zouden doen
Schone lijst!
Zeker inderdaad Zion Overlook Trail niet laten schieten, die is zo kort maar echt ongelofelijk mooi.
Wij deden in Grand Canyon de Bright Angel Trail (tot aan de 3 Mile hut maar jij zou dan nog wat dieper kunnen gaan als ik zie welke andere wandelingen je plant te doen).
Wij waren er vorige zomer, misschien heb je iets aan mijn reisverslag HIER
 
Haaaa...dit topic doet me hunkeren aan onze reis. In 2010 op 14 dagen tijd LA-Flagstaff-Monument Valley-Marble Canyon (absolute aanrader)-Grand Canyon-Red Canyon-Bryce Canyon-Zion-Las Vegas-Death Valley-Sequoia National Forest-Fresno (crack-town en hete pizza's)-San Francisco. Was een rush, veel te snel...maar we hebben toch zo veel als mogelijk meegenomen. Sommige stops, zoals Red Canyon, waren letterlijk 'efkes' langs daar passeren en 2 uurkes uitstappen om rap eens te bezichtigen en dan doorrijden naar de volgende stop. Allemaal spijtig, zeker 1-2 weken tekort. Het ging echter niet anders...Dus maar één tip: neem uw tijd en denk bv niet dat ge in Las Vegas efkes een paar kilometer kunt stappen naar de dichtste outlet, juist buiten de stad. Gewoon: neen :D
 

Deed me toch denken aan de hawai discussie hier onlangs. Toch ongelofelijk dat zo'n zaken nog kunnen, en dan nog in een vooruitstrevend land als de USA.
Stel je voor dat er geen bewoners op dat eiland waren..... pure horror.
 
Terug
Bovenaan