Twee zomers

Netflix ÉÉN Twee zomers

Ik heb geen problemen met de serie, of met wat er in gebracht word, ik heb wél problemen met het feit dat die serie gemarket wordt op de rug van de #metoo beweging als zijnde iets dat de nodige nuance zou brengen. Als ge dat gaat doen dan plaatst ge uzelf in een positie waarin ge best met iets verdraaid goed moet afkomen om die toch wel boute move te rechtvaardigen.

Het is vooral daar dat het bij mij wringt. Er is gewoon echt geen enkele manier waarop ik mij kan voorstellen dat ik in de situatie van die mannen in kwestie verzeild zou geraken (en ik heb nochtans meer als genoeg geëxperimenteerd met drank en drugs), laat staan er achteraf grijze zones in zou gaan zoeken. Iedereen in die kamer zat gewoon in gitzwarte zone.

Resteert dus gewoon nog een middelmatige whodunnit waar ik al in aflevering 2 van wist hoe het in elkaar zat.
 
Dit.
Ik mis ook wel een multiculturele cast, of is er bewust alleen gekozen voor blanke mannen omdat sexueel misbruik het “alleenrecht” is van de blanke sisman?


Ik heb geen problemen met de serie, of met wat er in gebracht word, ik heb wél problemen met het feit dat die serie gemarket wordt op de rug van de #metoo beweging als zijnde iets dat de nodige nuance zou brengen. Als ge dat gaat doen dan plaatst ge uzelf in een positie waarin ge best met iets verdraaid goed moet afkomen om die toch wel boute move te rechtvaardigen.
 
  • Haha
Waarderingen: math
Kan de sequel "Twee vaders" heten? Of is het verzwijgen van een kind hebben en iemand voorliegen dat hij de vader is niet woke genoeg als groepsverkrachting aangezien twee mannen hier het slachtoffer zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan de sequel "Twee vaders" heten? Of is het verzwijgen van een kind hebben en iemand voorliegen dat hij de vader is niet woke genoeg als groepsverkrachting aangezien twee mannen hier het slachtoffer zijn?
Dat is nu toch een enorme plothole? Peter weet dat ze vreest zwanger te zijn, dan liegt ze dat het niet zo is, minder dan 9 maanden later bevalt ze, en Peter gelooft gewoon dat daar niets raar aan is? :unsure:
 
Vind da persoonlijk raar da ge in een topic komt als ge nog niet alles gezien hebt.. ik heb hier ook tijdje niet gevolgd omdat ik eerst alles wou zien. Thread vol spoiler tags is gewoon dwaas
Het gaat over een reeks die zowel lineair week om week wordt uitgezonden als integraal online te bekijken valt. Respecteer de mensen die wekelijks kijken en aflevering per aflevering willen bespreken. Het is maar een heel erg kleine moeite om uw post zelf in spoilertag te zetten, en om die van anderen open te klikken.

Maar desnoods moeten de mods voor dit soort "hybride"-reeksen twee topics maken en die dan na afloop van de reeks mergen? En er zijn nog cases waar zo'n ingreep misschien nuttig kan zijn, bij adaptaties van boeken bvb.

Maar in elk geval, nog drie weken efkes die spoilertags gebruiken en andere leden hun kijkplezier niet vergallen.
 
Het gaat over een reeks die zowel lineair week om week wordt uitgezonden als integraal online te bekijken valt. Respecteer de mensen die wekelijks kijken en aflevering per aflevering willen bespreken. Het is maar een heel erg kleine moeite om uw post zelf in spoilertag te zetten, en om die van anderen open te klikken.

Maar desnoods moeten de mods voor dit soort "hybride"-reeksen twee topics maken en die dan na afloop van de reeks mergen? En er zijn nog cases waar zo'n ingreep misschien nuttig kan zijn, bij adaptaties van boeken bvb.

Maar in elk geval, nog drie weken efkes die spoilertags gebruiken en andere leden hun kijkplezier niet vergallen.
Maar dan moet gij toch ook spoiler tags gebruiken want niet iedereen kijkt op dezelfde tijd.. discussiëren in tags is rete irritant
 
Na uitzending is de afspraak dat tags niet moeten. Ik snap dat het irritant is, maar het is een stuk irritanter om spoilers te moeten lezen. Dus toon wat respect voor uw medegebruikers en gebruik die tags.
 
Gisteren was het afl 4 op tv, met de verkrachting in geuren en kleuren. Geen idee waar de grijze zone van Lenaerts te vinden is?
 
dat Peter niet gepenetreerd heeft hé, niets is wat het lijkt!!!
Ik snap daar ook echt niets van. Als Peter beseft dat het niet ok is stopt hij toch gewoon i.p.v. te doen alsof hij iemand aan het verkrachten is?

Ik vind in het algemeen dat de personages constant absurde beslissingen maken omdat het zo moet voor de plot, voelt allemaal zeer onnatuurlijk aan.
 
Ik snap daar ook echt niets van. Als Peter beseft dat het niet ok is stopt hij toch gewoon i.p.v. te doen alsof hij iemand aan het verkrachten is?

Ik vind in het algemeen dat de personages constant absurde beslissingen maken omdat het zo moet voor de plot, voelt allemaal zeer onnatuurlijk aan.
100% Akkoord (geen spoiler voor zij die zondag gekeken hebben). Allez wat zou het anders zijn?:
groepsdruk eh!!! Anders was de Mark daar daags nadien: "Peter gij janet, niet eens een meiske durven verkrachten!!!""
 
100% Akkoord (geen spoiler voor zij die zondag gekeken hebben). Allez wat zou het anders zijn?:
groepsdruk eh!!! Anders was de Mark daar daags nadien: "Peter gij janet, niet eens een meiske durven verkrachten!!!""
Twee maten twee gewichten.
Sanda Dia, ocharm die jongn, groepsdruk he, het is de schuld van de rijke mensen die hem onder druk zetten om zich ladderzat te drinken en dan zoute visolie te drinken.

Twee zomers: zat, onder de pillen aant trippen, groepsdruk maar hier hadden ze beter moeten weten en mag groepsdruk geen factor zijn!

Jongeren doen stomme dingen en leren daaruit. Ik vind de nuance hier net wel heel groot. Niemand van die mensen is slecht, ze zijn door een aantal slechte beslissingen in een compleet foute situatie beland. Daaruit hebben ze geleerd.

Roemie heeft dat excuus niet, dat is een volwassen vrouw die al haar vrienden daar de duivel aandoet terwijl ze nuchter is. Dit alles ook nog eens met voorbedachte rade.
 
Ja die aflevering van gisteren was toch de minste tot nu toe. Op vlak van schrijven alsook acteerwerk. Die ruzie met alle mannen op het strand was bij momenten cringy.
 
Awel, ik wist niet dat er een aparte thread voor was, dus bij deze copy paste van mijn opmerking in de series thread:

Gisteren de eerste aflevering van Twee Zomers een kans gegeven.

Zoals zo vaak, jammer genoeg, blinkt dergelijke Vlaamse serie vooral heel erg uit in middelmatigheid. Dialogen die zo uit één of ander eindwerk aan Studio Herman Teirlinck lijken te komen, acteurs die, een uitzondering daar gelaten, vooral heel hard hun best doen om hun personages zo onnatuurlijk mogelijk neer te zetten, heel veel oninteressante opvulling waardoor het verhaal zich vooral traag voortsleept,... neeje, de locatie is dan wel prachtig, maar zelfs dat slaagt voor mij nogal als een tang op een varken in vgl met de middelmatigheid van de rest van de productie. Het zal bij 1 aflevering blijven, ik hoor wel van mijn vrouw dan hoe de vork aan de steel zat.
 
Terug
Bovenaan