Twee zomers

Netflix ÉÉN Twee zomers

Deckard

Well-known member
Crowdfunder FE

Nog mensen die dit gaan kijken? Lijkt me wel interessant om te volgen afgaande op de trailers. Ik vond Over Water (vorige reeks van Tom Lenaerts) wel serieus tegenvallen dus ik hoop dat dit een stuk beter is.
 
Fan van Lenaerts als programmamaker/presentator, maar zijn fictie series kunnen mij minder bekoren tot hiertoe.

De Parelvissers en Met man en macht vond ik telkens veelbelovend beginnen, maar het einde was voor mij telkens een teleurstelling. Telkens had ik iets van ´was het dat maar´.

Over water heb ik niet echt een kans gegeven. Na 1 aflevering gestopt. Het einde van die 1ste aflevering vond ik al compleet van de pot gerukt en dan niet verder gekeken.

Deze reeks ga ik wel een kans geven en hoop dat hij het dit keer kan doortrekken naar het einde.
 
Alleszins benieuwd dus de eerste aflevering ga ik alvast een kans geven. Serie komt vanavond ook meteen al volledig op VRTNU te staan zoals in begrepen heb, alvast goed om t weten dus voor als de eerste aflevering goed meevalt.
 
Ik ga ook kijken. Ik denk dat het whodunnit gedeelte (en de angst voor de mogelijke publicatie) maar een kapstok zijn waar we niet veel op moeten letten. Het gaat meer om de onverwerkte demonen van de personages in het heden en verleden.

Wie wil kan het idd vlug bingen. Later komt het nog uit op Netflix, dus ik neem aan dat ze voor extra budget zorgden.
 
Over Water verzoop door het doorgesnoven hoofdfiguur; hier kan je geen karakterschetsen maken van al die personages (x 2 tijdperken). Ik voel aan dat er te veel te rap gaat worden verteld, 6 afleveringen lijkt weinig. Het mikt hard op 'een prijs winnen', bepaalde formules volgen. Als je destijds Parelvissers hebt gezien komt dit niet meer objectief binnen.
 
De eerste aflevering geeft genoeg interesse opgewekt om de rest te bekijken.
Het enige grote ding waar ik me mateloos aan erger is dat na 1 aflevering nog steeds niet weet wie wie is uit beide tijdperken. Ik was te veel bezig met op te letten wie welke naam had om het zo te koppelen, maar dat werkte zelf niet. Dit is gewoon huiswerk op zondagavond.
Ze hadden hier wat meer mogen doen met uiterlijke kenmerken, dat heb ik tot nu toe nog maar met 2 personages gezien, nl. de hazenlip (wie niet eens voorkomt in de huidige tijd) en de wijnvlek. Sommige acteurs/actrices lijken niet eens op elkaar, bvb. Inge Paulussen haar personage.
 
Interesse is bij mij ook wel gewekt na de eerste aflevering. Beetje zoeken met die jongere personages maar na een tijdje weet je het wel.
 
Bij de mannen valt het nog mee om de oude en jongere versies te linken.
Bij de vrouwen was het even zoeken, vooral het personage van Inge Paulussen. De jongere versie heeft zwart haar, wat het niet gemakkelijker maakte.
 
Het heeft potentie, en vooral: "het is niet te gemakkelijk", en dat is goed. We zijn de laatste jaren een beetje lui gemaakt door gemakkelijk te verteren televisie, dus dat dit eens niet van het begin duidelijk is en dan voortkabbelt is mijns inziens een goede zaak.
 
Beste bingers, aub geen spoilers. Wie verstuurde het videootje ? GOK: Silicon Valley man maakte een vaag deepfake filmpje en stuurde naar zichzelf, niemand kan zich details herinneren van beelden die ze toch nooit zagen, hij is stiekem failliet en z'n 'vrienden' de minister en vliegtuigman kunnen het geld toch missen. Smeulende tape redden (of kopie maken) en zo lang bijhouden en restaureren lijkt onwaarschijnlijk.
 
Ik gok dat Mark nog leeft en dat hij de video gestuurd heeft. Of de piloot, want het is zijn vrouw dat daar op bed ligt.
 
Ik vond het ook wel leuk beginnen. De thematiek #metoo en pestgedrag ligt er wel dik op, maarja. Ineens de tweede afl via vrtnu gekeken en ga het wss wel bingen.

Beste bingers, aub geen spoilers. Wie verstuurde het videootje ? GOK: Silicon Valley man maakte een vaag deepfake filmpje en stuurde naar zichzelf, niemand kan zich details herinneren van beelden die ze toch nooit zagen, hij is stiekem failliet en z'n 'vrienden' de minister en vliegtuigman kunnen het geld toch missen. Smeulende tape redden (of kopie maken) en zo lang bijhouden en restaureren lijkt onwaarschijnlijk.

Leuke hypothese! Kan wel kloppen, hoewel dat misschien iets te "simpel" is. Mijn vriendin zei:
diene Mark is niet echt dood en wilt zich wraken omdat ze hem niet uit dat huis hebben gered!
maar da's wat te Amerikaans denk ik :D.

Verder nog geen enkel idee, buiten
dat ze het zelf heeft verdeeld uit wraak
.
 
Dat het Mark is lijkt me aannemelijk, maar dan gaan ze dat toch geloofwaardig moeten maken. Dat is een hechte vriendengroep, waarrond ook een netwerk bestaat van ouders en gemeenschappelijke kenissen. Als die Mark het zou hebben overleefd, zou die dan vanaf de brand tot "nu" volledig "off the grid" hebben geleefd? Dat lijkt me sterk. Want dat betekent ook dat die plots cold turkey contact verbrak met iedereen die hij kent en zonder netwerk ergens een nieuw leven opbouwt om dan dertig jaar later wraak te nemen. Het is fictie, maar het mag ook geloofwaardig zijn.
 
Dat het Mark is lijkt me aannemelijk, maar dan gaan ze dat toch geloofwaardig moeten maken. Dat is een hechte vriendengroep, waarrond ook een netwerk bestaat van ouders en gemeenschappelijke kenissen. Als die Mark het zou hebben overleefd, zou die dan vanaf de brand tot "nu" volledig "off the grid" hebben geleefd? Dat lijkt me sterk. Want dat betekent ook dat die plots cold turkey contact verbrak met iedereen die hij kent en zonder netwerk ergens een nieuw leven opbouwt om dan dertig jaar later wraak te nemen. Het is fictie, maar het mag ook geloofwaardig zijn.
Idd. Zou ik zelf maar zeer flauw vinden. Lijkt dan bijna op het plot van een goedkope B-horror-film. Ik hoop dat het iets anders is...

De vrouw in kwestie zou ook niet onlogisch zijn. Als dat dan goed uitgewerkt is, dan zou ik dat nog niet zo erg vinden.
Ergens moet er ook nog wel iets zijn met Koen De Bouw volgens mij. Vroeger de arme stakker van de groep die duidelijk ook wel eens gepest werd door de rest. Nu de grote man. Daar zit ook nog wel een wraak element in.

Of misschien is het die Lia(?). Misschien is dat familie van die Mark die wraak komt nemen :p
Maar dan gaan ze toch ook een goede verklaring moet geven van hoe die tape bij haar is gekomen
 
Ik vond het alvast beter starten dan Over Water wat zwak was over de gehele lijn.
Wél heb ik wat moeite met de casting. In welke wereld is Kevin Janssens een realistische generatiegenoot van Herwig Illegems of Koen De Bouw?
En ook - misschien een detail - maar ze zeiden wel heel veel fuck in 1992. Volgens mij was de godverdomme toen nog dominant.
 
Ik vond het alvast beter starten dan Over Water wat zwak was over de gehele lijn.
Wél heb ik wat moeite met de casting. In welke wereld is Kevin Janssens een realistische generatiegenoot van Herwig Illegems of Koen De Bouw?
En ook - misschien een detail - maar ze zeiden wel heel veel fuck in 1992. Volgens mij was de godverdomme toen nog dominant.
Ik vond dat inderdaad wel moeilijk matchen, want Janssens is 17 jaar jonger dan Illegems en Koen De Bouw is maar twee jaar jonger dan Illegems. Maar bon, suspension of disbelief zeker?
 
Los van het feit dat het allemaal goede acteurs zijn, is de casting idd wat raar te noemen. En ik snap dat het, in dit kleine Vlaanderen, moeilijk is om jongere versies te vinden van deze acteurs, maar de verschillen zijn bij de meeste personages toch wel heel groot.


Mijn laatste hypothese in mijn vorige post, was misschien nog zo gek niet trouwens :p

Als je op IMDB gaat kijken naar de lijst van acteurs/personages, dan staat er bij elk personage een achternaam... behalve bij Mark :p

Al heeft hij dat truukje bij de Parelvissers ook toegepast, niet? Volgens mij was het ook pas op het einde duidelijk dat één van de mensen in het huis familie was van? Of herinner ik het mij nu slecht?
 
Terug
Bovenaan