Op 22/10 vertrek ik voor de eerste keer naar de VS, namelijk New York City. Wel al redelijk wat transcontinentaal gereisd in het verleden, maar nog nooit een bestemming in de VS gekozen.

Eveneens de eerste keer sinds het begin van de Corona pandemie dat ik nog eens ergens anders naartoe ga dan Frankrijk, dus het enthousiasme is er uiteraard wel.

De bedoeling is om nog eens echt de über toerist uit te hangen 😁. Staan al op de planning: Museum of Natural History, Intrepid, National September 11 museum & memorial, top of the rock, Empire State building, Ellis island + statue of Liberty en een wedstrijd van de NY Rangers (tegen de Colorado Avalanche).

Uit ervaring weet ik dat ik bij dergelijke trips nog het meest geniet van het gewoon wandelen door bepaalde buurten in die grootsteden. Dus het plan is nu ook weer om niet te veel te willen doen op 1 dag, maar voldoende tijd te laten voor spontane zaken.

Als er zaken zijn die jullie uit eigen ervaring willen delen, geef het zeker door!
 
Huur eens een dagje een fiets. Heerlijk fietsen in Central Park en langs de Hudson.

Ik ben nog op zoek naar een hospitalisatieverzekering voor USA. Iemand tips aub?
 
Op 22/10 vertrek ik voor de eerste keer naar de VS, namelijk New York City. Wel al redelijk wat transcontinentaal gereisd in het verleden, maar nog nooit een bestemming in de VS gekozen.

Eveneens de eerste keer sinds het begin van de Corona pandemie dat ik nog eens ergens anders naartoe ga dan Frankrijk, dus het enthousiasme is er uiteraard wel.

De bedoeling is om nog eens echt de über toerist uit te hangen 😁. Staan al op de planning: Museum of Natural History, Intrepid, National September 11 museum & memorial, top of the rock, Empire State building, Ellis island + statue of Liberty en een wedstrijd van de NY Rangers (tegen de Colorado Avalanche).

Uit ervaring weet ik dat ik bij dergelijke trips nog het meest geniet van het gewoon wandelen door bepaalde buurten in die grootsteden. Dus het plan is nu ook weer om niet te veel te willen doen op 1 dag, maar voldoende tijd te laten voor spontane zaken.

Als er zaken zijn die jullie uit eigen ervaring willen delen, geef het zeker door!
NY Pass (al zal je dat misschien al wel gevonden hebben).

High Line is leuk om te bezoeken. Metropolitan Museum (als je van kunst houdt), de verschillende stadsdelen bezoeken, ...

Wij hebben ook een Gospel-mis meegedaan, dat was heel leuk maar duurt echt absurd lang.

Fietstocht in Central Park is een aanrader als je even weg wil uit de drukte. Het is zo'n overbevolkte stad dat je na een dag wel zo'n "vuil" gevoel hebt. Het doet dan deugd om eens een halve dag in de natuur te zitten. Ook de andere grote parken zijn leuk om te gaan zitten. edit: wat @sandpatt zegt dus :D
 
Ze gaat naar Denver, Colorado. ook vrij goedkoop qua sales tax als we het goed gelezen hebben online.

De reden dat we ook achter een andere electro-shop zochten, naast de officiele Apple Store, is omdat de iPhone 14 en zelfs de iPhone 13 toch net iets buiten het budget vallen om ze volledig cash te kopen. Ze denkt daarom eerder aan de iPhone 12, maar die is misschien niet meer beschikbaar in de Apple Store.
Hou er wel rekening mee dat de net nieuwe generatie iPhones die in de VS verkocht worden geen sim-slot meer hebben.
 
NY Pass (al zal je dat misschien al wel gevonden hebben).

High Line is leuk om te bezoeken. Metropolitan Museum (als je van kunst houdt), de verschillende stadsdelen bezoeken, ...

Wij hebben ook een Gospel-mis meegedaan, dat was heel leuk maar duurt echt absurd lang.

Fietstocht in Central Park is een aanrader als je even weg wil uit de drukte. Het is zo'n overbevolkte stad dat je na een dag wel zo'n "vuil" gevoel hebt. Het doet dan deugd om eens een halve dag in de natuur te zitten. Ook de andere grote parken zijn leuk om te gaan zitten. edit: wat @sandpatt zegt dus :D

Ik heb de NY sightseeing pass genomen, zie dat er verschillende zijn, maar komt wat op hetzelfde neer neem ik aan.

Ik ben een fervent loper dus is het sowieso de bedoeling op elke dag wel een toertje te gaan lopen, hotel ligt op +/- 800m van Central Park dus zeer gemakkelijk om ‘s ochtends vroeg of na een lange dag wat tot rust te komen.

High line had ik ook al gezien, ziet er idd de moeite uit. Ik moet zeggen dat ik zelden geniet van “kunst musea”, dus denk dat ik dat aan mij ga laten voorbijgaan.
 
Rondwandelen door de stad en gewoon rondkijken vond ik ook een van de leukere dingen om te doen.
Bryant park vond ik persoonlijk heel tof mensen die gezelschapspelen deden tegen elkaar (schaken,...) , open circus clinic , ...
Idem washington square arch.
was meer in de vooravond in de volle zomer bij mij, misschien dat er overdag op dit moment daar iets minder bedrijvigheid is.
 
Rondwandelen door de stad en gewoon rondkijken vond ik ook een van de leukere dingen om te doen.
Bryant park vond ik persoonlijk heel tof mensen die gezelschapspelen deden tegen elkaar (schaken,...) , open circus clinic , ...
Idem washington square arch.
was meer in de vooravond in de volle zomer bij mij, misschien dat er overdag op dit moment daar iets minder bedrijvigheid is.
Klopt, Bryant park vonden we ook leuk door de "straatartiesten" etc. In Central Park ook gewoon naar baseball gaan kijken, dat is ook echt tof (zelfs toffer dan Yankees imo)
 
Heeft er iemand al een keer naar de VS geweest met een abonnement van Orange?

Er is de optie Best Destination, waarbij je voor 20€, 1 GB kan surfen in de VS (zonder extra kosten)
Maar ik heb mogelijk meer nodig dan 1 GB. Kan je dan opnieuw Best Destination aanvinken of ga je dan per MB betalen? (wat absurd is)

Kan je dan best de optie Travel Data Control op 0€ plaatsen zodat wanneer de Best Destination opgebruikt is, dat je internet geblokkeerd wordt?


Ik heb die vragen al gesteld aan Orange zelf maar ik krijg aan de telefoon dan een medewerker die het steeds ziet donderen in Keulen en via email krijg ik GEEN enkel antwoord op mijn vragen.
 
Heeft er iemand al een keer naar de VS geweest met een abonnement van Orange?

Er is de optie Best Destination, waarbij je voor 20€, 1 GB kan surfen in de VS (zonder extra kosten)
Maar ik heb mogelijk meer nodig dan 1 GB. Kan je dan opnieuw Best Destination aanvinken of ga je dan per MB betalen? (wat absurd is)

Kan je dan best de optie Travel Data Control op 0€ plaatsen zodat wanneer de Best Destination opgebruikt is, dat je internet geblokkeerd wordt?


Ik heb die vragen al gesteld aan Orange zelf maar ik krijg aan de telefoon dan een medewerker die het steeds ziet donderen in Keulen en via email krijg ik GEEN enkel antwoord op mijn vragen.
afhankelijk hoe lang je gaat, is een simkaart daar regelen wel handiger.
 
Heeft er iemand al een keer naar de VS geweest met een abonnement van Orange?

Er is de optie Best Destination, waarbij je voor 20€, 1 GB kan surfen in de VS (zonder extra kosten)
Maar ik heb mogelijk meer nodig dan 1 GB. Kan je dan opnieuw Best Destination aanvinken of ga je dan per MB betalen? (wat absurd is)

Kan je dan best de optie Travel Data Control op 0€ plaatsen zodat wanneer de Best Destination opgebruikt is, dat je internet geblokkeerd wordt?


Ik heb die vragen al gesteld aan Orange zelf maar ik krijg aan de telefoon dan een medewerker die het steeds ziet donderen in Keulen en via email krijg ik GEEN enkel antwoord op mijn vragen.
Ondersteunt jou gsm e-sim?
Dan is dat de beste keuze.
Zo neen is optie 2 fysieke sim kaart tzr plaatse kopen of bestellen ook een betere keuze dan bij je provider.
 
Ondersteunt jou gsm e-sim?
Dan is dat de beste keuze.
Zo neen is optie 2 fysieke sim kaart tzr plaatse kopen of bestellen ook een betere keuze dan bij je provider.
Merci. Maar helaas E-sim wordt niet ondersteund.

We zijn van plan in 2025 naar Disneyland Florida te reizen.
Ik vraag me af of daar in de buurt ergens een T-mobile winkel is om een prepaid simkaart te kopen en meteen te activeren
Ik was aan het googlen, maar ik vond het niet meteen terug ..

Op de luchthaven is er blijkbaar alvast geen winkel.
Verzenden naar België is blijkbaar niet mogelijk.
Online eentje kopen via amazon is risicovol --> Geen garanties dat uw GSM compatibel is of de simkaart werkt

Blijkbaar is er wel eentje in de buurt van DisneyWorld (Een paar kilometer afhankelijk van waar je ergens bent want DisneyWorld is groot)
T-Mobile, 12179 S Apopka Vineland Rd Suite 14B, Orlando, FL 32836, Verenigde Staten
Wie zoekt die vindt .. maar dat is toch wel een einde van het resort, om dit te voet te doen, maar belangrijker: zeker niet simpel om dit te vinden
 
Laatst bewerkt:
Merci. Maar helaas E-sim wordt niet ondersteund.

We zijn van plan in 2025 naar Disneyland Florida te reizen.
Ik vraag me af of daar in de buurt ergens een T-mobile winkel is om een prepaid simkaart te kopen en meteen te activeren
Ik was aan het googlen, maar ik vond het niet meteen terug ..

Op de luchthaven is er blijkbaar alvast geen winkel.
Verzenden naar België is blijkbaar niet mogelijk.
Online eentje kopen via amazon is risicovol --> Geen garanties dat uw GSM compatibel is of de simkaart werkt

Blijkbaar is er wel eentje in de buurt van DisneyWorld (Een paar kilometer afhankelijk van waar je ergens bent want DisneyWorld is groot)
T-Mobile, 12179 S Apopka Vineland Rd Suite 14B, Orlando, FL 32836, Verenigde Staten
Wie zoekt die vindt .. maar dat is toch wel een einde van het resort, om dit te voet te doen, maar belangrijker: zeker niet simpel om dit te vinden

Je spreekt over 2025… Daar zou ik mij nu precies toch echt niet druk in maken. Kans lijkt mij al zeer groot dat 1 van jullie beiden tegen dan een andere smartphone heeft die e-Sim wel ondersteunt. Nu al zoeken naar winkels lijkt mij even nutteloos, wie weet wat er binnen 3 jaar nog bestaat en is bijgekomen.
 
Heeft er iemand al een keer naar de VS geweest met een abonnement van Orange?

Er is de optie Best Destination, waarbij je voor 20€, 1 GB kan surfen in de VS (zonder extra kosten)
Maar ik heb mogelijk meer nodig dan 1 GB. Kan je dan opnieuw Best Destination aanvinken of ga je dan per MB betalen? (wat absurd is)

Kan je dan best de optie Travel Data Control op 0€ plaatsen zodat wanneer de Best Destination opgebruikt is, dat je internet geblokkeerd wordt?


Ik heb die vragen al gesteld aan Orange zelf maar ik krijg aan de telefoon dan een medewerker die het steeds ziet donderen in Keulen en via email krijg ik GEEN enkel antwoord op mijn vragen.
Jep, ik vorige maand. Ik moet die Best Destinations wel niet als optie selecteren, want er zit elke maand 3GB aan data voor Best Destinations in mijn abonnement. Die Travel Data Control op 0 euro zetten lijkt me idd het veiligste. Ik ben zelf niet over die 3GB gegaan, aangezien onze auto gratis wifi had en in de motels gebruikten we de wifi van de motels.
 
Jep, ik vorige maand. Ik moet die Best Destinations wel niet als optie selecteren, want er zit elke maand 3GB aan data voor Best Destinations in mijn abonnement. Die Travel Data Control op 0 euro zetten lijkt me idd het veiligste. Ik ben zelf niet over die 3GB gegaan, aangezien onze auto gratis wifi had en in de motels gebruikten we de wifi van de motels.
Welk abonnement heeft 3GB Best Destination? Ik zie dat nergens staan. Want dat is dan wel interessant om even van abonnement te switchen. (in 2025 tijdens de reis)
 
Welk abonnement heeft 3GB Best Destination? Ik zie dat nergens staan. Want dat is dan wel interessant om even van abonnement te switchen. (in 2025 tijdens de reis)
Shape Traveller. Is wel een business abonnement van m'n werk, dus ik weet niet of er ook zo'n abonnement voor particulieren bestaat. Maar mogelijk kan je gewoon een business abonnement afsluiten als particulier, bij Telenet zou dat bvb. lukken. Moet je wel kijken natuurlijk of dat voordeliger uitkomt dan ter plaatse een SIM te kopen. Ik zou alleszins eerst eens kijken of je niet gewoon wifi in je huurauto hebt, want bij ons was dat ook gewoon een verrassing.
 
Shape Traveller. Is wel een business abonnement van m'n werk, dus ik weet niet of er ook zo'n abonnement voor particulieren bestaat. Maar mogelijk kan je gewoon een business abonnement afsluiten als particulier, bij Telenet zou dat bvb. lukken. Moet je wel kijken natuurlijk of dat voordeliger uitkomt dan ter plaatse een SIM te kopen. Ik zou alleszins eerst eens kijken of je niet gewoon wifi in je huurauto hebt, want bij ons was dat ook gewoon een verrassing.
Neen het duurste abonnement is Go Extreem voor 43€/maand (momenteel promotie 33€/maand levenslang).
Je kan dan surfen in de EU voor 40GB.
Maar helaas is er momenteel helemaal niks van Best Destinations inbegrepen in dat pakket.

Bij het duurste Businesspakket dat jij hebt is dat blijkbaar inderdaad wel inbegrepen.

Een beetje vreemd dat ze voor bedrijven maar liefst 3 GB aanbieden en voor particulieren 0GB (helemaal niks).
Dat is toch een gat in de markt. Bij Proximus bijvoorbeeld bestaat iets soortgelijk wel. BIj Orange (nog) niet.
 
@makila Wij hebben voor deze zomer aparte simkaarten gekocht via ebay. Ik hoop dat ik de link hier mag delen: https://www.ebay.nl/itm/123550250282
USA 30day unlimited data United States AT&T Prepaid Travel Sim
Gewoon in de gsm stoppen en dat werkt direct.
Onze gsms hadden allebei 2 'slots' voor simkaarten dus we bleven ook bereikbaar op ons gewone nummer.

Dit was ik te weten gekomen via het forum 'allesamerika', daar zit heel veel ervaring qua reizen in de U.S.A., ook met de planning hebben ze mij daar schitterend geholpen.
 
Vrienden landen op Dallas en komen terug vanuit LA. Is er iets de moeite tussen Dallas/Amarillo en Flagstaff? Albuquerque? Of beter overslaan en zo snel mogelijk richting westen rijden?
 
Carlsbad Caverns, White Sands of Saguaro National park mits een kleine omweg.
Ben zelf nog niet bij deze geweest maar ik vind deze iets meer afgelegen national parks vaak rustiger en fijner dan de populaire West tour die veel toeristen doen.
 
Terug
Bovenaan