Zwaar fan van die eSim, heb er voor mezelf, vrouw en oudste dochter ook gebruik van gemaakt in NYC. Ga het binnenkort voor Vegas weer opnieuw doen.

Ik zat al even te kijken naar een trip in Florida in de zomer maar het wordt me afgeraden omwille van de vochtige, kleffe hitte. Hoe is jou dat bevallen?
Goh ja,
Het is er natuurlijk erg warm dat kan ik niet ontkennen :)
Vochtig ook ja. Maar tbh ben ik niet iemand die snel klaagt over warmte en er is daar overal gratis water te verkrijgen en uiteraard smorgends de drinkbussen vullen met ijsblokjes.
We hebben met ons 4 toch alles gedaan wat we wilden doen en zelf de kindjes heb ik niet 1 x echt hogen klagen (10 & 8jr oud)
je "went" er wel aan al weet ik niet hoelang je niet zal blijven... Savonds even een plons in het zwembad of op de rustdagen even het zwembad opzoeken en dat lukte bij ons wel allemaal.
 
T verwonder me dat ge niks zegt over t weer idd. De vakantiemaanden hier zijn altijd vrij rot qua weer in florida. Nu zit ook iemand die k ken in orlando en hebben bijna elke dag minstens een uur regen :)

Wel leuk verslag, zou r graag terug opnieuw heen gaan. Ook vele zaken herkenbaar van men laatste trip zoals johns pass village, bahia honda, …
Ja zoals hierboven, ik ben niet rap iemand die klaagt over het weer.
wij zijn er 3 weken geweest, enkel in orlando heb ik idd 2 dagen gehad dat het wel langer regende als alle andere dagen.
Westkust Florida zo goed als alle dagen wel een "shower" gehad maar dat was dan altijd maar 10minuten alle sluizen open om dan weer 30+ te zijn erna :) was voor mij de eerste keer en ik vond het wel iets speciaals tbh. Everglades onze airboat ook even uitgesteld geweest door het weer maar zoals gezegd, dat is telkens maar zeer kort maar krachtig geweest :)
Wij gaan terug binnen 2jaar, sowieso. Al zal het dan eerder een vakantie zijn van 2 weken met maar enkele uitstappen en enkel de westkust, binnen 5jaar doen we dan Orlando terug voor Universal en Seaworld/andere parken. Als de vluchten goedkoper waren zou ik elk jaar gaan... Jammer genoeg is dat niet zo :)
 
Hoe zit dat met whatsapp? Kan je nog steeds je Belgisch nummer gewoon gebruiken om via die esim mobiele data te hebben?
Ik zou niet weten waarom dat belgisch nummer zou gebruikt moeten worden, gewoon via de Esim en je kunt nog steeds naar heel je whatsapp lijst sturen. Ik vond het ongelooflijk handig alleszinds! Bellen naar het thuisfront deden we altijd via whatsapp of facetime en voor de rest heb ik nagenoeg overal ontvangst gehad voor mijn waze/google maps te kunnen gebruiken. Ook was het heel fijn om eens 3 weken geen telefoon te krijgen... Door mijn job heb ik dagelijks ontzettend veel telefoons, dat viel nu volledig weg. Een apart gevoel maar wel erg leuk aangezien ik normaal wel wat met mijn werk in mijn hoofd zit tijdens vakanties op die manier, nu dus amper :)
 
Ja zoals hierboven, ik ben niet rap iemand die klaagt over het weer.
wij zijn er 3 weken geweest, enkel in orlando heb ik idd 2 dagen gehad dat het wel langer regende als alle andere dagen.
Westkust Florida zo goed als alle dagen wel een "shower" gehad maar dat was dan altijd maar 10minuten alle sluizen open om dan weer 30+ te zijn erna :) was voor mij de eerste keer en ik vond het wel iets speciaals tbh. Everglades onze airboat ook even uitgesteld geweest door het weer maar zoals gezegd, dat is telkens maar zeer kort maar krachtig geweest :)
Wij gaan terug binnen 2jaar, sowieso. Al zal het dan eerder een vakantie zijn van 2 weken met maar enkele uitstappen en enkel de westkust, binnen 5jaar doen we dan Orlando terug voor Universal en Seaworld/andere parken. Als de vluchten goedkoper waren zou ik elk jaar gaan... Jammer genoeg is dat niet zo :)

In januari nu iemand die op insta poste dat hij vluchten voor 300€ had tenzij je vast zit aan de vakantie periodes :)
 
In januari nu iemand die op insta poste dat hij vluchten voor 300€ had tenzij je vast zit aan de vakantie periodes :)
Klopt, 300 euro is zeker haalbaar. Ben zelf voor 250 euro retour naar Miami gevlogen (directe vlucht). Was wel tijdens de "gevaarlijkste maand" van hurricane season (september), maar geen last van gehad.
 
Klopt, 300 euro is zeker haalbaar. Ben zelf voor 250 euro retour naar Miami gevlogen (directe vlucht). Was wel tijdens de "gevaarlijkste maand" van hurricane season (september), maar geen last van gehad.

British Airways heeft de laatste weken gesmeten met promo's naar de VS.
Prijzen lagen allemaal rond de 300€ ook steden zoals SF en LA.
Wij hebben geboekt om in een schoolvakantie naar Atlanta te gaan en in Premium Economy en kwam neer op 650€pp
 
British Airways heeft de laatste weken gesmeten met promo's naar de VS.
Prijzen lagen allemaal rond de 300€ ook steden zoals SF en LA.
Wij hebben geboekt om in een schoolvakantie naar Atlanta te gaan en in Premium Economy en kwam neer op 650€pp
Idd, doen ze regelmatig. Ik boek altijd tijdens zo'n promo's zodat ik zeker niet meer dan 300 (East Coast)/400 (West Coast) euro betaal incl ruimbagage. Heb ook al wel geluk gehad met error fares (bv 80 euro retour naar New York) en die boek ik ook meteen als ik ze tegen kom. Maar de laatste jaren gebeurt dat minder vaak precies, vroeger had je bijna elke maand een error fare.
 
Het zalige is dat dat eigenlijk ‘refundable’ tickets zijn.

Bij een vlucht die je zelf annuleert mag je namelijk altijd je taksen terugvragen (de airline moet die dan ook niet betalen).

Onlangs ticket van BA gezien waar de fare €1 was, de rest waren taksen (je kan dat zien als je een dummyboeking doet en op price breakdown klikt).

Dus die €1 ben je kwijt, rest kan je terugvragen.
 
In januari nu iemand die op insta poste dat hij vluchten voor 300€ had tenzij je vast zit aan de vakantie periodes :)
Goh mijn kinderen zijn schoolplichtig dusja ik hang vrij vast. April zou ik nog willen overwegen al lijkt me dat ook al zwaar naar jetlags toe en direct terug naar school gaan. Dus liefst bouwverlof. Zijn dan ook soms promoties te vinden? wij hebben nu 2676€ betaald voor 4, alle 4 ruimbagage ook maar dat is ook in november 2021 geboekt geweest.
 
British Airways heeft de laatste weken gesmeten met promo's naar de VS.
Prijzen lagen allemaal rond de 300€ ook steden zoals SF en LA.
Wij hebben geboekt om in een schoolvakantie naar Atlanta te gaan en in Premium Economy en kwam neer op 650€pp
Hoe kom je daar op uit en is dat dan rechtstreeks dat je boekt? zoals hierboven gezegd, wij hebben dat bedrag betaald voor in economy en al ver voordat er prijsstijgingen echt waren
 
Hoe kom je daar op uit en is dat dan rechtstreeks dat je boekt? zoals hierboven gezegd, wij hebben dat bedrag betaald voor in economy en al ver voordat er prijsstijgingen echt waren

Via Jacks flight club melding gekregen.
Rechtstreeks bij BA geboekt. Het is één met tussenlanding in Heathrow.
Vertrek is in paasvakantie.
 
Via Jacks flight club melding gekregen.
Rechtstreeks bij BA geboekt. Het is één met tussenlanding in Heathrow.
Vertrek is in paasvakantie.
Oh nice, kende ik niet, ik heb nu als bestemming united states gekozen, nu gaat hij mij op de hoogte houden van goedkope vluchten tussen zaventem en USA? Of moet ik dagelijks kijken op de site?
 
Oh nice, kende ik niet, ik heb nu als bestemming united states gekozen, nu gaat hij mij op de hoogte houden van goedkope vluchten tussen zaventem en USA? Of moet ik dagelijks kijken op de site?
Je kan ook travelunlimited.be in het oog houden. Ik kijk regelmatig op de site, zo'n tarieven zijn meestal toch meerdere dagen te boeken (behalve error fares). Ben nu aan het wachten op goedkope deals naar Cancun voor deze winter om het koude weer hier te ontvluchten.
 
Oh nice, kende ik niet, ik heb nu als bestemming united states gekozen, nu gaat hij mij op de hoogte houden van goedkope vluchten tussen zaventem en USA? Of moet ik dagelijks kijken op de site?
Je gaat mails krijgen. Als je een betalende abonnement neemt, krijg je meer mails.
Ik zou wel geen bestemming ingeven maar eerder uw vertrekluchthaven. Dan krijg je alle bestemmingen;)
 
Oh nice, kende ik niet, ik heb nu als bestemming united states gekozen, nu gaat hij mij op de hoogte houden van goedkope vluchten tussen zaventem en USA? Of moet ik dagelijks kijken op de site?

Het heeft alle soorten deals, errorfares, uitzonderljk goedkope maar niet specifiek van 1 route.
Je krijgt ze allemaal binnen van je vertrekluchthaven. Meestal gaat dit hier Brussel en Amsterdam zijn :)
 
Ik zou niet weten waarom dat belgisch nummer zou gebruikt moeten worden, gewoon via de Esim en je kunt nog steeds naar heel je whatsapp lijst sturen. Ik vond het ongelooflijk handig alleszinds! Bellen naar het thuisfront deden we altijd via whatsapp of facetime en voor de rest heb ik nagenoeg overal ontvangst gehad voor mijn waze/google maps te kunnen gebruiken. Ook was het heel fijn om eens 3 weken geen telefoon te krijgen... Door mijn job heb ik dagelijks ontzettend veel telefoons, dat viel nu volledig weg. Een apart gevoel maar wel erg leuk aangezien ik normaal wel wat met mijn werk in mijn hoofd zit tijdens vakanties op die manier, nu dus amper :)
Hier is het ook gelukt, mijn vraag was eerder omdat Whatsapp het bind aan je telefoon nummer, dacht ik dat als je je esim opzette, dat whatsapp dat zou detecteren en niet meer zou werken op je Belgisch nummer account.
Maar blijkbaar heeft whatsapp enkel maar die nummer detectie in het begin nodig. Eenmaal je whatsapp is ingesteld maakt het niet uit hoe je verbind.

Ik had via die airalo een esim gekocht, werkte perfect gelukkig :).
 
Toevallig niemand interesse om onze ‘nationale parken pas’ over te kopen? Stuur mij een pm.
Nieuwprijs 80 dollar, mag weg voor 40 euro. Nog geldig tot en met juli 2023.
 
Ik heb letterlijk 1 dag in New York over een maand, nog nooit geweest. Geef me eens wat tips en hints. Voorzover ik weet is er iets waar we moeten zijn zaterdag de avond van die dag, dus reken dat ik ochtend tot een uur over 18 heb.
 
Ik heb letterlijk 1 dag in New York over een maand, nog nooit geweest. Geef me eens wat tips en hints. Voorzover ik weet is er iets waar we moeten zijn zaterdag de avond van die dag, dus reken dat ik ochtend tot een uur over 18 heb.
Goh, als er 1 ding is dat NY heeft en andere steden niet, dan zijn het skyscrapers he.
Dus ik zou Rockefeller of empire state Building doen.
En 9/11 memorial.
Dingen als central park zijn mooi, maar het is uiteindelijk gewoon een park. Idem voor de musea.
 
Terug
Bovenaan