UEFA Champions League 2025-2026

Ja kom hé, goals die afgekeurd worden voor mm's en zelfs centimeters buitenspel, schaf dat af.
Gingen ze buitenspel niet herzien zodat het enkel buitenspel is wanneer de speler er 100% voorbij is?

Ja kom hé, goals die afgekeurd worden voor mm's en zelfs centimeters buitenspel, schaf dat af.
Gingen ze buitenspel niet herzien zodat het enkel buitenspel is wanneer de speler er 100% voorbij is?
Je gaat toch altijd het probleem verleggen dan?
Ik snap dat het enorm frustrerend is, maar afschaffen bij enkele centimeters, dan ga je het probleem verleggen naar 5cm? 10cm? 15cm? Dan begrijp je toch dat er in de gevallen waar het dan een centimeter meer of minder is toch óok weer een heel gedoe gaat zijn? :-) Ze moeten ergens de grens trekken. Nu is het gewoon heel duidelijk. Net zoals een bal hélemaal over de lijn moet zijn en niet met een paar centimeters verschil.

Een goal afkeuren voor enkele milimeter buitenspel is voor mij tegen de geest van het spel gewoon.
Als de man er 100% voorbij is met heel het lichaam ja dan is het gewoon erg slecht gelopen.
Ach ja, ik moet de regels niet maken. Maar ik had er wel ergens iets over gelezen dat ze erover aan het denken waren.

Maar Union, wat een team toch. Je kan toch niet anders dan hier fan van te zijn. :love:

Het enthousiasme en de drive Europees ben ik wel fan van.
Maar dat verdoezelt toch wel dat het eigenlijk een zootje ongeregeld is en er toch enorm veel individuele fouten gemaakt worden en foute keuzes

Een goal afkeuren voor enkele milimeter buitenspel is voor mij tegen de geest van het spel gewoon.
Als de man er 100% voorbij is met heel het lichaam ja dan is het gewoon erg slecht gelopen.
Ach ja, ik moet de regels niet maken. Maar ik had er wel ergens iets over gelezen dat ze erover aan het denken waren.
Maar opnieuw, na wat @brandon zegt, je verlegt het probleem toch gewoon?
Slecht gelopen of niet, hoeveel mm moet je dan voorbij de man zijn om dan offside te slaan? Juist, je zal weer lijntjes op de mm moeten trekken... Een 'beetje' bestaat niet blij zwart wit beslissingen

Fuck dees toch

Bijlagen

• Screenshot_20251209_224519_sporza.jpg
    Screenshot_20251209_224519_sporza.jpg
    332,2 KB · Weergaven: 16
Toch heel slecht gekopt die laatste van David.

Maar Union, wat een team toch. Je kan toch niet anders dan hier fan van te zijn. :love:
Wat een klote pech toch gvd. 2x de 3-3 gevierd. 2x afgekeurd. Zo wreed pee. Fucking millimeter. Geen hond die het ziet.

Onze linkerflank met Fedde en niang wel ondermaats. Waarom dat hij niet met David promise begint snap ik ook totaal niet.
Soit, we zijn wel fier maar we nu os de uitschakeling nabij

Moesten ze die regel veranderen naar: volledig voorbij de man = offside, dan is dat gemakkelijker om te slikken denk ik. Want dan heb je wel het gevoel dat er echt een serieus voordeel is voor de aanvaller. Nu haal je uit die millimeter of centimeter echt niks voordeel en voelt het zo belachelijk aan.

Charles De Ketelaere back-to-back Man of the Match trofeeën in de Champions League :cheer: Tussendoor ook nog eentje in Serie A.

en wat versta je onder volledig voorbij de man?
volledig voorbij de man, tenzij het maar één millimeter is, en als de desbetreffende speler in je eigen ploeg speelt, want dan haalt hij zo goed als geen voordeel uit die extra millimeter.

Indien het een speler van de andere ploeg betreft is één millimeter niet voorbij de man uiteraard wel buitenspel, want je eigen club is hier ongelofelijk door benadeeld.
:sarcastic:

Nee ik snap niet waarom er altijd zoveel discussie over komt. Het probleem is niet de regel, het probleem is dat iedereen altijd verongelijkt is als het in het nadeel is van de eigen ploeg.
Er is geen interpretatie of niets aan, ofwel ben je er voorbij ofwel niet, en gedaan. Heel dat gedoe van "verleg het enkele centimeters" is gewoon ervoor zorgen dat je de volgende keer een discussie gaat krijgen "ja maar uit die 5cm ipv 4 haalt hij toch geen voordeel?"

Moesten ze die regel veranderen naar: volledig voorbij de man = offside, dan is dat gemakkelijker om te slikken denk ik. Want dan heb je wel het gevoel dat er echt een serieus voordeel is voor de aanvaller. Nu haal je uit die millimeter of centimeter echt niks voordeel en voelt het zo belachelijk aan.
Dan krijg je gewoon de omgekeerde situatie waarbij een aanvaller gigantisch voordeel kan halen door vér voorbij 'de lijn' te staan, behalve het allerlaatste stukje van zijn achterste voet, en voelt het evengoed belachelijk dat het mag doorgaan. Want de verdediger haalt dan niks voordeel uit die millimeter of centimeter dat ze nog 'overlappen'.

Op zich vind ik het nog zo erg niet, Chelsea is ook gewoon beresterk.

Maar soit, Chelsea heeft gewoon enorm goed gespeeld, die zie ik los tot minstens de halve finales geraken eigenlijk als ze dit niveau kunnen aanhouden.
Niets meer van.gezien sinds die sterke match tegen Barça, 4 wedstrijden zonder overwinning. Wij zijn echt een jojo team...maresca heeft bij momenten ook echt geen benul waarmee hij bezig is. Gisteren bij 1-1 gusto derop als nr10 😅🤣😂 estevao gewoon lekker op.de bank gelaten ook...

Dan krijg je gewoon de omgekeerde situatie waarbij een aanvaller gigantisch voordeel kan halen door vér voorbij 'de lijn' te staan, behalve het allerlaatste stukje van zijn achterste voet, en voelt het evengoed belachelijk dat het mag doorgaan. Want de verdediger haalt dan niks voordeel uit die millimeter of centimeter dat ze nog 'overlappen'.
En vooral bij vrije trappen gaat dat leuk worden. Een aanvaller die gewoon voorbij de verdediger mag staan en daardoor enorm veel voordeel eruit haalt.

Je zou met een bufferzone moeten werken he. Alles onder de 10 cm wordt niet afgekeurd voor buitenspel. Geen discussie meer over milimeters buitenspel.

Opgelost. Zantas for FIFA president.

Gewoon de VAR terug afschaffen, overlaten aan de lijnrechters en werken met vage/onscherpe TV-beelden. Dan kunnen we weer als vanouds gaan discussiëren: was het nu écht buitenspel of niet :love:

Terug
Bovenaan