Zou voor mij alles behalve ontspanning zijn. Laat staan dat ik dan elk moment ter plaatste deftig heb kunnen opsnuiven.
Nuja bon, ieder zijn ding uiteraard.
Lijkt me ook. Voor NY en SF heb je al minstens 2 keer 5 dagen nodig toch..

En wat er in Springfield en saint louis te zien valt buiten criminaliteit vraag ik me ook wel af. Nuja ze zullen veel gezien hebben, in een notendop toch,maar vooral veeeel gereden met de auto 😁


Edit: is traject van 6000 km grosso modo. Valt dan nog wel mee. Gemiddeld 200 km per dag. Is doenbaarder dan gedacht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt me ook. Voor NY en SF heb je al minstens 2 keer 5 dagen nodig toch..

En wat er in Springfield en saint louis te zien valt buiten criminaliteit vraag ik me ook wel af. Nuja ze zullen veel gezien hebben, in een notendop toch,maar vooral veeeel gereden met de auto 😁


Edit: is traject van 6000 km grosso modo. Valt dan nog wel mee. Gemiddeld 200 km per dag. Is doenbaarder dan gedacht.
Het lijkt me wel eens interessant om "normale" Amerikaanse plaatsen te bezoeken die niet héél toeristisch zijn. Toen we in New York waren namen we eens een bus naar Bear Mountain NP en onderweg zagen we die typische Amerikaanse dorpjes, wat ik wel fascinerend vond.

En Springfield kent iedereen wel van The Simpsons. :p
 
Lijkt me ook. Voor NY en SF heb je al minstens 2 keer 5 dagen nodig toch..
Ligt er ook wel weer aan hoe je bent.
Ik ben vorig jaar een 7-tal weken in Florida geweest (3 weken in februari en nog een kleine maand in half juli - half augustus). Voornamelijk in Miami, maar we zijn dan ook wel naar Atlanta geweest, Napels, Palm Beach,...

Je zal zeker mensen hebben die 5 dagen ergens alle details willen zien, ik ben persoonlijk eerder van het "De sfeer opvangen en door" principe. En dan lijkt het me wel leuk om 30 dagen zo druk te vullen. Die km's in de auto zijn al een cultuurtrip op zichzelf.
 
NY - DC - Niagra Falls en dan heel Route 66 op 30 dagen? Pfoeh, dat lijkt me toch iets dat je wat moet opsplitsen tbh.
En wat er in Springfield en saint louis te zien valt buiten criminaliteit vraag ik me ook wel af.
Ik kan me vergissen maar rijden ze niet gewoon heel Route 66?
Dat op zich neemt al snel een week of 3 in beslag dus ik vind het allemaal heel gerushed trouwens.

Beter in 3 kappen (NE - R66 - SW) en overal wat langer blijven/wat dingen erbij nemen in SW.
 
NY - DC - Niagra Falls en dan heel Route 66 op 30 dagen? Pfoeh, dat lijkt me toch iets dat je wat moet opsplitsen tbh.

Ik kan me vergissen maar rijden ze niet gewoon heel Route 66?
Dat op zich neemt al snel een week of 3 in beslag dus ik vind het allemaal heel gerushed trouwens.

Beter in 3 kappen (NE - R66 - SW) en overal wat langer blijven/wat dingen erbij nemen in SW.
Daar lijkt het inderdaad op. Lijkt me eigenlijk ook helemaal niet zo'n interessante route om te doen. Moest die weg er niet doorlopen, zou je 80% van die steden nooit bezoeken...
Dat is alsof je hier een tussenstop maakt in Sint-Niklaas omdat het op de baan tussen Antwerpen en Gent ligt...
 
Iemand toevallig al naar Burning Man geweest ? Wij willen graag in 2024 het festival bezoeken maar geen idee hoe makkelijk het is om aan tickets te geraken. Je moet wel als volunteer gaan, of ietsartsy te bieden hebben dacht ik. Anyway, moest er al iemand geweest zijn, graag tips en tricks :)
 
Iemand toevallig al naar Burning Man geweest ? Wij willen graag in 2024 het festival bezoeken maar geen idee hoe makkelijk het is om aan tickets te geraken. Je moet wel als volunteer gaan, of ietsartsy te bieden hebben dacht ik. Anyway, moest er al iemand geweest zijn, graag tips en tricks :)
Van wat ik gehoord heb is dat het ’self sufficient spirit’ voorbij is en dat het tegenwoordig een soort van hippie - instagram bevolking die er naartoe gaat. Lees : foto’s trekken en online posten en aandacht trekken.
 
Net terug van 3 weken West-USA en wil nu al terug eigenlijk 🙃 .
In totaal een goede 6000km gereden, bijna elke dag toch wel minstens 2 uur maar dat vond ik helemaal niet erg.
Het is overal zo mooi dat zelfs de autorit als vakantie voelt.
Hoewel iedereen zo positief was/is over Zion was dat voor ons de grootste tegenvaller van de reis. Veel te toeristisch en wij zijn zo niet aan shuttle bussen nemen.
Capitol Reef was voor ons het hoogtepunt. Prachtig park en best weinig volk.
Yosemite en Sequoia hebben we niet kunnen doen door sneeuw. Deze parken waren gesloten.
Daardoor onze planning noodgedwongen wat moeten aanpassen maar dat is dan weer het voordeel als je met een camper reist.
Met auto/hotel combinatie waren we waarschijnlijk een groot deel van onze vakantie kwijt.

Los Angeles is vuil en vies. Op elke hoek wel een dakloze, niemand kijkt er nog raar van op.
Venice Beach had ik hoge verwachtingen van maar sloeg ook heel hard tegen.


1 keer gaan tanken in de meest sketchy plaats waar ik ooit geweest ben (Adelanto). Blijkt dat er daar enkele dagen ervoor een schietpartij was met 2 doden en een zwaar gewonde.

M'n vriendin zag bij het binnenrijden in Pahrump een naakte man in z'n tuin die zichzelf aan het masturberen was richting de voorbij rijdende auto's.

Veel mensen doen aan het verzamelen van autowrakken die dan op elkaar gezet worden in de tuin.

De kloof rijk/arm kan niet groter zijn. Bovenstaande dingen in woestijndorpen en dan gated communities rond Las Vegas.

Meeste wegen zijn zeer smooth om te rijden. Behalve de US-93 van Boulder naar Kingsman (als ik me niet vergis). Hoe ik daar geen platte band gereden heb is me een raadsel...

Beste eten dat we hadden kwam vanuit een Mexicaanse foodtruck. Echte burrito's en taco's.
Het IHOP restaurant ga ik missen. Heerlijk ontbijt maar je mag niet vies zijn van een overdosis suiker. Ook onbeperkt koffie voor een vast bedrag, kunnen ze hier ook iets van leren. Zat op een gegeven moment aan m'n 6de tas koffie en toen vroegen ze of ik nog moest hebben voor in de auto.... :unsure:
Eten uit de Walmart is niet te vreten. Brood kennen ze niet en vlees zit verpakt voor gezinnen van 20 personen :p.

Zijn zo enkele dingen die nu in m'n hoofd schieten. Ook heel veel foto's gemaakt, die komen er binnenkort wel aan.
 
Net terug van 3 weken West-USA en wil nu al terug eigenlijk 🙃 .
In totaal een goede 6000km gereden, bijna elke dag toch wel minstens 2 uur maar dat vond ik helemaal niet erg.
Het is overal zo mooi dat zelfs de autorit als vakantie voelt.
Hoewel iedereen zo positief was/is over Zion was dat voor ons de grootste tegenvaller van de reis. Veel te toeristisch en wij zijn zo niet aan shuttle bussen nemen.
Capitol Reef was voor ons het hoogtepunt. Prachtig park en best weinig volk.
Yosemite en Sequoia hebben we niet kunnen doen door sneeuw. Deze parken waren gesloten.
Daardoor onze planning noodgedwongen wat moeten aanpassen maar dat is dan weer het voordeel als je met een camper reist.
Met auto/hotel combinatie waren we waarschijnlijk een groot deel van onze vakantie kwijt.

Los Angeles is vuil en vies. Op elke hoek wel een dakloze, niemand kijkt er nog raar van op.
Venice Beach had ik hoge verwachtingen van maar sloeg ook heel hard tegen.


1 keer gaan tanken in de meest sketchy plaats waar ik ooit geweest ben (Adelanto). Blijkt dat er daar enkele dagen ervoor een schietpartij was met 2 doden en een zwaar gewonde.

M'n vriendin zag bij het binnenrijden in Pahrump een naakte man in z'n tuin die zichzelf aan het masturberen was richting de voorbij rijdende auto's.

Veel mensen doen aan het verzamelen van autowrakken die dan op elkaar gezet worden in de tuin.

De kloof rijk/arm kan niet groter zijn. Bovenstaande dingen in woestijndorpen en dan gated communities rond Las Vegas.

Meeste wegen zijn zeer smooth om te rijden. Behalve de US-93 van Boulder naar Kingsman (als ik me niet vergis). Hoe ik daar geen platte band gereden heb is me een raadsel...

Beste eten dat we hadden kwam vanuit een Mexicaanse foodtruck. Echte burrito's en taco's.
Het IHOP restaurant ga ik missen. Heerlijk ontbijt maar je mag niet vies zijn van een overdosis suiker. Ook onbeperkt koffie voor een vast bedrag, kunnen ze hier ook iets van leren. Zat op een gegeven moment aan m'n 6de tas koffie en toen vroegen ze of ik nog moest hebben voor in de auto.... :unsure:
Eten uit de Walmart is niet te vreten. Brood kennen ze niet en vlees zit verpakt voor gezinnen van 20 personen :p.

Zijn zo enkele dingen die nu in m'n hoofd schieten. Ook heel veel foto's gemaakt, die komen er binnenkort wel aan.

haha zalig, zo te horen heb je de volledige US experience tour gehad :laugh:
heel goed dat je dat allemaal eens gezien hebt en dan kan vergelijken met de beelden in de films en series
 
Merci. Maar helaas E-sim wordt niet ondersteund.

We zijn van plan in 2025 naar Disneyland Florida te reizen.
Ik vraag me af of daar in de buurt ergens een T-mobile winkel is om een prepaid simkaart te kopen en meteen te activeren
Ik was aan het googlen, maar ik vond het niet meteen terug ..

Op de luchthaven is er blijkbaar alvast geen winkel.
Verzenden naar België is blijkbaar niet mogelijk.
Online eentje kopen via amazon is risicovol --> Geen garanties dat uw GSM compatibel is of de simkaart werkt

Blijkbaar is er wel eentje in de buurt van DisneyWorld (Een paar kilometer afhankelijk van waar je ergens bent want DisneyWorld is groot)
T-Mobile, 12179 S Apopka Vineland Rd Suite 14B, Orlando, FL 32836, Verenigde Staten
Wie zoekt die vindt .. maar dat is toch wel een einde van het resort, om dit te voet te doen, maar belangrijker: zeker niet simpel om dit te vinden

Wij zijn net naar disneyworld Florida geweest, daar is overal in de parken/resorts wifi.
Als je nog andere dingen gaat bezoeken kan een sim van daar wel handig zijn
 
Murica valt altijd wel iets te beleven.
Vorig jaar in SF de laatste dag ook van wat extra natuur mogen genieten :unsure:
Screenshot-20230524-140725-picsay.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net terug van 3 weken West-USA en wil nu al terug eigenlijk 🙃 .
In totaal een goede 6000km gereden, bijna elke dag toch wel minstens 2 uur maar dat vond ik helemaal niet erg.
Het is overal zo mooi dat zelfs de autorit als vakantie voelt.
Hoewel iedereen zo positief was/is over Zion was dat voor ons de grootste tegenvaller van de reis. Veel te toeristisch en wij zijn zo niet aan shuttle bussen nemen.
Capitol Reef was voor ons het hoogtepunt. Prachtig park en best weinig volk.
Yosemite en Sequoia hebben we niet kunnen doen door sneeuw. Deze parken waren gesloten.
Daardoor onze planning noodgedwongen wat moeten aanpassen maar dat is dan weer het voordeel als je met een camper reist.
Met auto/hotel combinatie waren we waarschijnlijk een groot deel van onze vakantie kwijt.

Los Angeles is vuil en vies. Op elke hoek wel een dakloze, niemand kijkt er nog raar van op.
Venice Beach had ik hoge verwachtingen van maar sloeg ook heel hard tegen.


1 keer gaan tanken in de meest sketchy plaats waar ik ooit geweest ben (Adelanto). Blijkt dat er daar enkele dagen ervoor een schietpartij was met 2 doden en een zwaar gewonde.

M'n vriendin zag bij het binnenrijden in Pahrump een naakte man in z'n tuin die zichzelf aan het masturberen was richting de voorbij rijdende auto's.

Veel mensen doen aan het verzamelen van autowrakken die dan op elkaar gezet worden in de tuin.

De kloof rijk/arm kan niet groter zijn. Bovenstaande dingen in woestijndorpen en dan gated communities rond Las Vegas.

Meeste wegen zijn zeer smooth om te rijden. Behalve de US-93 van Boulder naar Kingsman (als ik me niet vergis). Hoe ik daar geen platte band gereden heb is me een raadsel...

Beste eten dat we hadden kwam vanuit een Mexicaanse foodtruck. Echte burrito's en taco's.
Het IHOP restaurant ga ik missen. Heerlijk ontbijt maar je mag niet vies zijn van een overdosis suiker. Ook onbeperkt koffie voor een vast bedrag, kunnen ze hier ook iets van leren. Zat op een gegeven moment aan m'n 6de tas koffie en toen vroegen ze of ik nog moest hebben voor in de auto.... :unsure:
Eten uit de Walmart is niet te vreten. Brood kennen ze niet en vlees zit verpakt voor gezinnen van 20 personen :p.

Zijn zo enkele dingen die nu in m'n hoofd schieten. Ook heel veel foto's gemaakt, die komen er binnenkort wel aan.
Gaan klimmen in Boulder?
 
Net terug van 3 weken West-USA en wil nu al terug eigenlijk 🙃 .
In totaal een goede 6000km gereden, bijna elke dag toch wel minstens 2 uur maar dat vond ik helemaal niet erg.
Het is overal zo mooi dat zelfs de autorit als vakantie voelt.
Hoewel iedereen zo positief was/is over Zion was dat voor ons de grootste tegenvaller van de reis. Veel te toeristisch en wij zijn zo niet aan shuttle bussen nemen.
Capitol Reef was voor ons het hoogtepunt. Prachtig park en best weinig volk.

2h per dag rechtdoor peren zonder veel verkeer en van het landschap genieten val inderdaad niet te vergelijken met de continue accordeon van op en afritten hier in Belgie.

Zion is zeer toeristisch en moet ge idd goed plannen. Voor mij waren de Narrows een topervaring, aangezien we vroeg genoeg vertrokken waren 's ochtend -> eerste uur zagen we her en der wel wat volk, maar eens de eerste grote boulder over nauwelijks nog iemand te zien.

Verder inderdaad heel divers, maar ook logisch als ge een een afstand aflegt die quasi gelijk is aan half Europa doorkruisen.
 
2h per dag rechtdoor peren zonder veel verkeer en van het landschap genieten val inderdaad niet te vergelijken met de continue accordeon van op en afritten hier in Belgie.

Zion is zeer toeristisch en moet ge idd goed plannen. Voor mij waren de Narrows een topervaring, aangezien we vroeg genoeg vertrokken waren 's ochtend -> eerste uur zagen we her en der wel wat volk, maar eens de eerste grote boulder over nauwelijks nog iemand te zien.

Verder inderdaad heel divers, maar ook logisch als ge een een afstand aflegt die quasi gelijk is aan half Europa doorkruisen.
Als er nu iets is wat ik van de west-kust zou zeggen, is dat het helemaal niet divers is? Alles buiten Yosemite is zandsteen, en elk dorp/stad ziet er wat hetzelfde uit?
Het is een leuke reis, maar voor diversiteit zijn landen als Zuid-Afrika echt enorm veel beter.
 
Als er nu iets is wat ik van de west-kust zou zeggen, is dat het helemaal niet divers is? Alles buiten Yosemite is zandsteen, en elk dorp/stad ziet er wat hetzelfde uit?
Het is een leuke reis, maar voor diversiteit zijn landen als Zuid-Afrika echt enorm veel beter.
Wereldsteden als SF en LA, met de gigantische urbane periferie er rond ( van silicon valley over san bernardino tot compton)
Gigantische wouden met millenia oude sequoia's (yosemité, maar ook lake tahoe, sierra)
Zoutvlakten en andere bijna onleefbare woestijnvlakten in Dead Valley
Over the top party metropool Las Vegas, midden in de woestijn
Een heel scala aan diverse canyons (Zion, Arches, Antelope, Grand,...) met evenzeer diverse exploratiemogelijkheden (dagtocht, mountainbike, riverhike, kayak, helikopter)
Gigantische graslanden en woestijnvlakten waar je een hele dag rechtdoor kunt rijden zonder quasi iemand te zien
(bijna) verlaten oude mijndorpen, kleine gehuchten met alle small town mentaliteiten die erbij horen (bv. bepaalde Mormoons gemeenschappen)
Route 1 die je langs alle, vaak zeer diverse kunststeden brengt (en alle Mac OS versies :p )
...

Bovenstaande is een korte samenvatting van 3-4 weken met de auto rondtoeren via een zelf uitgestippelde route, met zowel klassieke toeristische zaken als meer off the beaten track vondsten en was voor mij toch allesbehalve eentonig.
 
Hoewel iedereen zo positief was/is over Zion was dat voor ons de grootste tegenvaller van de reis. Veel te toeristisch en wij zijn zo niet aan shuttle bussen nemen.
Is inderdaad een prachtig park, maar wij waren er in 2009 pal in de financiële crisis en toen was er bijna geen kat...
Yosemite en Sequoia hebben we niet kunnen doen door sneeuw. Deze parken waren gesloten.
Uitzonderlijke sneeuwval? Wij waren er half april en beiden waren toen open.
Los Angeles is vuil en vies. Op elke hoek wel een dakloze, niemand kijkt er nog raar van op.

1 keer gaan tanken in de meest sketchy plaats waar ik ooit geweest ben (Adelanto). Blijkt dat er daar enkele dagen ervoor een schietpartij was met 2 doden en een zwaar gewonde.

M'n vriendin zag bij het binnenrijden in Pahrump een naakte man in z'n tuin die zichzelf aan het masturberen was richting de voorbij rijdende auto's.

Veel mensen doen aan het verzamelen van autowrakken die dan op elkaar gezet worden in de tuin.

De kloof rijk/arm kan niet groter zijn. Bovenstaande dingen in woestijndorpen en dan gated communities rond Las Vegas.
American exceptionalism, te-weinig-sociale-zekerheid-editie :p
Het IHOP restaurant ga ik missen. Heerlijk ontbijt maar je mag niet vies zijn van een overdosis suiker.
IHOP is idd lekker!
Eten uit de Walmart is niet te vreten. Brood kennen ze niet en vlees zit verpakt voor gezinnen van 20 personen :p.
Walmart is het paradijs!
Fruit verpakt zonder dat je het nog moet wassen of snijden, kant en klare groentenhapjes etc... :)
 
Uitzonderlijke sneeuwval? Wij waren er half april en beiden waren toen open.
3 keer meer sneeuw dan normaal.
Nou gesloten. Je kon in Yosemite 1 wandeling doen. Tioga road en glacier point road is gesloten, daar lag nog 3-4m sneeuw. Er zijn wegverzakkingen.
Sequoia was gesloten de periode dat wij er waren.
 
Net even begonnen met het online invullen van het B2 tourist visa application form voor mijn vrouwke....

Wat ze daar allemaal toch niet vragen :eek:

Haar oude email adressen en telefoon nummers van de laatste 5 jaren. ok no big deal.
Maar dan: haar "social media" accounts.

Ik wil daar gerust eerlijk in zijn, maar als ze haar dan gaan opzoeken (wat ze wellicht wel gaan doen),
dan zien ze daar bij haar partner mij staan, en zien ze daar allemaal mijn foto's en posts van Trump staan natuurlijk.
(ik weet niet of die visa officer een democraat of republikein is, en dan nog....)

Moet ik die nu echt allemaal gaan weg doen? Zowiezo al de zaken die met 6 januari 2021 te maken hebben.

Of zouden ze daar echt niet aan tillen? Zolang het maar geen Bin Laden of Sadam Hussein of weet ik veel wie van public (past) enemy's was....

Dit is toch echt wel beetje straf allemaal.

(we kunnen ook gewoon een letter in onze social media account veranderen bv: € ipv E
en à ipv a. en ç ipv c. En dan zeggen dat we geen social media hebben. Dan vinden ze ons niet terug, maar wil nu ook liever niet liegen.
(bovendien is de kans reëel dat ze in haar gsm gaan kijken, dus wil echt niet liegen)

:crazy:


EDIT: ofwel onze accounts enkel voor vrienden toegankelijk zetten, dat kan ook natuurlijk.


EDIT 2: Tourist visa B2 trouwens opgeslagen sinds deze maand van 160 naar 185 dollar.....
ESTA slechts 21 dollar.... Misschien moet ik maar 3 jaar wachten tot vrouw Belgische nationaliteit heeft. Is toch een heel stuk simpeler dan.
Want ik zie dat ze in Brussel ook weer werken met een "visum tussenbureau". Dus je mag niet meer rechtstreeks gaan dan wellicht op interview...
Heb dat al genoeg meegemaakt, dat dat tussenbureau dan zegt "die en die papieren: niet nodig". Terwijl wij die juist heel belangrijk vinden. En zo kan er dan een visum geweigerd worden , omdat die visum tussenbureau's maar half hun werk doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan